Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
7 Marzec 2012, 19:52
Tryb awaryjny w C200 CDI automat
Autor Wiadomość
-==PEGAZ==-

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 28
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 4 Grudzień 2008, 19:03   Tryb awaryjny w C200 CDI automat

No i zawitałem z pierwszymi spostrzeżeniami. Otóż jak jakiś czas temu napisałem, stałem się posiadaczem C200 CDI z 98 roku z silnikiem 2.2 litra 102KM. Napisałem wtedy że stałem się szczęśliwym, niestety moje szczęście nieco prysło. Po mieście autko zbiera się ze skrzyżowania bezproblemowo, natomiast dziś naszła mnie droga autostradą do Gdańska. No i problem. 130 na liczniku i ani kilometra więcej. Obroty oczywiście do 3000 i koniec. Znaczy się tryb awaryjny. Po ponownym uruchomieniu silnika kręci elegancko do końca, ale przy 130km/h to samo. Rozumiem, że będę musiał najpierw zgłosić się z mesiem na testy. Co się okaże napiszę. A tymczasem (jako że mam wujka mechanika i brudne ręce od smarów nie są mi obce) może ktoś z zacnych forumowiczów powie na co zwrócić uwagę ? Wiem, że może to być zawór recyrkulacji spalin, co jeszcze ? Problem ze skrzynią ? Żadnych wycieków oleju nie ma, silnik prezentuje się świetnie.
_________________
C200 CDI '98
WDB2021341F769169
 
 
DarekGA 
270000km

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 273
Skąd: 3miasto
Wysłany: 4 Grudzień 2008, 20:43   

Jedyna sensowna propozycja to podłącznie się pod komputer i wtedy będziesz miał czarno na białym co niedomaga. Bo tak to tylko wrózenie z fusów, że może to może tamto.
_________________
C220 T CDI Esprit WDB2021931F979448
 
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Grudzień 2008, 11:02   Re: Tryb awaryjny w C200 CDI automat

-==PEGAZ==- napisał/a:
130 na liczniku i ani kilometra więcej.


I słusznie, więcej na autostradzie nie wolno :mrgreen:
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
-==PEGAZ==-

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 28
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 5 Grudzień 2008, 11:05   

hehehehehe ... cwaniak. :D

[ Dodano: 19 Grudzień 2008, 20:01 ]
Panowie, co prawda jeszcze nie zdążyłem zajechać na diagnostykę, ale słuchając dziś silnika usłyszałem dosyć głośny syk podczas dodawania gazu z urządzonka ze zdjęcia poniżej. Niestety nie mogę znaleźć co to może być. Jakieś czujniki podciśnienia ? Syk nie wydostaje się z wężyków, ale bezpośrednio ze środka tego cosia. Nadmienię, że z lewej strony chłodnicy znajduje się takie samo "coś" i nie wydaje dźwięków, a jest podłączone z tego co zobaczyłem, w okolice turbiny. Może ktoś mi powiedzieć co to jest ? Bo gdzie kupić, to już pewnie sobie znajdę. Ewentualnie można to jakoś rozebrać i sprawdzić nieszczelność ?



A ... przewody (rurki u góry) dochodzą z tego co się orientuję do EGR-a ?

[ Dodano: 21 Grudzień 2008, 20:00 ]
Aktualizacja. Tryb awaryjny już się nie włącza. Wymieniłem ten regulator podciśnienia ale nie ten co podejrzewałem, tylko ten drugi, bliżej turbiny. Jutro postaram się dać fotkę uszkodzonego elementu. Koszt regulatora 350 zł w salonie mercedesa. Wymiana własnoręczna w ciągu 30 sekund :)
_________________
C200 CDI '98
WDB2021341F769169
 
 
kuki

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 9
Skąd: Reda
Wysłany: 23 Styczeń 2009, 13:35   

mam ten sam problem tryb awaryjny 3.000 obr max i rowniez syczenie gdzies z okolic turbiny, jakbys mogl wrzucic zdjecie wymienionej czesci bylbyw wdzieczny :)

i mam pytanie czy da sie ta czesc naprawic/przeczyscic czy odrazu do sklepu po nowa ?
 
 
 
-==PEGAZ==-

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 28
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 24 Styczeń 2009, 11:18   

A wymieniona część jest pokazana na zdjęciu powyżej.
Wymieniłem tylko i wyłącznie ten regulator. Nie bawiłem się w żadne czyszczenie,
bo akurat byłem przed trasą i nie miałem na to czasu.
Jeżeli u Ciebie słychać wyraźnie syczenie, sprawdź wszystkie połączenia
przewodów podciśnienia, oraz opaski mocujące turbinę.
_________________
C200 CDI '98
WDB2021341F769169
 
 
kuki

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 9
Skąd: Reda
Wysłany: 17 Luty 2009, 16:25   

w moim przypadku tryb awaryjny sie wlaczyl bo uszczelka pod kolektorem wydechowym puscila, tzn poprostu lecialo troche spalin odrazu z kolektora i podcisnieniowy wariowal
 
 
 
karol-sieradz

Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2
Skąd: sieradz
Wysłany: 18 Luty 2009, 17:45   

pegaz u mnie syczą oba te urządzenia a somochód jeździ jak należy. Co wy na to?
 
 
-==PEGAZ==-

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 28
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 18 Luty 2009, 18:35   

I bardzo dobrze ... bo u mnie okazało się że właśnie ten regulator który nie syczał był uszkodzony (a myślałem, że ten który syczy był padnięty) :)
_________________
C200 CDI '98
WDB2021341F769169
 
 
karol-sieradz

Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2
Skąd: sieradz
Wysłany: 19 Luty 2009, 10:07   

Dzięki za odpowiedź, już myslałem że czekaja mnie wydatki. W moich słychać jak syczą nawet po wyłączeniu silnika i trwa to kilkadziesiąt sekund.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,121 sekundy. Zapytań do SQL: 11