c 250 td brak mocy nie z powodu turbo |
Autor |
Wiadomość |
piotrekk
Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 5 Skąd: świętokrzyskie
|
Wysłany: 7 Czerwiec 2010, 19:25 c 250 td brak mocy nie z powodu turbo
|
|
|
witam wszystkich forumowiczów i prosze o pomoc. Przejrzałem wszystkie tematy i nie znalazłem nic co by mi pomogło, mianowicie mam problem z brakiem mocy w mojej celinie, do trzech tysięcy jest wszystko "w miare wporządku" a póżniej totalny brak mocy turbina dmucha, wszystkie filtry zmienione, wtryski wyczyszczone i wyregulowane, dwa tygodnie na warsztacie i nic, ręce opadają. może ktoś pomoże w tej sprawie.
Z góry dziękuje |
_________________
|
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 7 Czerwiec 2010, 19:28
|
|
|
A co na to powiedział komputer? |
|
|
|
|
piotrekk
Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 5 Skąd: świętokrzyskie
|
Wysłany: 7 Czerwiec 2010, 19:35
|
|
|
komputer powiedział:
-czujni temperatury powietrza zasysanego
-zawór sterowania turbiny
Oba wymienione, przed wymianą turbina słabo dmuchała teraz jest dobrze ale dalej brakuje mocy, odczuwalne jest to w ten sam sposób jak brak gazu w samochodzie z lpg |
_________________
|
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 7 Czerwiec 2010, 19:38
|
|
|
Układ paliwowy szczelny? W przewodach nie ma pęcherzyków powietrza (szczególnie przy przegazowaniu)? |
|
|
|
|
piotrekk
Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 5 Skąd: świętokrzyskie
|
Wysłany: 7 Czerwiec 2010, 19:41
|
|
|
wymieniłem wszystkie oringi w układzie paliwowym dodatkowo założyłem zawór zwrotny, samochód pali bez problemu nawet po dłuższym postoju, tak jak mówie przejrzałem wiele postów na tym forum zanim dodałem nowy temat, spędziłem dwa tygodnie w warsztacie i nic . |
_________________
|
|
|
|
|
Marcin13736
MBmiłośnik
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Lut 2007 Posty: 466 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 7 Czerwiec 2010, 21:20
|
|
|
Zobacz, czy czujnik doładowania, który jest podłączony do kolektora ssącego ( okolice filtra powietrza) przy pomocy gumowego wężyka jest szczelny. Kiedyś miałem z nim problem- silnik dawał jakieś 50% mocy. Po wymianie tego przewodu odżył jak choroba. Normalnie nie ten samochód... |
_________________ C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA |
|
|
|
|
piotrekk
Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 5 Skąd: świętokrzyskie
|
Wysłany: 7 Czerwiec 2010, 21:36
|
|
|
no wlasnie o to chodzi ze wymienilem wszystkie te czujniki wlacznie z wezykami, turbo zaczelo dmuchac jak nalezy a mocy dalej nie mam dla mnie to ewidentny niedobór paliwa ale może sie myle |
_________________
|
|
|
|
|
kandrzej2
Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 7 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 29 Czerwiec 2010, 19:51
|
|
|
U mnie zawiesił się zawór zwrotny,który nie przepuszczał właściwej ilości paliwa. Były w wężykach pęcherze powietrza, ale po wymianie tego zaworka moc wróciła, pęcherze zniknęły. |
|
|
|
|
eldorado
LPG BLOS
Pomógł: 12 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 912 Skąd: Lubartów
|
|
|
|
|
Tony J.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sty 2009 Posty: 196 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 29 Czerwiec 2010, 22:07
|
|
|
eldorado przecież napisał że wymieniał przetwornik sterowania turbo(wastegate, a nie westgate jak napisałeś). Ja bym sie z tym nie cackał tylko pojechał do kogoś, kto dysponuje HHT i ma trochę pojęcia o tym co robi. |
