Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
10 Luty 2012, 11:25
Wariujące wskaźniki
Autor Wiadomość
tomim

Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 5 Listopad 2010, 11:12   Wariujące wskaźniki

Cześć,

Miałem dziś dość dziwny problem z moim W202 (C280 94r Automat).
Opiszę najdokładniej jak potrafię, bo może coś co dla mnie jest drobiazgiem okaże się kluczowe.

Odpalam dziś rano autko, a tu zonk. Na desce rozdzielczej nie działa nic oprócz podświetlania wskaźnika temp. chłodnicy.
Wszystkie wskazówki - obrotomierz, poziom paliwa itd. są na 0. Zegarek, termometr itd. OFF. Silnik działa normalnie, wszystkie światła, kierunkowskazy też.
Postanowiłem, że spróbuje tak dojechać do pracy.

Po ok 500m jazdy widzę, że temperatura chłodnicy wskazuje 60 (może więc wskazówka działała już wcześniej tyle, że był zimny, więc nie było widać).
2km dalej zaczyna nagle działać wszystko (prędkościomierz, obrotomierz, termometr, przebieg, zegarek - który wskazuje dobrą godzinę Nie działa tylko wskaźnik paliwa i wariuje termometr (co sekundę temp. spada o 1 stopienń, zatrzymała się dopiero przy -6C - a jest jakieś +12).
1km dalej wskaźnik paliwa wskazuje pół baku - tyle ile powinien. W tym momencie tylko z termometrem jest coś nie tak - dalej wskazuje -6.
1km dalej wskaźnik paliwa wskazuje pełny bak - znów zwariował.
Po zaparkowaniu i wyłączeniu/włączeniu silnika (wraz z wyjęciem kluczyka ze stacyjki) wszystko wróciło do stanu pierwotnego - nic nie działa oprócz temp. chłodnicy.

Inna sprawa która może być z tym powiązana - od tygodnia świeci mi się kontrolka ABSu (czasem tylko znika na chwilę). Do tej pory wiązałem to z wymianą klocków hamulcowych z przodu dosłownie 1 dzień przed tym jak zaczęła świecić.

Czy widząc takie objawy przychodzi Wam do głowy jakaś przyczyna ?

Z góry dzięki za wszelkie sugestie,
Tomek
_________________
C280 / Elegance / Automat / 1994
 
 
Darek51085 


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 603
Skąd: Zagórze/Chrzanów
Wysłany: 5 Listopad 2010, 11:35   

Ja bym wyjął zegary i sprawdził podpięcie wtyczek.
_________________
MB W202 250TD 1996r
NR VIN WDB2021281F475953

Cześć Gość Miłej jazdy, z logiem gwiazdy.
 
 
 
Kruk 
Daniel


Pomógł: 44 razy
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 630
Skąd: Wrocław/Walencja
Wysłany: 5 Listopad 2010, 11:39   

tomim, mam podobnie w ojca c180 z 93'. Zegary trzeba wyjąć i najlepiej dać do fachowców co sprawdzą Ci cały układ i przelutują co trzeba (koszt ok. 80-100zł) bo pewnie gdzieś jest zerwany lut/luty i pod wpływem jazdy i wibacji czasem działa poprawnie. Tu masz link jak wyjąć zegary http://www.w202.pl/viewto...ghlight=licznik A tak wogóle to zauważyłem że w starszych rocznikach mb ten problem jest nagminny, w mojej c180 z 94 też nie zawsze działał prędkościomierz i obrotomierz. Obecnie mam auto po FL z września 97' i nigdy nic się niepokojącego nie działo. Pozdro :mb:
_________________
BMW 120D E87 163KM
Ostatnio zmieniony przez Kruk 5 Listopad 2010, 11:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Listopad 2010, 11:39   

A ja bym zaczął to przelutowywanie od srebrnego przekaźnika (powinieneś go znaleźć pod prawą pokrywą w komorze silnika)
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
tomim

Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 5 Listopad 2010, 19:38   

Javoreczek napisał/a:
A ja bym zaczął to przelutowywanie od srebrnego przekaźnika (powinieneś go znaleźć pod prawą pokrywą w komorze silnika)


Czy ten przekaźnik ma też coś wspólnego z termometrem, zegarkiem, poziomem paliwa itp. ?
Pojeździłem dziś jeszcze trochę i działał już tylko wskaźnik temperatury chłodnicy.
_________________
C280 / Elegance / Automat / 1994
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Listopad 2010, 10:20   

Ma tyle wspólnego, że zasila sporą częśc elektroniki w samochodzie.
Zegary natomiast należy traktowac jako całość, nie jako zbiór niezwiązanych ze sobą wskaźników i lampek, i w takim wypadku jakies anomalie na zasilaniu mogą powodować głupienie całosci lub losowo wybranych elementów.
Oczywiscie to tylko moje gdybanie, ale jak wspomniałem powyżej ja bym od tego zaczął. Choć same zegary również mogą być podejrzane.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
pawelwy 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 257
Skąd: Białystok
Wysłany: 6 Listopad 2010, 17:04   

lepiej, żeby to nie były zegary. ostatnio wnerwiłem się na wskaźnik temperatury, bo dziczeje i pojechałem do serwisu zapytać o nowe (bo na allegro też można trafić takie same i tylko wydatek niepotrzebny). jak mi powiedzieli cenę, to mi wskaźnik przestał przeszkadzać - 3372 zł (nie dopytywałem już czy to brutto czy netto).
_________________
C180 '94 elegance
WDB2020181A105186
 
 
 
man212 

Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 170
Skąd: Radom
Wysłany: 8 Listopad 2010, 17:56   

Javoreczek napisał/a:
A ja bym zaczął to przelutowywanie od srebrnego przekaźnika (powinieneś go znaleźć pod prawą pokrywą w komorze silnika)


Przekaźnik w tej skrzynce jest od kierunków i od wycieraczki, to ten ma być lutowany czy jakiś inny?
_________________
W202 220D. '93
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Listopad 2010, 09:32   

Strony w samochodzie określa się patrząc w kierunku jazdy, więc chodzi o przekaźnik pod pokrywą z drugiej strony. Ma on kolor srebrny i klapkę z bezpiecznikiem na górze.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
mchali 
W202 2.5td 95'


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 125
Skąd: MC-P
Wysłany: 10 Listopad 2010, 15:12   

z serwisu nigdy w życiu.. wystarczy w miarę dobry elektronik, przynajmniej było tak w moim przypadku, drżała wskazówka paliwa, i reszta zegarów nawet nie dygała, gość po prostu wylutował silniczek wskazówki z jakiegoś połamanego licznika (nie musi być w202, aby silniczek był taki sam) i wrzucił na miejsce mojego padniętego, już ponad rok śmigam sobie i nic się jak narazie nie dzieje :D pozdro :)
 
 
tomim

Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13 Listopad 2010, 16:13   

Javoreczek napisał/a:
A ja bym zaczął to przelutowywanie od srebrnego przekaźnika (powinieneś go znaleźć pod prawą pokrywą w komorze silnika)


Dziś dobrałem się do srebrnego przekaźnika. Niestety po przelutowaniu jest bez zmian. Ze wszystkich zegarów działa tylko temperatura chłodnicy i dalej świeci się ABS.
_________________
C280 / Elegance / Automat / 1994
 
 
zin19 

Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 29
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 13 Listopad 2010, 16:22   

Witam!
Niedawno walczyłem z niedziałającymi zegarami - rowiazaniem problemu było przelutowanie kilku połączeń oraz wyczyszczenie bolczyków na których opierają sie wskazówki.Ponieważ w tym przypadku przestaje działac cały zestaw wskazników rozpoczałbym szukanie od sprawdzenia kostki wpiętej w zegary.Nie obedzie się bez ich wyjęcia ale mi to zajmuje 2 min. wiec każdemu powinno sie udac :)
_________________
W202 C180 1993 + gaz sekw. WDB2020181F012940
 
 
tomim

Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14 Listopad 2010, 17:01   

zin19 napisał/a:
Niedawno walczyłem z niedziałającymi zegarami - rowiazaniem problemu było przelutowanie kilku połączeń oraz wyczyszczenie bolczyków na których opierają sie wskazówki.


