Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
1 Lipiec 2012, 20:20
Wiatraki klimatyzacji nie wyłączają się
Autor Wiadomość
BolzZ 
W211


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1070
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Listopad 2009, 23:55   

Daniel napisał/a:
BolzZ napisał/a:
Czy w takim razie nie powinno się tych wiatraków odłączyć kiedy klimatyzacja jest z premedytacją i przez długi czas nienabita? Wiatrak układu chłodzenia silnika jest przecież za chłodnicą.


Po co? Skoro COŚ je uruchamia, to może lepiej zdiagnozować przyczynę a nie robić druciarstwa.

No jeśli coś jest elementem układu, który jest utrzymywany od lat w stanie niesprawności, to chyba nie jest druciarstwem dalsze jego uniesprawnianie :P Tym bardziej że ktoś pisał, że brak środka w układzie klimatyzacji może być powodem niewłaściwego działania wiatraków.

Abstrahując od wyjaśnień Gomezia, bo gdy pisałem to co pisałem nie przypuszczałem że wiatraki od skraplacza mogą włączać się w celu innym niż chłodzenie skraplacza :D
_________________
S211 E320CDI avantgarde
WDB2112161A423652
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 21 Listopad 2009, 09:21   

BolzZ napisał/a:
Tym bardziej że ktoś pisał, że brak środka w układzie klimatyzacji może być powodem niewłaściwego działania wiatraków.


To była tylko niczym nie potwierdzona hipoteza :) Zresztą nie mająca logicznego wytłumaczenia.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
bartosz81 
ATP TOUR ESPRIT 96

Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 40
Skąd: trojmiasto
Wysłany: 21 Listopad 2009, 12:26   

Sorry panowie ale nieujmując wam to niczego konkretnego sie nie dowiedziałem....
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 21 Listopad 2009, 12:41   

bartosz81 napisał/a:
Sorry panowie ale nieujmując wam to niczego konkretnego sie nie dowiedziałem....


Poczytaj to, może się przyda:

http://www.w202.pl/viewto...tor%F3w&start=0
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Benz-Ema

Dołączył: 16 Kwi 2012
Posty: 22
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 1 Maj 2012, 14:16   

Witam.A jak wygląda sprawa jeśli temperatura silnika jest ok90/95st. i się wyłączy silnik,czy wiatrak powinien chodzić dalej aż go schłodzi,czy z wyłączeniem silnika wyłącza się wiatrak mimo że temperatura silnika jest tak duża???
_________________
"Jedź z taką prędkością z jaką może nadążyć za Tobą Twój Anioł Stróż "

Mercedes-Benz C-180 W202 1994r.
VIN: WDB2020181F075743
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 1 Maj 2012, 14:20   

Benz-Ema napisał/a:
Witam.A jak wygląda sprawa jeśli temperatura silnika jest ok90/95st. i się wyłączy silnik,czy wiatrak powinien chodzić dalej aż go schłodzi,czy z wyłączeniem silnika wyłącza się wiatrak mimo że temperatura silnika jest tak duża???
nie wiem jak jest w twoim modelu, ale wiem że jest kilka rozwiązań odnośnie sterowania wiatrakami. u mnie załączają się przy wysokiej temperaturze ,ale gdy wyłączę zapłon to one stają.
 
 
 
carlos 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 1055
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 1 Maj 2012, 16:49   

Benz-Ema napisał/a:
A jak wygląda sprawa jeśli temperatura silnika jest ok90/95st. i się wyłączy silnik,czy wiatrak powinien chodzić dalej aż go schłodzi,czy z wyłączeniem silnika wyłącza się wiatrak mimo że temperatura silnika jest tak duża???

Z silnikiem wylacza sie wiatraki, wysoka temperatura to 120 stopni a nie 90-95. Jesli wlaczysz silnik znowu to wiatraki go schlodza
_________________
ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 2 Maj 2012, 13:29   

carlos napisał/a:
Benz-Ema napisał/a:
A jak wygląda sprawa jeśli temperatura silnika jest ok90/95st. i się wyłączy silnik,czy wiatrak powinien chodzić dalej aż go schłodzi,czy z wyłączeniem silnika wyłącza się wiatrak mimo że temperatura silnika jest tak duża???

