Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Podgrzewane lusterka
Autor Wiadomość
jacon 
NIGHT HUNTER

Pomógł: 157 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 1948
Skąd: Gdańsk
  Wysłany: 20 Luty 2007, 19:21   Podgrzewane lusterka

Kochani co może być przyczyną niedziałającego podgrzewania lusterka,bo cała reszta pracuje bez problemu.
Jak sprawdzić gdzie tkwi problem?
_________________
NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko
 
 
 
Gość

Wysłany: 20 Luty 2007, 22:34   

Witaj , na przekręconym kluczyku tak że swiecą sie kontrolki / pozycja II / sprawdź napięcie na wtyczce , wczesniej wymontuj to nie sprawne lusterko i wyjmij ową wtyczkę , jak masz napięcie to powodem jest grzałka lub termostat w lusterku co oznacza wymianę na nowe
jacon napisał/a:
cała reszta pracuje bez problemu
tzn. że drugie jest sprawne ?
p. Jarek
 
 
jacon 
NIGHT HUNTER

Pomógł: 157 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 1948
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26 Luty 2007, 19:47   

Napisałem cała reszta sprawna, to miałem na myśli że wszystko jest sprawne w 100%
oba lusterka, z tym że od kierowcy nie grzeje.
Piszesz że w pozycji II mam sprawdzić czy jest napięcie, ale przecież grzanie włącza się przez włączenie ogrzewania tylnej szyby, a skoro tylna szyba nie jest włączona to według mnie niepowinno być tam napięcia.
yaro napisz mi jeszcze jak zdjąć tak aby nic nie połamać w lusterku.
_________________
NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko
 
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 26 Luty 2007, 21:34   

jacon napisał/a:
przecież grzanie włącza się przez włączenie ogrzewania tylnej szyby


KTO Ci takie bzdury wcisnął??? Napięcie jest tam stale (po włączeniu stacyjki) a załączaniem i wyłączaniem steruje termostat na tylnej powierzchni wkładu.
 
 
jacon 
NIGHT HUNTER

Pomógł: 157 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 1948
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22 Październik 2007, 15:39   

Odgrzebałem temat bo idzie zima a ja nadal nie mam podgrzewania swego lusterka, czy ten termostat co to załącza da się jakoś " nareperować " aby obyło się bez wymiany wkładu na sprawny ?
_________________
NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko
 
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 22 Październik 2007, 21:35   

Najpierw sprawdź, czy po włączeniu zapłonu dociera napięcie do wkładu. Jeżeli dociera, to może jeszcze jest za ciepło na załączenie termostatu. (nie wiem, w jakiej temperaturze przebywa auto) Wkład można próbować naprawiać (likwidacja termostatu) ale to już RZEŹBA...
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 23 Październik 2007, 08:37   

Jednym ze sposobów na odblokowanie termostatu jest włożenie wkładu lusterka do zamrażalnika i potem znów powolne ogrzanie do wyższej temperatury. Często udaje się w ten sposób go rozruszać...

Można próbować przez istniejący otwór spróbować wyczyścić na sucho, bądź mokro...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
jacon 
NIGHT HUNTER

Pomógł: 157 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 1948
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23 Październik 2007, 14:39   

Gerri napisał/a:
Najpierw sprawdź, czy po włączeniu zapłonu dociera napięcie do wkładu. Jeżeli dociera, to może jeszcze jest za ciepło na załączenie termostatu. (nie wiem, w jakiej temperaturze przebywa auto) Wkład można próbować naprawiać (likwidacja termostatu) ale to już RZEŹBA...

Napięcie dociera i drugie lusterko działa, czyli to tylko wina termostatu.
Gerri rozumiem że jak jest zimno to po włączeniu zapłonu lusterka są podgrzewane przez cały czas tak ?
A jeśli bym usuną termostat to będą grzać i latem czy tak ?
Bo gdyby działały przez cały czas zimą to w lecie też by mi to nie przeszkadzało, tylko ile prądu to ciągnie ?

[ Dodano: 23 Październik 2007, 15:10 ]
jjankiello napisał/a:
Jednym ze sposobów na odblokowanie termostatu jest włożenie wkładu lusterka do zamrażalnika i potem znów powolne ogrzanie do wyższej temperatury. Często udaje się w ten sposób go rozruszać...

Można próbować przez istniejący otwór spróbować wyczyścić na sucho, bądź mokro...

Jak długo trzeba trzymać to lusterko w zamrażarce ?
A czyścić to jak lub czym, bo otworek to tam jest malutki.
_________________
NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko
 
 
 
Equinoxe 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Październik 2007, 15:13   

Przepraszam, że wtrącam, ale mam taki pomysł: Jeśli grzałka jest dobra, jak usuniesz termostat to można w to miejsce podłączyć jakiś przekaźnik, a napięcie do sterowania przekaźnika brać od termostatu drugiego lustra, w ten sposób masz dwa lustra podgrzane sterowane z jednego termostatu. tak myślę, a czy to dobry pomysł :?:
_________________
W202 C200 CDI 1999r.