Czyszczenie bloczków sobie odpuściłem, bo to nie wygląda na przyczynę moich problemów. Termometr, przebieg i zegarek bloczków nie maja a też nie działają :)

zin19 napisał/a:
Ponieważ w tym przypadku przestaje działac cały zestaw wskazników rozpoczałbym szukanie od sprawdzenia kostki wpiętej w zegary.Nie obedzie się bez ich wyjęcia ale mi to zajmuje 2 min. wiec każdemu powinno sie udac :)


Wyjąłem dziś zegary i sprawdziłem/przeczyściłem obie kostki. Nie pomogło :( Jak znajdę czas w tym tygodniu to poszukam jeszcze zimnych lutów w zegarach.

Dzwoniłem też do 2 ludzi którzy zajmują się ponoć zegarami w mercach, ale "na dzień dobry" padła kwota ok. 500 zł i termin za 2-3 tygodnie. Na razie więc postaram się sam to naprawić. Chyba, że możecie polecić kogoś kto się na tym zna z Wrocławia lub okolic :)

[ Dodano: 17 Listopad 2010, 17:33 ]
Zamykając temat - byłem dziś u elektronika który się ponoć zna się na mercedesach i ich chorobie licznikowej :)
Diagnoza - padł jakiś procesor w licznikach :(
Rozpoczynam więc poszukiwania licznika na przeszczep, co niestety dla silnika 2.8 nie jest takie proste, bo większość dostępnych używek ma skale do 240, a nie do 260.
Powiedział również, że srebrny przekaźnik w podszybiu nie ma nic do gadania jeśli chodzi o funkcjonowanie m.in. zegarka i termometru.
_________________
C280 / Elegance / Automat / 1994
 
 
man212 

Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 170
Skąd: Radom
Wysłany: 8 Styczeń 2011, 19:26   

Dziś jak odpaliłem auto na zimnym silniku, wskazówka od temp. wskazywała 120 stopni a więc wskazówka doszła do końca skali. Wtyczka jest mocno dociśnięta do zegarów, ale jak poruszałem przewodami od wtyczki to temp. spadła ale nadal wskazówka szalała od góry do dołu aż po paru minutach już normalnie wskazywała temp. (chyba normalnie bo 90 stopni to chyba nie jest tragedia)

Wcześniej przelutowałem wszystkie istotne luty na płytce licznika, wymieniłem zegary z silniczkami krokowymi "na nowe" a nawet czujnik temp. w komorze silnika wymieniłem na nówkę - a wskazówka od temp. szaleje nadal. Samą wtyczkę przeczyściłem sprayem do elektroniki ale nic to nie pomogło. Gdzie może być przyczyna tego problemu?
_________________
W202 220D. '93
 
 
Cielu87 
'Cielu'

Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 106
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Styczeń 2011, 22:22   

Witam, u mnie było podobnie, tylko bardziej nasilone, skakała wskazówka od prędkości, temperatura, pojawiała się kontrolka od ABS, przygasało podświetlenie zegarów, nie było podświetlenia w kabinie pasażerów, nie działała zapalniczka ... U elektryka okazało się że mam zebraną wodę na module zapłonowym, co dawało efekt grzałki i podobno robiło zwarcia.
Nie wiem ile w tym prawdy ale wczoraj autko odebrałem i wszystko jest cacy.

Uprzejmie dziękuje za pomoc ze strony Camela, który pomógł mi dobrać odpowiedni moduł do mojej :mb:
_________________
C180 '94' WDB2020181A070769 ;]
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,128 sekundy. Zapytań do SQL: 11