Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Tryb skrzyni automatycznej S/W
Autor Wiadomość
uve 


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 900
Skąd: wrocław
Wysłany: 23 Styczeń 2007, 23:04   Tryb skrzyni automatycznej S/W

Czy zmiana trybu pracy skrzyni automatyczniej z S na W i na odwrot moze odbywac sie w czasie jazdy? Bo w sumie nie wiem kiedy moge zmieniac to ustawienie, a ze ma spasc snieg to bym sobie potestowal :)
_________________
C220 CDI, VIN: WDB2021331A842349
 
 
Sebastianp 
w202 c180 w210 300TD


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 145
Skąd: Łaziska G. k.Tychów
Wysłany: 23 Styczeń 2007, 23:12   

Spokojnie możesz przełączać.
Przy dzisiejszych opadach chyba szybko nie wrócimy do S ;-) )
_________________
E-klasse w210 E300TD Elegance automat
C-Klasse w202 C180 Elegance automat LPG
 
 
 
uve 


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 900
Skąd: wrocław
Wysłany: 23 Styczeń 2007, 23:23   

A jaka jest roznica miedzy S a W? Zauwazylem jedynie ze auto wolniej rusza na W pozatym nic szczegolnego. Caly czas jezdze na S 8)
_________________
C220 CDI, VIN: WDB2021331A842349
 
 
Sebastianp 
w202 c180 w210 300TD


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 145
Skąd: Łaziska G. k.Tychów
Wysłany: 24 Styczeń 2007, 08:07   

Wolniej rusza dlatego że na W-(winter) ruszasz z 2go biegu. Co na zimę (zwłaszcza przy mocniejszych silnikach) jest bardzo dobre.
_________________
E-klasse w210 E300TD Elegance automat
C-Klasse w202 C180 Elegance automat LPG
 
 
 
grzesiekx 


Pomógł: 95 razy
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 1441
Skąd: słupsk
Wysłany: 24 Styczeń 2007, 14:05   

Dokladnie wczoraj na parkingu jak stanelem tak juz ruszyc nie moglem dopiero zmiana na W mi pomogla ;>
_________________
VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
 
 
 
uve 


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 900
Skąd: wrocław
Wysłany: 24 Styczeń 2007, 20:58   

Dzisiaj troche potestowalem, tryb W przydaje sie jesli nie mozemy ruszyc z miejsca, ale w koru stwarzal problem. Powodowal ze auto szybciej jechalo bez gazu (na 2 biegu) musialem wiec caly czas trzymac hamulec aby nie wjechac komus w tyłek :) , po zmianie na S auto toczylo sie wolniej.

Zauwazylem rowniez ze ciezej zatrzymac sie z automatem przy malych predkosciach. Chodzi o sytuacje na sniegu kiedy zablokujemy koła. Jadac około 10km/h i wciskajac pedal hamulca do konca na poczatku odczuwalem drzenie pedalu hamulca czyli dzialal ABS, po chwili jednak drzenie ustalo a samochod jechal dalej (slizgał sie dosc dlugo). Chcac zatrzymac auto popuszczalem hamulec ale wtedy automatycznie wlaczal sie naped, wiec taki sposob odpada. Troche bylem zdziwiony ze auto tak dlugo jedzie w poslizgu wiec wystawilem glowe przez okno i widze ze przednie kola sa zablokowane a tylnie sie kreca (w tym momencie nie czulem drzenia na pedale hamulca czyli oznake dzialania ABS). Dziwna sprawa, zastanawiam sie czy tak powinno byc, czy tylnie kola krecac sie przypadkiem nie pchaja auta, a moze poprostu tak dziala ABS lub ESP. Mowie tu o minimalnych predkosciach rzedu 5-10km/h i zablokowaniu kół. Jak to wyglada u was?
_________________
C220 CDI, VIN: WDB2021331A842349
 
 
vitalic

Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 36
Skąd: warszawa
Wysłany: 24 Styczeń 2007, 21:24   

u mie dokladnie tak jak to opisales...tez dzis to sprawdzalem i sie zastanawaiłem :D
_________________
Mercedes C200 T
 
 
grz 

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 352
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24 Styczeń 2007, 21:36   

