Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
8 Luty 2012, 18:05
MB 250 td teleskop tłumiący drganiaprzy pasku klinowym
Autor Wiadomość
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 9 Luty 2009, 09:35   

mnef napisał/a:
Polecicie jakiś dobry trwały smar? Jaki byłby odpowiedni dla takich warunków?


A co konkretnie chcesz smarować?
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
mnef 
C180 ESPRIT

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 417
Skąd: Szczecin
Wysłany: 9 Luty 2009, 10:18   

Ten duży wiatrak od chłodzenia na zimno strasznie trze, jest brudny więc zapewne mieli brud, chce to wyczyścić i nasmarować, żeby chodził cicho. Jeszcze nie wiem jak wygląda jego napęd i czy w ogóle da się to załatwić. Tylko jaki smar? Jakiś przemysłowy lepiej, czy np. zwykły ŁT-43, tylko czy nie za gęsty.
_________________
MB W202 C180 97' ESPRIT
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 9 Luty 2009, 10:41   

Główny wiatrak od chłodzenia masz napędzany elektrycznie? Czy wisko?
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
mnef 
C180 ESPRIT

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 417
Skąd: Szczecin
Wysłany: 9 Luty 2009, 12:28   

Raczej elektrycznie. Po czym mogę poznać różnicę i jakie są konsekwencje tych wariantów podczas konserwacji?
_________________
MB W202 C180 97' ESPRIT
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 9 Luty 2009, 12:39   

mnef napisał/a:
Raczej elektrycznie. Po czym mogę poznać różnicę i jakie są konsekwencje tych wariantów podczas konserwacji?


Poznać łatwo - ten elektryczny nie będzie napędzany paskiem wielorowkowym, tak jak to ma miejsce w przypadku wentylatora z wisko.

Jeżeli Ci hałasuje wentylator (elektryczny), to sprawa jest kiepska. Spróbuj go zdemontować, rozebrać i przesmnarować łożyska ślizgowe smarem maszynowym. Spróbować warto - to nic nie kosztuje.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
mnef 
C180 ESPRIT

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 417
Skąd: Szczecin
Wysłany: 9 Luty 2009, 14:53   

No właśnie niewielki koszt a może po prostu on tego wymaga. Jak to nie pomoże, wtedy zostanie mi specjalista.

[ Dodano: 9 Luty 2009, 14:54 ]
Ps. jak demontuję jakakolwiek część, która dostaje napięcie/sygnał powinienem odłączyć akumulator? Niby napięcia nie powinno być, ale tak asekuracyjnie?
_________________
MB W202 C180 97' ESPRIT
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 9 Luty 2009, 15:15   

mnef napisał/a:
No właśnie niewielki koszt a może po prostu on tego wymaga. Jak to nie pomoże, wtedy zostanie mi specjalista.

[ Dodano: 9 Luty 2009, 14:54 ]
Ps. jak demontuję jakakolwiek część, która dostaje napięcie/sygnał powinienem odłączyć akumulator? Niby napięcia nie powinno być, ale tak asekuracyjnie?


Teoretycznie nie, ale asekuracyjnie tak :)
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
mnef 
C180 ESPRIT

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 417
Skąd: Szczecin
Wysłany: 9 Luty 2009, 20:50   

Byłem u specjalisty, wszystko jasne, winny nie jest wiatrak, ma spore luzy, ale wynika to z kończącej się pompy wody (dla mnie już czarna magia ale taka diagnoza i nic tylko zaufać, że to o to chodzi), oryginał z robotą i przeglądem mechanizmu paska, ok. 1100zł.
Będzie trzeba wziąć to pod uwagę.
_________________
MB W202 C180 97' ESPRIT
 
 
waldek500 

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 330
Skąd: Chełm
Wysłany: 9 Luty 2009, 22:29   

mnef napisał/a:
Byłem u specjalisty, wszystko jasne, winny nie jest wiatrak, ma spore luzy, ale wynika to z kończącej się pompy wody (dla mnie już czarna magia ale taka diagnoza i nic tylko zaufać, że to o to chodzi), oryginał z robotą i przeglądem mechanizmu paska, ok. 1100zł.
Będzie trzeba wziąć to pod uwagę.


wymiana pompy 1100 zeta!! mogę tylko pompy zmieniać!!
_________________
E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem.
 
 
mnef 
C180 ESPRIT

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 417
Skąd: Szczecin
Wysłany: 9 Luty 2009, 23:29   

waldek500 napisał/a:
wymiana pompy 1100 zeta!! mogę tylko pompy zmieniać!!
nie rozumiem?

pompa po rabacie kosztowałaby 877zł (przez wysoki kurs euro niestety), godzina pracy mechaników (120zł), 5 litrów płynu ( prawie 90zł). Razem prawie 1100zł. Przegląd rejonu paska, napinacza, rolek itp. gratis 'przy okazji' celem wyeliminowania ewentualnych podejrzeń czegoś więcej.
_________________
MB W202 C180 97' ESPRIT
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 10 Luty 2009, 13:16   

mnef napisał/a:
pompa po rabacie kosztowałaby 877zł (przez wysoki kurs euro niestety).

Z czego ta pompa?
Ze złota?
Gdzie mają takie chore ceny?
Cena takiej pompy ze znaczkiem :mb: nie powinna być wyższa niż jakieś 600 zł (bez łaski).
Bez znaczka - Ruville albo Dolz - nie więcej niż 300-400 (polecam zajrzeć do Intercarsu albo poszukać na Allegro, jest tam tego pełno).
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
mnef 
C180 ESPRIT

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 417
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10 Luty 2009, 13:28   

mamy taki a nie inny kurs euro - to podstawowy współczynnik ceny.
też uważam, że dość drogo, z kolei zamienniki bywają kiepskiej jakości.

Więc co polecacie?
_________________
MB W202 C180 97' ESPRIT
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10 Luty 2009, 20:33   

A byłeś w CAR-REX na niemierzyńskiej..?
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
mnef 
C180 ESPRIT

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 417
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10 Luty 2009, 21:11   

nie, tylko w warsztacie.

Ale polatam za tematem wkrótce.
_________________
MB W202 C180 97' ESPRIT
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10 Luty 2009, 21:22   

Możesz podać nr tej pompy to popytam przy okazji.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,162 sekundy. Zapytań do SQL: 11