Przesunięty przez: Pioterek 1 Grudzień 2012, 23:16 |
ogrzewanie/klima |
Autor |
Wiadomość |
dobermannn
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Mar 2011 Posty: 362 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30 Lipiec 2011, 22:15 ogrzewanie/klima
|
|
|
Wsiadłem sobie dziś do samochodu, jak zwykle kluczyk w stacyjke, zapłon a tu oprócz charakteryrtycznego dzwięku pompy paliwa jakieś dziwne chrobotanie, burczenie z okolic deski rozdzielczej. wyłączyłem stacyjke, ponownie zapłon - to samo. Nie miałem czasu dochodzić skąd tem ów dziwny dzwięk dobiega więc odpaliłem i jazda. Podczas jazdy zrobiło się w nim gorąco jak cholera a temp. była ustawiona na min. Otworzyłem okna i jakoś dojechałem. w drodze powrotnej - to samo. Pod domem stwierdziłem że dziwny dzwięk dobiegał z zaworów nagrzewnicy, kompresor klimy się włączał, wiatraki na chłodnicy też a ogrzewanie działało tylko po stronie pasażera. I to chyba na full.
No i pytanie Czy ktoś już miał coś takiego i czy macie jakieś sugestie co to może być ???
Dla porządku dodam, że moje autko to C200 z klimatyzacją z roku 1994. |
_________________ Mercedes C200 "Czarna Perła" - Szlachetny i wykwintny rocznik `94
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15094
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15741
|
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 30 Lipiec 2011, 22:23
|
|
|
Wg mnie sam sobie odpowiedziałeś w poście, co jest przyczyną. Sprawdź styki przy zaworkach i zrób sobie przyrząd do obserwacji sterowania zaworkami w postaci trzech kabelków i dwóch żaróweczek 12V i podepnij do wtyczki zaworków... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
dobermannn
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Mar 2011 Posty: 362 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 31 Lipiec 2011, 06:31
|
|
|
dobermannn napisał/a: | Na jakiej zasadzie one właściwie działają ? |
dobermannn napisał/a: | jak odpiąłem zaworki to grało mi tak samo i z prawej i lewej strony. | Znów masz odpowiedź we własnym poście
Bez napięcia zaworki są otwarte, z napięciem zamknięte i pracują tylko w tych dwóch stanach. Pośrednich położeń nie ma.
Regulacja temperatury nagrzewnicy odbywa się poprzez cykliczne sterowanie czasem otwarcia/zamknięcia zaworków (przebieg prostokątny ze zmiennym wypełnieniem impulsu).
Potrzeba więcej ciepła, to czas otwarcia jest dłuższy niż zamknięcia, potrzeba mniej ciepła - wtedy odwrotnie.
Żaróweczki pozwolą Ci to zaobserwować - żarówki świecą = zaworki zamknięte i chłodniej w kabinie, żarówki gasną = zaworki otwarte i cieplej w kabinie. Łatwo się pomylić |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
dobermannn
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Mar 2011 Posty: 362 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31 Lipiec 2011, 09:11
|
|
|
jjankiello napisał/a: |
(przebieg prostokątny ze zmiennym wypełnieniem impulsu).
|
Dokładnie o to mi chodziło. Dzięki. Wypije kawę i idę szukać dziury w całym
może faktycznie źle postawiłem pytanie bo powinienem się zapytać o zasadę sterowania ale się udało dowiedzieć to czego chciałem |
_________________ Mercedes C200 "Czarna Perła" - Szlachetny i wykwintny rocznik `94
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15094
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15741
|
|
|
|
|
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 31 Lipiec 2011, 13:42
|
|
|
dobermannn napisał/a: | Otworzyłem okna i jakoś dojechałem. w drodze powrotnej - to samo. Pod domem stwierdziłem że dziwny dzwięk dobiegał z zaworów nagrzewnicy, kompresor klimy się włączał, wiatraki na chłodnicy też a ogrzewanie działało tylko po stronie pasażera. I to chyba na full. |
Miałem ost to samo. A że stoi obok W124 na częsci to pozwoliłem sobie zapożyczyć zaworek i działa tezraz fajnie. Jest trochę większy niż oryg ale grunt że zaoszczędziłem 100zł bo uzywki tyle kosztują. |
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
|
|
|
|
dobermannn
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Mar 2011 Posty: 362 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
darekwsh
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 13 Skąd: Wschowa
|
Wysłany: 7 Sierpień 2011, 18:06
|
|
|
Ja w swoim też mam problem z zaworkami ogrzewania,ale na gorące dni postanowiłem obejść ten problem domowym sposobem bez wymiany.
Otóż odkręciłem elektromagnesy i wyjąłem grzybki,które regulują dopływ płynu chłodniczego do nagrzewnicy.Spod grzybków wyjąłem sprężynki,po czym wcisnąłem grzybki na swoje miejsce nakładając na nie wcześniej wyjęte sprężynki.Nałożyłem delikatnie elektrozawory i skręciłem z powrotem.
Klima bangla aż miło. |
_________________ C220 95r. WDB2020221F254419
Jutro to dzis,tyle że jutro... |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 8 Sierpień 2011, 09:22
|
|
|
darekwsh napisał/a: | na gorące dni postanowiłem obejść ten problem domowym sposobem bez wymiany. |
Zajebiście. Kranik se było założyć zamiast zaworków |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Wacha
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Lip 2010 Posty: 769 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 8 Sierpień 2011, 09:33
|
|
|
Javoreczek napisał/a: | Kranik se było założyć zamiast zaworków |
padlem... |
|
|
|
|
kostekj23
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Posty: 126 Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany: 8 Sierpień 2011, 16:54
|
|
|
Javoreczek, też mam ten problem, elektrozawór do wymiany... ale koncepcja przednia |
_________________ WDB2020181A052845 C180'93 |
|
|
|
|
|