Mam to samo. Tym bardziej odczuwalne, że nie działa mi ABS. Tak jak napisałeś uve, tylne koła pchają, a przednie już są zablokowane. Sytuacja się poprawia po przerzuceniu na "N". Podejrzewam, że nie występuje to przy wersjach z ręczną skrzynią.
_________________
V8
__________________________________________
www.gryuliczne.com
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Styczeń 2007, 21:39   

Oczywiście, przy awaryjnym hamowaniu, czy jest ślisko czy sucho, przydałoby się wrzucić na N, tym bardziej jak jest ślisko. Nawet piszą o tym w instrukcji. W manualnej tego nie ma, bo przy hamowaniu wciskamy sprzęgło - co nam zastępuje przełożenie na tryb N.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
grz 

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 352
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24 Styczeń 2007, 21:48   

No to wszystko jasne :D
Chociaż szczerze mówiąc miałem nadzieję, że jak uruchomię ABS to nieprzyjemne zjawisko "uślizgiwania" zniknie... Ale cóż, widać takie uroki zestawu automat+napęd na tył :wink:
_________________
V8
__________________________________________
www.gryuliczne.com
 
 
artek30 
C200 D


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 103
Skąd: busko
Wysłany: 24 Styczeń 2007, 22:11   

z tego co czytałem ABS w zależności od generacji działa pow 4-8kmh gdyby działał od 0kmh samochód nigdy by sie nie zatrzymał
odnośnie tylnych hamulców miałem też w swoim :mb: problem i okazało sie że poprzedni właściciel hamował tak delikatnie że tył nie był używany nigdy i klocki przyrdzewiały do prowadnic .Wymiana tarcz klocków i przesmarowanie ich w prowadnicach specjalnym smarem i auto zaczęło naprawde hamować
_________________
Jestem też tu: http://www.bus-forum.pl/
 
 
 
uve 


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 900
Skąd: wrocław
Wysłany: 24 Styczeń 2007, 22:24   

Ok, ale wciaz nie rozumiem jednego, dlaczego kiedy trzymam hamulec przednie koła sa zablokowane a tylnie sie kreca? Wydawalo mi sie ze wszystkie 4 powinny byc zablokowane.
_________________
C220 CDI, VIN: WDB2021331A842349
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 25 Styczeń 2007, 10:35   

Na tył działają siły silnika, a tył hamuje słabiej :) Myślisz jak się robi efekciarskie mieszanie tylnych "kapci" gdy samochód stoi? Hamulec wciskasz, potem gaz i jazda ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
ATLAS 
Atlas


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 118
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 29 Styczeń 2007, 12:46   

Hej UVE
U mnie taka sama sytuacja z ABS-em jak u Ciebie. tez sie strasznie slizgam a ABA sie dziala i jak mowil ktorys z kolegow nie moze dzialac przy tak malych predkosciach. Powinienes sprawdzic tylne hamulce. Ja mam zjechane tarcze i klocki ale jak sie poznecam nad pedalem to hamuja wszystkie 4 kola..pozdrawiam
_________________
C180T LPG-sekwencja 1998
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 29 Styczeń 2007, 13:07   

artek30 napisał/a:
z tego co czytałem ABS w zależności od generacji działa pow 4-8kmh gdyby działał od 0kmh samochód nigdy by sie nie zatrzymał


Dokładnie tak.

uve napisał/a:
Ok, ale wciaz nie rozumiem jednego, dlaczego kiedy trzymam hamulec przednie koła sa zablokowane a tylnie sie kreca? Wydawalo mi sie ze wszystkie 4 powinny byc zablokowane.


Bo jeździsz sam i regulator siły hamowania nierówno rozkłada siłę hamowania (tzn więcej na przód). Z automatem jest dodatkowy kłopot, bo cały czas mamy siłę napędową na tylnych kołach.... Włóż worek cementu do bagażnika i wtedy zobaczysz różnicę.
Z tego samego względu klocki i tarcze z przodu zużywają się szybciej.

I jeszcze jedno - ABS działa tylko ze swoją 100% skutecznością gdy naciskamy pedał z maksymalną siłą - jakiekolwiek "odpuszczanie" pedału nie ma sensu.
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,116 sekundy. Zapytań do SQL: 9