Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
[M104] Flitr K&N a przepływomierz
Autor Wiadomość
Rafal_P.


Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 56
Skąd: Jelenia Góra/Wrocław
Wysłany: 29 Wrzesień 2008, 10:33   [M104] Flitr K&N a przepływomierz

Witam,

Czy zamontowanie wkładu filtra powietrza K&N może mieć wpływ na działanie i żywotność przepływomierza?
Macie jakieś doświadczenia z tym związane?
_________________
'91 Baby Benz Black W201 2.3 SPORTLINE - SPRZEDANY

'94 C36 ///AMG SPORT - SPRZEDANY

'95 Jeep Cherokee 2.5TD - WÓŁ ROBOCZY

'94 Subaru Impreza WRX JDM - pogromca luźnych traktów
 
 
wojtas_p 
NYC TAXI 4.6 V8


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 353
Skąd: PL
Wysłany: 29 Wrzesień 2008, 10:58   

Z doświadczeń wiem, że fabryczne filtry najlepiej się sprawują pod względem dokładności. Z Twojego postu widzę, że chciałbyś parę słów otuchy i poparcia dla filtrów "sportowych", ale niestety większy przepływ powietrza w sportowych filtrach jest uzyskiwany nie powierzchnią filtrowania, ale mniej filtrującym materiałem. Prościej: jeśli filtr jest takiej samej wielkości, a więcej powierza "przepuszcza" to znaczy, że mniej dokładnie filtruje. W warunkach, gdzie nie ma za wiele kurzu to nie jest to bardzo istotne, ale gdy jak auto jadące z przodu "zaciągnie" z pobocza kurz to lepiej mieć niesportowy filtr. Oczywiście mowa tu o "sportowym-tuningowym" filtrze, te naprawdę coś warte filtry kosztują kupę kasy i wymagają przebudowania całego układu zasysania powietrza.
_________________
https://nyc-taxi-wroclaw.pl/
 
 
Rafal_P.


Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 56
Skąd: Jelenia Góra/Wrocław
Wysłany: 29 Wrzesień 2008, 11:26   

wojtas_p napisał/a:
... te naprawdę coś warte filtry kosztują kupę kasy i wymagają przebudowania całego układu zasysania powietrza.


Chodzi mi o wkładkę K&N, którą montuje się w miejsce fabryczne.
Zachodzę tylko w głowę, czy fakt, że K&N to filtr olejowy, nie spowoduje uszkodzenia przepływomierza.
_________________
'91 Baby Benz Black W201 2.3 SPORTLINE - SPRZEDANY

'94 C36 ///AMG SPORT - SPRZEDANY

'95 Jeep Cherokee 2.5TD - WÓŁ ROBOCZY

'94 Subaru Impreza WRX JDM - pogromca luźnych traktów
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 29 Wrzesień 2008, 11:30   

Rafal_P. napisał/a:
wojtas_p napisał/a:
... te naprawdę coś warte filtry kosztują kupę kasy i wymagają przebudowania całego układu zasysania powietrza.


Chodzi mi o wkładkę K&N, którą montuje się w miejsce fabryczne.
Zachodzę tylko w głowę, czy fakt, że K&N to filtr olejowy, nie spowoduje uszkodzenia przepływomierza.


Odpuść sobie sportową wkładkę - zysk niewielki, a silnik na tym cierpi
 
 
pavel 
pavel


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 792
Skąd: szwecja
Wysłany: 29 Wrzesień 2008, 12:47   

Rafal- Jesli chcesz skrocic zywotnosc silnika- prosze bardzo zaloz KN filtr.
Duzo sie pisalo na ten temat u nas ze to daje pare koni wiecej. czysta bzdura.
Ja bym odradzal zalozenia tej glupoty.
_________________
C180 Elegance 94

VIN WDB2020181F062833
 
 
carlos 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 1055
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 29 Wrzesień 2008, 15:23   

Daniel napisał/a:
Odpuść sobie sportową wkładkę - zysk niewielki, a silnik na tym cierpi


W jaki sposób mógłby kolega wyjaśnić bo mnie ten temat też ciekawi
_________________
ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 29 Wrzesień 2008, 15:23   

carlos napisał/a:
W jaki sposób mógłby kolega wyjaśnić bo mnie ten temat też ciekawi

Odpowiedź znajdziesz powyżej..
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 29 Wrzesień 2008, 15:55   

Gomezio napisał/a:
carlos napisał/a:
W jaki sposób mógłby kolega wyjaśnić bo mnie ten temat też ciekawi

Odpowiedź znajdziesz powyżej..


