Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
26 Styczeń 2012, 18:37
Poziom oleju świeci kontrolka
Autor Wiadomość
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 10 Czerwiec 2007, 22:58   

ayek napisał/a:
....Ja tak zrobiłem jak kazał kolega JARY i jest super (dzis sprawdzone na trasie) ani nie mrugnie....
..........POZDRO...........


Soryy ja nic nie kazałem, tylko podpowiadałem :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
ayek 
POLIZEI

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 467
Skąd: PJA ****
Wysłany: 11 Czerwiec 2007, 12:31   

Jary napisał/a:


Soryy ja nic nie kazałem, tylko podpowiadałem :wink:


spoko Jary...nie irytuj sie, Twoja podpowiedz mi bardzo pomogła,wiec tak napisałem(chyba to nie grzech)??
w koncu mi pomogłes.....a po to tu jestesmy
.........DZIEKI..........

....POZDRO.....
_________________
MB C-250TT"97 "manual"
:mrgreen: BŁĘKITNY GROM :mrgreen:

WBD2021881F571508

....ciesz się z tego co masz

www.remontyjarocin.pl
 
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 11 Czerwiec 2007, 12:43   

ayek napisał/a:
..spoko Jary...nie irytuj sie, Twoja podpowiedz mi bardzo pomogła,wiec tak napisałem(chyba to nie grzech)??
w koncu mi pomogłes.....a po to tu jestesmy
.........DZIEKI..........

....POZDRO.....


Ależ to był ż a r t :lol:
Pozdrawiam
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 21 Czerwiec 2007, 15:53   

Witam, od tygodnia cieszę się z posiadania mojego marzenia " :mb: " Na dodatek kompresor kombi, silnik miodzio. Czytałem na forum, że sprawdza się poziom oleju bez wysiadania z auta, czy każka CENTKA ma taką opcję, czy nie :?:
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Mlody_A 

Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 4
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Wysłany: 1 Październik 2007, 22:24   

Mam opisany wyżej problem. Kontrolka poziomu oleju zapala się po przejechaniu 20-30 km i czasem gaśnie po krótkiej chwili, a czasem pali się przez 100-200 km. Potem przez dzień, dwa jest cisza i znowu się zapala. Czasami też zapala się symbol -2,0 l i pojawia się sygnał dzwiękowy. Poziom oleju w normie. :shock: Przy ostatniej wymianie oleju i filtra przemyłem i przedmuchałem czujnik. Niestety nie pomogło :( Przy najbliższej wymianie mam zamiar zmienić czujnik na nowy. Mam nadzieję, że to pomoże :)
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 2 Październik 2007, 07:53   

Mlody_A napisał/a:
Przy najbliższej wymianie mam zamiar zmienić czujnik na nowy. Mam nadzieję, że to pomoże


Może wcześniej go wykyręć i wyczyść, to też często pomaga :idea:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
maromer 
C200 Sport 95r

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 444
Skąd: Pułtusk
Wysłany: 2 Październik 2007, 08:16   

Jary napisał/a:
Mlody_A napisał/a:
Przy najbliższej wymianie mam zamiar zmienić czujnik na nowy. Mam nadzieję, że to pomoże


Może wcześniej go wykyręć i wyczyść, to też często pomaga :idea:
\
Przy ostatniej wymianie oleju i filtra przemyłem i przedmuchałem czujnik. Niestety nie pomogło Przy najbliższej wymianie mam zamiar zmienić czujnik na nowy. Mam nadzieję, że to pomoże
_________________
C200 Sport 95r LPG
 
 
 
Marcin13736 
MBmiłośnik


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 466
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 2 Październik 2007, 21:03   

U mnie też czasem zapaliła się ale przed wymianą oleju. Po wymianie stan jest tak na 4/5 i jest oki. Mój ojciec ma W168 (A klase) i w instukcji napisali, że zaświecenie się "oliwiarki", to info o niskim poziomie oleju. A zaświecenie się z sygnałem dźwiękowym to info o niskim poziomie ciśnienia smarowania.
_________________
C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA
 
 
Mlody_A 

Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 4
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Wysłany: 7 Październik 2007, 19:46   

W instrukcji do W202 jest napisane, że lapka zapala się przy małym poziomie oleju ( w granicach minimum ) w układzie smarowania. Dodatkowo może nastąpić zaświecenie się napisu -2L oraz włączenie się sygnału ostrzegawczego w przypadku zbyt niskiego poziomu oleju. W takim przypadku należy natychmiast uzupełnić olej. Skoro u mnie olej jest w normie ( trochę powyżej połowy miarki ), to oznacza, że coś chyba nie gra z czujnikiem stanu oleju? Mercedesa mam od 2 miesięcy, ale w innych samochodach problemy z ciśnieniem wskazywała zawsze czerwona kontrolka "smarowania".
 
