Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
przegrzewanie sie silnika
Autor Wiadomość
Siewicz 

Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Kwiecień 2011, 22:05   

Łukasz napisał/a:
Siewicz napisał/a:
chodzi ale tylko na 1 biegu

Wiskoza jest "analogowa" i nie ma biegów ;)


może i mi wmówili ale śmigło ma dwie prędkości :D
_________________
Siewicz
S202 C 200
W124 300CE
 
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 26 Kwiecień 2011, 22:25   

Siewicz napisał/a:
może i mi wmówili ale śmigło ma dwie prędkości :D

Pewnie, że tak, bo zmienia płynnie prędkość :wink: http://pl.wikipedia.org/w..._ch.C5.82odnicy
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 26 Kwiecień 2011, 22:34   

Pioterek napisał/a:
Pewnie, że tak, bo zmienia płynnie prędkość :wink:

A dla mnie ma 500tyś prędkości ;)
A wiesz dla czego? Bimetal też nie odkształca się zero-jedynkowo ;)

Cytat:
Jednym z elementów układu regulacji temperatury silnika jest wentylator kierujący (w razie potrzeby) strumień powietrza na chłodnicę. Wentylator ten może mieć napęd elektryczny, bądź też może być połączony sprzęgłem wiskotycznym z innym obracającym się elementem, napędzanym przez silnik, np. wałem wirnika pompy cieczy chłodzącej silnik. Umieszczenie wentylatora na takim wale bez użycia sprzęgła byłoby nieekonomiczne, gdyż obracałby się on również wówczas, gdy nie zachodzi potrzeba dodatkowej wentylacji chłodnicy. Zwiększałoby to opory ruchu silnika i utrudniałoby osiągnięcie właściwej temperatury pracy.

Sprzęgło wentylatora ma za zadanie sprawić, że wentylator w stanie wyłączonym obraca się znacznie wolniej od wirnika pompy chłodzenia, zaś w miarę wzrostu temperatury (i zarazem zapotrzebowania na wentylację) jego prędkość obrotowa ulega zwiększeniu, zbliżając się stopniowo do prędkości obrotowej wirnika.


Cytat:
Wśród stosowanych sprzęgieł wentylatora spotyka się zarówno urządzenia działające w oparciu o wzrost lepkości specjalnego płynu wraz ze wzrostem temperatury, jak i sprzęgła, w których następuje zmiana ilości cieczy znajdującej się pomiędzy okładkami (tarczami) sprzęgła - wówczas wzrostowi temperatury towarzyszy wpompowanie cieczy pomiędzy okładki sprzęgła przez tłoczek połączony z płytką bimetalu; wzrost temperatury

I pięknie tu to opisali ;)
Ostatnio zmieniony przez Łukasz 26 Kwiecień 2011, 22:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Siewicz 

Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Kwiecień 2011, 22:45   

oj tam oj tam :D
naprawić i tak trzeba 8)
_________________
Siewicz
S202 C 200
W124 300CE
 
 
 
Trusk 
Taxi

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 316
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26 Kwiecień 2011, 23:04   

no wlasnie wrocilem z pracy :) nie bylo zadnych przygod wszystko ladnie chodzilo a wiskozy nie dotykam bo tak zap.... ze az sie boje cos wlozyc hehe :) nie wiem co sie dzieje moze ten typ tak ma ? i jak ma humorek i cos mu sie nie podoba to sie przegrzewa? jak to mozliwe ze tylko czasem sie zagrzewa to jakies dziwne :roll:
_________________
Mercedes C 2.5 TD 96r - Był:(
MB C250 TURBODIESEL SPORT - było http://www.w202.pl/viewto...14647&start=105

 
 
 
Janusz51
C220 Elegance


Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 110
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 27 Kwiecień 2011, 06:32   

W mercedesie jest jeszcze chłodnica, w której schładzany jest płyn i jak będzie zamulona lub zakamieniała w środku albo zakurzona z zewnątrz to wisko nie pomoże.
_________________
ELEGANCE C220D 94'
WDB2021211A103001
:mb:
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 27 Kwiecień 2011, 08:16   

Łukasz napisał/a:
W taki sposób Gomeziowi pompa wody się kończyła

Dokładnie tak. Ale jej koniec nastąpił właściwie w ciągu jednego dnia. Najpierw silnik zaczął się grzać, załączyły się wiatraki od klimy, pomagało ustawienie ogrzewania i nawiewów na max. Pod koniec zaczęło wywalać płyn ze zbiorniczka wyrównawczego (ciśnienie). Objawy na postoju były takie, że temp. rosła do 120, a po wyłączeniu silnika i jego natychmiastowym ponownym odpaleniu, temp. stała na 80. I za chwilę znowu rosła.

Wiskoza była niesprawna.
 
