Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 19:26 |
Dwa akumulatory |
Autor |
Wiadomość |
friko2
Dołączył: 14 Mar 2010 Posty: 39 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29 Sierpień 2011, 10:04 Dwa akumulatory
|
|
|
Witam,
Mam problem ze swoją Cklasą 230 kompressor w automacie.
Podczas jazdy włączyły mi się kontrolki od ABS BAS SRS. Po chwili zgasły światła i nawet automat nie przerzucał mi biegów. Zatrzymałem się, zgasiłem i już nie odpalił - akumulator. Wyciągam, jest w nim tylko połowa płynów, uzupełniam, ładuje 48h i nic - sytuacja się powtarza, ale mogę przejechać max 2-3 kilometry. Pewnie akumulator jest od nowości -czas na nowy. Wymieniłem na nowy i sytuacja wygląda podobnie. Znowu przy odpaleniu auta swieca mi się kontrolki od SRS ABS i BAS a dodatkowo konktrolka od akumulatora delikatnie świeci. Jak podłącze akumulator i odpale silnik to pokazuje napięcie 14.20 V, więc altrernator chodzi.
Kumpel podpowiedział mi, że w moim mercedesie najprawdopodobniej są dwa akumulatory, w bagażniku głowny i gdzieś jeszcze schowany mniejszy, który odpowiada za podtrzymanie systemów (m.in ABS I BAS).
Czy to prawda? Gdzie znajdę ten akumulator?
Przez to, że nie wyciągnąłem akumulator to rozkodowało mi się radio. Gdzie szukać code numer, żeby spowrotem działało? |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29 Sierpień 2011, 11:02 Re: Dwa akumulatory
|
|
|
friko2 napisał/a: | Kumpel podpowiedział mi, że w moim mercedesie najprawdopodobniej są dwa akumulatory, w bagażniku głowny i gdzieś jeszcze schowany mniejszy, który odpowiada za podtrzymanie systemów (m.in ABS I BAS).
Czy to prawda? |
Raczej mu się pomyliło z W211 |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Wacha
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Lip 2010 Posty: 769 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 29 Sierpień 2011, 11:05
|
|
|
friko2, a moze poprostu ladowania nie masz ?? i dlatego szybko aku pada ?? |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 29 Sierpień 2011, 12:07
|
|
|
Zacząłbym od wyciągnięcia alternatora i sprawdzenia stanu szczotek i komutatora. Ewentualnie, najpierw sprawdź czy Ci cos prądu nie żre. Najłatwiej to zrobic zdejmujac kabel Plusowy z akumulatora i dotykając nim delikatnie klemy Plus patrzysz czy sie nie iskrzy. Oczywiscie robisz to na wyłączonym zapłonie! Jak sie nie iskrzy to znaczy, ze wina leży po stronie alternatora. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Wacha
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Lip 2010 Posty: 769 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 29 Sierpień 2011, 12:10
|
|
|
perzu126 napisał/a: | Zacząłbym od wyciągnięcia alternatora i sprawdzenia stanu szczotek |
po co jak mozna sprawdzic miernikiem czy jest ladowanie... jesli bedzie slabe lub brak to wtedy wyjac i oddac do naprawy/regeneracji |
|
|
|
|
friko2
Dołączył: 14 Mar 2010 Posty: 39 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29 Sierpień 2011, 12:11
|
|
|
Pamietam, ze zakladajac akumulator cos mi iskrzylo. Tylko nie pamietam teraz co. Moze przeczyscic klemy i sprawdzic koncowke minusa czy nie zasniedziala przy styku z blacha?
