Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Camel-
12 Styczeń 2012, 08:58
Świece żarowe
Autor Wiadomość
mateusz_kr 
220D

Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 33
Skąd: Krakow
Wysłany: 21 Grudzień 2011, 16:59   

Panowie a gdzie w 2.2d 95 rok mozna znalezc bezpiecznik do swiec zarowych? W starszych Vw byl przy podszybiu, byla to metalowa wygieta blaszka w plastikowej obudowie. W moim w202 nie moge tego znalezc.
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 21 Grudzień 2011, 18:12   

Jednak miałem rację, że świece nie są winne...

[ Dodano: 21 Grudzień 2011, 18:17 ]
mateusz_kr, zpiecznik to nie wiem gdzie i czy w ogóle jest a przekaźnik świec znajduje się pod zbiorniczkiem spryskiwaczy. Odkręcasz taką nakrętkę i po prostu podnosisz zbiorniczek
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
mateusz_kr 
220D

Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 33
Skąd: Krakow
Wysłany: 21 Grudzień 2011, 19:49   

wydaje mi sie ze cos podobnego jak opisany bezpiecznik u Vw widzialem gdzies w aucie, szukajac czegos innego, ale teraz nie jestem pewien gdzie ani czy na pewno ;)
Tak czy tak, musi gdzieś być bezpiecznik od świec
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 21 Grudzień 2011, 21:36   

perzu126 napisał/a:
Po odpaleniu silnika kontrolka świecy żarowej(ta spiralka) musi zgasnąc. Nie wiem ile sekund świeci w CDI, ale napewno krócej niz w starszych dieslach.

Starszych, nie starszych. Kontrolka grzania świec gaśnie jeszcze przed odpaleniem. Stanowi to sygnał dla kierowcy aby zakręcił rozrusznikiem. Jeżeli natomiast zapala się po odpaleniu, świadczy to o usterce świec (najczęściej).
W przypadku uszkodzonego sterownika świec kontrolka ta może nie gasnąć w ogóle lub zachowywać się jak w przypadku opisanym wyżej.
 
 
mateusz_kr 
220D

Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 33
Skąd: Krakow
Wysłany: 21 Grudzień 2011, 23:06   

moje poszukiwania bezpiecznika świec spełzły na niczym, udało mi się natomiast sprawdzić, że do świec dochodzi prąd - wpiąłem żarówkę w poszczególne fajki.
Próbowałem wykręcić świece, ale składam gratulacje projektantowi który umieścił je tam gdzie są. Bez ściągnięcia kolektora nie ma możliwości, a na to nie miałem dziś czasu.

A chcę je sprawdzić, bo do pewnego dnia wszystko było super, auto paliło normalnie na dotyk. Aż pewnego dnia (po tygodniu niezapalania), silnik nadal zapala, ale po odpaleniu niemiłosiernie nim telepie, zrywa, klekocze, kopci na biało... Kontrolka od świec zachowuje się normalnie. Jak chwilę pochodzi to się uspokaja, choć klekocze nieco nadal, a jak się przejedzie z kilometr czy dwa to juz zupełnie znikają objawy.
Mam nadzieję, że dobrze szukam, że to świece?
Nie pozostaje nic innego niż wygospodarować dzień na wymontowanie kolektora i próbę ich wykręcenia.

gdybyscie mięli jakieś rady to z góry dzięki
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 22 Grudzień 2011, 00:17   

mateusz_kr napisał/a:
silnik nadal zapala, ale po odpaleniu niemiłosiernie nim telepie, zrywa, klekocze, kopci na biało... Kontrolka od świec zachowuje się normalnie. Jak chwilę pochodzi to się uspokaja, choć klekocze nieco nadal, a jak się przejedzie z kilometr czy dwa to juz zupełnie znikają objawy.

To jest właśnie typowy objaw nie grzejącej świecy. Miałem już dwa razy to u siebie. Pierwszy raz to sie okazało, że kabel od świecy jest przegryziony- choc straszyli zepsuta pompa wtryskową :shock: W styczniu działo mi sie tak jak sie spaliła swieca żarowa. Wymieniłem jedną i do dzis spokój. mateusz_kr, teraz musisz sprawdzic, czy problem leży w spalonej świecy, czy w module grzania świec, a może po prostu cos gdzieś nie łączy? Kontrolka nie masz sie co sugerować bo w moich przypadkach zachowywała się normalnie.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
mateusz_kr 
220D

Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 33
Skąd: Krakow
Wysłany: 22 Grudzień 2011, 00:44   

ale co by było nie tak z modułem, skoro żarówka wpięta w każdą fajkę świeci kiedy świeci kontrolka świec po włączeniu zapłonu? Podobnie - jeśli coś nie łączy to wychodzi że jeśli już tylko w rdzeniu świecy.

