Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
1 Lipiec 2012, 20:20
Nawiew nie działa
Autor Wiadomość
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Listopad 2013, 09:59   

cichylp napisał/a:
Biorąc po uwagę, że ogrzewanie tylnej szyby również nie działa, a działało (jest to w tym samym panelu sterującym przecież)


To zupełnie niezależne obwody.

cichylp napisał/a:
Może gdzieś się masa odpięła?


Może, ale tego zza klawiatury się niestety nie zdiagnozuje

cichylp napisał/a:
Jest w tym aucie opornica - może to to?


Jesli jest jeż, to nie ma opornicy, a jesli jest klima to jest jeż.

cichylp napisał/a:
Co o tym myślicie Panowie?


Myslę, że po mału docieramy do kresu mozliwości zdalnej pomocy i bez oględzin fachowca się nie obejdzie. Ale spróbujmy jeszcze raz. Rzeczony jeż, to elektroniczny regulator obrotów w formie metalowego klocka zamontowany w obudowie wentylatora. Wykonań jest wiele różnych, ale generalnie powinno dochodzić do niego zasilanie (grube przewody zwykle czerwony i brązowy) i sterowanie (cieńszy żółty, albo różowy - różnie z tymi kolorami bywa w zależności od rocznika, modelu itd). Trzeba sprawdzić, czy na zasilaniu jest 12V i czy napięcie na kablu sterującym zmienia się wraz z kręceniem pokrętłem siły nawiewu.
Napięcie to należy mierzyć zarówno względem nadwozia jak i względem przewodu masowego. Wtedy łatwo również ustalić, czy faktycznie jest masa na przewodzie masowym.
Jesli czujesz się na siłach to wszystko pomierzyć, to pomierz i podaj wyniki. Jesli nie, to niestety czeka Cie wizyta u elektryka.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
cichylp 

Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 20
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 26 Listopad 2013, 12:48   

Z tego co pamiętam to prąd w kostce i na jeżu się zmienial przy podkręcaniu mocy wentolatora, a wentylator ani drgnął. Sprawdzę dziś jeszcze raz i podam wyniki :-)
_________________
Mercedes 560 SEL - 89r
Mercedes w202 C220 Esprit - 94r
 
 
maurycy 
C43 ///AMG


Pomógł: 97 razy
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5420
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 26 Listopad 2013, 13:12   

wentylator do wymiany, zatarte łożyska czy co tam jest
_________________
MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355

nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami :)
 
 
cichylp 

Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 20
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 26 Listopad 2013, 13:30   

maurycy napisał/a:
wentylator do wymiany, zatarte łożyska czy co tam jest


A nie koniecznie, bo jak go podłącze na krótko do akumulatora albo prostownika to chodzi aż miło :-)
_________________
Mercedes 560 SEL - 89r
Mercedes w202 C220 Esprit - 94r
 
 
maurycy 
C43 ///AMG


Pomógł: 97 razy
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5420
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 26 Listopad 2013, 14:26   

pisałeś że na kostce masz napięcie, wentylator kręci na krótko, jeż podmieniłeś, więc albo oszukujesz albo coś źle sprawdziłeś.
_________________
MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355

nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami :)
 
 
cichylp 

Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 20
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 26 Listopad 2013, 14:51   

Nie, jest to zwyczajnie zagadka.

Teoretycznie wszystko gra, a tak na prawdę nic nie działa - stąd problem. Zgłupiałem i nie wiem gdzie szukać przyczyny :-)
_________________
Mercedes 560 SEL - 89r
Mercedes w202 C220 Esprit - 94r
 
 
yarroslav 
Jarek


Pomógł: 134 razy
Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 523
Skąd: Drzewica
Wysłany: 26 Listopad 2013, 15:01   

Czym sprawdzasz napięcie.

To znaczy: miernikiem elektronicznym czy kontrolką z żarówką.

Bo jeśli miernikiem elektronicznym to posmaruj go smalcem i rzuć psom.

Jeśli w instalacji jest przerwa a przewody będą mokre to zwykły miernik elektroniczny pokaże Ci napięcie 12V czy ile tam masz w aku.
A jeżeli przełączysz multimetr w tryb amperomierza podłączysz go z wentylatorem w szeregu to pokaże Ci kilka mA, o ile jest uszkodzona instalacja bądź inny element wpięty w szereg z wentylatorem.

Czyli prosto mówiąc, weź żarówkę przypuśćmy te 5W/12V i podłącz ją zamiast wentylatora.

Sprawdź i odpisz. :P
_________________
Oba samce, oba kotne.

Była W 202 C 180 14.03.1994r.
Obecnie, jeszcze brak zdjęć, kombi W202 z 2000r 2l z podtlenkiem LPG i wialnią.

Gość rzuć okiem
 
 
cichylp 

Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 20
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 26 Listopad 2013, 18:07   

jak podłączam żarówkę zamiast dmuchawy to świeci ;)

Jak sprawdzałem miernikiem to dziwnym trafem najmniej napięcia pokazywał na najwyższych obrotach dmuchawy, a najwięcej na najniższym biegu.

