|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Pioterek 1 Lipiec 2012, 20:20 |
Zagotowana woda; jak są uruchamiane wentylatory klimatyzacji |
Autor |
Wiadomość |
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14 Wrzesień 2011, 23:19
|
|
|
Jary, stop, źle napisałem. Szczerze powiedziawszy to nigdy nie kumałem klimy.
Ale wystarczy spojrzeć na ten schemat i wszystko staje sie jasne
|
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 15 Wrzesień 2011, 18:34
|
|
|
Camel- napisał/a: | Ale wystarczy spojrzeć na ten schemat i wszystko staje sie jasne |
ODwracasz kota ogonem - nic nie jest jasne
Według ciebie gdzie na tym rysunku powinien znajdować się czujnik o którym pisał Jary? |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15 Wrzesień 2011, 20:11
|
|
|
Wydaje mi sie, że za sprężarka. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
bart1527
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 451 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 16 Wrzesień 2011, 08:29
|
|
|
Jary napisał/a: | Moje pytanie w związku z tym, gdzie następuje pomiar ciśnienia, które załącza wentylatory | - na osuszaczu |
_________________ W208 CLK 230 '01
S202 C220 D '97
W124 300E 2.8 '93
W126 420 SEL '86 |
|
|
|
|
michele
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2009 Posty: 253 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Wrzesień 2011, 22:05
|
|
|
edit: ciśnienie w obu punktach jest takie samo - prawo Pascala |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
Ostatnio zmieniony przez Camel- 17 Wrzesień 2011, 23:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 16 Wrzesień 2011, 22:42
|
|
|
Daliście się wpuścić w maliny, bo wentylatory klimy nie są załączane czujnikiem ciśnienia. On służy tylko do sprawdzenia ciśnienia czynnika w układzie - czytaj: jego ilości. Wentylatorami steruje osobny moduł, który poprzez zespół wskaźników (zegary) współpracuje z klimatronikiem i załącza wentylatory, w zależności od temperatury (a nie ciśnienia) czynnika w układzie oraz temp. silnika.
Vide załącznik do postu jjankiello w temacie o trybie serwisowym i ukrytych funkcjach kikatronika. |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
dobermannn
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Mar 2011 Posty: 362 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 17 Wrzesień 2011, 11:59
|
|
|
dobermann - więcej jak pewne, że czary |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17 Wrzesień 2011, 19:23
|
|
|
Jary, no a co z manualną klimą? |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 17 Wrzesień 2011, 21:37
|
|
|
Camel- napisał/a: | ...no a co z manualną klimą? |
Prawie to samo - czujnik temperatury Jak w domowej chłodziarce |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17 Wrzesień 2011, 22:56
|
|
|
Jary, temperatury czynnika?
Zaraz obalę Twoją teorię |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 18 Wrzesień 2011, 18:47
|
|
|
Camel- napisał/a: | Zaraz obalę Twoją teorię |
Sory, ale to nie moja teorię obalisz, ja ją tylko poznałem I stosuję w praktyce |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18 Wrzesień 2011, 19:10
|
|
|
Jary, czujników temperatury nie stosuje się z powodu, że nie mają bezpośredniego wpływu na jakość pracy układu.
Sprężarka spręża czynnik, który wpada do chłodnicy celem obniżenia temperatury (i nieznacznie ciśnienia) i gdzieś w tych okolicach następuje pomiar ciśnienia - niezależne jest gdzie, ze względu, że od sprężarki do zaworu rozprężnego istnieje "układ zamknięty". Temperatura gazu po wyjściu ze skraplacza ma temperaturę 20-45°C i nie ma to wpływu na jakośc pracy klimatyzacji, bo nie różnicą temperatury uzyskuje się schłodzenie parownika, a poprzez nagłe obniżenie ciśnienia, który odparowując zabiera energię z niego. Różnica (energia) jest tak olbrzymia, że temp 20°C czynnika pod wysokim ciśnieniem nie robi wrażenia na parowniku, który w dobry warunkach osiąga temperaturę ok 0°C - poprzez rozprężenie gazu.
Poza tym temperatura nie ma bezpośredniego wpłwu na (nie)bezpieczeństwo, tylko ciśnienie. Oczywiście można by przeliczyć temperaturę na ciśnienie, ale jest to niemiarodajne i nie potrzebne utrudnianie sobie życia, komplikowanie automatyki. Ciśnienie ma największy wpływ na pracę układu, a skraplacz z aktywnym chłodzeniem stosuje się w celu bezawaryjnego, ciągłego dostarczania czynnika do zaworu rozprężnego pod wysokim (ale jednocześnie bezpiecznym dla układu) ciśnieniem. Poza tym jest ciśnieniowy zawór bezpieczeństwa, a nie temperaturowy, bo to ciśnienie może rozszczelnić układ - nie temperatura. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 19 Wrzesień 2011, 19:59
|
|
|
Camel- napisał/a: | czujników temperatury nie stosuje się z powodu...... |
Z całym szacunkiem, ale fantazjujesz |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,126 sekundy. Zapytań do SQL: 10
| |
|