Z silnikiem wylacza sie wiatraki, wysoka temperatura to 120 stopni a nie 90-95. Jesli wlaczysz silnik znowu to wiatraki go schlodza

u mnie chodzą szybciej. jak np pojeżdżę w upalny dzień i zgaszę motor i po kilku minutach przekręcam kluczyk i jest niecałe 100*C i wentylatory chodzą
 
 
 
Benz-Ema

Dołączył: 16 Kwi 2012
Posty: 22
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 7 Maj 2012, 11:46   

Trzyma mi 85C więc jak pokazuje 95 to już panika:P Raz po wyłączeniu silnika wiatrak sobie dalej śmigał stąd pytanie,wielkie DZIĘKI :)
_________________
"Jedź z taką prędkością z jaką może nadążyć za Tobą Twój Anioł Stróż "

Mercedes-Benz C-180 W202 1994r.
VIN: WDB2020181F075743
 
 
Gerardoo 

Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 60
Skąd: Police
Wysłany: 13 Czerwiec 2012, 19:25   

Witam. U mnie jeden z wiatrakow umarl, a drugi umiera. Na krotko pali tylko ten drugi i dopiero po stuknieciu w wiatrak. Mam juz nowiusienkie do zalozenia. Ale kiedy zrobilem podejscie to sie zalamalem. Jak to wszystko rozebrac? Polamalem kilka wsuwek, obdarlem lapy i niewiele ogolnie zrobilem. Narazie dalem sobie czas na doczytanie. moze ktos wie jak to wszystko rozebrac i wymienic wiatraczki?
_________________
C200 K 192 KM (141 kW) 1999r. kombi
WDB2020821F835686
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 13 Czerwiec 2012, 21:33   

Gerardoo napisał/a:
Witam. U mnie jeden z wiatrakow umarl, a drugi umiera. Na krotko pali tylko ten drugi i dopiero po stuknieciu w wiatrak. Mam juz nowiusienkie do zalozenia. Ale kiedy zrobilem podejscie to sie zalamalem. Jak to wszystko rozebrac? Polamalem kilka wsuwek, obdarlem lapy i niewiele ogolnie zrobilem. Narazie dalem sobie czas na doczytanie. moze ktos wie jak to wszystko rozebrac i wymienic wiatraczki?

wymiana wiatraków jest prosta. musisz odkręcić przedni pas ;ten co jest do niego przykręcony zamek maski z linką. oczom ukażą ci się nakrętki 6mm na klucz 10mm. odkręcasz, wypinasz kostki wyjmujesz oba wentylatory na aluminiowym stelażu.
nie pamiętam czy nie trzeba odkręcić zderzaka, ale chyba nie.
 
 
 
Gerardoo 

Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 60
Skąd: Police
Wysłany: 16 Czerwiec 2012, 18:55   

Uf. Dzisiaj wymieniłem. W sumie to banał. Tylko te cho....rne plastikowe kołki. Wszystko jest tak jak polofix pisał. Zdejmujemy plastkową osłonkę-kratkę przed wiatrakami. Koniecznie trzeba zdjąc pas przedni z zamkiem - 5 śrubek (10-tki) i 2 plastikowe spinki od chłodnicy Można go odłożyć na silnik, nie trzeba odkręcać samego zamka. Potem to już tylko 5 śrubek 8-mek które trzymają wiatraki do chłodnicy, 4 widać między łopatkami wiatraka, 1 jest w środkowym wzmocnieniu. Trzeba zdjąc plastkiową osłonkę przy króćcu od klimy. Potem delikatnie całe wiatraki z plastikową ramką wyciągamy do góry. Plastikowe kołki i i śruby, którymi skręcone wiatraki można wyjąć i rozkręcić na boku. Montaż w odwrotnej kolejności. Z mojego doświadczenia lepiej kupić zawczasu kilka kołków, napewno się połamią przy wyjmowaniu.

Witaraki założyłem nowe, działają jak trzeba.

Dzięki polofix za pomoc
_________________
C200 K 192 KM (141 kW) 1999r. kombi
WDB2020821F835686
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 24 Czerwiec 2012, 00:14   

OT - Co Kolega z tymi kołkami wyprawia :?: :mrgreen:
U siebie wyjmowałem min. 10 razy i wciąż są te same... 8)
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
RONSELOT 
po prostu fan

Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 255
Skąd: OTWOCK
Wysłany: 25 Czerwiec 2012, 10:32   

kolego ,piszesz o wiatrakach na skraplaczu,nie mają one nic wspólnego z chłodnicą silnika.powody są dwa-uszkodzony czujnik wysokiego ciśnienia przy skraplaczu lub za wysokie ciśnienie w ukł.[za dużo gazu]ale wtedy kapało by mocno z pod :mb: .pośrednio zapchany osuszacz może podnosić ciśnienie na str. tłocznej.
wizyta w serwisie klimy i po sprawie.pzdr. :mrgreen:
_________________
C250TD ESPRIT ATP TOUR WDB2021281F407458 sold
c250tdt clasic
WDB 2021881F478023 sold
W 163 2,7 CDI CHIP D4
WDC1631131X757253
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 28 Czerwiec 2012, 16:04   

RONSELOT napisał/a:
piszesz o wiatrakach na skraplaczu,nie mają one nic wspólnego z chłodnicą silnika.

Owszem mają. Prawidłowo działający sterownik powinien włączyć je, gdy silnik osiągnie powyżej 110C (lub coś koło tego), jako wspomaganie chłodzenia silnika... niezależnie od ciśnienia w układzie klimy...

To tak dla ścisłości i poprawności :wink:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,154 sekundy. Zapytań do SQL: 10