Poduszki powietrzne mamy czy nie. |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 18 Marzec 2007, 22:30 Poduszki powietrzne mamy czy nie.
|
|
|
Witam, ostatnio znajomy poczaskał C i nie wypaliły poduchy. Po oględzinach okazało się że auto miało wypadkową przeszłość i poduch nie było. Pasażer zaślepka a kierowca była lecz nie działała. Mam pytanie jak można sprawdzić czy poduchy są sprawne (oczywiście nie poprzez crach test)
Zastanawia mnie bo lampka od SRS gaśnie mi z opóźnieniem i nie wiem czy to normalne. Do tego reaguje na pierwsze przekręcenie kluczyka. Czy to norma? Pozdrawiam |
|
|
|
|
waldek500
Pomógł: 15 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 18 Marzec 2007, 22:51
|
|
|
diagnostyka komputerowa i juz. |
_________________ E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem. |
|
|
|
|
grz
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 352 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18 Marzec 2007, 23:22
|
|
|
Z tego co wiem, to lampka od poduchy nie powinna gasnąć razem z innymi kontrolkami-w bitych autach z wywalonymi poduszkami wsadza się zaślepkę od SRS w kierownicę, a kontrolkę często spina razem z kontrolką np. ładowania akumulatora i wtedy gasną wszystkie razem. |
_________________ V8
__________________________________________
www.gryuliczne.com |
|
|
|
|
dyzio87
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 197 Skąd: Pyskowice
|
Wysłany: 19 Marzec 2007, 00:13
|
|
|
Mi gaśnie ta kontrolka po około 2 min od zapalenia samochodu. Z tego co sie dowiedziałem dzieje sie tak jezeli było coś grzebane przy poduszce np. ściągana kierownica, lub nawet odpinanie licznika. Podobno moja poducha nie zadziała podczas wypadku. Aby temu zaradzic trzeba tak jak napisał waldek500 podpiąc samochd do komputera i wykasowac ten błąd |
_________________ C180 '93 LPG |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 19 Marzec 2007, 14:30
|
|
|
dyzio87 napisał/a: | Mi gaśnie ta kontrolka po około 2 min od zapalenia samochodu. Z tego co sie dowiedziałem dzieje sie tak jezeli było coś grzebane przy poduszce np. ściągana kierownica, lub nawet odpinanie licznika. |
Takie zachowanie raczej wskazuje, że był wyciągany licznik, i w czasie tej operacji ktoś załączył zapłon. Natomiast załączenie zapłonu przy wyciagnietej poduszce zazwyczaj zapala kontrolkę na stałe.
dyzio87 napisał/a: |
Podobno moja poducha nie zadziała podczas wypadku. Aby temu zaradzic trzeba tak jak napisał waldek500 podpiąc samochd do komputera i wykasowac ten błąd |
Jak układ SRS jest fachowo "ocyganiony" to kontrola komputerowa nic nie wykaże, a lampka kontrolna będzie gasnąć prawidłowo. Zdziwienie będzie dopiero w czasie wypadku
DLATEGO NIE POPIERAM ŻADNYCH RAD TYPU ZAŚLEPKI ZAMIAST WKŁADÓW, LUB "CO ZROBIĆ BEZ INWESTYCJI ŻEBY ZGASŁA KONTROLKA"
Nawet jeżeli ktoś pisze, że robi to dla siebie. NIE WIERZĘ, ŻE PRZED SPRZEDAŻĄ POJAZDU KUPI PODUSZKI, ŻEBY AUTO BYŁO SPRAWNE!!!
TO JEST URZĄDZENIE RATUJĄCE ŻYCIE - Z TYM SIĘ NIE IGRA!!!
Pzdr. |
|
|
|
|
zmichal
Moderator
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 736 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 19 Marzec 2007, 15:02
|
|
|
No ale niestety - jak to w naszym pięknym kraju - najlepiej oszukać, zakombinować, a najlepiej jeszcze jak się na tym zarobi!
Tak niesteyty wygląda u nas sprzedaż samochodów. Przecież tak naprawde poduszki powietrzne wystrzelają już przy uderzeniach z prędkościami ok. 30 km/h, a zdecydowana większość aut w wieku ok. 10 lat ma na swoim koncie co najmniej jedną czy dwie kolizje. Czasem mniejsze, a czasem poważniejsze.
