Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
12 Styczeń 2012, 01:03
Poblem z nawiewem - dmuchawą
Autor Wiadomość
mark 


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 126
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 9 Listopad 2009, 16:40   

Sebastian79 napisał/a:
czy można jednoznacznie stwierdzić przy takich obiawach jak moje ze to ten opornik do wymiany ?


Musisz pomierzyć napięcie sterujące z panela klimatyzacji do regulatora dmuchawy , oraz zasilanie i masę regulatora :( .

Pzdr.
_________________
W220 S500 1999r.
+W210/96r-E280 automat
+ W168 / 2001r. 1,6 automat
i kilka sztuk MB poprzednio
 
 
Sebastian79 
SebastianD

Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Listopad 2009, 19:30   

ok wielkie dzięki mark, muszę tylko miernik skombinować, zobaczymy jakie bedą pomiary, myślisz, że wtedy coś bedzie można zdjagnozować????
_________________
C 200 kompressor ELEGANCE '98

WDB2020821F705116
Ostatnio zmieniony przez Sebastian79 29 Listopad 2009, 11:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
BolzZ 
W211


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1070
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Listopad 2009, 22:17   

Mam wrażenie, że zasugerowałem to samo, ale dwa posty wcześniej :mrgreen:
_________________
S211 E320CDI avantgarde
WDB2112161A423652
 
 
jugi1971 

Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 120
Skąd: biały
Wysłany: 9 Listopad 2009, 23:59   

Ale Panowie co tu mierzyć. Sprawdzić co pobiera prąd. Może poprzedni właściciel próbował naprawy na skróty :wink: .
_________________
C 2OO KOMPRESOR ELEGANCE '98 WDB2020821F738550
 
 
pabloo2 
W202 C200 KOMPRESOR.

Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 14
Skąd: poznań
Wysłany: 10 Listopad 2009, 00:25   

Najlepszy sposób to metoda na żarówkę.sprawdzac po kolei,od kostki dmuchawy leciec po przewodach-tam gdzie się skończy prąd to to jest wadliwe. ...a tak wogóle to nie łatwiej wyciągnąc wtyczkę od dmuchawy zamiast bezpiecznik (oczywiście na razie,zanim wykryjemy defekt)wystarczy zdjąc osłonę nad nogami pasażera i mamy natychmiastowe dojscie do wtyczki dmuchawy.
_________________
Paweł
WDB2020821F687032 KOMBI
 
 
wawairliner 
MZA- R4 Stalowa


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 239
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Listopad 2009, 00:28   Regulator

dzisiaj na Alledrogo był regulator za 180zl. Mozna znaleźć w ~200-300zł
_________________
WDB2020281A107602
 
 
mark 


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 126
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 10 Listopad 2009, 12:46   

Sebastian79 napisał/a:
muszę tylko miernik skąbinować, zobaczymy jakie bedą pomiary, myślisz, że wtedy coś bedzie można zdjagnozować????


Bez miernika można sprawdzić w ten sposób :

a)wyjmujemy kluczyk ze stacyjki
b)funkcja ,,REST,, musi być wyłączona (dioda nie świeci )
c) jeżeli dmuchawa nadal działa, to wypinamy z kostki przewodów dochodzących do regulatora obrotów cienki kabelek biało/różowy (sterujący)
d) opcja dmuchawa działa nadal - uszkodzony regulator obrotów
e) opcja dmuchawa się zatrzymała - panel klimatyzacji do sprawdzenia

Żarówką , jak podpowiada kolega można tylko stwierdzić fakt , czy dochodzi napięcie 12V na głównych przewodach zasilających czerwono/niebieski (+) oraz brązowy (-) . Wartości napięcia sterującego rzędu 1V do kilku V raczej trudno sprawdzić żarówką 8)

Pzdr.
_________________
W220 S500 1999r.
+W210/96r-E280 automat
+ W168 / 2001r. 1,6 automat
i kilka sztuk MB poprzednio
 
 
Sebastian79 
SebastianD

Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Listopad 2009, 15:14   

Zrobiłem jak pisałes mark, a mianowicie wypiąłem biało różowy przewód z tzw. jeża no i dmuchawa nadal działa.
Kluczyk wyjęty ze stacyjki, przycisk REST sie nie świeci ( w ogóle się nie świeci NIGDY, jak by dioda byla spalona, ale działa bo go urzywałem do sprawdzania błedów)

Wymonotwałem tzw. jeża (BEHR 17157, 202 820 73 10) i zastanawiam sie żeby go przeczyścic, bo troche zasniedziały jest, może to mu pomoze, ale szczerze mowiac watpie w to.