Dziękuję Ci! Oszczędziło mi to kilka zdań :P
 
 
carlos 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 1055
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 1 Październik 2008, 20:22   

wojtas_p napisał/a:
ale niestety większy przepływ powietrza w sportowych filtrach jest uzyskiwany nie powierzchnią filtrowania, ale mniej filtrującym materiałem. Prościej: jeśli filtr jest takiej samej wielkości, a więcej powierza "przepuszcza" to znaczy, że mniej dokładnie filtruje.

Akurat K&N w W202 ma mniejszą trochę powierzchnię filtrowania

Cytat:
W warunkach, gdzie nie ma za wiele kurzu to nie jest to bardzo istotne, ale gdy jak auto jadące z przodu "zaciągnie" z pobocza kurz to lepiej mieć niesportowy filtr.

..kurz który jest zatrzymywany przez film olejowy filtra

Cytat:
Oczywiście mowa tu o "sportowym-tuningowym" filtrze, te naprawdę coś warte filtry kosztują kupę kasy i wymagają przebudowania całego układu zasysania powietrza.


K&N do tanich nie należy
_________________
ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 1 Październik 2008, 20:26   

carlos napisał/a:
wojtas_p napisał/a:
ale niestety większy przepływ powietrza w sportowych filtrach jest uzyskiwany nie powierzchnią filtrowania, ale mniej filtrującym materiałem. Prościej: jeśli filtr jest takiej samej wielkości, a więcej powierza "przepuszcza" to znaczy, że mniej dokładnie filtruje.

Akurat K&N w W202 ma mniejszą trochę powierzchnię filtrowania

Cytat:
W warunkach, gdzie nie ma za wiele kurzu to nie jest to bardzo istotne, ale gdy jak auto jadące z przodu "zaciągnie" z pobocza kurz to lepiej mieć niesportowy filtr.

..kurz który jest zatrzymywany przez film olejowy filtra

Cytat:
Oczywiście mowa tu o "sportowym-tuningowym" filtrze, te naprawdę coś warte filtry kosztują kupę kasy i wymagają przebudowania całego układu zasysania powietrza.


K&N do tanich nie należy


carlos - fakty są nieubłagane - filtry typu "sportowego" generalnie przepuszczają więcej nieoczyszczonego powietrza niż tradycyjne. A film olejowy o którym wspomniałeś tylko zmniejsza a nie likwiduje problem o którym przed chwilą wspomniałem.
 
 
carlos 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 1055
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2 Październik 2008, 09:12   

Daniel napisał/a:

carlos - fakty są nieubłagane - filtry typu "sportowego" generalnie przepuszczają więcej nieoczyszczonego powietrza niż tradycyjne. A film olejowy o którym wspomniałeś tylko zmniejsza a nie likwiduje problem o którym przed chwilą wspomniałem.

Skąd w takim razie gwarancja na 1,6mln km?
_________________
ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 2 Październik 2008, 10:07   

carlos napisał/a:

Skąd w takim razie gwarancja na 1,6mln km?

Na co jest ta gwarancja????? :shock: :shock: :shock:
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
carlos 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 1055
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2 Październik 2008, 10:21   

Gwarancja na filtr jest 1,6mln km
Poza tym co do przepływomierzy sprawa ma się tak KLIK
w tym pomoc w przypadku zwalenia przez serwis winy na filtr powietrza, na w/w stronie są też wyniki badań na przepływomierzach więc chyba kolegom bardziej chodziło o wkład filtra "NO NAME" a nie K&N
_________________
ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 2 Październik 2008, 10:52   

Nie bardzo rozumiem, co ma gwarancja na filtr do skrócenia żywotności silnika....

Poza tym, to co pisze K&N na tej stronie o tym, że producenci nie maja prawa się wymigać od gwarancji po zastosowaniu filtra K&N to ewidentna bzdura - to nie K&N decyduje, jakie materiały eksploatacyjne są dopuszczone do samochodu, tylko gwarant.

Z tymi przepływomierzami to też tak trochę jak z tischnerowską prawdą - K&N twierdzi (pokazuje nawet jakieś testy), że filtry nie uszkadzają przepływomierzy. No pewnie, że nie. :wink: Ale olej z filtra ewidentnie może wpłynąć na charakterystykę przepływomierza, więc na pracę silnika, a o tym jakoś K&N milczy....

Mój wniosek jest taki: można oczywiście zamontować filtr K&N, ale na własną odpowiedzialność, jak zresztą wszystkie materiały eksploatacyjne niedopuszczone przez producenta.
Swoją drogą ciekawi mnie, czy ktoś zdecydowałby się na założenie np. klocków hamulcowych z większymi okładzinami - no bo przecież hamulce powinny wtedy lepiej działać.....
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
pavel 
pavel


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 792
Skąd: szwecja
Wysłany: 2 Październik 2008, 10:55   

Calkowicie zgadzam sie z Toba Sewan.
_________________
C180 Elegance 94

VIN WDB2020181F062833
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,159 sekundy. Zapytań do SQL: 10