Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
10 Luty 2012, 12:04
Problem: 1,5 litra oleju na 10 tys - duzo?
Autor Wiadomość
Trusk 
Taxi

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 316
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20 Czerwiec 2010, 14:56   Problem: 1,5 litra oleju na 10 tys - duzo?

Witam Wszystkich serdecznie ze wzgledu ze kijowo dziala szukajka to pozwole sobie zalozyc temat....

A więc mam problem z olejem.... przejechalem juz 10tys km i wlalem prawie 1,5l oleju.... nie wiem czy to normalne czy nie... i w ogole mi nie dymi z rury na czarno jak mu przycisne... nie wiem od czego zaczac moze cos pomozecie zeby rozwiazac problem??
_________________
Mercedes C 2.5 TD 96r - Był:(
MB C250 TURBODIESEL SPORT - było http://www.w202.pl/viewto...14647&start=105

Ostatnio zmieniony przez Camel- 20 Czerwiec 2010, 17:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Czerwiec 2010, 15:04   Re: Gdzie on jest? :O

Trusk napisał/a:
przejechalem juz 10tys km i wlalem prawie 1,5l oleju....


IMHO nie zawracaj sobie tym głowy, to nie jest jakieś dramatycznie duże zużycie oleju

Trusk napisał/a:
i w ogole mi nie dymi z rury na czarno jak mu przycisne...


a to jest problem? :shock:
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
Ostatnio zmieniony przez Javoreczek 20 Czerwiec 2010, 15:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Trusk 
Taxi

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 316
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20 Czerwiec 2010, 15:06   

no dobra a to ze nie dymi na czarno w ogole? Przeciez to diesel
_________________
Mercedes C 2.5 TD 96r - Był:(
MB C250 TURBODIESEL SPORT - było http://www.w202.pl/viewto...14647&start=105

 
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Czerwiec 2010, 15:08   

ale oprócz tego braku dymienia sa jakieś niepokojące obiawy, np. brak mocy?
bo jeśli nie, to pozostaje sie cieszyć :)
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
Trusk 
Taxi

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 316
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20 Czerwiec 2010, 15:09   

heheeh nie no nic sie nie dzieje z autem ;) butka ma tak jak powinno byc :) no dobra to pozostaje mi sie cieszyc i mam nadzieje ze bedzie git :mb:
_________________
Mercedes C 2.5 TD 96r - Był:(
MB C250 TURBODIESEL SPORT - było http://www.w202.pl/viewto...14647&start=105

 
 
 
jacon 
NIGHT HUNTER

Pomógł: 157 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 1948
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20 Czerwiec 2010, 15:56   

Trusk napisał/a:
no dobra to pozostaje mi sie cieszyc i mam nadzieje ze bedzie git :mb:
Będzie jeszcze bardziej git jak zmienisz tytuł postu na bardziej czytelny i od razu coś mówiący :wink:
_________________
NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko
 
 
 
eldorado 
LPG BLOS


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 912
Skąd: Lubartów
Wysłany: 20 Czerwiec 2010, 20:21   Re: Problem: 1,5 litra oleju na 10 tys - duzo?

Trusk napisał/a:
Witam Wszystkich serdecznie ze wzgledu ze kijowo dziala szukajka to pozwole sobie zalozyc temat....

A więc mam problem z olejem.... przejechalem juz 10tys km i wlalem prawie 1,5l oleju.... nie wiem czy to normalne czy nie... i w ogole mi nie dymi z rury na czarno jak mu przycisne... nie wiem od czego zaczac moze cos pomozecie zeby rozwiazac problem??


sprawdzic manometrem-pomiar cisnienia w cylindrze, sprawdź płyn w chłodnicy czy nie ma w nim oleju, może olej "wali" odmą na orurowanie filtra powietrza; możliwe że uszczelniacze zaworów i pierścienie do wymiany
_________________
http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 20 Czerwiec 2010, 20:49   

Nie wiemy jaką nogę ma kolega, przy ciężkiej stopie takie zużycie jest raczej w normie.

