Przesunięty przez: Pioterek 1 Lipiec 2012, 20:20 |
Pompa wody jak poznać że się kończy ? |
Autor |
Wiadomość |
meśfan
Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 165 Skąd: Sejny
|
Wysłany: 11 Kwiecień 2010, 09:48
|
|
|
W moim meśku pompa padła mi pod Białymstokiem (w Choroszczy dokładnie ) a jedyną objawą był jej pisk. I nie zycze nikomu padniętej pompy w trasie przy temp -20 |
_________________ WDB2020181A210418 |
|
|
|
|
janucha78
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 727 Skąd: skarzysko
|
Wysłany: 11 Kwiecień 2010, 11:57
|
|
|
meśfan napisał/a: | Wysłany: Dzisiaj 9:48
W moim meśku pompa padła mi pod Białymstokiem (w Choroszczy dokładnie ) a jedyną objawą był jej pisk. I nie zycze nikomu padniętej pompy w trasie przy temp -20 |
No i wlasnie dlatego ja wymieniam bo zaczyna popiskiwac
[ Dodano: 11 Kwiecień 2010, 14:54 ]
No i okazało sie że z niewiadomych powodów producent pompy nie gwintuje otworu do przykrecenia rolki. Pamietajcie dzieci drogie żeby przed wymiana pompy w cdi zaopatrzyc sie w gwintownik M8x1.25.
[ Dodano: 22 Kwiecień 2010, 21:53 ]
No i jestem po wymianie pompy tylko jest mały problem.Do pompy były dołaczone dwie uszczelki(gumowa i papierowa) ale niestety mechanik załozył tylko ta gumowa i jeszcze nawalił silikonu jakiegos.Mi sie wydaje ze powinny byc załozone obie uszczelki.Co o tym myślicie?
pompa.jpg
|
|
Plik ściągnięto 193 raz(y) 73,5 KB |
|
_________________ C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 23 Kwiecień 2010, 18:17
|
|
|
janucha78 napisał/a: | No i jestem po wymianie pompy tylko jest mały problem.Do pompy były dołaczone dwie uszczelki(gumowa i papierowa) ale niestety mechanik załozył tylko ta gumowa i jeszcze nawalił silikonu jakiegos.Mi sie wydaje ze powinny byc załozone obie uszczelki.Co o tym myślicie? |
Wynika z tego, że mechanik zważył robotę.... Papierowa uszczelka jest po to aby nie trzeba było nawalić silikonu - najprawdopodobniej ma za zadanie zniwelować błędy kształtu powierzchni pompy - zresztą silikon to jest partacki sposób na uszczelnienie... |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
janucha78
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 727 Skąd: skarzysko
|
Wysłany: 23 Kwiecień 2010, 18:40
|
|
|
Cytat: |
Wysłany: Dzisiaj 18:17
janucha78 napisał/a:
No i jestem po wymianie pompy tylko jest mały problem.Do pompy były dołaczone dwie uszczelki(gumowa i papierowa) ale niestety mechanik załozył tylko ta gumowa i jeszcze nawalił silikonu jakiegos.Mi sie wydaje ze powinny byc załozone obie uszczelki.Co o tym myślicie?
Wynika z tego, że mechanik zważył robotę.... Papierowa uszczelka jest po to aby nie trzeba było nawalić silikonu - najprawdopodobniej ma za zadanie zniwelować błędy kształtu powierzchni pompy - zresztą silikon to jest partacki sposób na uszczelnienie... |
Tak to jest jak sie nie zrobi samemu ale niestety brak kanału zmusil mnie do tego kroku.Dzieki Daniel. |
_________________ C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067 |
|
|
|
|
grucha383
Pomógł: 14 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 552 Skąd: asd
|
Wysłany: 24 Kwiecień 2010, 11:55
|
|
|
// |
Ostatnio zmieniony przez grucha383 21 Grudzień 2011, 18:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
phan
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 346 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29 Kwiecień 2010, 15:11
|
|
|
grucha383, kupiłem pompę ruville i była tylko jedna papierowa. |
_________________ W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359) |
|
|
|
|
Krynek
Pomógł: 49 razy Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 386 Skąd: Lublin[SB]
|
Wysłany: 29 Kwiecień 2010, 15:15
|
|
|
phan napisał/a: | grucha383, kupiłem pompę ruville i była tylko jedna papierowa. |
U mnie też tak było, a pompa była jeszcze jakiejś innej firmy |
|
|
|
|
Sebo2000
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 67 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 20 Maj 2010, 22:49
|
|
|
Koledzy, a czy ktoś może ma jakiś namiar na sklep z pompami wody w warszawie, bądź jakiś internetowy sklepik? Tylko nie intercars, troszkę drogo mają Mechanik mi Hepu polecił albo właśnie RUVILLE. |
_________________ C180 Esprit 98r.
WDB2020181A708090
WPR |
|
|
|
|
grzesiekx
Pomógł: 95 razy Dołączył: 11 Paź 2006 Posty: 1441 Skąd: słupsk
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2011, 00:34
|
|
|
Witam. Od pewnego czasu denerwuje mnie coś w mojej c-klasce i nie wiem czy to czasem nie pompa wody, opisze po krótce co zauważyłem Wsiadam z rana do samochodu i ruszam, jade kawałek, staje na światłach, trzymam hamulec i czuje (nawet chyba słyszę) takie jakby puk.....puk.....puk.... (przerwa jakies 2-3 sekundy) odczuwam to także na pedale hamulca. Spojrzałem pod maskę i w momencie kiedy jest to puk wąż idący od pompy wody drga (ten zaraz pod bagnetem do sprawdzania oleju w silniku). Dzieje się to różnie nie za każdym razem, przeważnie jak jest zimny ale kilka razy wyczułem też przy ciepłym silniku. Napisałem w tym temacie bo wydaje mi się, że to może być związane z pompą wody ale pewien nie jestem Ma ktoś może jakieś pomysły ?? |
_________________ VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
|
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2011, 10:39
|
|
|
A wyłącz ogrzewanie w momencie występowania owego efektu i podziel się spostrzeżeniami |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2011, 12:38
|
|
|
Moja metoda na zlokalizowanie dziwnych dzwiekow w silniku i w innych zespolach.