[ Dodano: 29 Sierpień 2011, 12:12 ]
No tak, ale gdyby alternator byl padniety to dlaczego przy wlaczonym silniku napiecie na akumulatorzy by roslo? |
|
|
|
|
Wacha
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Lip 2010 Posty: 769 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 29 Sierpień 2011, 12:16
|
|
|
czarna magia... |
|
|
|
|
tom1245
AMG PO MODACH
Pomógł: 23 razy Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 1654 Skąd: Makow
|
Wysłany: 29 Sierpień 2011, 12:37
|
|
|
friko2 napisał/a: | Znowu przy odpaleniu auta swieca mi się kontrolki od SRS ABS i BAS a dodatkowo konktrolka od akumulatora delikatnie świeci. Jak podłącze akumulator i odpale silnik to pokazuje napięcie 14.20 V, więc altrernator chodzi. |
1. lądowanie aku w mercedesie jest na poziomie 13.7V
2. srs się zaświecił wcześniej gasł normalnie
3. zwarcie do masy alternatora lub rozrusznika |
_________________ WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211 |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29 Sierpień 2011, 13:05
|
|
|
Wacha napisał/a: | po co jak mozna sprawdzic miernikiem czy jest ladowanie... jesli bedzie slabe lub brak to wtedy wyjac i oddac do naprawy/regeneracji |
Przecież napisał, że ma 14,2 V
Czytacie troszkę ? |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 29 Sierpień 2011, 18:49
|
|
|
friko2 napisał/a: | Pamietam, ze zakladajac akumulator cos mi iskrzylo |
Jeśli na klemie plusowej, to znak, że coś pobiera prąd. No chyba, że masz alarm. Musisz od tego zacząć, bo skoro alternator ładuje a już na drugim aku masz to samo, to nie ma innej opcji |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
godaC
godaC
Pomógł: 78 razy Dołączył: 07 Sty 2009 Posty: 731 Skąd: 26-340
|
Wysłany: 30 Sierpień 2011, 22:52
|
|
|
Może być wina alternatora tzn. może ładować zbyt dużo Amp. i to powoduje wygotowanie elektrolitu , lub rozrusznik . Bo alarm nigdy tak dużego prądu nie pobiera by wysuszyc aku. |
_________________ C 180 ESPRIT WDB2020181A245229
Astra I -EX
C 180 ELEGANCE WDB2020181A269483 -EX
i insze pojazdy
|
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
sazian
Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 85 Skąd: się biorą dzieci ;)
|
Wysłany: 31 Sierpień 2011, 13:37
|
|
|
godaC napisał/a: | . Bo alarm nigdy tak dużego prądu nie pobiera by wysuszyc aku. |
jesteś pewien
ja kiedyś miałem źle radio podłączone(w skodzie) i efekt był taki że przez noc akumulator podał.
temu testowi "iskrowemu" to ja bym tak do końca nie wierzył
żeby sprawdzić czy nic prądu na postoju nie bierze można wpiąć w szereg amperomierz, tylko pytanie czy ktoś wie jaki jest pobór na postoju - bo jakiś na pewno jest.
tom1245 napisał/a: | friko2 napisał/a: | Jak podłącze akumulator i odpale silnik to pokazuje napięcie 14.20 V, więc altrernator chodzi. |
1. lądowanie aku w mercedesie jest na poziomie 13.7V
|
pewnie niedokładność woltomierza |
_________________ http://chomikuj.pl/sazian/Mercedes |
|
|
|
|
godaC
godaC
Pomógł: 78 razy Dołączył: 07 Sty 2009 Posty: 731 Skąd: 26-340
|
Wysłany: 31 Sierpień 2011, 20:35
|
|
|
jesteś pewien
raczej TAK
, tylko pytanie czy ktoś wie jaki jest pobór na postoju - bo jakiś na pewno jest.
było gdzieś na forum
|
_________________ C 180 ESPRIT WDB2020181A245229
Astra I -EX
C 180 ELEGANCE WDB2020181A269483 -EX
i insze pojazdy
|
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31 Sierpień 2011, 21:12
|
|
|
Przyjmuje się, że pobór prądu nie powinien przekraczać 1/1000 pojemności akumulatora wyrazonej w amperach. Czyli przy akumulatorze 60 Ah nie powinien przekraczać 60 mA. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
|