 
Gensat

Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Listopad 2010, 00:16   

Od 2 lat posiadam MB C250 TD.

od samego początku mam ten sam problem, a mianowicie od czasu do czasu, nie zależnie od prędkości, świeci sie kontrolka od poziomu oleju. Pierwszy raz wyczyściłem czujnik i miałem spokój przez jakiś czas, ale nadal pojawił się ten sam problem. Więc zmieniłem czujnik i też nic nie dało. Tak czy owak po wymianie oleju zawsze miałem spokój przez conajmniej 3000 km, po czym już kontrolka się świeciła. Ostatnio to już przesadnie .... tydzień temu zmieniłem olej, czyli ledwo przejechane 300 km. i już raz zaświeciła się kontrolka. Dodam, że często sprawdzam poziom z bagnetem i nigdy nie było na poziomie minusowym, najwyżej trochę mniej niż połowa.
Jest to denerwujący i chciałbym raz na zawsze to naprawić ale naprawdę nie wiem jak. Mechanik mi powtarza żeby nie zwracać na to uwagi... to nie tak łatwo!
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28 Listopad 2010, 09:44   

Cytat:
Jest to denerwujący i chciałbym raz na zawsze to naprawić ale naprawdę nie wiem jak. Mechanik mi powtarza żeby nie zwracać na to uwagi... to nie tak łatwo!


Sprawdź wiązkę od czujnika, może jest gdzieś przetarta i zwiera do masy?
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
zibi_43 
C250TD

Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 101
Skąd: Kościan
Wysłany: 28 Listopad 2010, 15:45   

Witam;
Mam taki dylemat, gdy po nocnym / lub długim/ postoju sprawdzam poziom oleju na bagnecie, jest ok. Jest go około 3/4. Natomiast gdy sprawdzam powiedzmy 0,5 godz po zatrzymaniu silnika, na bagnecie pokazuje ok 1/4 lub blisko wskazania minimum. Które wskazanie traktować za właściwe?

[ Dodano: 28 Listopad 2010, 15:49 ]
Dodam że kontrolka poziomu nie zapala się nigdy w czasie pracy silnika.
_________________
W202 C250TD 99r. WDB2021881F915667
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 28 Listopad 2010, 18:50   

pół godziny po zatrzymaniu się to jeszcze silnik jest ciepły i olej nie spłynął do końca. Pomiar zimnego silnika jest właściwy.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1636
Skąd: lubelskie
Wysłany: 29 Listopad 2010, 11:41   

Witam,
Mam problem ze zużyciem oleju w 250 TD.
Miałem pomiędzy min a max. Zmieniałem filtry paliwa, i mi się zapowietrzył, nie chciał odpalać, ciągnałem go na lince itd-3/4 dnia to trwało.
Uporałem się z problemem, przejechałem traskę 60km, a dzisiaj jak jechałem do pracy na kilka sekund zaświeciła się kontrolka od oleju.
Sprawdziłem po kilku godzinach i miałem min. Powiedzcie mi czy to ze był tak targany w sobotę na zaciąg,wielokrotne próby odpalenia itd mogły spowodować takie zużycie?
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
 
 
pawelwy 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 257
Skąd: Białystok
Wysłany: 1 Grudzień 2010, 13:14   

w sumie jedyne miejsce gdzie mogło tobie wypompować olej to turbina. była zimna wolno się obracała a olej miał jakieś ciśnienie i wypływał sobie między wałkiem, a tulejami turbosprężarki. jak masz intercooler to odkręć korek spustowy i zobacz czy nie wycieknie. w niewielkich ilościach olej wypływał też na pewno z uszczelniaczy zaworowych i pierścieni tłokowych. zimny silnik ma dużo większe zużycie oleju niż w czasie pracy w normalnej temperaturze. nie pozostaje więc chyba nic innego jak dolać i zobaczyć jak będzie ubywać.
_________________
C180 '94 elegance
WDB2020181A105186
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,142 sekundy. Zapytań do SQL: 11