Tryb skrzyni automatycznej S/W |
Autor |
Wiadomość |
uve
Pomógł: 15 razy Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 900 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 23 Styczeń 2007, 23:04 Tryb skrzyni automatycznej S/W
|
|
|
Czy zmiana trybu pracy skrzyni automatyczniej z S na W i na odwrot moze odbywac sie w czasie jazdy? Bo w sumie nie wiem kiedy moge zmieniac to ustawienie, a ze ma spasc snieg to bym sobie potestowal |
_________________ C220 CDI, VIN: WDB2021331A842349 |
|
|
|
|
Sebastianp
w202 c180 w210 300TD
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Sty 2007 Posty: 145 Skąd: Łaziska G. k.Tychów
|
Wysłany: 23 Styczeń 2007, 23:12
|
|
|
Spokojnie możesz przełączać.
Przy dzisiejszych opadach chyba szybko nie wrócimy do S ) |
_________________ E-klasse w210 E300TD Elegance automat
C-Klasse w202 C180 Elegance automat LPG |
|
|
|
|
uve
Pomógł: 15 razy Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 900 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 23 Styczeń 2007, 23:23
|
|
|
A jaka jest roznica miedzy S a W? Zauwazylem jedynie ze auto wolniej rusza na W pozatym nic szczegolnego. Caly czas jezdze na S |
_________________ C220 CDI, VIN: WDB2021331A842349 |
|
|
|
|
Sebastianp
w202 c180 w210 300TD
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Sty 2007 Posty: 145 Skąd: Łaziska G. k.Tychów
|
Wysłany: 24 Styczeń 2007, 08:07
|
|
|
Wolniej rusza dlatego że na W-(winter) ruszasz z 2go biegu. Co na zimę (zwłaszcza przy mocniejszych silnikach) jest bardzo dobre. |
_________________ E-klasse w210 E300TD Elegance automat
C-Klasse w202 C180 Elegance automat LPG |
|
|
|
|
grzesiekx
Pomógł: 95 razy Dołączył: 11 Paź 2006 Posty: 1441 Skąd: słupsk
|
Wysłany: 24 Styczeń 2007, 14:05
|
|
|
Dokladnie wczoraj na parkingu jak stanelem tak juz ruszyc nie moglem dopiero zmiana na W mi pomogla ;> |
_________________ VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
|
|
|
|
|
uve
Pomógł: 15 razy Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 900 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 24 Styczeń 2007, 20:58
|
|
|
Dzisiaj troche potestowalem, tryb W przydaje sie jesli nie mozemy ruszyc z miejsca, ale w koru stwarzal problem. Powodowal ze auto szybciej jechalo bez gazu (na 2 biegu) musialem wiec caly czas trzymac hamulec aby nie wjechac komus w tyłek , po zmianie na S auto toczylo sie wolniej.
Zauwazylem rowniez ze ciezej zatrzymac sie z automatem przy malych predkosciach. Chodzi o sytuacje na sniegu kiedy zablokujemy koła. Jadac około 10km/h i wciskajac pedal hamulca do konca na poczatku odczuwalem drzenie pedalu hamulca czyli dzialal ABS, po chwili jednak drzenie ustalo a samochod jechal dalej (slizgał sie dosc dlugo). Chcac zatrzymac auto popuszczalem hamulec ale wtedy automatycznie wlaczal sie naped, wiec taki sposob odpada. Troche bylem zdziwiony ze auto tak dlugo jedzie w poslizgu wiec wystawilem glowe przez okno i widze ze przednie kola sa zablokowane a tylnie sie kreca (w tym momencie nie czulem drzenia na pedale hamulca czyli oznake dzialania ABS). Dziwna sprawa, zastanawiam sie czy tak powinno byc, czy tylnie kola krecac sie przypadkiem nie pchaja auta, a moze poprostu tak dziala ABS lub ESP. Mowie tu o minimalnych predkosciach rzedu 5-10km/h i zablokowaniu kół. Jak to wyglada u was? |
_________________ C220 CDI, VIN: WDB2021331A842349 |
|
|
|
|
vitalic
Dołączył: 15 Sty 2007 Posty: 36 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 24 Styczeń 2007, 21:24
|
|
|
u mie dokladnie tak jak to opisales...tez dzis to sprawdzalem i sie zastanawaiłem |
_________________ Mercedes C200 T |
|
|
|
|
grz
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 352 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24 Styczeń 2007, 21:36
|
|
|
