Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
12 Styczeń 2012, 01:12
C250TD pompa wtryskowa Bosch oringi uszczelniające
Autor Wiadomość
ttoip

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 115
Skąd: lublin
Wysłany: 15 Kwiecień 2010, 18:31   C250TD pompa wtryskowa Bosch oringi uszczelniające

w związku z tym że u siebie wymieniałem a nie znalazłem info na forum to pozwolę sobie podać:

oring średnica zewnętrzna ok 14,8 mm grubość ok 2,5 mm potrzebna ilość 3 szt.
oring średnica zewnętrzna ok 13,0 mm grubość ok 2,5 mm potrzebna ilość 8 szt.

ceny w ASO: kwiecień 2010 : 9,00 PLN i 12,00 PLN , nie wiem który ile :oops:

INFO dla gości z Lublina: do nabycia w sklepie ABS Serwis , Al. Spółdzielczości Pracy w cenie : 0,50 PLN za sztukę ( ew w lepszej wersji ?? 3,50 PLN za szt.)

Jak znajdę chwilkę to postaram się zrobić opis z fotkami !!

PZDR
_________________
C250TT ; WDB2021881F506924 ; 1996
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 15 Kwiecień 2010, 19:18   

ttoip napisał/a:
ceny w ASO: kwiecień 2010 : 9,00 PLN i 12,00 PLN , nie wiem który ile


Identyczne w sklepach z częściami do ciągników rolniczych - 0,50 PLN - różnica istotna :P
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
ttoip

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 115
Skąd: lublin
Wysłany: 15 Kwiecień 2010, 19:48   

Jary napisał/a:


Identyczne w sklepach z częściami do ciągników rolniczych - 0,50 PLN - różnica istotna :P


na pewno , ale byłem zmuszony kupić w ASO po jednej sztuce , i potem dokupić takie w innym sklepie w korzystnej cenie , a nie rozebrać i z wydłubanymi oringami pieszo biegać po sklepach
_________________
C250TT ; WDB2021881F506924 ; 1996
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 15 Kwiecień 2010, 21:14   

ttoip napisał/a:
z wydłubanymi oringami pieszo biegać po sklepach


Prościej, było zapytać forumowiczów :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
godaC 
godaC


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 731
Skąd: 26-340
Wysłany: 15 Kwiecień 2010, 21:39   

co do oringów to podaje się wymiar WEWNĘTRZNY i grubość , tak są produkowane i sprzedawane
_________________
C 180 ESPRIT WDB2020181A245229
Astra I -EX
C 180 ELEGANCE WDB2020181A269483 -EX
i insze pojazdy
 
 
Marcin13736 
MBmiłośnik


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 466
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 16 Kwiecień 2010, 00:06   

Przerabiałem temat oringów u siebie. Wymiary teoretyczne 8x 2,5mm i 10x 2,5mm.
Ale definitywnie stwierdzam, po długich próbach, że mercedes zakłada inne wymiary. 2,5mm jest za cienki, 2,75mm za gruby. W pracy mam duży wybór oringów ale nie udało się dobrać. Gość w ASO powiedział, że kiedyś chcieli dobrać, ale im też się nie udało (dodam, że to dobry kolega mechanik, a nie spec od marketingu!)
W sumie kupiłem oryginalne przewody z oringami (kpl wszystkich przewodów w komorze silnika- chyba 6 szt. jak dobrze pamietam koszt ok 170zł). Temat naprawdę przerabiałem i dopóki nie założyłem przewodów, szczelności nie miałem.
Pozdrawiam i życzę cierpliwości w kombinowaniu...
_________________
C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA
 
 
godaC 
godaC


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 731
Skąd: 26-340
Wysłany: 16 Kwiecień 2010, 07:51   

Niektóre firmy produkują oringi o wymiarach calowych, i wtedy nie będzie np. 2,5 tylko (po naszemu) tylko 2,56mm.
_________________
C 180 ESPRIT WDB2020181A245229
Astra I -EX
C 180 ELEGANCE WDB2020181A269483 -EX
i insze pojazdy
 
 
rzuru222 
Bartek

Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 466
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 3 Marzec 2011, 10:56   

odswierzam kotleta bo EPC nie odpala :lol: i potrzba aktualna, te oringi to 128,122 ?
_________________
:mb: W202 2.5TD Elegance WDB2021281A652509
Wołga GAZ24 1979' na wesela lub podwozy do skarbówki:)
UKw202 220CDI 2021932F991108
 
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 3 Marzec 2011, 13:43   

Te co pokazałeś to uszczelnienia sekcji pompy wtryskowej.
Do przewodów paliwowych to z tego obrazka co załączam nr 128, 98, 89, 77, 59, ,38, 35 i wszystkie te numerki sprowadzają się do dwóch rodzajów oringów o wymiarach jak powyżej koledzy podali.
Przewody:
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
Ostatnio zmieniony przez Pioterek 14 Styczeń 2012, 14:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Darek51085 


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 603
Skąd: Zagórze/Chrzanów
Wysłany: 17 Październik 2011, 14:15   

Jako że sam się troszkę na szukałem, i na kombinowałem postanowiłem pomóc kolejnym użytkownikom w razie takiej sytuacji.

