Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
1 Lipiec 2012, 20:20
Zagotowana woda; jak są uruchamiane wentylatory klimatyzacji
Autor Wiadomość
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 14 Wrzesień 2011, 23:19   

Jary, stop, źle napisałem. Szczerze powiedziawszy to nigdy nie kumałem klimy.
Ale wystarczy spojrzeć na ten schemat i wszystko staje sie jasne :)

_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 15 Wrzesień 2011, 18:34   

Camel- napisał/a:
Ale wystarczy spojrzeć na ten schemat i wszystko staje sie jasne


ODwracasz kota ogonem - nic nie jest jasne :?

Według ciebie gdzie na tym rysunku powinien znajdować się czujnik o którym pisał Jary?
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Wrzesień 2011, 20:11   

Wydaje mi sie, że za sprężarka.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
bart1527 

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 451
Skąd: warszawa
Wysłany: 16 Wrzesień 2011, 08:29   

Jary napisał/a:
Moje pytanie w związku z tym, gdzie następuje pomiar ciśnienia, które załącza wentylatory :?
- na osuszaczu
_________________
W208 CLK 230 '01
S202 C220 D '97
W124 300E 2.8 '93
W126 420 SEL '86
 
 
michele

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 253
Skąd: Gliwice
Wysłany: 16 Wrzesień 2011, 19:41   

a dla mnie na osuszaczu.
_________________
C250 Diesel '93 WDB2021251A010620
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 16 Wrzesień 2011, 22:05   

edit: ciśnienie w obu punktach jest takie samo - prawo Pascala :mrgreen:
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
Ostatnio zmieniony przez Camel- 17 Wrzesień 2011, 23:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 16 Wrzesień 2011, 22:42   

Daliście się wpuścić w maliny, bo wentylatory klimy nie są załączane czujnikiem ciśnienia. On służy tylko do sprawdzenia ciśnienia czynnika w układzie - czytaj: jego ilości. Wentylatorami steruje osobny moduł, który poprzez zespół wskaźników (zegary) współpracuje z klimatronikiem i załącza wentylatory, w zależności od temperatury (a nie ciśnienia) czynnika w układzie oraz temp. silnika.
Vide załącznik do postu jjankiello w temacie o trybie serwisowym i ukrytych funkcjach kikatronika. :mrgreen:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
dobermannn


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 362
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Wrzesień 2011, 10:41   

a jak ja nie mam u siebie modułu ani klimatronika tylko "manualną" klimę to co steruje wiatrakami bo takowe posiadam, i co ciekawe też się włączają nieraz ??? :? :wink: Czary ??
:twisted: :P
_________________
Mercedes C200 "Czarna Perła" - Szlachetny i wykwintny rocznik `94
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15094
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15741
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 17 Wrzesień 2011, 11:59   

dobermann - więcej jak pewne, że czary :roll:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 17 Wrzesień 2011, 19:23   

Jary, no a co z manualną klimą? ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 17 Wrzesień 2011, 21:37   

Camel- napisał/a:
...no a co z manualną klimą?


Prawie to samo - czujnik temperatury :idea: Jak w domowej chłodziarce :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 17 Wrzesień 2011, 22:56   

Jary, temperatury czynnika?
Zaraz obalę Twoją teorię :mrgreen:
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 18 Wrzesień 2011, 18:47   

Camel- napisał/a:
Zaraz obalę Twoją teorię :mrgreen:


Sory, ale to nie moja teorię obalisz, ja ją tylko poznałem :wink: I stosuję w praktyce :P
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 18 Wrzesień 2011, 19:10   

Jary, czujników temperatury nie stosuje się z powodu, że nie mają bezpośredniego wpływu na jakość pracy układu.
Sprężarka spręża czynnik, który wpada do chłodnicy celem obniżenia temperatury (i nieznacznie ciśnienia) i gdzieś w tych okolicach następuje pomiar ciśnienia - niezależne jest gdzie, ze względu, że od sprężarki do zaworu rozprężnego istnieje "układ zamknięty". Temperatura gazu po wyjściu ze skraplacza ma temperaturę 20-45°C i nie ma to wpływu na jakośc pracy klimatyzacji, bo nie różnicą temperatury uzyskuje się schłodzenie parownika, a poprzez nagłe obniżenie ciśnienia, który odparowując zabiera energię z niego. Różnica (energia) jest tak olbrzymia, że temp 20°C czynnika pod wysokim ciśnieniem nie robi wrażenia na parowniku, który w dobry warunkach osiąga temperaturę ok 0°C - poprzez rozprężenie gazu.
Poza tym temperatura nie ma bezpośredniego wpłwu na (nie)bezpieczeństwo, tylko ciśnienie. Oczywiście można by przeliczyć temperaturę na ciśnienie, ale jest to niemiarodajne i nie potrzebne utrudnianie sobie życia, komplikowanie automatyki. Ciśnienie ma największy wpływ na pracę układu, a skraplacz z aktywnym chłodzeniem stosuje się w celu bezawaryjnego, ciągłego dostarczania czynnika do zaworu rozprężnego pod wysokim (ale jednocześnie bezpiecznym dla układu) ciśnieniem. Poza tym jest ciśnieniowy zawór bezpieczeństwa, a nie temperaturowy, bo to ciśnienie może rozszczelnić układ - nie temperatura.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 19 Wrzesień 2011, 19:59   

Camel- napisał/a:
czujników temperatury nie stosuje się z powodu......


Z całym szacunkiem, ale fantazjujesz :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,126 sekundy. Zapytań do SQL: 10