 
Trusk 
Taxi

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 316
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27 Kwiecień 2011, 12:05   

no u mnie niestety to inaczej wyglada po prostu wszystko jest ok a jak cos mu sie odwiddzi to sie zagrzewa ;/ bez powodu... no nic do 3 razy sztuka :D poczekam i wtedy zadzialam :mrgreen:
_________________
Mercedes C 2.5 TD 96r - Był:(
MB C250 TURBODIESEL SPORT - było http://www.w202.pl/viewto...14647&start=105

 
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 27 Kwiecień 2011, 12:22   

Trusk, może w układzie jest "korek" powietrzny i wystarczy odpowietrzyć? Zdejmij korek ze zbiorniczka wyrównawczego, daj ogrzewanie na czerwone pole i pojeździj tak chwilę, aż silnik osiągnie 80 stopni.
 
 
pawelwy 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 257
Skąd: Białystok
Wysłany: 27 Kwiecień 2011, 23:06   

a może przyczyna jest całkowicie inna? może najzwyczajniej w świecie sypnął się wskaźnik temperatury lub jakieś połączenia typu: zwarcie czujnika na masę przez pokruszoną izolację. ja mam u siebie walnięty wskaźnik i właśnie czasem wskazówka bez powodu idzie powoli w górę i zatrzymuje się już za czerwonym polem.
_________________
C180 '94 elegance
WDB2020181A105186
 
 
 
wojtas_p 
NYC TAXI 4.6 V8


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 353
Skąd: PL
Wysłany: 1 Maj 2011, 19:17   

Witam! Zależy, w jakich okolicznościach to przegrzewanie następuje. W moim 200d też przerabiałem przegrzewanie się silnika. W korku było OK nawet w upały, na wolnych obrotach ok, przy jeździe na maxa (dziwnie to brzmi w przypadku 75KM) grzał się. Autostrada - zimno czy gorąco - powyżej 120km/h grzał się powyżej 100 stopni C. W Chorwacji na autostradzie - 120 st. C. Masakra była. Wyjąłem i przemyłem chłodnicę - 3 h roboty. Ostrożnie myjką ciśnieniową, uprzednio gorącą wodą z płynem do naczyń. Trzeba to wszystko robić ostrożnie, szczoteczką wyszorować (nie drucianą), przepchać i wypłukać myjką. Silnik przegrzewał się, bo chlodnica była zamulona i nie oddawała należycie temperatury. Za drugiom razem w Chorwacji nie doszła ani razu do 90 st. Lekko ponad 80 i to wszystko.
_________________
https://nyc-taxi-wroclaw.pl/
 
 
kcmarion 
kc

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 94
Skąd: Rumia
Wysłany: 2 Lipiec 2011, 13:25   

Podepnę się pod temat.....

U mnie temperatura silnika bez włączonej klimy nigdy nie przekracza 85 stopni (wskazówka minimalnie powyżej kreski 80 stopni). Natomiast jak włączę klimę zdarza się, że temperatura osiąga 100 stopni a może i więcej.
Jak obserwuję wiatraki od klimy sporadycznie się załączają, ale ten wzrost temperatury mnie niepokoi.
W zeszłym roku latem tego nie obserwowałem.
Skraplacz klimy ma dwa lata (Behr).

Co może być tego przyczyną?
_________________
------------------------------------------------------
W202 250TD 96 automat
WDB2021281F526905
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 3 Lipiec 2011, 10:56   

kcmarion napisał/a:
Jak obserwuję wiatraki od klimy sporadycznie się załączają,
Bo one są w zasadzie dla klimy przeznaczone. Jeżeli wzrośnie ciśnienie w układzie klimy wtedy załączają się i ciśnienie spada. W twoim przypadku zwróciłbym uwagę na wisko
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
wawairliner 
MZA- R4 Stalowa


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 239
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Lipiec 2011, 11:19   Walczę z takim samym problemem...

Mam taką sytuację 85 C i potem 5~10 minut i temperatura 120 C. Wczoraj zachciało mi się pogrzebać i wąż na dole chłodnicy (do pompy wody, pod filtrem powietrza) ZIMNY! Jeśli masz walniętą pompę wody to wisko się najzwyczajniej nie włączy. Sprawdź jeszcze podłączenie elektryczne, jak tam z instalacją? Pzdr
_________________
WDB2020281A107602
 
 
Janusz51
C220 Elegance


Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 110
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 3 Lipiec 2011, 11:29   Re: Walczę z takim samym problemem...

wawairliner napisał/a:
Mam taką sytuację 85 C i potem 5~10 minut i temperatura 120 C. Wczoraj zachciało mi się pogrzebać i wąż na dole chłodnicy (do pompy wody, pod filtrem powietrza) ZIMNY! Jeśli masz walniętą pompę wody to wisko się najzwyczajniej nie włączy. Sprawdź jeszcze podłączenie elektryczne, jak tam z instalacją? Pzdr

Taki objaw wskazuje na zamknięty termostat.
_________________
ELEGANCE C220D 94'
WDB2021211A103001
:mb:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,152 sekundy. Zapytań do SQL: 9