Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Poduszki powietrzne mamy czy nie.
Autor Wiadomość
Gość

Wysłany: 18 Marzec 2007, 22:30   Poduszki powietrzne mamy czy nie.

Witam, ostatnio znajomy poczaskał C i nie wypaliły poduchy. Po oględzinach okazało się że auto miało wypadkową przeszłość i poduch nie było. Pasażer zaślepka a kierowca była lecz nie działała. Mam pytanie jak można sprawdzić czy poduchy są sprawne (oczywiście nie poprzez crach test)
Zastanawia mnie bo lampka od SRS gaśnie mi z opóźnieniem i nie wiem czy to normalne. Do tego reaguje na pierwsze przekręcenie kluczyka. Czy to norma? Pozdrawiam
 
 
waldek500 

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 330
Skąd: Chełm
Wysłany: 18 Marzec 2007, 22:51   

diagnostyka komputerowa i juz.
_________________
E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem.
 
 
grz 

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 352
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18 Marzec 2007, 23:22   

Z tego co wiem, to lampka od poduchy nie powinna gasnąć razem z innymi kontrolkami-w bitych autach z wywalonymi poduszkami wsadza się zaślepkę od SRS w kierownicę, a kontrolkę często spina razem z kontrolką np. ładowania akumulatora i wtedy gasną wszystkie razem.
_________________
V8
__________________________________________
www.gryuliczne.com
 
 
dyzio87 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 197
Skąd: Pyskowice
Wysłany: 19 Marzec 2007, 00:13   

Mi gaśnie ta kontrolka po około 2 min od zapalenia samochodu. Z tego co sie dowiedziałem dzieje sie tak jezeli było coś grzebane przy poduszce np. ściągana kierownica, lub nawet odpinanie licznika. Podobno moja poducha nie zadziała podczas wypadku. Aby temu zaradzic trzeba tak jak napisał waldek500 podpiąc samochd do komputera i wykasowac ten błąd
_________________
C180 '93 LPG
 
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 19 Marzec 2007, 14:30   

dyzio87 napisał/a:
Mi gaśnie ta kontrolka po około 2 min od zapalenia samochodu. Z tego co sie dowiedziałem dzieje sie tak jezeli było coś grzebane przy poduszce np. ściągana kierownica, lub nawet odpinanie licznika.


Takie zachowanie raczej wskazuje, że był wyciągany licznik, i w czasie tej operacji ktoś załączył zapłon. Natomiast załączenie zapłonu przy wyciagnietej poduszce zazwyczaj zapala kontrolkę na stałe.

dyzio87 napisał/a:

Podobno moja poducha nie zadziała podczas wypadku. Aby temu zaradzic trzeba tak jak napisał waldek500 podpiąc samochd do komputera i wykasowac ten błąd


Jak układ SRS jest fachowo "ocyganiony" to kontrola komputerowa nic nie wykaże, a lampka kontrolna będzie gasnąć prawidłowo. Zdziwienie będzie dopiero w czasie wypadku :evil:

DLATEGO NIE POPIERAM ŻADNYCH RAD TYPU ZAŚLEPKI ZAMIAST WKŁADÓW, LUB "CO ZROBIĆ BEZ INWESTYCJI ŻEBY ZGASŁA KONTROLKA"

Nawet jeżeli ktoś pisze, że robi to dla siebie. NIE WIERZĘ, ŻE PRZED SPRZEDAŻĄ POJAZDU KUPI PODUSZKI, ŻEBY AUTO BYŁO SPRAWNE!!!
TO JEST URZĄDZENIE RATUJĄCE ŻYCIE - Z TYM SIĘ NIE IGRA!!!

Pzdr.
 
 
zmichal 
Moderator


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 736
Skąd: lubelskie
Wysłany: 19 Marzec 2007, 15:02   

No ale niestety - jak to w naszym pięknym kraju - najlepiej oszukać, zakombinować, a najlepiej jeszcze jak się na tym zarobi!
Tak niesteyty wygląda u nas sprzedaż samochodów. Przecież tak naprawde poduszki powietrzne wystrzelają już przy uderzeniach z prędkościami ok. 30 km/h, a zdecydowana większość aut w wieku ok. 10 lat ma na swoim koncie co najmniej jedną czy dwie kolizje. Czasem mniejsze, a czasem poważniejsze.
Tak więc z całą pewnością mozna powiedzieć, że w co drugim takim aucie istnieje ryzyko, że poduszek juz tam nie ma. A jakoś nie uwierzę w to, że ktoś przed sprzedażą montuje airbagi?
_________________
E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
 
 
waldek500 

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 330
Skąd: Chełm
Wysłany: 19 Marzec 2007, 15:51   

a jak to jest jak nie zapinam pasów a nigdy nie zapinam to nie wystrzeli??
_________________
E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem.
 
