przegrzewanie sie silnika |
Autor |
Wiadomość |
Trusk
Taxi
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 316 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2011, 18:53 przegrzewanie sie silnika
|
|
|
Siema nie moglem nic znalesc na ten temat co mnie interesuje....
A wiec sprawa wyglada tak niedawno wymienilem termostat bo sie zrypal dzis niestety znow zdarzylo mi sie ze wskazowka doszla do 120 stopni... wylaczylem silnik i po jakims czasie odpalilem znow temp byla juz okolo 85 stopni! O co chodzi na co zwrocic uwage? Moze cos konczy juz swoj zywot? tylko co? |
_________________ Mercedes C 2.5 TD 96r - Był:(
MB C250 TURBODIESEL SPORT - było http://www.w202.pl/viewto...14647&start=105
|
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2011, 18:59
|
|
|
Trusk napisał/a: | Moze cos konczy juz swoj zywot? tylko co? |
A wiskoza sprawna? |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
Trusk
Taxi
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 316 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2011, 19:00
|
|
|
Pioterek napisał/a: | A wiskoza sprawna? |
wszystko sie kreci plyn jest nic nie ubywa, wlasnie nie wiem co mi takie psikusy robi... Teraz mam manie na patrzenie prawie ciagle na wskazowke bo kit wie kiedy znow wzrosnie |
_________________ Mercedes C 2.5 TD 96r - Był:(
MB C250 TURBODIESEL SPORT - było http://www.w202.pl/viewto...14647&start=105
|
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2011, 19:03
|
|
|
Trusk napisał/a: | Moze cos konczy juz swoj zywot? tylko co? |
W taki sposób Gomeziowi pompa wody się kończyła. |
|
|
|
|
Trusk
Taxi
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 316 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2011, 19:04
|
|
|
Łukasz napisał/a: | W taki sposób Gomeziowi pompa wody się kończyła. |
wlasnie tak mysle a to nie powinno cos cieknac?? |
_________________ Mercedes C 2.5 TD 96r - Był:(
MB C250 TURBODIESEL SPORT - było http://www.w202.pl/viewto...14647&start=105
|
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2011, 19:05
|
|
|
Trusk napisał/a: |
wlasnie tak mysle a to nie powinno cos cieknac?? |
Nie musi Gomez się pojawi to Ci napisze co i jak |
|
|
|
|
rafal
Dołączył: 17 Sty 2011 Posty: 6 Skąd: katowice
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2011, 19:06
|
|
|
a moze najpierw podmień czujnik moze sie skończył ) |
_________________ W124 2.0D
W168 1.6 avnangarde
W210 2.0E classic
W202 2.5TD Sport T-Modell |
|
|
|
|
Trusk
Taxi
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 316 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2011, 19:07
|
|
|
no to moze i nawet wczesniejszy termostat byl dobry no nic ide do pracy bede uwaznie patrzal na wskazowke a jutro najwyzej wymienie pompe wody zaczekam jeszcze na jakies konkretne odpowiedzi |
_________________ Mercedes C 2.5 TD 96r - Był:(
MB C250 TURBODIESEL SPORT - było http://www.w202.pl/viewto...14647&start=105
|
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2011, 19:25
|
|
|
Pompa wody też dobry trop, jak wirnik się na ośce obraca. |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2011, 21:02
|
|
|
Ja przyjrzałbym się dokładnie wiskozie, jak temperatura wzrośnie to zwróć uwagę czy wentylator przy wyższych obrotach zaczyna porządnie huczeć, jeżeli nie to do wymiany. Zobacz czy stawia opór wiskoza, jak palcem zakręcisz to nie powinna zrobić jednego obrotu. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
dj_drops
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 174 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2011, 21:07
|
|
|
dokładnie, u mnie jest tak:
jak się zrobi ciepło to faktycznie silnik się delikatnie około 100* nagrzewa, ale jak włączę ciepły nawiew na maksa to w ciągu 5 sekund do 85* - stąd wnioskuje że pompa u mnie jest ok, a wisko już się nie kręci jak należy
może to Ci pomoże w diagnozie |
_________________ wdb2020201a311628 i wszystko jasne + Fotki!
|
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2011, 21:14
|
|
|
Trusk napisał/a: | zdarzylo mi sie ze wskazowka doszla do 120 stopni |
Adaśko napisał/a: | Ja przyjrzałbym się dokładnie wiskozie, |
Wydaje mi się że nawet całkowicie zużyta wiskoza nie doprowadzi silnika do takiej temp.
dj_drops napisał/a: | jak się zrobi ciepło to faktycznie silnik się delikatnie około 100* nagrzewa |
Właśnie taką temperaturę miałem przy niesprawnym wisko. Na goraco zatrzymać można było go zwiniętą gazetą. dj_drops napisał/a: | ale jak włączę ciepły nawiew na maksa to w ciągu 5 sekund do 85* - stąd wnioskuje że pompa u mnie jest ok, a wisko już się nie kręci jak należy |
Masz rację |
|
|
|
|
Siewicz
Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 27 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2011, 21:40
|
|
|
możesz mieć viskoze już słabą, chodzi ale tylko na 1 biegu (tak jak ktoś napisał powinna porządnie na II biegu szumieć)
w 124 wymieniałem, niby kręciło się ale jak zmieniłem wisko to wiało wiatrem 2x mocniej
i możesz jeszcze sprawdzić moduł wentylatorów może po zimie umarł (korozja)
ps. ja właśnie wymieniam moduł |
_________________ Siewicz
S202 C 200
W124 300CE |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2011, 21:41
|
|
|
Siewicz napisał/a: | chodzi ale tylko na 1 biegu |
Wiskoza jest "analogowa" i nie ma biegów |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2011, 21:45
|
|
|
Sprawdź korek Odkręć go i pośmigaj bez.
[ Dodano: 26 Kwiecień 2011, 21:49 ]
Trusk napisał/a: | wszystko sie kreci | Zapięte wisko ma kręcić wentylatorem i zwiniętą gazete codzienną posiekać. |
|
|
|
|
|