Dodatkowo proponuje przyjrzeć się turbinie, może uszczelnienie się kończy.
 
 
eldorado 
LPG BLOS


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 912
Skąd: Lubartów
Wysłany: 21 Czerwiec 2010, 08:00   

no nie wiem- 1,5l na 10tys, do silnika wchodzi 5l, wymiana co 15 000 to sie okazuje ze trzeba dolać 2,25l świeżego oleju, jak dla mnie trzeba sprawdzić silnik czy nie ma wycieków a jak nie ma to jak dla mnie remont. Choć ja też miałem diesla który miał nakukane ponad 500tys. przebiegu ale latał na półsyntetyku a co jedynie jemu dolewałem to była ON
_________________
http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332
 
 
nice-wawa 
W202 , C180 . 97

Pomógł: 33 razy
Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 133
Skąd: Pruszków
Wysłany: 21 Czerwiec 2010, 08:24   

eldorado napisał/a:
no nie wiem- 1,5l na 10tys, do silnika wchodzi 5l, wymiana co 15 000 to sie okazuje ze trzeba dolać 2,25l świeżego oleju, jak dla mnie trzeba sprawdzić silnik czy nie ma wycieków a jak nie ma to jak dla mnie remont. Choć ja też miałem diesla który miał nakukane ponad 500tys. przebiegu ale latał na półsyntetyku a co jedynie jemu dolewałem to była ON


Z tym remontem to troszkę przesadzasz .

Kolego normalnie jeździj i kontroluj tylko olej
_________________
C180 / 97 WDB 2020181F587711
 
 
makawel 
VIP


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 760
Skąd: K- Koźle/EŁK
Wysłany: 21 Czerwiec 2010, 08:56   

eldorado napisał/a:
no nie wiem- 1,5l na 10tys, do silnika wchodzi 5l, wymiana co 15 000 to sie okazuje ze trzeba dolać 2,25l świeżego oleju, jak dla mnie trzeba sprawdzić silnik czy nie ma wycieków a jak nie ma to jak dla mnie remont. Choć ja też miałem diesla który miał nakukane ponad 500tys. przebiegu ale latał na półsyntetyku a co jedynie jemu dolewałem to była ON


Kolego nie wchodzi 5 litrow ale prawie 7 a to roznica a diesel tak ma jak go cisniesz to olej ubywa ale czy az 1.5 litra ????
_________________
Polska – tutaj nawet kryzys się nie udał.

Moje autko
WDB2021881F621600
 
 
 
BolzZ 
W211


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1070
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Czerwiec 2010, 09:02   

hahaha, ja bym zaczynał się martwić, jak będzie ubywało 1,5l na 1tys. km :P a nie na 10tys. :) No dobra, przesadzam, martwić bym się zaczął jak ubywałoby powyżej 0,5l na 1tys. km, a i tak ubytki tego rzędu często są zależne od stosowanego oleju, w dodatku nierzadko zdarza się, że ktoś jeździ na 10W40 i ubywa mu pół litra na tysiąc, a po zmianie na 5W40 przestaje ubywać (choć sam w to kiedyś nie wierzyłem, póki nie doświadczyłem osobiście).
_________________
S211 E320CDI avantgarde
WDB2112161A423652
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 21 Czerwiec 2010, 09:04   

eldorado napisał/a:
no nie wiem- 1,5l na 10tys, do silnika wchodzi 5l,

Nie zapominaj iż mowa tu o pięciogarowym 2,5 a tu wchodzi około 7 litrów ;)
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 21 Czerwiec 2010, 09:07   

BolzZ napisał/a:
nierzadko zdarza się, że ktoś jeździ na 10W40 i ubywa mu pół litra na tysiąc, a po zmianie na 5W40 przestaje ubywać (choć sam w to kiedyś nie wierzyłem, póki nie doświadczyłem osobiście)

Ponieważ oprócz lepkości ważna jest także liczba TBN :-)
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Czerwiec 2010, 17:39   

Gomezio napisał/a:
Ponieważ oprócz lepkości ważna jest także liczba TBN

Dzięki której, olej może wypłukać nagary np. na pierścieniach ograniczając przedostawanie się oleju do komory spalanie. Poza tym liczą się też uszczelniające (uszlachetniające) dodatki do oleju - 5W40 to oleje wyższej klasy = wyższej klasy dodatki :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,148 sekundy. Zapytań do SQL: 11