 
djmantis

Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 34
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19 Marzec 2007, 15:56   

jestem na 99% przekonany ze nie wystrzeli- znjomy ma bmw serii 6 i przy wypadku nic nie wypalilo bo jechal bez pasow. jak bys nie mial pasow i poduszka wystrzelila to prawdopodobnie skreciła by Ci kark.
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 19 Marzec 2007, 15:58   

Wystrzeli, a jakże.
Tyle, że jeśli nie będziesz miał zapiętych pasów, to zamiast uratować ci życie, raczej cię zabije.
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 19 Marzec 2007, 17:58   

To jest tylko Wasze GDYBANIE

Programy sterowników SRS były w tych latach najbardziej modyfikowaną częścią oprogramowania całego pojazdu. Zmieniały się zarówno prędkości wyzwalania, jak i kąt granicznego uderzenia. Zależnie od wyposażenia pojazdu (np. mata kontaktowa w siedzeniu pasażera) zmieniał się sposób wyzwalania poduszki. W późniejszych seriach wprowadzono poduszki dwustopniowe - ich sposób wyzwalania również zależał od wielu czynników.
Z urywaniem głowy nie jest tak do końca: nikt nie wyda homologacji na urządzenie, które może (nawet w specyficznych warunkach) stanowić zagrożenie dla życia. Czujnik SRS ma na tyle małą masę, że powinien wyzwolić poduszkę już w początkowej fazie bezwładnego ruchu pasażera do przodu. Nie ma więc obawy, że pasażer wyląduje facjatą na desce rozdzielczej, nastepnie wyzwoli sie poduszka, rypnie biedaka w tył na siedzenie i złamie mu kark. W Stanach jest zupełnie inna ideologia: tam poduchy maja zupełnie inne gabaryty, z uwagi na to, że przeprowadzone badania wykazały, że mało kto pasy zapina. Poducha musi więc z założenia konstrukcyjnego przejąć cały impet uderzenia. Ale jakoś nikomu głowy w czasie wypadku nie urywa...
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 19 Marzec 2007, 20:09   

A dlaczego poduszka powietrzna pasazera, z wersji angielskiej jest gabarytowo wieksza od europejskiej ? Jest wyzsza o jakies 2-3 cm.
 
 
adurweb 
Visca El Barça!


Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 634
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 1 Sierpień 2008, 10:39   

Czyli Panowie jak mam sprawdzić czy mam poduszkę? Bo chyba jej nie mam i tylko chcę się upewnić naocznie, bo wtedy muszę jakoś wyłączć kontrolkę. Pali mi się kontrolka cały czas i byłem na komputerze żeby mi ją wykasowali i nie dało rady, pojawia się w kompie komunikat: "Zapalnik poduszki powietrznej kierowcy" i nic z tym komputer nie może zrobić.
_________________
MB W202 C200 Esprit - brilliant silver metallic. LPG. Koniec roku 94, model 95.
VIN: WDB2020201A205202.

cykl mieszany.
 
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 1 Sierpień 2008, 11:44   

Skoro pali się kontrolka i komp pokazuje błąd zapalnika poduszki to tak jak byś nie miał jej i wyłączenie kontrolki da tyle, że nie będzie po oczach świecić. Z tymi rzeczami nie powinno się żartować, albo wymienić wszystko od podstaw by było sprawne, albo pogodzić się z brakiem pakietu bezpieczeństwa :? .
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 1 Sierpień 2008, 12:16   

adurweb, jedyny pewny sposób to ją rozebrać, tyle że wtedy chyba już na śmieci.
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
adurweb 
Visca El Barça!


Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 634
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 1 Sierpień 2008, 13:36   

topol, No dobra, ale jak się do niej dostać, żeby sprawdzić czy jest. Bo jak jej nie ma to trudno, pogodzę się z tym i tylko pozostanie mi wyłączyć kontrolkę, tylko jak sprawdzić czy jest, jak się do niej dostać? Chodzi o poduchę w kierownicy, bo tylko taką "mam".
_________________
MB W202 C200 Esprit - brilliant silver metallic. LPG. Koniec roku 94, model 95.
VIN: WDB2020201A205202.

cykl mieszany.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,135 sekundy. Zapytań do SQL: 9