Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 20:54 |
Dziwna sprawa 200 Diesel |
Autor |
Wiadomość |
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 2 Październik 2009, 09:05
|
|
|
hazard napisał/a: | Chciałem się tylko dowiedzieć czemu przestał odpalać jak właśnie nie poczekałem na podgrzanie świec. |
Po pierwsze: silnik generalnie startuje po podgrzaniu świec żarowych, czyli u Ciebie jest OK
Po drugie: nie jest nigdzie napisane, że musi startować bez podgrzewania świec. Świeca żarowa ma za zadanie pogrzać powietrze w komorze wstępnej. Latem nie ma to większego znaczenia. Natomiast już jesienią przy coraz niższych temperaturach, brak podgrzania komory wstępnej może powodować trudności z uruchomieniem silnika. Do tego dochodzi olej o niewiadomej jakości (nie piszesz co zalałeś).
Po trzecie: trop nakreślony przez Gomezio jest logiczny. Kiepski aku oraz (być może) wytrzepany już rozrusznik są kolejnymi powodami dla których silnik (bez pogrzania świec) może mieć kłopoty z rozruchem.
Po czwarte: na "jakość" rozruchu ma też wpływ kompresja silnika oraz ogólnie ujmując instalacja wtryskowa (pompa, końcówki wtryskiwaczy)
Podsumowanie:
- sprawdź stan akumulatora
- klemy i inne połączenia (jak pisał Gomezio)
- zmień olej na spełniający normę MB 229.1 oraz o klasie lepkości 10W40
- przeczytaj jeszcze raz punkt pierwszy
ps.
Filtr paliwa oraz powietrza już wymieniłeś? |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
hazard
Dołączył: 10 Lip 2009 Posty: 14 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 4 Październik 2009, 10:16
|
|
|
Olej zalany jest mobil(15w40)
Akumulator nówka
filtry wymienione dwa miesiące temu
Czyli olej wymienić na 10w40 tak?Nie będzie z tym żadnego problemu jak teraz jeździ na 15w40?
Dziękuję wszystkim za pomoc |
|
|
|
|
LukLin
C 180 Esprit
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 98 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 16 Październik 2009, 18:45
|
|
|
Ja jeżdżę od dwóch lat na mobilu 15w40 i nie mam żadnych problemów. Żadnych dziwnych stuków, nie muszę dolewać oleju, żadnych niespodzianek. |
_________________ Mercedes 190 1988 r.
Mercedes C Class 180 1998 r.
Mercedes C Class 200 DIESEL 1994 r.
Mercedes A Class 190 2000 r.
Aktualnie
Mercedes A Class 170 2004 r.
Mercedes C Class 180K 2003 r.
|
|
|
|
|
MercedesC200D
Dołączył: 14 Kwi 2008 Posty: 8 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 19 Październik 2009, 22:07
|
|
|
miałem podobny problem z odpalanie zimnym silnikiem w zimę jednak u mnie rozwiązanie była wręcz szokujące. w baku miałem paliwo letnie od lata które w zimie gęstnieje musiałem je wyjeździć i jak zatankowałem zimowego paliwa (na bliskiej, i się pytałem czy to zimówka ) to problem sam minął. |
|
|
|
|
searlon
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Paź 2008 Posty: 142 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20 Październik 2009, 09:27
|
|
|
Jeździłem na Lotos 15w40 diesel. W zimę dochodziło do -20 i faktycznie rozrusznik kręcił wolniej ale zapalał po po jednym obrocie rozrusznika bez problemu. Fakt, że profilaktycznie czekałem jeszcze około 5s po zgaśnięciu lampy podgrzewana zanim zakręciłem. Teraz mam Magnatec'a 10w40 i jest różnica. Zawory pracują ciszej tuż po rozruchu. Widocznie olej tej lepkości szybciej dociera w swoje miejsce.
Co do twojego stukania zaworów, to nie miałbym pewności. Tak jak koledzy wcześniej pisali, może chodzić o wtryskiwacze. Miałem ten sam problem. Łatwo sprawdzić. Na bak ropy wlej butelkę mixolu. Jeżeli będzie poprawa to znaczy, że końcóweczki do wymiany. Pozdrawiam wszystkich z C200D |
_________________ W202 C200D 94r
T210 E320CDI 2001r |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 20 Październik 2009, 09:33
|
|
|
searlon napisał/a: | Jeżeli będzie poprawa to znaczy, że końcóweczki do wymiany. |
Na głośną prace wtryskiwaczy ma też wpływ pompa wtryskowa - jej stan ogólny oraz ustawienie kąta wtrysku. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
searlon
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Paź 2008 Posty: 142 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20 Październik 2009, 13:05
|
|
|
Daniel napisał/a: | Na głośną prace wtryskiwaczy ma też wpływ pompa wtryskowa - jej stan ogólny oraz ustawienie kąta wtrysku. |
Tez racja. Tak myślę sobie, że jeżeli faktycznie to szklanki po wymianie hałasują, to znaczy, że kanały dostarczające olej do szklanek są zapchane i zawory stukają. Ma to miejsce wtedy kiedy ktoś jeździł na gęstym oleju, nie dbał o silniki jego wnętrze. |
_________________ W202 C200D 94r
T210 E320CDI 2001r |
|
|
|
|
|