Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 19:45 |
Przygasanie zegarów ( wyświetlaczy ) |
Autor |
Wiadomość |
bednim
bednim.fotki.com
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Lis 2007 Posty: 358 Skąd: Rugby (UK), Opole
|
Wysłany: 29 Styczeń 2010, 19:37
|
|
|
hej! tez tak mialem! miganie zegarow plus calego pulpitu! problemem byla kostka do sterownika panelu ogrzewania! trzeba ja bylo poruszac a w rezultacie polutowac i wszystko wrocilo do normy! polecam wyjac radio i poruszac, zobaczycie jak sie zachowaja wasze zegary!
misza1, niestety pozycje posrednie w regulatorze oswietlenia nie rozwiazuja problemow
pozdrawiam!!
p.s. grucha383, w wersji bez klimy tez zanikalo podswietlenie, ale trzeba zaznaczyc ze tylko wtedy gdy wlaczylo sie swiatla zewnetrzne! |
_________________ Przemyslaw Bednarz jestem
http://bednarz.fotki.com/...opolski-zlot-s/<-- zdjecia z ogolnopolskiego zlotu MB w czmoncu k. poznania!!!! strona juz dziala!! |
|
|
|
|
grucha383
Pomógł: 14 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 552 Skąd: asd
|
Wysłany: 18 Maj 2010, 13:35
|
|
|
// |
Ostatnio zmieniony przez grucha383 21 Grudzień 2011, 18:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pks5
Dołączył: 30 Kwi 2010 Posty: 43 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 18 Maj 2010, 17:44
|
|
|
skiba88 napisał/a: | Jakieś skoki napięcia czy co? |
Witam
Miałem podobna syutuacje.Po analizie elektryka przeczyćiłem styki w Gł włączniku świateł. Pomogło |
|
|
|
|
grucha383
Pomógł: 14 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 552 Skąd: asd
|
Wysłany: 9 Czerwiec 2010, 16:25
|
|
|
// |
Ostatnio zmieniony przez grucha383 21 Grudzień 2011, 18:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
patryk84
Pomógł: 18 razy Dołączył: 29 Lut 2008 Posty: 467 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 9 Czerwiec 2010, 17:39
|
|
|
Dobra, nie znam się, więc zabiorę głos
grucha383, skoro akcje z miganiem podświetlenia zaczęły się jak zrobiło się cieplej a co za tym idzie słońce jest "bardziej bystre" i w aucie jest jaśniej, więc może przyczyną jest wadliwy czujnik światła (ten koło obrotów, który sam ściemnia i rozjaśnia podświetlenie). Może coś się w nim porobiło i wariuje jak dostanie za dużo światła a przy okazji zakłóca działanie wskazówek. Ciekawe gdyby zakleić go plastrem i sprawdzić czy usterka nie minie. Jeśli minie znaczy padł czujnik (czasem proste metody pomagają )
Aha, jesli mój post nie niedorzeczny niech go jakiś admin usunie żeby nie wprowadzał w błąd. |
_________________ C 180 grudzień 94 ELEGANCE
www.pokochajmilosc.pl
www.zupkachinska.com.pl |
|
|
|
|
grucha383
Pomógł: 14 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 552 Skąd: asd
|
Wysłany: 9 Czerwiec 2010, 19:49
|
|
|
// |
Ostatnio zmieniony przez grucha383 21 Grudzień 2011, 18:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ralf
Pomógł: 88 razy Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 2532 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 5 Styczeń 2011, 21:55
|
|
|
_silver_ napisał/a: | przyczyna była banalna to kabel prądowy wychodzący z alternatora. |
Najprawdopodobniej jest to odpowiedź na moje obecne problemy. Wymieniłem aku, regulator napięcia, diody w alternatorze, i niby wszystko jest ok. Po zamontowaniu wszystkiego sprawdzam ładowanie na aku -ok. 14,2V- pasuje. Po przejechaniu ok. 5km sprawdzam ponownie ładowanie- 12,3V.
