Przesunięty przez: Pioterek 1 Lipiec 2012, 20:20 |
Wiatraki klimatyzacji nie wyłączają się |
Autor |
Wiadomość |
Pontiak
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19 Lipiec 2012, 20:38
|
|
|
Witam . Mam problem mój silnik w korku się przegrzewa nie działa elektryczny wiatrak oraz świeci się kontrolka poziomu płynu chłodzącego nawet po wymianie na nowy.
Sprawdziłem następujące rzeczy :
- Moduł w nadkolu ESG400 dałem do sprawdzenia i jest OK
- wszystkie bezpieczniki OK 28, 30, 41
- wiatrak podłączony bezpośrednio działa
Mam wersję z jednym wiatrakiem i klimatyzacją która jest pusta i nie działa, kompresor jest cały zielony nie wiem od czego. |
_________________ C180 kombi 97r
WDB2020781F726... |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 19 Lipiec 2012, 21:00
|
|
|
Pontiak napisał/a: | klimatyzacją która jest pusta i nie działa, | czyli wiatraki nie będą działać, chyba że wzrośnie temperatura cieczy Pontiak napisał/a: | kompresor jest cały zielony nie wiem od czego. | bo puścił uszczelniacz w przedniej części, dlatego nie masz czynnika chłodzącego i klima nie działa. Musisz wymienić uszczelniacz i nabić klimę. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
Pontiak
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19 Lipiec 2012, 21:08
|
|
|
Adaśko napisał/a: | czyli wiatraki nie będą działać, chyba że wzrośnie temperatura cieczy |
Wiatrak jest jeden , jaki jest mniej więcej orientacyjnie koszt naprawy tej klimy?
Czyli rozumiem że jak naprawię klimę to wiatrak będzie działał poprawnie ? |
_________________ C180 kombi 97r
WDB2020781F726... |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Lipiec 2012, 12:50
|
|
|
Pontiak napisał/a: | - Moduł w nadkolu ESG400 dałem do sprawdzenia i jest OK |
Na czym polegało to sprawdzenie ? |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Pontiak
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21 Lipiec 2012, 08:29
|
|
|
Javoreczek napisał/a: | Na czym polegało to sprawdzenie ? |
Polegało na tym że rozkręcili ten moduł i sprawdzili czy nic nie jest upalone , później przełożyli ten moduł do innego identycznego samochodu i działał . |
_________________ C180 kombi 97r
WDB2020781F726... |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21 Lipiec 2012, 16:28
|
|
|
W wersji z pojedynczym wiatrakiem elektrycznym zwykle najbardziej podejrzany jest właśnie ten moduł. Jest on sterowany z modułu SAM i powinien włączać wiatrak zarówno na potrzeby klimatyzacji, jak i chłodzenia silnika. Także kwestia nienabitej klimy nie powinna mieć w tym wypadku znaczenia.
Wiem, że bezpieczniki sprawdziłeś, ale sprawdziłeś czy moduł dostaje prąd? |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 21 Lipiec 2012, 17:22
|
|
|
Javoreczek napisał/a: | powinien włączać wiatrak zarówno na potrzeby klimatyzacji, jak i chłodzenia silnika. | Tylko żeby doprowadzić do włączenia wiatraka przez temp silnika to trochę musi się napocić silnik i wisko mieć trafione. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21 Lipiec 2012, 21:14
|
|
|
Adaśko napisał/a: | trochę musi się napocić silnik i wisko mieć trafione. |
Kolega pisze o wersji z JEDNYM wiatrakiem elektrycznym, więc jak mniemam wersji BEZ WISKO. Tu wiatrak włącza się dość często po zagrzaniu silnika do normalnej temperatury pracy, nawet bez klimatyzacji. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Pontiak
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 25 Lipiec 2012, 16:10
|
|
|
Witam problem rozwiązany wczoraj pojechałem do szrotu i kupiłem za 100zł używany moduł .
Po podłączeniu zgasła kontrolka poziomu płynu chłodzącego a wiatrak zaczął się powoli kręcić przy 75-80 C. Dziś dostałem informację od kolegi zajmującego się płytkami stary moduł okazał się uszkodzony upalił się tranzystor-mosfet IRL2203N po wymianie jak będzie działał to będę miał zapasowy moduł .
Zastanawiam się czy nie dało by się przenieść tego modułu gdzieś do komory silnika? Kabel jest dosyć krótki wyciągnąłem go i sięga do pompy ABS. |
_________________ C180 kombi 97r
WDB2020781F726... |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 25 Lipiec 2012, 22:10
|
|
|
Pontiak napisał/a: | Zastanawiam się czy nie dało by się przenieść tego modułu gdzieś do komory silnika? | można, ale w nadkolu jest lepsze chłodzenie, a pod maską jednak temperatura latem jest dosyć wysoka. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
Gerardoo
Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 60 Skąd: Police
|
Wysłany: 18 Sierpień 2012, 21:19
|
|
|
Pontiak, skoro masz już klimatyzację, to może ją naprawisz. Wtedy już na pewno wszystko ci z chłodzeniem będzie hulało. Ostatnio robiłem uszczelnienie kompresora i wymianę chłodnicy klimy wraz z nabiciem klimy za 1100 zł w Szczecinie |
_________________ C200 K 192 KM (141 kW) 1999r. kombi
WDB2020821F835686 |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 20 Luty 2013, 17:06
|
|
|
Dołączam się do tematu. Jest zima. Odpalam auto i na budziku 120*C wentylatory klimy oba chodzą. Wyłączają się po kilku sekundach lub po kilku minutach, wtedy temperatura odrazu wraca do tej rzeczywistej. Nieraz zdarza się to podczas jazdy. Popukiwanie w czujnik i ruszanie kabelkami nie pomagało. W końcu 3 dni temu wymieniłem czujnik [4piny A 011 542 51 17 ] na inny. W dalszym ciągu jest tak samo. Zdarza się że kilka dni jest dobrze i wogóle się nie załączają, a nieraz chodzą ze 20 minut. Gdzie szukać?
[ Dodano: 28 Luty 2013, 18:56 ]
Czy jest ktoś kto by pomógł mi z tymi wentylatorami?
Jest jeszcze jedna sprawa. Wtedy gdy chodzą i odepnę wtyczkę na czujniku, wskaźnik pokazuje około 100*C ,oczywiście wiatraki chodzą dalej, wpinam i dalej 120 albo 130*C, dopuki się same nie wyłączą. Nieraz temperatura się tak jak by buja; w górę parę/paredziesiąt stopni i spowrotem do tej faktycznej. Trwa to różnie, nieraz chwilę ,nieraz cały czas. |
|
|
|
|
|