Ogólnie to tak oringi mają numery:

A 601 997 04 45 i jest ich aż 3 szt, cena 8 zł/szt, oraz
A 601 997 03 45 których jest 8 szt, cena 10 zł/szt.

Tak jak ktoś pisał jest możliwość zakupienia całych gotowych przewodów, o numerach:

A6050701432
A6050700732
A6050700832
A6050701032
A6050701532
A6050701232

Które jako całość kosztują na dzień dzisiejszy 219 zł. Można oczywiście kupić na sztuki.

Dodatkowo przy okazji wymiany warto zmienić filtr wstępny z oringiem numer części:

A 601 092 01 05 Filtr cena 11 zł,
A 601 997 01 48 Oring cena 3 zł

Jak będę wymieniał, to wezmę aparat, i zrobię mały poradnik. Pozdrawiam
_________________
MB W202 250TD 1996r
NR VIN WDB2021281F475953

Cześć Gość Miłej jazdy, z logiem gwiazdy.
 
 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1636
Skąd: lubelskie
Wysłany: 17 Październik 2011, 19:16   

Darek51085 napisał/a:

Dodatkowo przy okazji wymiany warto zmienić filtr wstępny z oringiem numer części:

A 601 092 01 05 Filtr cena 11 zł,
A 601 997 01 48 Oring cena 3 zł


Dużo nerwów mnie kosztował ten oring rok temu... wg mnie takie coś już powinno być w zestawie z tym filterkiem...Bez przesady...
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
 
 
Darek51085 


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 603
Skąd: Zagórze/Chrzanów
Wysłany: 4 Grudzień 2011, 16:50   

Chłopaki mam nadal problem z zapowietrzaniem. Osobiście wymieniłem filtr wstępny oraz wszystkie wężyki wymienione w poprzednim moim poście, nie mam czasu już eksperymentować i dałem samochód pierwszemu mechanikowi, który wymienił wężyki na powrocie z wtrysków, ponieważ faktycznie już były sparciałe. Ale widziałem że jednak sobie z tym problemem nie radzi, i dałem innemu mechanikowi, który więcej ma do czynienia z :mb: , i ludzie faktycznie zawożą do niego W124 i W201 ew jakieś W123. Ten określił że jest podstawa Filtra paliwa zużyta tzn. wokół o-ringu z Filterka wstępnego jest nierówna powierzchnia i przez to ponoć paliwo cofa, oraz że to częsta przyczyna w :mb: , przy tej podstawie. Teraz mam pytanie czy rzeczywiście tak jest, ponieważ chce mi pomijać filterek wstępny, a ja znowu nie chcę kombinacji i myślę aby zakupić nową podstawę, której nr części nie mogę znaleźć. Ogólnie mnie już trafia, ponieważ samochód stoi już 2 miesiące, a ja nie mam na nic dosłownie czasu.
_________________
MB W202 250TD 1996r
NR VIN WDB2021281F475953

Cześć Gość Miłej jazdy, z logiem gwiazdy.
 
 
 
zibi_43 
C250TD

Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 101
Skąd: Kościan
Wysłany: 4 Grudzień 2011, 20:22   

Witam;
Według mnie eliminacja orginalnego wstępnego filterka paliwa na rzecz dołożonego zwykłego przelotowego filterka do diesla ma sens. Tanio i skutecznie. Dodatkowy plus to eliminacja 3 orginalnych oringów /czyt. 3 potencjalne miejsca nieszczelności wyeliminowane/

05122011(001).jpg
Plik ściągnięto 947 raz(y) 382,31 KB

05122011.jpg
Plik ściągnięto 1182 raz(y) 362,21 KB

_________________
W202 C250TD 99r. WDB2021881F915667
 
 
Darek51085 


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 603
Skąd: Zagórze/Chrzanów
Wysłany: 11 Grudzień 2011, 18:36   

Dobra filterek wstępny na próbę minięty, ale okazało się że jednak to nie on jest problemem, cofania się paliwa. Sprawdzony zawór zwrotny i też jest sprawny. Ja już nie mam pomysłów.
_________________
MB W202 250TD 1996r
NR VIN WDB2021281F475953

Cześć Gość Miłej jazdy, z logiem gwiazdy.
 
 
 
Padre321 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 64
Skąd: Chorzów
Wysłany: 12 Grudzień 2011, 02:13   

Spróbuj wymienić na szerszą podkładkę mosiężną pod śrubą mocowania filtra głównego
_________________
MB W 202 2.5 TD 99 VIN WDB 2021881F829986
MB W 124 2.0 D - MIAŁEM JE 16 LAT
MB W 123 2,4 D - Miałem ją,ale pozostała w rodzinie
MB W 123 3.OD - JEST W RODZINIE
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,168 sekundy. Zapytań do SQL: 13