Mam to samo. Tym bardziej odczuwalne, że nie działa mi ABS. Tak jak napisałeś uve, tylne koła pchają, a przednie już są zablokowane. Sytuacja się poprawia po przerzuceniu na "N". Podejrzewam, że nie występuje to przy wersjach z ręczną skrzynią. |
_________________ V8
__________________________________________
www.gryuliczne.com |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24 Styczeń 2007, 21:39
|
|
|
Oczywiście, przy awaryjnym hamowaniu, czy jest ślisko czy sucho, przydałoby się wrzucić na N, tym bardziej jak jest ślisko. Nawet piszą o tym w instrukcji. W manualnej tego nie ma, bo przy hamowaniu wciskamy sprzęgło - co nam zastępuje przełożenie na tryb N. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
grz
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 352 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24 Styczeń 2007, 21:48
|
|
|
No to wszystko jasne
Chociaż szczerze mówiąc miałem nadzieję, że jak uruchomię ABS to nieprzyjemne zjawisko "uślizgiwania" zniknie... Ale cóż, widać takie uroki zestawu automat+napęd na tył |
_________________ V8
__________________________________________
www.gryuliczne.com |
|
|
|
|
artek30
C200 D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2006 Posty: 103 Skąd: busko
|
Wysłany: 24 Styczeń 2007, 22:11
|
|
|
z tego co czytałem ABS w zależności od generacji działa pow 4-8kmh gdyby działał od 0kmh samochód nigdy by sie nie zatrzymał
odnośnie tylnych hamulców miałem też w swoim problem i okazało sie że poprzedni właściciel hamował tak delikatnie że tył nie był używany nigdy i klocki przyrdzewiały do prowadnic .Wymiana tarcz klocków i przesmarowanie ich w prowadnicach specjalnym smarem i auto zaczęło naprawde hamować |
_________________ Jestem też tu: http://www.bus-forum.pl/ |
|
|
|
|
uve
Pomógł: 15 razy Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 900 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 24 Styczeń 2007, 22:24
|
|
|
Ok, ale wciaz nie rozumiem jednego, dlaczego kiedy trzymam hamulec przednie koła sa zablokowane a tylnie sie kreca? Wydawalo mi sie ze wszystkie 4 powinny byc zablokowane. |
_________________ C220 CDI, VIN: WDB2021331A842349 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25 Styczeń 2007, 10:35
|
|
|
Na tył działają siły silnika, a tył hamuje słabiej Myślisz jak się robi efekciarskie mieszanie tylnych "kapci" gdy samochód stoi? Hamulec wciskasz, potem gaz i jazda |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
ATLAS
Atlas
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 118 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 29 Styczeń 2007, 12:46
|
|
|
Hej UVE
U mnie taka sama sytuacja z ABS-em jak u Ciebie. tez sie strasznie slizgam a ABA sie dziala i jak mowil ktorys z kolegow nie moze dzialac przy tak malych predkosciach. Powinienes sprawdzic tylne hamulce. Ja mam zjechane tarcze i klocki ale jak sie poznecam nad pedalem to hamuja wszystkie 4 kola..pozdrawiam |
_________________ C180T LPG-sekwencja 1998
|
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 29 Styczeń 2007, 13:07
|
|
|
artek30 napisał/a: | z tego co czytałem ABS w zależności od generacji działa pow 4-8kmh gdyby działał od 0kmh samochód nigdy by sie nie zatrzymał
|
Dokładnie tak.
uve napisał/a: | Ok, ale wciaz nie rozumiem jednego, dlaczego kiedy trzymam hamulec przednie koła sa zablokowane a tylnie sie kreca? Wydawalo mi sie ze wszystkie 4 powinny byc zablokowane. |
Bo jeździsz sam i regulator siły hamowania nierówno rozkłada siłę hamowania (tzn więcej na przód). Z automatem jest dodatkowy kłopot, bo cały czas mamy siłę napędową na tylnych kołach.... Włóż worek cementu do bagażnika i wtedy zobaczysz różnicę.
Z tego samego względu klocki i tarcze z przodu zużywają się szybciej.
I jeszcze jedno - ABS działa tylko ze swoją 100% skutecznością gdy naciskamy pedał z maksymalną siłą - jakiekolwiek "odpuszczanie" pedału nie ma sensu. |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
|