w202 1,8 swap na 2,8 r6 |
Autor |
Wiadomość |
caliber
Pomógł: 6 razy Dołączył: 11 Lip 2009 Posty: 1077 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 20 Listopad 2009, 14:07 w202 1,8 swap na 2,8 r6
|
|
|
WItam byłem kiedyś szczęśliwym posiadaczem w202 z 93 r esprit o pięknym kolorku na 17 calowych felgach w manualu i klimie no ale musiałem sie go pozbyć bo kupiłem mine jako jeszcze w tedy nie doświadczony klient mercedesa nie stety miał zgniłą podłogę wręcz prawie jej nie miał .
Teraz moje pytanie
czy warto kupić c 180 z zajechanym silnikiem lub po lekim bum za małe pieniądze
i swapować czyli silnik 2,8 r6 lepszy chyba od v6
skrzynia manual
most
wał
zawieszenie ? przednie
jaki to koszt jak wam to by sie widizało proszę o porady i podpowiedzi |
|
|
|
|
topol
Moderator wiochmen
Pomógł: 40 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 4027 Skąd: dalej od Warszawy
|
Wysłany: 20 Listopad 2009, 14:21
|
|
|
Mimo wszystko prościej znaleźć C280... IMHO |
_________________ topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....
Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...
Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
|
|
|
|
|
caliber
Pomógł: 6 razy Dołączył: 11 Lip 2009 Posty: 1077 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 20 Listopad 2009, 14:27
|
|
|
właśnie w tym rzecz że nie każdy chce prosto , albo nie każdy che wywalać dużo kasy żeby było prościej a potem do kładać żeby był ideałem jakiego sie chcę nieprawdaż ? |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 20 Listopad 2009, 14:32
|
|
|
caliber napisał/a: | właśnie w tym rzecz że nie każdy chce prosto , albo nie każdy che wywalać dużo kasy żeby było prościej a potem do kładać żeby był ideałem jakiego sie chcę nieprawdaż ? |
Przekładka silnika, zwłaszcza z 1.8 na 2.8, jest bez sensu z każdego powodu. Ale jeżeli lubisz "mieć nie prosto" to przekładaj - później możesz napisać, że mieliśmy rację. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
caliber
Pomógł: 6 razy Dołączył: 11 Lip 2009 Posty: 1077 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 20 Listopad 2009, 14:39
|
|
|
no to po to został założony ten temat żebym dowiedział się jak trudno i jaki to koszt
bo jesli bedzie więcej wad niż zalet wiadomo jak bedzie decyzja na razie rozpoatruje wszystko teoretycznie do pratkyki przejde jeśli oddźwięk będzie pozytywny i warty zachodu pozdrawiam i prosze o konkrety |
|
|
|
|
topol
Moderator wiochmen
Pomógł: 40 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 4027 Skąd: dalej od Warszawy
|
Wysłany: 20 Listopad 2009, 14:41
|
|
|
caliber, cóż, Twoje pieniądze, Twój wybór... |
_________________ topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....
Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...
Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
|
|
|
|
|
maurycy
C43 ///AMG
Pomógł: 97 razy Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 5420 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 20 Listopad 2009, 14:45
|
|
|
caliber, jak masz za dużo pieniędzy - to się podziel....
a poważnie jak chcesz to wal.... do wymiana wszystko zawieszenie, układ napędowy, układ hamulcowy itd itp.... opłacalne dla fanatyka który chce mieć IDEAŁ !! przez duże D
a w sumie nawet dla niego nie opłacalne, lepiej chyba kupić dziurawe c280 takie jak miałeś i je wyremontować ludzie z gorszy bomb robią cukierki tak więc rzecz gustu funduszy zamiłowania jak i może trochę głupoty |
_________________ MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355
nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 20 Listopad 2009, 14:51
|
|
|
Krótko i na temat,
wymiana silnika na wiekszy wiaze sie z :
1. Uklad hamulcowy, inne zaciski inne tarcze
2. silnik + skrzynia
3. wał napedowy + most
4. uklad wydechowy cały
5. sterownik silnika
6. zgranie wszystkiego i zaprogramowanie ewentualnych sterownikow
koszt mniej wiecej 5000zl. |
_________________ C180 1999r WDB2020182F845343 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 20 Listopad 2009, 14:52
|
|
|
caliber napisał/a: | no to po to został założony ten temat żebym dowiedział się jak trudno i jaki to koszt |
Po tych kilku postach, już wiesz, że będzie trudno. Co do kosztów - wbij na alledrogo i kompletuj podzespoły o których wspomniał maurycy.
