Przesunięty przez: Łukasz 26 Styczeń 2012, 18:37 |
Poziom oleju świeci kontrolka |
Autor |
Wiadomość |
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 10 Czerwiec 2007, 22:58
|
|
|
ayek napisał/a: | ....Ja tak zrobiłem jak kazał kolega JARY i jest super (dzis sprawdzone na trasie) ani nie mrugnie....
..........POZDRO........... |
Soryy ja nic nie kazałem, tylko podpowiadałem |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
ayek
POLIZEI
Pomógł: 14 razy Dołączył: 03 Maj 2007 Posty: 467 Skąd: PJA ****
|
Wysłany: 11 Czerwiec 2007, 12:31
|
|
|
Jary napisał/a: |
Soryy ja nic nie kazałem, tylko podpowiadałem |
spoko Jary...nie irytuj sie, Twoja podpowiedz mi bardzo pomogła,wiec tak napisałem(chyba to nie grzech)??
w koncu mi pomogłes.....a po to tu jestesmy
.........DZIEKI..........
....POZDRO..... |
_________________ MB C-250TT"97 "manual"
BŁĘKITNY GROM
WBD2021881F571508
....ciesz się z tego co masz
www.remontyjarocin.pl |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 11 Czerwiec 2007, 12:43
|
|
|
ayek napisał/a: | ..spoko Jary...nie irytuj sie, Twoja podpowiedz mi bardzo pomogła,wiec tak napisałem(chyba to nie grzech)??
w koncu mi pomogłes.....a po to tu jestesmy
.........DZIEKI..........
....POZDRO..... |
Ależ to był ż a r t
Pozdrawiam |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 21 Czerwiec 2007, 15:53
|
|
|
Witam, od tygodnia cieszę się z posiadania mojego marzenia " " Na dodatek kompresor kombi, silnik miodzio. Czytałem na forum, że sprawdza się poziom oleju bez wysiadania z auta, czy każka CENTKA ma taką opcję, czy nie |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
Mlody_A
Dołączył: 21 Sie 2007 Posty: 4 Skąd: Skarżysko-Kamienna
|
Wysłany: 1 Październik 2007, 22:24
|
|
|
Mam opisany wyżej problem. Kontrolka poziomu oleju zapala się po przejechaniu 20-30 km i czasem gaśnie po krótkiej chwili, a czasem pali się przez 100-200 km. Potem przez dzień, dwa jest cisza i znowu się zapala. Czasami też zapala się symbol -2,0 l i pojawia się sygnał dzwiękowy. Poziom oleju w normie. Przy ostatniej wymianie oleju i filtra przemyłem i przedmuchałem czujnik. Niestety nie pomogło Przy najbliższej wymianie mam zamiar zmienić czujnik na nowy. Mam nadzieję, że to pomoże |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 2 Październik 2007, 07:53
|
|
|
Mlody_A napisał/a: | Przy najbliższej wymianie mam zamiar zmienić czujnik na nowy. Mam nadzieję, że to pomoże |
Może wcześniej go wykyręć i wyczyść, to też często pomaga |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
maromer
C200 Sport 95r
Pomógł: 12 razy Dołączył: 03 Maj 2006 Posty: 444 Skąd: Pułtusk
|
Wysłany: 2 Październik 2007, 08:16
|
|
|
Jary napisał/a: | Mlody_A napisał/a: | Przy najbliższej wymianie mam zamiar zmienić czujnik na nowy. Mam nadzieję, że to pomoże |
Może wcześniej go wykyręć i wyczyść, to też często pomaga | \
Przy ostatniej wymianie oleju i filtra przemyłem i przedmuchałem czujnik. Niestety nie pomogło Przy najbliższej wymianie mam zamiar zmienić czujnik na nowy. Mam nadzieję, że to pomoże |
_________________ C200 Sport 95r LPG
|
|
|
|
|
Marcin13736
MBmiłośnik
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Lut 2007 Posty: 466 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 2 Październik 2007, 21:03
|
|
|
U mnie też czasem zapaliła się ale przed wymianą oleju. Po wymianie stan jest tak na 4/5 i jest oki. Mój ojciec ma W168 (A klase) i w instukcji napisali, że zaświecenie się "oliwiarki", to info o niskim poziomie oleju. A zaświecenie się z sygnałem dźwiękowym to info o niskim poziomie ciśnienia smarowania. |
_________________ C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA |
|
|
|
|
Mlody_A
Dołączył: 21 Sie 2007 Posty: 4 Skąd: Skarżysko-Kamienna
|
Wysłany: 7 Październik 2007, 19:46
|
|
|
W instrukcji do W202 jest napisane, że lapka zapala się przy małym poziomie oleju ( w granicach minimum ) w układzie smarowania. Dodatkowo może nastąpić zaświecenie się napisu -2L oraz włączenie się sygnału ostrzegawczego w przypadku zbyt niskiego poziomu oleju. W takim przypadku należy natychmiast uzupełnić olej. Skoro u mnie olej jest w normie ( trochę powyżej połowy miarki ), to oznacza, że coś chyba nie gra z czujnikiem stanu oleju? Mercedesa mam od 2 miesięcy, ale w innych samochodach problemy z ciśnieniem wskazywała zawsze czerwona kontrolka "smarowania". |
|
|
|
|
Gensat
Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 12 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28 Listopad 2010, 00:16
|
|
|
Od 2 lat posiadam MB C250 TD.
