Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z wtykiem do pompy wody?
Autor Wiadomość
wawairliner 
MZA- R4 Stalowa


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 239
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Listopad 2009, 23:06   Problem z wtykiem do pompy wody?

Lakiernik robiący przy moim autku odłączył mi parę kabli przy okazji zabezpieczenia czegośtam w komorze silnika. Nie wie sierota jak to było (ja też i jest nas już dwóch) Pls o podpowiedź Co to za gniazdo na drugim zdjęciu (sądząc po kofiguracji to czujnik temperatury płynu JUŻ MNIE OŚWIECONO), szukam schematu do tego podłączenia i czy możliwe jest by wtyk był podpięty z gniazda z fot 1? (jt. pomiędzy pompą ABSu a lewym błotnikiem) Nie widzę tego auta i się zgubiłem a z Diakom.ru nic nie zczaiłem.

Zdjęcie0075.jpg
czy ktos ma link do schematu lub opisu od tego gniazda? Nic mi nie pasuje...
Plik ściągnięto 277 raz(y) 109,64 KB

Zdjęcie0074.jpg
ten w kółeczku to jakiś zawór?
Plik ściągnięto 265 raz(y) 113,25 KB

_________________
WDB2020281A107602
Ostatnio zmieniony przez wawairliner 30 Listopad 2009, 16:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3312
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 30 Listopad 2009, 09:58   

Nie Kolego- to nie pompa wody.Ja widzę to jako termostat. :? http://www.moto.allegro.p...mg_rarytas.html widać wtyczka uciekła gdzieś pod kolektor.
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Listopad 2009, 10:40   

wawairliner, to jest wtyk od czujnika temperatury płynu. Popatrz sobie na zdjęcia silnika M104 w necie. Dochodzi do niego prostokatna czarna wtyczka, z której kabelek wchodzi do tej głównej wiązki idącej wzdłuż liswy wtryskowej.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
wawairliner 
MZA- R4 Stalowa


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 239
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Listopad 2009, 13:16   

Ok, tyle że ja to muszę komuś wytłumaczyć, albo tam pojechać. Wklejam schemat elektryczny, czy pomoglibyście mi to chociaż zgrubnie opisać wtyki? tj. do jakiego elementy to idzie Mam jakieś przebłyski, ale nie chciałbym się pomylić. najbardziej mi zależy na schemacie drugim. góra i dół. dziękuję

Ps takie tam jak wtryski to podłączyłem to było najłatwiejsze... i jedna, dwie wtyczki charakterystyczne. Zostały dwie, może trzy wtyczki do ewentualnej zamiany. teraz to nic na słowo honoru, wszystko z miernikiem. Dojechałem tu i się produkuję przy aucie :? :shock:

Już zczaiłem gdzie i jak ADJUSTABLE CAMSHAFT TIMING SOLENOID, nie mam koncepcji co do RESONANCE INTAKE MANIFOLD SWITCHOVER VALVE i EGR SWITCHOVER VALVE. I ten pieruński czujnik temperatury na zdjęciu w kółku. Nie znam budowy auta i nic mi te nazwy nie mówią, mimo tego że rozumiem co znaczą po polsku.

schemat 2.jpg
Plik ściągnięto 1159 raz(y) 198,81 KB

schemat 1.jpg
Plik ściągnięto 926 raz(y) 44,1 KB

_________________
WDB2020281A107602
Ostatnio zmieniony przez wawairliner 30 Listopad 2009, 16:36, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Listopad 2009, 16:31   

Żeby odnieść to co na schemacie do rzeczywistości, to ktoś z M104 pod maską bedzie potrzebny. U mnie to niestety zupełnie inaczej wygląda.
Zwróć tylko jeszcze uwagę na to, że czujniki temperatury płynu są dwa, jeden jest podłączony do sterownika silnika (na schemacie "ECT sensor"), a drugi do zestawu wskaźników (na tej częsci schematu go nie ma). Od którego z czujników jest ta złączka, tego nie wiem.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
wawairliner 
MZA- R4 Stalowa


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 239
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Listopad 2009, 16:43   

