Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
17 Styczeń 2012, 19:26
Dwa akumulatory
Autor Wiadomość
friko2 


Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29 Sierpień 2011, 10:04   Dwa akumulatory

Witam,

Mam problem ze swoją Cklasą 230 kompressor w automacie.
Podczas jazdy włączyły mi się kontrolki od ABS BAS SRS. Po chwili zgasły światła i nawet automat nie przerzucał mi biegów. Zatrzymałem się, zgasiłem i już nie odpalił - akumulator. Wyciągam, jest w nim tylko połowa płynów, uzupełniam, ładuje 48h i nic - sytuacja się powtarza, ale mogę przejechać max 2-3 kilometry. Pewnie akumulator jest od nowości -czas na nowy. Wymieniłem na nowy i sytuacja wygląda podobnie. Znowu przy odpaleniu auta swieca mi się kontrolki od SRS ABS i BAS a dodatkowo konktrolka od akumulatora delikatnie świeci. Jak podłącze akumulator i odpale silnik to pokazuje napięcie 14.20 V, więc altrernator chodzi.
Kumpel podpowiedział mi, że w moim mercedesie najprawdopodobniej są dwa akumulatory, w bagażniku głowny i gdzieś jeszcze schowany mniejszy, który odpowiada za podtrzymanie systemów (m.in ABS I BAS).
Czy to prawda? Gdzie znajdę ten akumulator?
Przez to, że nie wyciągnąłem akumulator to rozkodowało mi się radio. Gdzie szukać code numer, żeby spowrotem działało?
 
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Sierpień 2011, 11:02   Re: Dwa akumulatory

friko2 napisał/a:
Kumpel podpowiedział mi, że w moim mercedesie najprawdopodobniej są dwa akumulatory, w bagażniku głowny i gdzieś jeszcze schowany mniejszy, który odpowiada za podtrzymanie systemów (m.in ABS I BAS).
Czy to prawda?


Raczej mu się pomyliło z W211
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
Wacha 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 769
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 29 Sierpień 2011, 11:05   

friko2, a moze poprostu ladowania nie masz ?? i dlatego szybko aku pada ??
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 29 Sierpień 2011, 12:07   

Zacząłbym od wyciągnięcia alternatora i sprawdzenia stanu szczotek i komutatora. Ewentualnie, najpierw sprawdź czy Ci cos prądu nie żre. Najłatwiej to zrobic zdejmujac kabel Plusowy z akumulatora i dotykając nim delikatnie klemy Plus patrzysz czy sie nie iskrzy. Oczywiscie robisz to na wyłączonym zapłonie! Jak sie nie iskrzy to znaczy, ze wina leży po stronie alternatora.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Wacha 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 769
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 29 Sierpień 2011, 12:10   

perzu126 napisał/a:
Zacząłbym od wyciągnięcia alternatora i sprawdzenia stanu szczotek


po co jak mozna sprawdzic miernikiem czy jest ladowanie... jesli bedzie slabe lub brak to wtedy wyjac i oddac do naprawy/regeneracji
 
 
friko2 


Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29 Sierpień 2011, 12:11   

Pamietam, ze zakladajac akumulator cos mi iskrzylo. Tylko nie pamietam teraz co. Moze przeczyscic klemy i sprawdzic koncowke minusa czy nie zasniedziala przy styku z blacha?

[ Dodano: 29 Sierpień 2011, 12:12 ]
No tak, ale gdyby alternator byl padniety to dlaczego przy wlaczonym silniku napiecie na akumulatorzy by roslo?
 
 
 
Wacha 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 769
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 29 Sierpień 2011, 12:16   

czarna magia... :mrgreen:
 
 
tom1245
AMG PO MODACH

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 1654
Skąd: Makow
Wysłany: 29 Sierpień 2011, 12:37   

friko2 napisał/a:
Znowu przy odpaleniu auta swieca mi się kontrolki od SRS ABS i BAS a dodatkowo konktrolka od akumulatora delikatnie świeci. Jak podłącze akumulator i odpale silnik to pokazuje napięcie 14.20 V, więc altrernator chodzi.

1. lądowanie aku w mercedesie jest na poziomie 13.7V :wink:
2. srs się zaświecił wcześniej gasł normalnie :?:
3. zwarcie do masy alternatora lub rozrusznika :roll: :?:
_________________
WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer ;)
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Sierpień 2011, 13:05   

Wacha napisał/a:
po co jak mozna sprawdzic miernikiem czy jest ladowanie... jesli bedzie slabe lub brak to wtedy wyjac i oddac do naprawy/regeneracji


Przecież napisał, że ma 14,2 V
Czytacie troszkę ?
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 29 Sierpień 2011, 18:49   

friko2 napisał/a:
Pamietam, ze zakladajac akumulator cos mi iskrzylo

Jeśli na klemie plusowej, to znak, że coś pobiera prąd. No chyba, że masz alarm. Musisz od tego zacząć, bo skoro alternator ładuje a już na drugim aku masz to samo, to nie ma innej opcji
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
godaC 
godaC


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 731
Skąd: 26-340
Wysłany: 30 Sierpień 2011, 22:52   

Może być wina alternatora tzn. może ładować zbyt dużo Amp. i to powoduje wygotowanie elektrolitu , lub rozrusznik . Bo alarm nigdy tak dużego prądu nie pobiera by wysuszyc aku.
_________________
C 180 ESPRIT WDB2020181A245229
Astra I -EX
C 180 ELEGANCE WDB2020181A269483 -EX
i insze pojazdy
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 31 Sierpień 2011, 13:05   

Moze sie też zdarzyć, że alternator lub rozrusznik robią zware i pobierają prąd na postoju
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
sazian

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 85
Skąd: się biorą dzieci ;)
Wysłany: 31 Sierpień 2011, 13:37   

godaC napisał/a:
. Bo alarm nigdy tak dużego prądu nie pobiera by wysuszyc aku.

jesteś pewien ;)
ja kiedyś miałem źle radio podłączone(w skodzie) i efekt był taki że przez noc akumulator podał.

temu testowi "iskrowemu" to ja bym tak do końca nie wierzył
żeby sprawdzić czy nic prądu na postoju nie bierze można wpiąć w szereg amperomierz, tylko pytanie czy ktoś wie jaki jest pobór na postoju - bo jakiś na pewno jest.

tom1245 napisał/a:
friko2 napisał/a:
Jak podłącze akumulator i odpale silnik to pokazuje napięcie 14.20 V, więc altrernator chodzi.

1. lądowanie aku w mercedesie jest na poziomie 13.7V :wink:

pewnie niedokładność woltomierza :wink:
_________________
http://chomikuj.pl/sazian/Mercedes
 
 
godaC 
godaC


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 731
Skąd: 26-340
Wysłany: 31 Sierpień 2011, 20:35   

jesteś pewien
raczej TAK
, tylko pytanie czy ktoś wie jaki jest pobór na postoju - bo jakiś na pewno jest.
było gdzieś na forum
:wink:
_________________
C 180 ESPRIT WDB2020181A245229
Astra I -EX
C 180 ELEGANCE WDB2020181A269483 -EX
i insze pojazdy
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Sierpień 2011, 21:12   

Przyjmuje się, że pobór prądu nie powinien przekraczać 1/1000 pojemności akumulatora wyrazonej w amperach. Czyli przy akumulatorze 60 Ah nie powinien przekraczać 60 mA.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,117 sekundy. Zapytań do SQL: 11