Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 01:12 |
C250TD pompa wtryskowa Bosch oringi uszczelniające |
Autor |
Wiadomość |
ttoip
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 115 Skąd: lublin
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2010, 18:31 C250TD pompa wtryskowa Bosch oringi uszczelniające
|
|
|
w związku z tym że u siebie wymieniałem a nie znalazłem info na forum to pozwolę sobie podać:
oring średnica zewnętrzna ok 14,8 mm grubość ok 2,5 mm potrzebna ilość 3 szt.
oring średnica zewnętrzna ok 13,0 mm grubość ok 2,5 mm potrzebna ilość 8 szt.
ceny w ASO: kwiecień 2010 : 9,00 PLN i 12,00 PLN , nie wiem który ile
INFO dla gości z Lublina: do nabycia w sklepie ABS Serwis , Al. Spółdzielczości Pracy w cenie : 0,50 PLN za sztukę ( ew w lepszej wersji ?? 3,50 PLN za szt.)
Jak znajdę chwilkę to postaram się zrobić opis z fotkami !!
PZDR |
_________________ C250TT ; WDB2021881F506924 ; 1996 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2010, 19:18
|
|
|
ttoip napisał/a: | ceny w ASO: kwiecień 2010 : 9,00 PLN i 12,00 PLN , nie wiem który ile |
Identyczne w sklepach z częściami do ciągników rolniczych - 0,50 PLN - różnica istotna |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
ttoip
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 115 Skąd: lublin
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2010, 19:48
|
|
|
Jary napisał/a: |
Identyczne w sklepach z częściami do ciągników rolniczych - 0,50 PLN - różnica istotna |
na pewno , ale byłem zmuszony kupić w ASO po jednej sztuce , i potem dokupić takie w innym sklepie w korzystnej cenie , a nie rozebrać i z wydłubanymi oringami pieszo biegać po sklepach |
_________________ C250TT ; WDB2021881F506924 ; 1996 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2010, 21:14
|
|
|
ttoip napisał/a: | z wydłubanymi oringami pieszo biegać po sklepach |
Prościej, było zapytać forumowiczów |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
godaC
godaC
Pomógł: 78 razy Dołączył: 07 Sty 2009 Posty: 731 Skąd: 26-340
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2010, 21:39
|
|
|
co do oringów to podaje się wymiar WEWNĘTRZNY i grubość , tak są produkowane i sprzedawane |
_________________ C 180 ESPRIT WDB2020181A245229
Astra I -EX
C 180 ELEGANCE WDB2020181A269483 -EX
i insze pojazdy
|
|
|
|
|
Marcin13736
MBmiłośnik
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Lut 2007 Posty: 466 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 16 Kwiecień 2010, 00:06
|
|
|
Przerabiałem temat oringów u siebie. Wymiary teoretyczne 8x 2,5mm i 10x 2,5mm.
Ale definitywnie stwierdzam, po długich próbach, że mercedes zakłada inne wymiary. 2,5mm jest za cienki, 2,75mm za gruby. W pracy mam duży wybór oringów ale nie udało się dobrać. Gość w ASO powiedział, że kiedyś chcieli dobrać, ale im też się nie udało (dodam, że to dobry kolega mechanik, a nie spec od marketingu!)
W sumie kupiłem oryginalne przewody z oringami (kpl wszystkich przewodów w komorze silnika- chyba 6 szt. jak dobrze pamietam koszt ok 170zł). Temat naprawdę przerabiałem i dopóki nie założyłem przewodów, szczelności nie miałem.
Pozdrawiam i życzę cierpliwości w kombinowaniu... |
_________________ C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA |
|
|
|
|
godaC
godaC
Pomógł: 78 razy Dołączył: 07 Sty 2009 Posty: 731 Skąd: 26-340
|
Wysłany: 16 Kwiecień 2010, 07:51
|
|
|
Niektóre firmy produkują oringi o wymiarach calowych, i wtedy nie będzie np. 2,5 tylko (po naszemu) tylko 2,56mm. |
_________________ C 180 ESPRIT WDB2020181A245229
Astra I -EX
C 180 ELEGANCE WDB2020181A269483 -EX
i insze pojazdy
|
|
|
|
|
rzuru222
Bartek
Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 466 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 3 Marzec 2011, 10:56
|
|
|
odswierzam kotleta bo EPC nie odpala i potrzba aktualna, te oringi to 128,122 ?
|
_________________ W202 2.5TD Elegance WDB2021281A652509
Wołga GAZ24 1979' na wesela lub podwozy do skarbówki:)
UKw202 220CDI 2021932F991108
|
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 3 Marzec 2011, 13:43
|
|
|
Te co pokazałeś to uszczelnienia sekcji pompy wtryskowej.
Do przewodów paliwowych to z tego obrazka co załączam nr 128, 98, 89, 77, 59, ,38, 35 i wszystkie te numerki sprowadzają się do dwóch rodzajów oringów o wymiarach jak powyżej koledzy podali.