Wez gietka rurke plastikowa.
Jeden koniec przylozyc do ucha, a drugim koncem szukac podejrzane dzwieki. Wtedy jest duzo latwiej odkryc miejsce skad dzwiek wychodzi. Jak stetoskop u lekarza. |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
fotografdominik
Dołączył: 01 Mar 2011 Posty: 22 Skąd: Żory
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2011, 12:46
|
|
|
grzesiekx napisał/a: | Witam. Od pewnego czasu denerwuje mnie coś w mojej c-klasce i nie wiem czy to czasem nie pompa wody, opisze po krótce co zauważyłem Wsiadam z rana do samochodu i ruszam, jade kawałek, staje na światłach, trzymam hamulec i czuje (nawet chyba słyszę) takie jakby puk.....puk.....puk.... (przerwa jakies 2-3 sekundy) odczuwam to także na pedale hamulca. Spojrzałem pod maskę i w momencie kiedy jest to puk wąż idący od pompy wody drga (ten zaraz pod bagnetem do sprawdzania oleju w silniku). Dzieje się to różnie nie za każdym razem, przeważnie jak jest zimny ale kilka razy wyczułem też przy ciepłym silniku. Napisałem w tym temacie bo wydaje mi się, że to może być związane z pompą wody ale pewien nie jestem Ma ktoś może jakieś pomysły ?? |
grzesiekx, mam to samo. Regularne ciche "puknięcia" gdzieś z głębi deski rozdzielczej. Myślałem, ze to może wentylator w nawiewie pod schowkiem, jednak po wyłączeniu wentylatora nadal to samo (nawiew już rozgrzebałem, przeczyściłem i nasmarowałem). Zaznaczę, że puknięcia nie występują zawsze. Głównie na zimnym silniku. Po przejechaniu kilku kilometrów tak jakby ustawało. |
_________________ Czarny C220D Esprit . 94r |
|
|
|
|
Jajcek
Jajcek
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2114 Skąd: WWA Praga Polnoc B7
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2011, 12:48
|
|
|
grzesiekx napisał/a: | Wsiadam z rana do samochodu i ruszam, jade kawałek, staje na światłach, trzymam hamulec i czuje (nawet chyba słyszę) takie jakby puk.....puk.....puk.... (przerwa jakies 2-3 sekundy) odczuwam to także na pedale hamulca. Spojrzałem pod maskę i w momencie kiedy jest to puk wąż idący od pompy wody drga (ten zaraz pod bagnetem do sprawdzania oleju w silniku). |
Grzechu - ja mam to samo
wyłącz ogrzewanie, a objaw ten zniknie
Jeżdżę tak już ponad 2 lata , pytałem każdego mechanika i każdy powiedział mi , ze to nic poważnego , a wibracje czujesz pod pedałem , bo przewód jest poprowadzony pod serwem
[ Dodano: 15 Kwiecień 2011, 12:49 ]
Cytat: | Moja metoda na zlokalizowanie dziwnych dzwiekow w silniku i w innych zespolach.
Wez gietka rurke plastikowa.
Jeden koniec przylozyc do ucha, a drugim koncem szukac podejrzane dzwieki. Wtedy jest duzo latwiej odkryc miejsce skad dzwiek wychodzi. |
to trochę dziwna masz metode...ja porostu pytam na forum, albo jadę do warsztatu.... |
_________________ Zobacz moje EX C
http://www.w210.pl/viewtopic.php?t=13899
Moje Oczko w głowie
http://www.w210.pl/viewtopic.php?t=14827
Xenia
http://www.w210.pl/viewtopic.php?t=15403
AX - 300 ojro
http://www.w210.pl/viewtopic.php?t=21051
|
|
|
|
|
Krynek
Pomógł: 49 razy Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 386 Skąd: Lublin[SB]
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2011, 12:53
|
|
|
fotografdominik napisał/a: | grzesiekx, mam to samo. Regularne ciche "puknięcia" gdzieś z głębi deski rozdzielczej. Myślałem, ze to może wentylator w nawiewie pod schowkiem, jednak po wyłączeniu wentylatora nadal to samo (nawiew już rozgrzebałem, przeczyściłem i nasmarowałem). Zaznaczę, że puknięcia nie występują zawsze. Głównie na zimnym silniku. Po przejechaniu kilku kilometrów tak jakby ustawało |
A zaworki sprawdzane ?
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=5285
Ba bardzo często one lubią sobie "pukać" |
|
|
|
|
fotografdominik
Dołączył: 01 Mar 2011 Posty: 22 Skąd: Żory
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2011, 13:37
|
|
|
Krynek, dzięki za wskazówkę. Dziś to obadam jak z pracy wrócę. Myślisz, że to pukanie, to zwykła mechaniczna usterka? Bo nawiewy działają okay. |
_________________ Czarny C220D Esprit . 94r |
|
|
|
|
|