Tak więc z całą pewnością mozna powiedzieć, że w co drugim takim aucie istnieje ryzyko, że poduszek juz tam nie ma. A jakoś nie uwierzę w to, że ktoś przed sprzedażą montuje airbagi? |
_________________ E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
|
|
|
|
|
waldek500
Pomógł: 15 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 19 Marzec 2007, 15:51
|
|
|
a jak to jest jak nie zapinam pasów a nigdy nie zapinam to nie wystrzeli?? |
_________________ E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem. |
|
|
|
|
djmantis
Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 34 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19 Marzec 2007, 15:56
|
|
|
jestem na 99% przekonany ze nie wystrzeli- znjomy ma bmw serii 6 i przy wypadku nic nie wypalilo bo jechal bez pasow. jak bys nie mial pasow i poduszka wystrzelila to prawdopodobnie skreciła by Ci kark. |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 19 Marzec 2007, 15:58
|
|
|
Wystrzeli, a jakże.
Tyle, że jeśli nie będziesz miał zapiętych pasów, to zamiast uratować ci życie, raczej cię zabije. |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 19 Marzec 2007, 17:58
|
|
|
To jest tylko Wasze GDYBANIE
Programy sterowników SRS były w tych latach najbardziej modyfikowaną częścią oprogramowania całego pojazdu. Zmieniały się zarówno prędkości wyzwalania, jak i kąt granicznego uderzenia. Zależnie od wyposażenia pojazdu (np. mata kontaktowa w siedzeniu pasażera) zmieniał się sposób wyzwalania poduszki. W późniejszych seriach wprowadzono poduszki dwustopniowe - ich sposób wyzwalania również zależał od wielu czynników.
Z urywaniem głowy nie jest tak do końca: nikt nie wyda homologacji na urządzenie, które może (nawet w specyficznych warunkach) stanowić zagrożenie dla życia. Czujnik SRS ma na tyle małą masę, że powinien wyzwolić poduszkę już w początkowej fazie bezwładnego ruchu pasażera do przodu. Nie ma więc obawy, że pasażer wyląduje facjatą na desce rozdzielczej, nastepnie wyzwoli sie poduszka, rypnie biedaka w tył na siedzenie i złamie mu kark. W Stanach jest zupełnie inna ideologia: tam poduchy maja zupełnie inne gabaryty, z uwagi na to, że przeprowadzone badania wykazały, że mało kto pasy zapina. Poducha musi więc z założenia konstrukcyjnego przejąć cały impet uderzenia. Ale jakoś nikomu głowy w czasie wypadku nie urywa... |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 19 Marzec 2007, 20:09
|
|
|
A dlaczego poduszka powietrzna pasazera, z wersji angielskiej jest gabarytowo wieksza od europejskiej ? Jest wyzsza o jakies 2-3 cm. |
|
|
|
|
adurweb
Visca El Barça!
Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 634 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 1 Sierpień 2008, 10:39
|
|
|
Czyli Panowie jak mam sprawdzić czy mam poduszkę? Bo chyba jej nie mam i tylko chcę się upewnić naocznie, bo wtedy muszę jakoś wyłączć kontrolkę. Pali mi się kontrolka cały czas i byłem na komputerze żeby mi ją wykasowali i nie dało rady, pojawia się w kompie komunikat: "Zapalnik poduszki powietrznej kierowcy" i nic z tym komputer nie może zrobić. |
_________________ MB W202 C200 Esprit - brilliant silver metallic. LPG. Koniec roku 94, model 95.
VIN: WDB2020201A205202.
cykl mieszany.
|
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 1 Sierpień 2008, 11:44
|
|
|
Skoro pali się kontrolka i komp pokazuje błąd zapalnika poduszki to tak jak byś nie miał jej i wyłączenie kontrolki da tyle, że nie będzie po oczach świecić. Z tymi rzeczami nie powinno się żartować, albo wymienić wszystko od podstaw by było sprawne, albo pogodzić się z brakiem pakietu bezpieczeństwa . |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
topol
Moderator wiochmen
Pomógł: 40 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 4027 Skąd: dalej od Warszawy
|
Wysłany: 1 Sierpień 2008, 12:16
|
|
|
adurweb, jedyny pewny sposób to ją rozebrać, tyle że wtedy chyba już na śmieci. |
_________________ topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....
Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...
Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
|
|
|
|
|
adurweb
Visca El Barça!
Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 634 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 1 Sierpień 2008, 13:36
|
|
|
topol, No dobra, ale jak się do niej dostać, żeby sprawdzić czy jest. Bo jak jej nie ma to trudno, pogodzę się z tym i tylko pozostanie mi wyłączyć kontrolkę, tylko jak sprawdzić czy jest, jak się do niej dostać? Chodzi o poduchę w kierownicy, bo tylko taką "mam". |
_________________ MB W202 C200 Esprit - brilliant silver metallic. LPG. Koniec roku 94, model 95.
VIN: WDB2020201A205202.
cykl mieszany.
|
|
|
|
|
|