Zauważyłem dodatkowo, że kiedy się zdejmie fajkę ze świecy to kontrolka nie gaśnie w ogóle, pewnie jakiś czujnik.
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 22 Grudzień 2011, 02:37   

No to w takim razie świeca żarowa do wymiany. Trzeba tylko sprawdzic która. Przykładasz kabel z napięciem do każdej po kolei i tam gdzie sie nie iskrzy, to znaczy, że spalona
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
mateusz_kr 
220D

Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 33
Skąd: Krakow
Wysłany: 22 Grudzień 2011, 07:44   

Fakt. Ale info dla innych z podobnym problemem - trzeba pamiętać, że nie zawsze to, że iskrzy znaczy że świeca dobra. Może grzać słabo albo nie na końcu żarnika. Więc jeśli się da, to lepiej wykręcić świecę i sprawdzić jak grzeje przykładając do bloku
 
 
jakubgruby 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 95
Skąd: Tczew
Wysłany: 24 Grudzień 2011, 10:35   

mateusz_kr napisał/a:
moje poszukiwania bezpiecznika świec spełzły na niczym, udało mi się natomiast sprawdzić, że do świec dochodzi prąd - wpiąłem żarówkę w poszczególne fajki.
Próbowałem wykręcić świece, ale składam gratulacje projektantowi który umieścił je tam gdzie są. Bez ściągnięcia kolektora nie ma możliwości, a na to nie miałem dziś czasu.

A chcę je sprawdzić, bo do pewnego dnia wszystko było super, auto paliło normalnie na dotyk. Aż pewnego dnia (po tygodniu niezapalania), silnik nadal zapala, ale po odpaleniu niemiłosiernie nim telepie, zrywa, klekocze, kopci na biało... Kontrolka od świec zachowuje się normalnie. Jak chwilę pochodzi to się uspokaja, choć klekocze nieco nadal, a jak się przejedzie z kilometr czy dwa to juz zupełnie znikają objawy.
Mam nadzieję, że dobrze szukam, że to świece?
Nie pozostaje nic innego niż wygospodarować dzień na wymontowanie kolektora i próbę ich wykręcenia.

gdybyscie mięli jakieś rady to z góry dzięki



bezpiecznik jest na przekaźniku wygląda jak blaszka przykręcona na 2 śrubki ;)


mateusz_kr napisał/a:
Fakt. Ale info dla innych z podobnym problemem - trzeba pamiętać, że nie zawsze to, że iskrzy znaczy że świeca dobra. Może grzać słabo albo nie na końcu żarnika. Więc jeśli się da, to lepiej wykręcić świecę i sprawdzić jak grzeje przykładając do bloku

Najpewniej miernik uniwersalny za 10zł i sprawdzić opór :)
_________________
C220 D :) 96' Elegance Kombi wdb2021821f427406
 
 
mateusz_kr 
220D

Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 33
Skąd: Krakow
Wysłany: 25 Grudzień 2011, 11:42   

Po wymianie świec telepanie ustąpiło. Niestety nie udało mi się wykręcić ostatniej świeczki (najbliżej szyby). Nie mam aż tak giętkiego klucza, żeby do niej podejść (jeśli ktoś z Krakowa miałby pożyczyć to chętnie ;) ). Przy okazji polecam środki od odkręcania zapieczonych śrob oparte na ochładzaniu CO2, trzeba przyznać, że to na prawdę działa.

Przy okazji - co oznacza olej w kolektorze dolotowym? Patrząc od przodu 2,3,4,5 kanały powietrza są zaolejone na ściankach, pozostałe suche.
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 25 Grudzień 2011, 13:53   

1. Do wymiany świec nie trzeba wykręcać kolektora. Wystarczy powszechnie dostępny w sklepach zestaw kluczy nasadowych w rozmiarze 3/8 cala który zawiera przegub. Trzeba tylko oczywiście trochę inwencji jak takie coś najsprytniej użyć :P
2. Bezpiecznik na przekaźniku był w pierwszych seriach modelu 124. Nie ma go już w późniejszych 124 i 201. Nie było nigdy w modelu 202.
3. Pewne ilości oleju są rzeczą normalną w kolektorze silników turbodoładowanych. Wynika to ze sposobu smarowania osi turbosprężarki.
 
 
tomi382 
;)

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 643
Skąd: Ząbkowice Śląskie
Wysłany: 25 Grudzień 2011, 14:47   

Gerri nasze 2.2D nie są turbodoładowane :)
Mi po wymianie Świec tzn pierwsze dwie są HART a drugie ISKRA i trochę skaczą obr przez 3 pierwsze sekundy. Mogą być różnice wynikające z marki świec?
_________________
C220 98r na boschu
WDB2021211A601521

ROZBITY :(
 
 
 
mateusz_kr 
220D

Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 33
Skąd: Krakow
Wysłany: 24 Styczeń 2012, 13:20   

mysle ze tak, w koncu moga miec inna cieplosc, jedne moga byc dlugogrzejace inne krotko
 
 
omaster 
omaster

Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 68
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 30 Styczeń 2012, 07:32   

Witam.Panowie nie chce zakaldac nowego tematu wiec przylacze sie do tego. Planuje zakup nowych swiec i znalazlem na allegro okazje , tylko mam pytanie czy takie beda pasowaly i czy sa dobre? numer aukcji na allegro 2053053071. niby napisane jest ze pasuja ale wole sie upewnic.

[ Dodano: 31 Styczeń 2012, 15:04 ]
nikt nie doradzi?
_________________
MB W202 2,2 CDI 1998r.
VIN WDB2021331F770088
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,219 sekundy. Zapytań do SQL: 10