WDB2021341A784321
 
 
jacon 
NIGHT HUNTER

Pomógł: 157 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 1948
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23 Październik 2007, 15:23   

Equinoxe napisał/a:
Przepraszam, że wtrącam, ale mam taki pomysł: Jeśli grzałka jest dobra, jak usuniesz termostat to można w to miejsce podłączyć jakiś przekaźnik, a napięcie do sterowania przekaźnika brać od termostatu drugiego lustra, w ten sposób masz dwa lustra podgrzane sterowane z jednego termostatu. tak myślę, a czy to dobry pomysł :?:

Chyba pomysł nie bardzo bo żeby dostać się do tego termostatu to trzeba go najpierw rozwalić, jeden już mam niesprawny to ten działający zostawię w spokoju, ale dzięki za pomoc.
_________________
NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko
 
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 23 Październik 2007, 20:09   

jacon napisał/a:

Chyba pomysł nie bardzo bo żeby dostać się do tego termostatu to trzeba go najpierw rozwalić, .


Następny termostat masz przy zawiasie maski (ten od podgrzewania spryskiwaczy)
Tam dostęp jest bardzo dobry.
 
 
jacon 
NIGHT HUNTER

Pomógł: 157 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 1948
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24 Październik 2007, 11:25   

Już naprawiłem, poprostu wywaliłem stary termostat i oba druciki zlutowałem będzie grzać non stop nawet latem ale co mi tam zimą też grzeje przez cały czas.
Dziś rano na dworze było + 7 stopni i to sprawne lusterko po przekręceniu stacyjki jak na nie chuchnołem to widać było że grzeje, ( a dodam że było suchutkie żadnej rosy czy szronu ) czyli wniosek jest jeden, termostat załącza grzanie lusterka tylko po spadku temperatury podejrzewam że jak jest mniej niż 10 st. Czyli w naszym klimacie te lusterka grzeją non stop w naszych :mb: przez większość roku.
_________________
NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko
 
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 24 Październik 2007, 20:30   

jacon napisał/a:
grzeją non stop .


Dwie informacje uzupełniające:
-temperatury załączania termostatu w różnych latach były różne (w W124 to już było w ogóle szaleństwo - od paru stopni w plusie do piętnastu w plusie zależnie od roku produkcji :lol: )
-zastanów się - dlaczego termostat jest na tylnej powierzchni wkładu? Otóż jego drugim zadaniem (oprócz załączenia grzałki przy odp. niskiej temperaturze otoczenia) jest STABILIZACJA TEMPERATURY ZAŁĄCZONEJ GRZAŁKI. Po prostu, jak temperatura podgrzewanego lusterka za bardzo wzrośnie, to umieszczony bardzo blisko termostat na pewien czas tą grzałkę wyłączy.
 
 
Equinoxe 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 115
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Październik 2007, 21:11   

Gerri napisał/a:
Po prostu, jak temperatura podgrzewanego lusterka za bardzo wzrośnie, to umieszczony bardzo blisko termostat na pewien czas tą grzałkę wyłączy.

Tzn jak kolega jacon, ma na stale podgrzane to jak latem mamy np. 30 st. C a grzałka jeszcze podgrzeje np do 60 st. C to w końcu spali się grzałka albo pęknie wkład... :!: :?:

Może jakiś ręczny wyłącznik ?
_________________
W202 C200 CDI 1999r.

WDB2021341A784321
 
 
jacon 
NIGHT HUNTER

Pomógł: 157 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 1948
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24 Październik 2007, 22:27   

Guzik tam podgrzeje do 60 stopni, ja dziś co 5 min. chuchałem na to prawe lustro czyli to sprawne i w gdańsku dziś o koło 13 było 14 stopni i grzałka cały czas odparowywała wilgoć po chuchnięciu, czyli wniosek prosty że grzeje non stop a jak latem się przegrzeje to pies ją jeb.., kupię drugą sprawną , a tym czasem pomykam i się nie przejmuję.Grunt że działa :wink:
Dodam jeszcze że za każdym razem przed sprawdzeniem czy grzeje ( chuchnięcie ) dotykałem jedno i drugie lustro ręką jak i językiem i niestwierdziłem żeby to bez termostatu było bardziej nagrzane.
Wyobraźcie sobie jak ludzie się namnie gapili na ulicy jak co chwilę lizałem ozorem lusterka :lol:
_________________
NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,193 sekundy. Zapytań do SQL: 9