Jak się okazało wystarczyło delikatnie ruszyć kablem „+” alternatora, aby występowały zmiany napięcia.
Wymienię cały przewód, mam nadzieję, że będzie ok.
Jedno nie daje mi tylko spokoju- czy aku mógł się rozładować z tego powodu(po 3 dniach postoju)
Zmierzony pobór prądu 0,03A. Zwarcie |
_________________
|
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 5 Styczeń 2011, 22:16
|
|
|
0,03 to dobry wynik.praktycznie poboru nie ma.sprawdz miernikiem napiecie na akumulatorze. jesli bedzie 12,6 lub wiecej to naladowany do syta. jesli ponizej 12,5 to doladuj. zrob to jak najszybciej bo jak bedzie stal rozladowany to szybko zasiarczeje. |
|
|
|
|
ralf
Pomógł: 88 razy Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 2532 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 5 Styczeń 2011, 22:21
|
|
|
polofix napisał/a: | 0,03 to dobry wynik.praktycznie poboru nie ma.sprawdz miernikiem napiecie na akumulatorze. jesli bedzie 12,6 lub wiecej to naladowany do syta. jesli ponizej 12,5 to doladuj. zrob to jak najszybciej bo jak bedzie stal rozladowany to szybko zasiarczeje. |
Napięcie na aku 12,95V, po naładowaniu. Problemem jest ładowanie podczas pracy silnika. Proszę doczytaj mój poprzedni post. Pozdr |
_________________
|
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 5 Styczeń 2011, 22:36
|
|
|
podczas pracy silnika nie moze kabelek byc luzny bo moga sie diody spalic. jesli kabelek nie lączyl przez te 3 dni to aku sie napewno przez to nie rozladowal.0,03A x 72= okolo 2Ah
czyli jak masz aku 70Ah to ulecialo mu okolo 3% pojemnosci. |
|
|
|
|
ralf
Pomógł: 88 razy Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 2532 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 5 Styczeń 2011, 22:47
|
|
|
polofix napisał/a: | podczas pracy silnika nie moze kabelek byc luzny bo moga sie diody spalic |
kabelek nie jest luźny(przy alternatorze). Jest po prostu uszkodzony.
polofix napisał/a: | jesli kabelek nie lączyl przez te 3 dni to aku sie napewno przez to nie rozladowal |
No właśnie. Kończą mi się pomysły. |
_________________
|
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 5 Styczeń 2011, 22:56
|
|
|
jesli bedziesz jezdzil z uszkodzonym kabelkiem to diody wymienisz drugi raz.a w szczegulnosci gdy sie jezdzi na swiatlach itp. |
|
|
|
|
ralf
Pomógł: 88 razy Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 2532 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 5 Styczeń 2011, 23:02
|
|
|
polofix napisał/a: | jesli bedziesz jezdzil z uszkodzonym kabelkiem to diody wymienisz drugi raz.a w szczegulnosci gdy sie jezdzi na swiatlach itp. |
Dlatego po opisanej sytuacji auto stoi i czeka na kabelek |
_________________
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 6 Styczeń 2011, 10:16
|
|
|
Na postoju może i ma pobór 0,03A, ale jeśli napięcie ładowania jest niższe od napięcia akumulatora... no to fizyki nie oszukacie Zmieniaj kabel, Ralf |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
ralf
Pomógł: 88 razy Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 2532 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 7 Styczeń 2011, 21:02
|
|
|
Zdjąłem kabel z alternatora, a kiedy próbowałem odczepić końcówkę od plusowego przewodu, w ręku zostały mi 2cm wiązki przylutowanej do tej końcówki. Szok. Przewód nie rozpadł się wcześniej chyba tylko dlatego, że ma grubą izolację. Będę musiał przyjrzeć się całej instalacji dokładniej.
Najważniejsze, że auto w końcu zrobione |
_________________
|
|
|
|
|
|