Przesunięty przez: Łukasz 8 Luty 2012, 18:05 |
WAŁ NAPĘDOWY - luz na wielofrezie |
Autor |
Wiadomość |
Komandor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2005 Posty: 39 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16 Marzec 2007, 22:43 WAŁ NAPĘDOWY - luz na wielofrezie
|
|
|
Witam,
Mam problem z moją gwiazdą. Przy zmianie biegów słychać stuki z okilic wału - środkowej części samochodu. Mechanik zdiagnozował luz na wielofrezie i nakazał WYMIANĘ WAŁU.
W związku z tym mam 2 pytania:
1. Czy istnieje możliwośc skasowania luzu na wielofrezie?- jakaś regulacja?
2. Czy jest różnica w budowie wału zależnie od wersji silnikowej i rocznika? (czy jest on uniwersalny i nie muszę demontowac swojego i porównywać przed kupnem używki znalazłem wał rocznik '97)
Mój merc c180 benzin rok 1995
Z góry dzieki za pomoc
POZdr |
_________________ w202 '95sport |
|
|
|
|
waldek500
Pomógł: 15 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 16 Marzec 2007, 23:10
|
|
|
to jest niestety standardowa usterka w naszych gwiazdach. u mnie akturat jest kasowanie luzu w c180 nie ma.
jedynie rzwiazanie jakie masz to znalezc zaklad, który naprawia waly uciąć wielofrez i dospawac z mercedesa 124 taki ze sruba kontrujaca.
przykro mi.
dodam ze robilem takie operacje i udaja sie bezproblemowo.
na wlasna reke tego nie zrobisz bo trzeba miec... wywazarke do wałów. kosztuje jakies 150 tys pln.
pozdro. |
_________________ E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem. |
|
|
|
|
uve
Pomógł: 15 razy Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 900 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 17 Marzec 2007, 02:36
|
|
|
Czym obiawia sie luz na wale? Podejzewam ta usterke u siebie poniewaz przy lekkim przyspieszaniu slysze terkotanie ktorego wczesniej nie bylo. Natomiast gazujac na luzie silnik nie wydaje tego dzwieku. Waldek moglbys napisac jak sie taki luz usuwa, wybieram sie niedlugo do warsztatu i ułatwiloby mi to sprawe. |
_________________ C220 CDI, VIN: WDB2021331A842349 |
|
|
|
|
waldek500
Pomógł: 15 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 17 Marzec 2007, 11:08
|
|
|
jezeli masz to rozwiazanie co u kolegi to tak jak wyzej. jezeli masz tak jak jest u mnie to na wale jest nakretka, która luz kasujesz. mechanik bedzie wiedział.
pozro. |
_________________ E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem. |
|
|
|
|
Kolber
kombi-nator
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Mar 2007 Posty: 368 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 17 Marzec 2007, 13:52
|
|
|
u mnie występuje inny problem.. drgania od 140 km/h wzwyż.... myślałem, ze to kwestia opon ale wyważałem kółka więc chyba nie to... chyba, że coś z nimi nie tak....
jest możliwe, żebym miał źle wyważony wał albo coś w tym stylu ?? im szybciej tym to się bardziej nasila, powyżej 180 tak jakby malało chyba
narazie nic w tej kwestii nie robiłem... poczekam chyba i zobacze co będzie jak założe letnie gumy |
_________________ VW PASSAT VARIANT '01 & AUDI 80 AVANT '95
|
|
|
|
|
waldek500
Pomógł: 15 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 17 Marzec 2007, 17:59
|
|
|
pewnie ta sama usterka co wyzej |
_________________ E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem. |
|
|
|
|
uve
Pomógł: 15 razy Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 900 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 18 Marzec 2007, 16:01
|
|
|
Na wale powinien byc jakis maly luz, czy nic? |
_________________ C220 CDI, VIN: WDB2021331A842349 |
|
|
|
|
waldek500
Pomógł: 15 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 18 Marzec 2007, 20:46
|
|
|
luz obrotowy moze by natomiast góra dół nie. |
_________________ E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem. |
|
|
|
|
Globek01
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Sty 2009 Posty: 166 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 6 Luty 2009, 19:05
|
|
|
Ja właśnie wróciłem od mechanika i mam podobny problem. Facet powiedział że jest luz na wieloklinie. Moje objawy to właśnie przy puszczeniu sprzęgła stuk. Stąd moje pytania:
