Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
15 Styczeń 2012, 09:01
Błękitny dym z rury C180 W202 95ROK
Autor Wiadomość
krzychu.c180 
krzychu.c180

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 157
Skąd: Szczecin
Wysłany: 4 Czerwiec 2011, 14:35   Błękitny dym z rury C180 W202 95ROK

Witam.Kilka dni temu zauważyłem że z rury wydechowej mojego Mieczysława wydobyła sie niebieski
błękitny dym.Czy czeka mnie jakiś kosztowny remont silnika?Podobno pierścienie tłokowe juz sie
skonczyły.Jakie sa przyblizone koszty remontu silnika jesli chodzi o pierscienie?
Przebieg podobno 210.000km pewnie dodac ze 150 :(
 
 
 
wojtas_p 
NYC TAXI 4.6 V8


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 353
Skąd: PL
Wysłany: 4 Czerwiec 2011, 14:59   

A ciśnienie w cylindrach sprawdzał? Pierścienie, głowica... Na niebiesko to olej. Dolewasz? Ile? "210kkm, dodać 150kkm" ...i pomnożyć przez 2.
_________________
https://nyc-taxi-wroclaw.pl/
 
 
krzychu.c180 
krzychu.c180

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 157
Skąd: Szczecin
Wysłany: 4 Czerwiec 2011, 15:14   

Dolewam przez 10.000km od wymiany dolałem niecałe pół litra oleju srenio co 2-3tys km.
 
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 4 Czerwiec 2011, 16:04   

To jeszcze nie sa duze dolewki oleju! Zacznij od sprawdzenia kompresji. Jesli tu wszystko bedzie ok to winne mogą byc uszczelniacze zaworowe. Mozesz ewentualnie kupic środek do plukania silnika firmy Liqui Moly, bo byc moze ktorys pierścień tłokowy sie zapiekl. Cóż, w sumie ta ostatnia opcja jest mało prawdopodobna, ale warto spróbować, bo nie jest kosztowna;-)
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Jajcek 
Jajcek

Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2114
Skąd: WWA Praga Polnoc B7
Wysłany: 4 Czerwiec 2011, 16:58   

krzychu.c180 napisał/a:
z rury wydechowej mojego Mieczysława wydobyła sie niebieski
błękitny dym

ale tylko przy odpalaniu lub po dłuższym postoju na P/N , czy cały czas podczas jazdy?
jeśli ta 1 opcja, to stawiał bym na uszczelniacze , jeśli natomiast kopci cały czas podczas jazdy...zrób jak mówi Perzu, sprawdź kompresje
_________________
Zobacz moje EX C
http://www.w210.pl/viewtopic.php?t=13899
Moje Oczko w głowie
http://www.w210.pl/viewtopic.php?t=14827
Xenia
http://www.w210.pl/viewtopic.php?t=15403
AX - 300 ojro :-)
http://www.w210.pl/viewtopic.php?t=21051
 
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 5 Czerwiec 2011, 10:27   

Jajcek napisał/a:
to stawiał bym na uszczelniacze ,
dokładnie tak, ja w swoim miałem zapchaną odmę i brał sporo oleju i nic nie kopcił bo przepalił go, natomiast przez uszczelniacze cieknące daje w benzynie niebieski kolor dymu. Dla specjalisty nie trzeba ściągać głowicy tylko górny dekiel i dwie godziny roboty. Popytaj się w okolicy dobrych mechaników ile kosztuje wymiana uszczelniaczy trzonków zaworów. Jeżeli jesteś niepewny stanu górnej części głowicy to poświęć więcej czasu i sam zabierz się za to zdejmując głowicę i ją dać zregenerować: splanować, dotrzeć gniazda zaworów, sprawdzić w jakim stanie są trzonki zaworów i same zawory. Zrobisz i będziesz miał na lata.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Czerwiec 2011, 11:00   

A ja zapytam - jaki olej lałeś?
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 5 Czerwiec 2011, 11:36   

kolega lał castrol magnatec 10w40. ciekawe jaki olej był poprzednio,albo co ile był wymieniany?
 
 
 
krzychu.c180 
krzychu.c180

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 157
Skąd: Szczecin
Wysłany: 5 Czerwiec 2011, 16:03   

Dokładnie lałem CASTROL MAGNATEC 10W40 Poprzednio tez podobno cos z rodziny Castrola ale pewnosci
nie mam.
 
 
 
muczacz 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 79
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 5 Czerwiec 2011, 17:39   

witam
jak na takie zużycie oleju to raczej silnik , miałem taki przypadek że ciśnienie w aucie było po 13at na każdym cylindrze a oleju żłopał 1l na 2000km , pewny że silnik ok zrobiłem remont głowicy uszczelniacze (były jeszcze miękkie)uszczelka, szlif.itd, złożyliśmy silnik cali szczęśliwi i rura atu Panie klops oleju dalej 1l na 2000km, zdjęliśmy głowicę , michę olejową i tłoki, po dokładnych oględzinach okazało się że jeden tłok się skurczył prawie o 1mm w stosunku do reszty, wymieniliśmy tłok pierścienie na każdym cylindrze i teraz od wymiany do wymiany 0,5l oleju.
Jak byś zdejmował głowice to sobie sprawdź od razu progi na cylindrach i luzy pomiędzy tłokiem a cylindrem.
_________________
W202 C-180 2000r automat gaz stag300plus
 
 
krzychu.c180 
krzychu.c180

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 157
Skąd: Szczecin
Wysłany: 5 Czerwiec 2011, 18:03   

Ok dzieki wszystkim za wszkazowki.
 
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 5 Czerwiec 2011, 22:20   

muczacz napisał/a:
jeden tłok się skurczył prawie o 1mm
jak to możliwe, tłoki nie są z wełny :shock: :shock: :shock: żeby sfilcowały się
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Czerwiec 2011, 23:27   

i do tego kompresję trzymał :shock:
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 6 Czerwiec 2011, 05:30   

No cuda różne sie zdarzają- sam sie przekonałem. Otoz przyszly teść ma koparke samorobke a sercem jest francuski silnik 1.9diesel. Wozi głównie trociny i nie ma filtra powietrza!:-o Olej w zasadzie nie byl wymieniany tylko dolewany(i do tego jakis najtańszy z możliwych Milwus). Niekiedy jego poziom ledwo dosięgal do bagnetu... Aha i chlodnica z fiesty 1.6 wiec notorycznie przegrzewany. I wierzcie, ze silnik pracował bez problemu przez 4lata. No i teraz w zimie padla uszczelka pod głowica. No to wymieniliśmy. Za jakis czas silnik zaczął pracowac na 3gary i jak sie zagrzal to gasl i nie dal sie uruchomic. No to regulacja pompy wtryskowej, w koncu znów demontaż głowicy. Niby wszystko ok, ale Kupilismy nowa glowice. Po złożeniu silnik na trzy gary, ale chodził. No i tak teść jezdzil az zdechł całkiem silnik. Znów demontaż głowicy! Niby wszystko ok, ale cos musi byc nie tak.... To zdejmujemy misję olejówa i tu ciekawy widok: kilku milimetrowe Luzy na dwoch panewkach, jedna z nich sie wytopila juz, dwie "dobre" wyraźne rysy!:-o az dziwne ze korbowody bokiem nie wyszly...
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
muczacz 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 79
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 6 Czerwiec 2011, 08:54   

dokładnie komprecha 13atm a tłok skurczony , taki ewenement,mam jeszcze gdzieś ten tłok na pamiątkę:-))))
_________________
W202 C-180 2000r automat gaz stag300plus
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,062 sekundy. Zapytań do SQL: 7