[ Dodano: 20 Listopad 2009, 14:54 ]
btx napisał/a: | 1. Uklad hamulcowy, inne zaciski inne tarcze
2. silnik + skrzynia
3. wał napedowy + most
4. uklad wydechowy cały
5. sterownik silnika
6. zgranie wszystkiego i zaprogramowanie ewentualnych sterownikow |
Nie wspomniałeś jeszcze o przeglądzie technicznym wynikającym ze zmiany pojemności silnika oraz różnicy w VIN-ie, co może być istotnym ograniczeniem podczas ewentualnej sprzedaży. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
maurycy
C43 ///AMG
Pomógł: 97 razy Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 5420 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 20 Listopad 2009, 16:18
|
|
|
Daniel napisał/a: | Nie wspomniałeś jeszcze o przeglądzie technicznym wynikającym ze zmiany pojemności silnika |
silnik jako część zamienna już jest więc możesz sobie nawet V12 dwudziesto litrowy włożyć |
_________________ MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355
nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 20 Listopad 2009, 16:20
|
|
|
maurycy napisał/a: | silnik jako część zamienna już jest więc możesz sobie nawet V12 dwudziesto litrowy włożyć | No raczej nie Taki sam o takiej samej pojemności-tak |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20 Listopad 2009, 16:23
|
|
|
Zakładamy, że kolega robi np. auto do wyścigów (już z powodu samego otwartego dyferencjału dyskwalifikowałbym C-klasę, ale nei o to chodzi), driftowozu czy cokowliek i zakładamy, że auto jak się rozpadnie to idzie na szrot.
Co będziesz musiał wymienić...
- Silnik + wiązki + sterownik
- Skrzynia mogłaby zostać, jeśli pasuje, wtedy w sumie też i wał z dyferencjałem, tylko ciekawe co przy takich siłach ma ten ostatni do powiedzenia.
- Na pewno hamulce. przód trzeba będzie na pewno jeśli baza to C180, lepiej może wziąć C200 czy C220, mamy chociaż wentylowane tarcze; na pewno tył, bo jest większa masa napędowa do wyhamowania itd, a tył wiąże się z przodem, bo inaczej rozjadą się proporcje hamowania
- zawieszenie na sam koniec mogłoby zostać. Jedynie z przodu sprężynki od cięższego silnika i powinno śmigać, chociaż do ew. sportu to i tak przydałoby się komplet z amorkami zmienić
- teraz co z elektryką. Skrzynia manual, nie ma problemu. Co z licznikiem? Czy sygnał do prędkościomierza jest taki sam w PMSie, HFMie i ME?
Ja to bym sobie do takiej rozbitej C180tki szukał już anglika C280 na szczepana |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
gucionexia
Turbo V6 :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Cze 2009 Posty: 780 Skąd: się biorą dzieci?
|
Wysłany: 20 Listopad 2009, 16:27
|
|
|
Kolega ma nexie v6 3.0 , seryjnie 1.5, pojechał zrobił co miał, nikt sie nie przyczepił silnika.Dodam,ze nikt w łape nie dawał ani zaden znajomy. |
_________________ w202 1.8 95r ELEGANCE
WDB2020181F307308(był)
Nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
|
Ostatnio zmieniony przez gucionexia 21 Listopad 2009, 00:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
caliber
Pomógł: 6 razy Dołączył: 11 Lip 2009 Posty: 1077 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 20 Listopad 2009, 17:33
|
|
|
hm no to juz mam wstępnie jakąś odpowiedzieć i po sprawdzeniu cen używanych gratów nom koszt jest do przemyślenia
dużo roboty żeby to ogarnąć
w moim przypadku żaden drift nie wchodzi w gre
i tylko chciałem sprawdzić czy warto rzeźbić bo sam do końca bym sie nie bawił w całą przekładkę tylko z pomocą znajomego
lecz widzę że wiekszość argumentów jest za tym żeby kupić 280c w jako takim stanie
pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi pozdrawiam |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
|
|
|
|
|