przegrzewanie sie silnika |
Autor |
Wiadomość |
Siewicz
Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 27 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2011, 22:05
|
|
|
Łukasz napisał/a: | Siewicz napisał/a: | chodzi ale tylko na 1 biegu |
Wiskoza jest "analogowa" i nie ma biegów |
może i mi wmówili ale śmigło ma dwie prędkości |
_________________ Siewicz
S202 C 200
W124 300CE |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2011, 22:34
|
|
|
Pioterek napisał/a: | Pewnie, że tak, bo zmienia płynnie prędkość |
A dla mnie ma 500tyś prędkości
A wiesz dla czego? Bimetal też nie odkształca się zero-jedynkowo
Cytat: | Jednym z elementów układu regulacji temperatury silnika jest wentylator kierujący (w razie potrzeby) strumień powietrza na chłodnicę. Wentylator ten może mieć napęd elektryczny, bądź też może być połączony sprzęgłem wiskotycznym z innym obracającym się elementem, napędzanym przez silnik, np. wałem wirnika pompy cieczy chłodzącej silnik. Umieszczenie wentylatora na takim wale bez użycia sprzęgła byłoby nieekonomiczne, gdyż obracałby się on również wówczas, gdy nie zachodzi potrzeba dodatkowej wentylacji chłodnicy. Zwiększałoby to opory ruchu silnika i utrudniałoby osiągnięcie właściwej temperatury pracy.
Sprzęgło wentylatora ma za zadanie sprawić, że wentylator w stanie wyłączonym obraca się znacznie wolniej od wirnika pompy chłodzenia, zaś w miarę wzrostu temperatury (i zarazem zapotrzebowania na wentylację) jego prędkość obrotowa ulega zwiększeniu, zbliżając się stopniowo do prędkości obrotowej wirnika. |
Cytat: | Wśród stosowanych sprzęgieł wentylatora spotyka się zarówno urządzenia działające w oparciu o wzrost lepkości specjalnego płynu wraz ze wzrostem temperatury, jak i sprzęgła, w których następuje zmiana ilości cieczy znajdującej się pomiędzy okładkami (tarczami) sprzęgła - wówczas wzrostowi temperatury towarzyszy wpompowanie cieczy pomiędzy okładki sprzęgła przez tłoczek połączony z płytką bimetalu; wzrost temperatury |
I pięknie tu to opisali |
Ostatnio zmieniony przez Łukasz 26 Kwiecień 2011, 22:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Siewicz
Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 27 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2011, 22:45
|
|
|
oj tam oj tam
naprawić i tak trzeba |
_________________ Siewicz
S202 C 200
W124 300CE |
|
|
|
|
Trusk
Taxi
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 316 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2011, 23:04
|
|
|
no wlasnie wrocilem z pracy nie bylo zadnych przygod wszystko ladnie chodzilo a wiskozy nie dotykam bo tak zap.... ze az sie boje cos wlozyc hehe nie wiem co sie dzieje moze ten typ tak ma ? i jak ma humorek i cos mu sie nie podoba to sie przegrzewa? jak to mozliwe ze tylko czasem sie zagrzewa to jakies dziwne |
_________________ Mercedes C 2.5 TD 96r - Był:(
MB C250 TURBODIESEL SPORT - było http://www.w202.pl/viewto...14647&start=105
|
|
|
|
|
Janusz51
C220 Elegance
Dołączył: 23 Maj 2010 Posty: 110 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 27 Kwiecień 2011, 06:32
|
|
|
W mercedesie jest jeszcze chłodnica, w której schładzany jest płyn i jak będzie zamulona lub zakamieniała w środku albo zakurzona z zewnątrz to wisko nie pomoże. |
_________________ ELEGANCE C220D 94'
WDB2021211A103001 |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 27 Kwiecień 2011, 08:16
|
|
|
Łukasz napisał/a: | W taki sposób Gomeziowi pompa wody się kończyła |
Dokładnie tak. Ale jej koniec nastąpił właściwie w ciągu jednego dnia. Najpierw silnik zaczął się grzać, załączyły się wiatraki od klimy, pomagało ustawienie ogrzewania i nawiewów na max. Pod koniec zaczęło wywalać płyn ze zbiorniczka wyrównawczego (ciśnienie). Objawy na postoju były takie, że temp. rosła do 120, a po wyłączeniu silnika i jego natychmiastowym ponownym odpaleniu, temp. stała na 80. I za chwilę znowu rosła.