od samego początku mam ten sam problem, a mianowicie od czasu do czasu, nie zależnie od prędkości, świeci sie kontrolka od poziomu oleju. Pierwszy raz wyczyściłem czujnik i miałem spokój przez jakiś czas, ale nadal pojawił się ten sam problem. Więc zmieniłem czujnik i też nic nie dało. Tak czy owak po wymianie oleju zawsze miałem spokój przez conajmniej 3000 km, po czym już kontrolka się świeciła. Ostatnio to już przesadnie .... tydzień temu zmieniłem olej, czyli ledwo przejechane 300 km. i już raz zaświeciła się kontrolka. Dodam, że często sprawdzam poziom z bagnetem i nigdy nie było na poziomie minusowym, najwyżej trochę mniej niż połowa.
Jest to denerwujący i chciałbym raz na zawsze to naprawić ale naprawdę nie wiem jak. Mechanik mi powtarza żeby nie zwracać na to uwagi... to nie tak łatwo! |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28 Listopad 2010, 09:44
|
|
|
Cytat: | Jest to denerwujący i chciałbym raz na zawsze to naprawić ale naprawdę nie wiem jak. Mechanik mi powtarza żeby nie zwracać na to uwagi... to nie tak łatwo! |
Sprawdź wiązkę od czujnika, może jest gdzieś przetarta i zwiera do masy? |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
zibi_43
C250TD
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 101 Skąd: Kościan
|
Wysłany: 28 Listopad 2010, 15:45
|
|
|
Witam;
Mam taki dylemat, gdy po nocnym / lub długim/ postoju sprawdzam poziom oleju na bagnecie, jest ok. Jest go około 3/4. Natomiast gdy sprawdzam powiedzmy 0,5 godz po zatrzymaniu silnika, na bagnecie pokazuje ok 1/4 lub blisko wskazania minimum. Które wskazanie traktować za właściwe?
[ Dodano: 28 Listopad 2010, 15:49 ]
Dodam że kontrolka poziomu nie zapala się nigdy w czasie pracy silnika. |
_________________ W202 C250TD 99r. WDB2021881F915667 |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 28 Listopad 2010, 18:50
|
|
|
pół godziny po zatrzymaniu się to jeszcze silnik jest ciepły i olej nie spłynął do końca. Pomiar zimnego silnika jest właściwy. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 29 Listopad 2010, 11:41
|
|
|
Witam,
Mam problem ze zużyciem oleju w 250 TD.
Miałem pomiędzy min a max. Zmieniałem filtry paliwa, i mi się zapowietrzył, nie chciał odpalać, ciągnałem go na lince itd-3/4 dnia to trwało.
Uporałem się z problemem, przejechałem traskę 60km, a dzisiaj jak jechałem do pracy na kilka sekund zaświeciła się kontrolka od oleju.
Sprawdziłem po kilku godzinach i miałem min. Powiedzcie mi czy to ze był tak targany w sobotę na zaciąg,wielokrotne próby odpalenia itd mogły spowodować takie zużycie? |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
pawelwy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2010 Posty: 257 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 1 Grudzień 2010, 13:14
|
|
|
w sumie jedyne miejsce gdzie mogło tobie wypompować olej to turbina. była zimna wolno się obracała a olej miał jakieś ciśnienie i wypływał sobie między wałkiem, a tulejami turbosprężarki. jak masz intercooler to odkręć korek spustowy i zobacz czy nie wycieknie. w niewielkich ilościach olej wypływał też na pewno z uszczelniaczy zaworowych i pierścieni tłokowych. zimny silnik ma dużo większe zużycie oleju niż w czasie pracy w normalnej temperaturze. nie pozostaje więc chyba nic innego jak dolać i zobaczyć jak będzie ubywać. |
_________________ C180 '94 elegance
WDB2020181A105186 |
|
|
|
|
|