Poszukam kogoś z C280 a winnego za... może jeszcze ktoś się znajdzie i wyratuje mnie z tej kaszanki? A tak przy okazji co to za gniazdo pod kolektorem ssącym C280 (plastik) dwupinowe. Jeśli to możliwe to nazwę angielską pliiijjjjjzzzzz
_________________
WDB2020281A107602
 
 
mark 


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 126
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 30 Listopad 2009, 20:16   

wawairliner napisał/a:
Ok, tyle że ja to muszę komuś wytłumaczyć, albo tam pojechać. Wklejam schemat elektryczny, czy pomoglibyście mi to chociaż zgrubnie opisać wtyki? tj. do jakiego elementy to idzie Mam jakieś przebłyski, ale nie chciałbym się pomylić. najbardziej mi zależy na schemacie drugim. góra i dół.


Opisałem elementy z 2 części schematu - zobacz w załączniku ( o ile się nie pomyliłem :wink: ) . Nie wiem o które złącze 2 pinowe Ci chodzi . W samym kolektorze ssącym jest klapka rezonansowa ,od spodu elektrozawór otwiera przy odpowiednich obrotach dopływ podciśnienia do siłownika sterującego klapką . Natomiast jeśli chodzi o któryś elektrozawór obok kolektora to przy nadkolu jest także elektozawór oczyszczania z oparów zbiornika paliwa .

Pzdr.

Schemat C280.JPG
Plik ściągnięto 953 raz(y) 208,89 KB

_________________
W220 S500 1999r.
+W210/96r-E280 automat
+ W168 / 2001r. 1,6 automat
i kilka sztuk MB poprzednio
 
 
wawairliner 
MZA- R4 Stalowa


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 239
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Listopad 2009, 20:47   Dziękuję, is ok. Pozostało skończyć

podsyłam wtyczek o który też idzie. zidentyfikowanie jego też rozwiąże problem. Rzecz cała nie idzie o nazwę tych wtyczek czy jak im tam tylko gdzie je wetknąć? Po zebraniu całej takiej dokumentacji pokuszę się o zlinkowanie opisu do fotek i może inni też będą mieli pożytek z tego grzebania. A jak sprawdzić czy w mojej wersji powinien być zawór EGR? sorki za upierdliwość, ale z tego :twisted: zaczynam czepiać się drutu kolczastego. Chyba na ślipia mi się już rzuciło, pięknie opisane. biorę się do roboty. Dziękuję

wtyczek do kolektora ssącego.jpg
Jaki ty idzie wtyk? kolektor ssący, pod puszką, płaska wtyczka - dwupinowa
Plik ściągnięto 288 raz(y) 98,25 KB

_________________
WDB2020281A107602
 
 
mark 


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 126
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 30 Listopad 2009, 21:14   

Na fotce którą umieściłeś powyżej strzałka wskazuje na klapkę rezonansowa (puszka o kształcie prostokąta ) . Złacze elektrozaworu jest dwupinowe i znajduje się od spodu , dostęp jest utrudniony . U siebie by sprawdzić stan wtyczki odkręciłem całą puszke z klapką 8) .

Ps. zawór EGR i pompa powietrza były stosowane tylko w niektórych wersjach ( w zależności na jaki rynek były kierowane ) . W moim :mb: nie posiadam takich ,,bajerów,, :P , z czego zresztą bardzo się cieszę 8) .
_________________
W220 S500 1999r.
+W210/96r-E280 automat
+ W168 / 2001r. 1,6 automat
i kilka sztuk MB poprzednio
 
 
wawairliner 
MZA- R4 Stalowa


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 239
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Listopad 2009, 21:31   

jeszcze tylko jedno, widzę horyzont z czego bardzo sie ccieszę. Od wtyku przy ABS ciągną sie dwa przewody zakończone dwupinową wtyczka kątową rys jak poniżej

ostatni wtyczek.jpg
pociagnięty jest dwoma kabelkami 0,5mm
Plik ściągnięto 239 raz(y) 50,56 KB

_________________
WDB2020281A107602
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,114 sekundy. Zapytań do SQL: 12