Wiskoza była niesprawna. |
|
|
|
|
Trusk
Taxi
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 316 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 27 Kwiecień 2011, 12:05
|
|
|
no u mnie niestety to inaczej wyglada po prostu wszystko jest ok a jak cos mu sie odwiddzi to sie zagrzewa ;/ bez powodu... no nic do 3 razy sztuka poczekam i wtedy zadzialam |
_________________ Mercedes C 2.5 TD 96r - Był:(
MB C250 TURBODIESEL SPORT - było http://www.w202.pl/viewto...14647&start=105
|
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 27 Kwiecień 2011, 12:22
|
|
|
Trusk, może w układzie jest "korek" powietrzny i wystarczy odpowietrzyć? Zdejmij korek ze zbiorniczka wyrównawczego, daj ogrzewanie na czerwone pole i pojeździj tak chwilę, aż silnik osiągnie 80 stopni. |
|
|
|
|
pawelwy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2010 Posty: 257 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 27 Kwiecień 2011, 23:06
|
|
|
a może przyczyna jest całkowicie inna? może najzwyczajniej w świecie sypnął się wskaźnik temperatury lub jakieś połączenia typu: zwarcie czujnika na masę przez pokruszoną izolację. ja mam u siebie walnięty wskaźnik i właśnie czasem wskazówka bez powodu idzie powoli w górę i zatrzymuje się już za czerwonym polem. |
_________________ C180 '94 elegance
WDB2020181A105186 |
|
|
|
|
wojtas_p
NYC TAXI 4.6 V8
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 353 Skąd: PL
|
Wysłany: 1 Maj 2011, 19:17
|
|
|
Witam! Zależy, w jakich okolicznościach to przegrzewanie następuje. W moim 200d też przerabiałem przegrzewanie się silnika. W korku było OK nawet w upały, na wolnych obrotach ok, przy jeździe na maxa (dziwnie to brzmi w przypadku 75KM) grzał się. Autostrada - zimno czy gorąco - powyżej 120km/h grzał się powyżej 100 stopni C. W Chorwacji na autostradzie - 120 st. C. Masakra była. Wyjąłem i przemyłem chłodnicę - 3 h roboty. Ostrożnie myjką ciśnieniową, uprzednio gorącą wodą z płynem do naczyń. Trzeba to wszystko robić ostrożnie, szczoteczką wyszorować (nie drucianą), przepchać i wypłukać myjką. Silnik przegrzewał się, bo chlodnica była zamulona i nie oddawała należycie temperatury. Za drugiom razem w Chorwacji nie doszła ani razu do 90 st. Lekko ponad 80 i to wszystko. |
_________________ https://nyc-taxi-wroclaw.pl/ |
|
|
|
|
kcmarion
kc
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Mar 2009 Posty: 94 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 2 Lipiec 2011, 13:25
|
|
|
Podepnę się pod temat.....
U mnie temperatura silnika bez włączonej klimy nigdy nie przekracza 85 stopni (wskazówka minimalnie powyżej kreski 80 stopni). Natomiast jak włączę klimę zdarza się, że temperatura osiąga 100 stopni a może i więcej.
Jak obserwuję wiatraki od klimy sporadycznie się załączają, ale ten wzrost temperatury mnie niepokoi.
W zeszłym roku latem tego nie obserwowałem.
Skraplacz klimy ma dwa lata (Behr).
Co może być tego przyczyną? |
_________________ ------------------------------------------------------
W202 250TD 96 automat
WDB2021281F526905 |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 3 Lipiec 2011, 10:56
|
|
|
kcmarion napisał/a: | Jak obserwuję wiatraki od klimy sporadycznie się załączają, | Bo one są w zasadzie dla klimy przeznaczone. Jeżeli wzrośnie ciśnienie w układzie klimy wtedy załączają się i ciśnienie spada. W twoim przypadku zwróciłbym uwagę na wisko |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
wawairliner
MZA- R4 Stalowa
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 239 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 3 Lipiec 2011, 11:19 Walczę z takim samym problemem...
|
|
|
Mam taką sytuację 85 C i potem 5~10 minut i temperatura 120 C. Wczoraj zachciało mi się pogrzebać i wąż na dole chłodnicy (do pompy wody, pod filtrem powietrza) ZIMNY! Jeśli masz walniętą pompę wody to wisko się najzwyczajniej nie włączy. Sprawdź jeszcze podłączenie elektryczne, jak tam z instalacją? Pzdr |
_________________ WDB2020281A107602
|
|
|
|
|
Janusz51
C220 Elegance
Dołączył: 23 Maj 2010 Posty: 110 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 3 Lipiec 2011, 11:29 Re: Walczę z takim samym problemem...
|
|
|
wawairliner napisał/a: | Mam taką sytuację 85 C i potem 5~10 minut i temperatura 120 C. Wczoraj zachciało mi się pogrzebać i wąż na dole chłodnicy (do pompy wody, pod filtrem powietrza) ZIMNY! Jeśli masz walniętą pompę wody to wisko się najzwyczajniej nie włączy. Sprawdź jeszcze podłączenie elektryczne, jak tam z instalacją? Pzdr |
Taki objaw wskazuje na zamknięty termostat. |
_________________ ELEGANCE C220D 94'
WDB2021211A103001 |
|
|
|
|
|