Głupieje dalej.

Sprawdzałem z "elektrykiem" (konserwator) te połączenia, bo sam to gówno wiem.

Powiedział, że według niego wszystko jest ok i nie ma pojęcia gdzie jest problem, masa też według niego jest ok. Sprawdzał przy stacyjce i karoserii.

Mały offtopic:
Poza tym pojawiła się jeszcze jedna dziwna kwestia. Zauważyłem, że miałem spalony bezpiecznik od "auxiliary fan". Taki duży. Jak go podmieniłem to non stop chodzą wiatraki przy silniku - ?!?!?!?!
_________________
Mercedes 560 SEL - 89r
Mercedes w202 C220 Esprit - 94r
 
 
maurycy 
C43 ///AMG


Pomógł: 97 razy
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5420
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 26 Listopad 2013, 18:18   

cichylp napisał/a:
Poza tym pojawiła się jeszcze jedna dziwna kwestia. Zauważyłem, że miałem spalony bezpiecznik od "auxiliary fan". Taki duży. Jak go podmieniłem to non stop chodzą wiatraki przy silniku - ?!?!?!?!

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=11010
_________________
MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355

nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami :)
 
 
cichylp 

Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 20
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 26 Listopad 2013, 20:06   

Oto pomiary miernikiem na kostce i jeżu:

0,5 bieg dmuchawy: 12,2
1 bieg dmuchawy: 11,3
2 bieg dmuchawy: 10,7
3 bieg dmuchawy: 10
4 bieg dmuchawy: 9,11
5 bieg dmuchawy: 5,2

Troche odwrotnie nie? Na logikę rzecz biorąc największe napięcie powinno być na 5 biegu, a jest zupełnie odwrotnie ;)

Żarówka świeci po podpięciu.
Dmuchawa nie kręci (kręci tylko po podpięciu na krótko)

Prąd niby dochodzi, bezpieczniki spoko, masa jest.

Wciąż dno. Zero pomysłów co jest przyczyną..chyba będę się musiał wybrac do tego elektryka i zostawić mu auto, zaraz spadnie śnieg i zaparuje na amen.

Jakieś nowe pomysły wielkie mercedesowskie głowy? :-)

P.S: Ku***, 560SEL od 4 lat jeździ i nic mu nie jest, nawet nie myśli o tym żeby mu coś było ;)
_________________
Mercedes 560 SEL - 89r
Mercedes w202 C220 Esprit - 94r
 
 
yarroslav 
Jarek


Pomógł: 134 razy
Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 523
Skąd: Drzewica
Wysłany: 26 Listopad 2013, 20:37   

Czy te napięcia są mierzone pod obciążeniem, czyli z podpiętym wentylatorem?
_________________
Oba samce, oba kotne.

Była W 202 C 180 14.03.1994r.
Obecnie, jeszcze brak zdjęć, kombi W202 z 2000r 2l z podtlenkiem LPG i wialnią.

Gość rzuć okiem
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Listopad 2013, 20:43   

cichylp napisał/a:
Troche odwrotnie nie? Na logikę rzecz biorąc największe napięcie powinno być na 5 biegu, a jest zupełnie odwrotnie ;)


A nie zmierzyłeś tego przypadkiem względem plusa zasilania?
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
cichylp 

Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 20
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 26 Listopad 2013, 21:15   

Javoreczek napisał/a:
A nie zmierzyłeś tego przypadkiem względem plusa zasilania?


Nawet jeśli tak (a nie wiem, średnio się na tym znam) to i tak nie ma chyba nic do znaczenia, prawda?

yarroslav napisał/a:
Czy te napięcia są mierzone pod obciążeniem, czyli z podpiętym wentylatorem?


Akurat te które podałem są bez wentylatora, mierzone z kostki. Ale z wentylatorem są niewielkie różnice mierzone już z jeża.
_________________
Mercedes 560 SEL - 89r
Mercedes w202 C220 Esprit - 94r
 
 
maurycy 
C43 ///AMG


Pomógł: 97 razy
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5420
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 26 Listopad 2013, 21:51   

qwa aż nie możliwe.... gdzieś jest coś przerwane, wyjmuj wszystko na wierzch podłącz kable i wtedy zobacz może kostka gdzieś nie łączy, spróbuj rozebrać, no brak pomysłów.
_________________
MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355

nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami :)
 
 
cichylp 

Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 20
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 26 Listopad 2013, 22:14   

maurycy napisał/a:
qwa aż nie możliwe.... gdzieś jest coś przerwane, wyjmuj wszystko na wierzch podłącz kable i wtedy zobacz może kostka gdzieś nie łączy, spróbuj rozebrać, no brak pomysłów.


Armia ludzi się głowi i nikt nic nie wie :) będę kombinował i dawał znać na bierząco
_________________
Mercedes 560 SEL - 89r
Mercedes w202 C220 Esprit - 94r
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 10