Przesunięty przez: Łukasz 15 Styczeń 2012, 09:01 |
Błękitny dym z rury C180 W202 95ROK |
Autor |
Wiadomość |
krzychu.c180
krzychu.c180
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lis 2010 Posty: 157 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2011, 14:35 Błękitny dym z rury C180 W202 95ROK
|
|
|
Witam.Kilka dni temu zauważyłem że z rury wydechowej mojego Mieczysława wydobyła sie niebieski
błękitny dym.Czy czeka mnie jakiś kosztowny remont silnika?Podobno pierścienie tłokowe juz sie
skonczyły.Jakie sa przyblizone koszty remontu silnika jesli chodzi o pierscienie?
Przebieg podobno 210.000km pewnie dodac ze 150 |
|
|
|
|
wojtas_p
NYC TAXI 4.6 V8
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 353 Skąd: PL
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2011, 14:59
|
|
|
A ciśnienie w cylindrach sprawdzał? Pierścienie, głowica... Na niebiesko to olej. Dolewasz? Ile? "210kkm, dodać 150kkm" ...i pomnożyć przez 2. |
_________________ https://nyc-taxi-wroclaw.pl/ |
|
|
|
|
krzychu.c180
krzychu.c180
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lis 2010 Posty: 157 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2011, 15:14
|
|
|
Dolewam przez 10.000km od wymiany dolałem niecałe pół litra oleju srenio co 2-3tys km. |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2011, 16:04
|
|
|
To jeszcze nie sa duze dolewki oleju! Zacznij od sprawdzenia kompresji. Jesli tu wszystko bedzie ok to winne mogą byc uszczelniacze zaworowe. Mozesz ewentualnie kupic środek do plukania silnika firmy Liqui Moly, bo byc moze ktorys pierścień tłokowy sie zapiekl. Cóż, w sumie ta ostatnia opcja jest mało prawdopodobna, ale warto spróbować, bo nie jest kosztowna;-) |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Jajcek
Jajcek
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2114 Skąd: WWA Praga Polnoc B7
|
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2011, 10:27
|
|
|
Jajcek napisał/a: | to stawiał bym na uszczelniacze , | dokładnie tak, ja w swoim miałem zapchaną odmę i brał sporo oleju i nic nie kopcił bo przepalił go, natomiast przez uszczelniacze cieknące daje w benzynie niebieski kolor dymu. Dla specjalisty nie trzeba ściągać głowicy tylko górny dekiel i dwie godziny roboty. Popytaj się w okolicy dobrych mechaników ile kosztuje wymiana uszczelniaczy trzonków zaworów. Jeżeli jesteś niepewny stanu górnej części głowicy to poświęć więcej czasu i sam zabierz się za to zdejmując głowicę i ją dać zregenerować: splanować, dotrzeć gniazda zaworów, sprawdzić w jakim stanie są trzonki zaworów i same zawory. Zrobisz i będziesz miał na lata. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2011, 11:00
|
|
|
A ja zapytam - jaki olej lałeś? |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2011, 11:36
|
|
|
kolega lał castrol magnatec 10w40. ciekawe jaki olej był poprzednio,albo co ile był wymieniany? |
|
|
|
|
krzychu.c180
krzychu.c180
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lis 2010 Posty: 157 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2011, 16:03
|
|
|
Dokładnie lałem CASTROL MAGNATEC 10W40 Poprzednio tez podobno cos z rodziny Castrola ale pewnosci
nie mam. |
|
|
|
|
muczacz
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Sie 2010 Posty: 79 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2011, 17:39
|
|
|
witam
jak na takie zużycie oleju to raczej silnik , miałem taki przypadek że ciśnienie w aucie było po 13at na każdym cylindrze a oleju żłopał 1l na 2000km , pewny że silnik ok zrobiłem remont głowicy uszczelniacze (były jeszcze miękkie)uszczelka, szlif.itd, złożyliśmy silnik cali szczęśliwi i rura atu Panie klops oleju dalej 1l na 2000km, zdjęliśmy głowicę , michę olejową i tłoki, po dokładnych oględzinach okazało się że jeden tłok się skurczył prawie o 1mm w stosunku do reszty, wymieniliśmy tłok pierścienie na każdym cylindrze i teraz od wymiany do wymiany 0,5l oleju.
Jak byś zdejmował głowice to sobie sprawdź od razu progi na cylindrach i luzy pomiędzy tłokiem a cylindrem. |
_________________ W202 C-180 2000r automat gaz stag300plus |
|
|
|
|
krzychu.c180
krzychu.c180
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lis 2010 Posty: 157 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2011, 18:03
|
|
|
Ok dzieki wszystkim za wszkazowki. |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2011, 22:20
|
|
|
muczacz napisał/a: | jeden tłok się skurczył prawie o 1mm | jak to możliwe, tłoki nie są z wełny żeby sfilcowały się |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2011, 23:27
|
|
|
i do tego kompresję trzymał |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 6 Czerwiec 2011, 05:30
|
|
|
No cuda różne sie zdarzają- sam sie przekonałem. Otoz przyszly teść ma koparke samorobke a sercem jest francuski silnik 1.9diesel. Wozi głównie trociny i nie ma filtra powietrza!:-o Olej w zasadzie nie byl wymieniany tylko dolewany(i do tego jakis najtańszy z możliwych Milwus). Niekiedy jego poziom ledwo dosięgal do bagnetu... Aha i chlodnica z fiesty 1.6 wiec notorycznie przegrzewany. I wierzcie, ze silnik pracował bez problemu przez 4lata. No i teraz w zimie padla uszczelka pod głowica. No to wymieniliśmy. Za jakis czas silnik zaczął pracowac na 3gary i jak sie zagrzal to gasl i nie dal sie uruchomic. No to regulacja pompy wtryskowej, w koncu znów demontaż głowicy. Niby wszystko ok, ale Kupilismy nowa glowice. Po złożeniu silnik na trzy gary, ale chodził. No i tak teść jezdzil az zdechł całkiem silnik. Znów demontaż głowicy! Niby wszystko ok, ale cos musi byc nie tak.... To zdejmujemy misję olejówa i tu ciekawy widok: kilku milimetrowe Luzy na dwoch panewkach, jedna z nich sie wytopila juz, dwie "dobre" wyraźne rysy!:-o az dziwne ze korbowody bokiem nie wyszly... |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
muczacz
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Sie 2010 Posty: 79 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 6 Czerwiec 2011, 08:54
|
|
|
dokładnie komprecha 13atm a tłok skurczony , taki ewenement,mam jeszcze gdzieś ten tłok na pamiątkę:-)))) |
_________________ W202 C-180 2000r automat gaz stag300plus |
|
|
|
|
|