Jakieś podpowiedzi drodzy koledzy????

mark, wczesniej podałes schemat zasilania regulatora dmuchawy, co oznacza na nim W1??? może tam leży problem?

Dziś kupię miernik i bedę mierzył.
_________________
C 200 kompressor ELEGANCE '98

WDB2020821F705116
 
 
noc 
Non omnis morial


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 265
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Listopad 2009, 16:54   

W1 to masa.Odpinając kabel sterujący od regulatora dmuchawy (jeża) sprawdziłeś już regulator.Jest uszkodzony.Napisałem Ci to 8-go listopada.Miernik do sprawdzenia już nie jest
potrzebny.
_________________
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Spróbuję pomóc, za efekt nie ręczę.

Zwykle tu: http://www.w212.pl/
.
 
 
Sebastian79 
SebastianD

Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Listopad 2009, 11:18   

Dziękuję kolego noc

Czy wiesz może co znajduje sie pod tą gumą w "jeżu"? jakieś rezystorki?
Czy jest szansa na naprawe własnoręcznie?
_________________
C 200 kompressor ELEGANCE '98

WDB2020821F705116
 
 
Snak 
snak

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 16
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 29 Listopad 2009, 12:20   

witam!
jam mam podobnym problem tylko z tą różnicą, że nawiew mi pracuje po krótkotrwałej pracy silnika (i też wtedy wyciągam i wkładam bezpiecznik) ale jak przejadę np. 3-4km to po zgaszeniu autka dmuchawa nie pracuje.
_________________
C220CDI 99r
 
 
oliva 


Pomógł: 122 razy
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 1074
Skąd: Siedlce
Wysłany: 29 Listopad 2009, 12:32   

Snak napisał/a:
witam!
jam mam podobnym problem tylko z tą różnicą, że nawiew mi pracuje po krótkotrwałej pracy silnika (i też wtedy wyciągam i wkładam bezpiecznik) ale jak przejadę np. 3-4km to po zgaszeniu autka dmuchawa nie pracuje.


Kolego! Czy Ty rozumiesz to co napisałeś, ponieważ Ja mimo usilnych starań i parokrotnego czytania Twojej wypowiedzi NIC nie rozumiem :mrgreen:
_________________
Był Mercedes C200 T CDI '98 AUTOMAT
 
 
Sebastian79 
SebastianD

Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Listopad 2009, 20:04   

Czy ktoś naprawił regulator dmuchawy???
_________________
C 200 kompressor ELEGANCE '98

WDB2020821F705116
Ostatnio zmieniony przez Sebastian79 30 Listopad 2009, 22:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
noc 
Non omnis morial


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 265
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Listopad 2009, 20:55   

Kolego "Sebastian79" ja wyłączam ten temat, prosiłeś o pomoc, ja pomogłem.Jestem na 12 forach MB polskich i wielu na świecie.Inni też mają problemy.
_________________
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Spróbuję pomóc, za efekt nie ręczę.

Zwykle tu: http://www.w212.pl/
.
 
 
Sebastian79 
SebastianD

Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Listopad 2009, 22:25   regulator dmuchawy BEHR

na 100% mam uszkodzony regulator dmuchawy BEHR 202 820 73 10.

...a zatem mam kilka pytań:

Czy ktoś z forum grzebał i naprawił ten regulator?
Ma może ktoś schemat???
Czy są jakieś nefralgiczne punkty tego regulatora coś co się zazwyczaj przepala? jakiś rezystor, tyrystor?
Czego mogę się spodziewać pod zalaną gumą? i na co zwrócić szczególną uwagę ?

Wszelkie uwagi będą pomocne.

Z góry dziękuję.
_________________
C 200 kompressor ELEGANCE '98

WDB2020821F705116
Ostatnio zmieniony przez Sebastian79 30 Listopad 2009, 22:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,377 sekundy. Zapytań do SQL: 11