_________________ WDB2020281F204166 Gdzie cylindrów sześć tam trzeba dać jeść. |
|
|
|
|
mchali
W202 2.5td 95'
Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 125 Skąd: MC-P
|
Wysłany: 21 Lipiec 2010, 16:33
|
|
|
witam, mam problem z brakiem mocy lecz w innym zakresie obrotów, mianowicie od 1800 dostawał "kopa" i równo szedł do 4400... niedawno zauważyłem że od 1800 nie ma żadnej różnicy, turbo zaczyna gwizdać dopiero przy około 2500 i do końca idzie już elegancko... proszę o jakiekolwiek sugestie bo nawet nie wiem od czego zacząć kiedyś coś mi się obiło że ktoś miał podobny problem w e290td, okazało się że był padnięty czujnik temperatury paliwa na sterowniku pompą wtryskową (chyba tak to się nazywa), nie wiem czy 2.5td jest tej samej konstrukcji i czy na pewno były by takie objawy... |
|
|
|
|
zibi_43
C250TD
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 101 Skąd: Kościan
|
Wysłany: 21 Lipiec 2010, 21:26
|
|
|
Witam; wg mnie należy sprawdzić czujnik przepływu powietrza. Być może wystarczy go przemyć benzyną ekstrakcyjną. Czasem tak się dzieje gdy jest mocno zaolejony od turbiny. Podaje wtedy błędne dane o przepływie powietrza, a komp obcina dawkę paliwa. I dlatego brakuje "koników". |
_________________ W202 C250TD 99r. WDB2021881F915667 |
|
|
|
|
mchali
W202 2.5td 95'
Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 125 Skąd: MC-P
|
Wysłany: 25 Lipiec 2010, 19:04
|
|
|
czujnik sprawdzony, raczej bez zmian... jest wyraźny brak mocy na 1800 obrotach, wcześniej w tym momencie w sekundzie zaczynał super iść, czy jest możliwe że to wina przebiegu (375tys) i po prostu przychodzi na niego czas? niedawno przed tym dostał trochę (często pedał prawie do oporu) bo musiałem szybko dojechać w pewne miejsce z kompletem osób i z przyczepka kolo 700kg, mogło to mieć jakiś wpływ? |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 26 Lipiec 2010, 01:32
|
|
|
Sprawdź zawór sterujący turbiny
mchali napisał/a: | czy jest możliwe że to wina przebiegu (375tys) i po prostu przychodzi na niego czas? | Absolutnie nie - prędzej zaniedbań poprzedniego właściciela
mchali napisał/a: | ktoś miał podobny problem w e290td, okazało się że był padnięty czujnik temperatury paliwa na sterowniku pompą wtryskową (chyba tak to się nazywa), nie wiem czy 2.5td jest tej samej konstrukcji i czy na pewno były by takie objawy... | Konstrukcja podobna, ale pojemność inna i diametralnie różne pompy wtryskowe, więc porównanie tych ostatnich jest bezcelowe... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
mchali
W202 2.5td 95'
Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 125 Skąd: MC-P
|
Wysłany: 20 Wrzesień 2010, 15:36
|
|
|
poruszałem, podotykałem zawór podciśnieniowy na turbinie oraz wszystkie przewody podciśnieniowe które mogły mieć coś wspólnego, tylko dlatego że wiatrak jakimś cudem zerwał 2 przewody podciśnieniowe i musiałem dorobić , chwilowo jeden do turbo, a zagłówki i klapka wewnętrznego obiegu może poczekać ważne ze teraz całkiem inaczej idzie, na parkingu na 2 biegu jak dałem do dechy to byłem w lekkim szoku ze diesel potrafi tak chodzić, chmura palonej gumy przysłoniła chwilowo niebo ale to tylko dla testu , oczywiście więcej nie będę przypuszczam że winne było te "cięgno" przy zaworze podciśnieniowym, troche opornie chodził i było czuć jakby piasek... pozdro |
|
|
|
|
|