Przewody:
|
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
Ostatnio zmieniony przez Pioterek 14 Styczeń 2012, 14:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Darek51085
Pomógł: 21 razy Dołączył: 30 Lip 2010 Posty: 603 Skąd: Zagórze/Chrzanów
|
Wysłany: 17 Październik 2011, 14:15
|
|
|
Jako że sam się troszkę na szukałem, i na kombinowałem postanowiłem pomóc kolejnym użytkownikom w razie takiej sytuacji.
Ogólnie to tak oringi mają numery:
A 601 997 04 45 i jest ich aż 3 szt, cena 8 zł/szt, oraz
A 601 997 03 45 których jest 8 szt, cena 10 zł/szt.
Tak jak ktoś pisał jest możliwość zakupienia całych gotowych przewodów, o numerach:
A6050701432
A6050700732
A6050700832
A6050701032
A6050701532
A6050701232
Które jako całość kosztują na dzień dzisiejszy 219 zł. Można oczywiście kupić na sztuki.
Dodatkowo przy okazji wymiany warto zmienić filtr wstępny z oringiem numer części:
A 601 092 01 05 Filtr cena 11 zł,
A 601 997 01 48 Oring cena 3 zł
Jak będę wymieniał, to wezmę aparat, i zrobię mały poradnik. Pozdrawiam |
_________________ MB W202 250TD 1996r
NR VIN WDB2021281F475953
Cześć Gość Miłej jazdy, z logiem gwiazdy. |
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 17 Październik 2011, 19:16
|
|
|
Darek51085 napisał/a: |
Dodatkowo przy okazji wymiany warto zmienić filtr wstępny z oringiem numer części:
A 601 092 01 05 Filtr cena 11 zł,
A 601 997 01 48 Oring cena 3 zł |
Dużo nerwów mnie kosztował ten oring rok temu... wg mnie takie coś już powinno być w zestawie z tym filterkiem...Bez przesady... |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
Darek51085
Pomógł: 21 razy Dołączył: 30 Lip 2010 Posty: 603 Skąd: Zagórze/Chrzanów
|
Wysłany: 4 Grudzień 2011, 16:50
|
|
|
Chłopaki mam nadal problem z zapowietrzaniem. Osobiście wymieniłem filtr wstępny oraz wszystkie wężyki wymienione w poprzednim moim poście, nie mam czasu już eksperymentować i dałem samochód pierwszemu mechanikowi, który wymienił wężyki na powrocie z wtrysków, ponieważ faktycznie już były sparciałe. Ale widziałem że jednak sobie z tym problemem nie radzi, i dałem innemu mechanikowi, który więcej ma do czynienia z , i ludzie faktycznie zawożą do niego W124 i W201 ew jakieś W123. Ten określił że jest podstawa Filtra paliwa zużyta tzn. wokół o-ringu z Filterka wstępnego jest nierówna powierzchnia i przez to ponoć paliwo cofa, oraz że to częsta przyczyna w , przy tej podstawie. Teraz mam pytanie czy rzeczywiście tak jest, ponieważ chce mi pomijać filterek wstępny, a ja znowu nie chcę kombinacji i myślę aby zakupić nową podstawę, której nr części nie mogę znaleźć. Ogólnie mnie już trafia, ponieważ samochód stoi już 2 miesiące, a ja nie mam na nic dosłownie czasu. |
_________________ MB W202 250TD 1996r
NR VIN WDB2021281F475953
Cześć Gość Miłej jazdy, z logiem gwiazdy. |
|
|
|
|
zibi_43
C250TD
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 101 Skąd: Kościan
|
Wysłany: 4 Grudzień 2011, 20:22
|
|
|
Witam;
Według mnie eliminacja orginalnego wstępnego filterka paliwa na rzecz dołożonego zwykłego przelotowego filterka do diesla ma sens. Tanio i skutecznie. Dodatkowy plus to eliminacja 3 orginalnych oringów /czyt. 3 potencjalne miejsca nieszczelności wyeliminowane/
05122011(001).jpg
|
|
Plik ściągnięto 947 raz(y) 382,31 KB |
05122011.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1182 raz(y) 362,21 KB |
|
_________________ W202 C250TD 99r. WDB2021881F915667 |
|
|
|
|
Darek51085
Pomógł: 21 razy Dołączył: 30 Lip 2010 Posty: 603 Skąd: Zagórze/Chrzanów
|
Wysłany: 11 Grudzień 2011, 18:36
|
|
|
Dobra filterek wstępny na próbę minięty, ale okazało się że jednak to nie on jest problemem, cofania się paliwa. Sprawdzony zawór zwrotny i też jest sprawny. Ja już nie mam pomysłów. |
_________________ MB W202 250TD 1996r
NR VIN WDB2021281F475953
Cześć Gość Miłej jazdy, z logiem gwiazdy. |
|
|
|
|
Padre321
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 64 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 12 Grudzień 2011, 02:13
|
|
|
Spróbuj wymienić na szerszą podkładkę mosiężną pod śrubą mocowania filtra głównego |
_________________ MB W 202 2.5 TD 99 VIN WDB 2021881F829986
MB W 124 2.0 D - MIAŁEM JE 16 LAT
MB W 123 2,4 D - Miałem ją,ale pozostała w rodzinie
MB W 123 3.OD - JEST W RODZINIE |
|
|
|
|
|