1. Czy na wieloklinie jest dopuszczalny jakiś luz przy obrocie ?
2. Rozszczepiłem dwie części wału, tzn. wyciągnąłem ten wieloklin z gniazda, czy teraz konieczne jest jego wyważenie ? |
_________________
C320 '95 Elegance
Zdjęcia Cetki |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 6 Luty 2009, 19:51
|
|
|
Globek01 napisał/a: | Czy na wieloklinie jest dopuszczalny jakiś luz przy obrocie ? |
Nie jest dopuszczalny.
Globek01 napisał/a: | wyciągnąłem ten wieloklin z gniazda, czy teraz konieczne jest jego wyważenie ? |
Nie jest, pod warunkiem że złożysz w tym samym położeniu co wyjąłeś. |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
lojek
mesio
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sie 2006 Posty: 607 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 7 Luty 2009, 16:38
|
|
|
Czy poza stukaniem może się przydarzyć cos więcej np. zerwanie wału pytam bo u mnie tez stuka przy zmianie biegów ale na razie nic z ty nie robiłem? |
_________________ W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić. |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 8 Luty 2009, 10:21
|
|
|
lojek napisał/a: | Czy poza stukaniem może się przydarzyć cos więcej np. zerwanie wału pytam bo u mnie tez stuka przy zmianie biegów ale na razie nic z ty nie robiłem? |
Zanim wał przekręci się na wielowypuscie, to wcześniej by tak nap.....ło, że nie dało by się jeździć Połączenia wielowypustowe są powszechnie stosowane w samochodach ciężarowych oraz dostawczakach, nie słychać aby zdarzały się często urwania wałów, a trzeba wziąść pod uwagę, że tam praca wału napędowego w porównaniu do W202 jest znacznie cięższa.
Sprawdzałeś luzy na krzyżaku? - może to jest przyczyna stukania. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
lojek
mesio
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sie 2006 Posty: 607 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 10 Luty 2009, 19:18
|
|
|
Krzyżaki sa ok to na 99 % wał |
_________________ W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić. |
|
|
|
|
Globek01
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Sty 2009 Posty: 166 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10 Luty 2009, 23:43
|
|
|
Byłem ze swoim wałem na regeneracji. Mam luz na wielofrezie, szczególnie gdy wał jest "rozciągnięty". Wyraźnie widać że się wyłamuje na boki. Pan powiedział że nie jest to do zregenerowania i trzeba go zastąpić nowym. Drugą sprawą okazało się to, że oni nic mi nie poradzą, bo przy tej pojemności jest grubszy frez, którego oni nie mają dostępnego w wałach do . Jedyne co mi powiedział to żeby nafaszerować go tawotem i założyć, a w między czasie znaleźć używkę w lepszym stanie.
A stuk przy zmianie biegu to wywalone poduszki tylnej kołyski.
(Swoją drogą, nieźle ktoś musiał nawstawiać mojemu nabytkowi, zanim go kupiłem ) |
_________________
C320 '95 Elegance
Zdjęcia Cetki |
Ostatnio zmieniony przez G. 10 Luty 2009, 23:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 11 Luty 2009, 08:58
|
|
|
Globek01 napisał/a: | Mam luz na wielofrezie, szczególnie gdy wał jest "rozciągnięty". |
Chciałeś napisać wielowypust
Globek01 napisał/a: | Jedyne co mi powiedział to żeby nafaszerować go tawotem i założyć, |
Lepszym rozwiązaniem będzie smar grafitowy. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
|