Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 19:32 |
Alternator bosh dziwny obiaw |
Autor |
Wiadomość |
hki
Dołączył: 12 Paź 2006 Posty: 19 Skąd: wawa
|
Wysłany: 2 Styczeń 2010, 19:46 Alternator bosh dziwny obiaw
|
|
|
Mam 2.0D '95 z alternatorem BOSH obiawy sa takie ze kontrolka ladoania nie swieci ciagle ale tak lekko migajac troche. tester ladowania pokazuje ze go w ogole nie ma. gdy przegazuje powyzej 4 tys obrotow to ladowania wraca i pozniej juz jest nawet na niskich obrotach. ruszalem wszystkie kable i nic sie nie zmienialo (zarowno przy akumulatorze jak i alternatorze). Czytalem na forum ze w alternatorze bosh nie ma prawa swiecic sie kontrolka ladowania gdy koncza sie szczotki. Obiawy wskazuja na nielaczenie czegos tylko pytanie brzmi czego?
aha.. nawet jak juz alternator laduje i tester wskazuje prawidlowe ladowanie to gdy patrzy sie na swiatl.o wewnatrz kabiny to jakby bardzo delikatnie ono migalo..
z gory dzieki |
|
|
|
|
mbsly
Sylwester Zabadała
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Wrz 2007 Posty: 428 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 2 Styczeń 2010, 19:52
|
|
|
najprostszy i najtanszy sposob na wykluczenie zuzycia szczotek to wymiana regulatora... |
_________________ C 36 AMG WDB2020281F421896
|
|
|
|
|
hki
Dołączył: 12 Paź 2006 Posty: 19 Skąd: wawa
|
Wysłany: 2 Styczeń 2010, 20:00
|
|
|
tak tylko w ktoryms topiku ktos sie wypowiadal ze akurat w alternatorach bosha szczotki nigdy nie spowoduja swiecenia kontrolki ladowania. to dotyczy tylko alternatorow valeo. |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 2 Styczeń 2010, 20:30
|
|
|
Szczotki alternatora do zmiany, a jak nie pomoże, to przyjrzeć się pierścieniom wirnika... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2 Styczeń 2010, 22:15
|
|
|
Najlepiej sobie zregenerować, czyli łożyska plus nowe pierścienie i sczotkotrzymacz z regulatorem. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 2 Styczeń 2010, 23:30
|
|
|
mbsly napisał/a: | najprostszy i najtanszy sposob na wykluczenie zuzycia szczotek to wymiana regulatora... |
W konsekwencji szczotek,bo one zużywają się w każdym alternatorze |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
godaC
godaC
Pomógł: 78 razy Dołączył: 07 Sty 2009 Posty: 731 Skąd: 26-340
|
Wysłany: 3 Styczeń 2010, 14:47
|
|
|
wymienić szczotki i pierścienie wirnika |
_________________ C 180 ESPRIT WDB2020181A245229
Astra I -EX
C 180 ELEGANCE WDB2020181A269483 -EX
i insze pojazdy
|
|
|
|
|
hki
Dołączył: 12 Paź 2006 Posty: 19 Skąd: wawa
|
Wysłany: 9 Styczeń 2010, 11:39
|
|
|
wlasnie.. szczotki i pierscienie. dokladnie to bylo uszkodzone. jesli ktos ma alternator bosh to tam byly dwa typy i w jednym pali sie kontrolka od ladowania przy zuzytych szczotkach w drugim nie. wiec gosc ktory pisal gdzies na tym forum ze przy boshu nie ma prawa sie palic nie mial racji. |
|
|
|
|
kesy1
Dołączył: 25 Sty 2010 Posty: 4 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 29 Styczeń 2010, 09:33
|
|
|
Witam w moim mercedesie w202 c200 diesel z 93r był podobny problem. Kontrolka od ladowania swiecila sie a przy wejsciu na obroty gasla na jakis czas poczym znowu sie zapalala. A teraz jak rozwiązalem problem:
skonczyly sie szczotki w alternatorze bosch i teraz mozna bawic sie w wymiane szczotek albo kupic nowy szczotkotrzymacz (boschowski jest kilkanascie razy drozszy od prostego zamiennika) ja wymienilam caly szczotkotrzymacz kupilem zamiennik za 27 zł i wszystko dziala tak jak powinno. |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 29 Styczeń 2010, 11:07
|
|
|
kesy1 napisał/a: | ja wymienilam caly szczotkotrzymacz |
Wymieniłeś regulator napięcia wraz ze szczotkami - skoro zamiennik to dla pewności sprawdź napięcie ładowania |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29 Styczeń 2010, 11:45
|
|
|
Trzeba było boscha brać, zamiennik podziała albo miesiąc albo rok, ale tego nigdy nie wiadomo. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
kesy1
Dołączył: 25 Sty 2010 Posty: 4 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 29 Styczeń 2010, 12:24
|
|
|
każdy ma możliwość wyboru. Albo kupujemy (pewną) część orginalną albo kilkakrotnie tańszy zamiennik (oby działał jak najdłużej) |
_________________ MB W202 C200 DIESEL 93r. |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29 Styczeń 2010, 12:29
|
|
|
Nie no jasne, że tak, tylko tyle, że brat pracował w sklepie z alternatorami/rozrusznikami, i zamiennik to nic innego jak chiny/tajwan czy co tam, notabene, dałeś powiedzmy 20pln, cena zakupu to nawet nie 1/4 z tych 20pln, więc co do jakości to nie muszę mówić. Bosch jest jeszcze w miarę tani, spróbuj kupić coś do Valeo... |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Gri
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Maj 2007 Posty: 235 Skąd: Płock
|
Wysłany: 28 Marzec 2011, 21:36
|
|
|
U mnie regulator napięcia jest taki o numerze 1 197 311 55 i widzę w cenniku Inter Gars że kosztuje 1.100zł (jeden tysiąc sto coś tam zł) - masakra. Zamiennik na allegro - na razie jeden znalazłem 99zł. Lubię kupować oryginały ale tu opór mam duży.
Będę próbował może można szczorki oryginalne kupić i wymienić. |
_________________ W202, 220 CDI kombi, Elegance;
WDB2021931F950487 |
|
|
|
|
artek88
Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 259 Skąd: Jarosław
|
|
|
|
|
|