Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Visco wentylatora
Autor Wiadomość
Gość

Wysłany: 12 Kwiecień 2007, 18:56   Visco wentylatora

Zrobiłem już dwa podejścia połamałem i pogiąłem kilka śrubokrętów i dalej nie mogę zatrzymać kółka na którym jest osadzone visco (nakrętka na klucz 36). Wiem o tym że to lewy gwint i kręcę w dobrą stronę. A to siedzi i ani drgnie.
Macie jakiś sposób jak to odkręcić? Ciepło się zrobiło i nowe visco leży, a mnie szlag trafia.
Help!
 
 
Kowal 
Moderator
Mercedes C220D


Pomógł: 33 razy
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1046
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Kwiecień 2007, 19:08   

Psiknij na śrubę WD40 i odczekaj trochę, może w końcu sie podda i puści :P
Pozdro
_________________
Mercedes C220 Diesel '94 ESPRIT body kit from Carlsson

Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki, a na cuda trzeba czekać tydzień :mrgreen:



:!: Odzież motocyklowa :!:
 
 
 
newjunior 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 81
Skąd: Srebrowo
Wysłany: 12 Kwiecień 2007, 20:06   Re: Visco wentylatora

tomeks napisał/a:
Zrobiłem już dwa podejścia połamałem i pogiąłem kilka śrubokrętów i dalej nie mogę zatrzymać kółka na którym jest osadzone visco (nakrętka na klucz 36). Wiem o tym że to lewy gwint i kręcę w dobrą stronę. A to siedzi i ani drgnie.
Macie jakiś sposób jak to odkręcić? Ciepło się zrobiło i nowe visco leży, a mnie szlag trafia.
Help!


mój kolega mechanik potraktował tą śrubę młotkiem i przecinakiem i śruba wrescie puściła, trochę ja wtedy wstrząsnęło :)

podjechałem do niego bo sam nie dałem rady odkręcić :evil:

a i teraz chodzi jak odrzutowiec :D :D :D
_________________
c200 Sport '95
 
 
smochy_bronx 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 266
Skąd: Poznań
Wysłany: 12 Kwiecień 2007, 20:46   

mój mechanik też potraktował tą śrubę z młotka i poszło jak po maśle, ale sam bym tego nie próbował.
_________________
MB C180 Elegance 95r.
 
 
 
lojek 
mesio

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 607
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12 Kwiecień 2007, 20:51   

smochy_bronx napisał/a:
mój mechanik też potraktował tą śrubę z młotka i poszło jak po maśle, ale sam bym tego nie próbował.



Wiem że to jest :mb: i takie przyżądy to w czołgach się stosuje ale koledzy dają skuteczna metode ja u siebie tez tak odkręcałem tylko że w ten sposób można uszkodzić pompę wody no ale jak nie można inaczej to trzeba podjąć te ryzyko.
_________________
W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić.
 
 
Gość

Wysłany: 12 Kwiecień 2007, 21:42   

smochy_bronx napisał/a:
mój mechanik też potraktował tą śrubę z młotka


Hmm, może to jest pomysł, jeśli na nic nie wpadnę to tak zrobię. Przywalę mu letko parę razy, a co!
Też się boję o pompę, ale co robić. W instrukcji do 220 jest narysowany jakiś przyrząd co blokuje to koło pasowe i odkręca się wtedy bez problemu. Jakiś taki rozpierak albo co?
Dzięki za rady, jak ktoś ma coś do dodania to zapraszam :)
 
 
Aloiz 


Pomógł: 28 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 754
Skąd: Sanok
Wysłany: 12 Kwiecień 2007, 22:15   

mnie tez czeka wymiana Visca, najpierw sprobuje sam naprawić bo było o naprawie na naszym forum, a jeśli to nie poskutkuje to kupie nowe... tylko pytanie jakiej firmy kopić... :?:
_________________
Ex: C180 Elegance '94
WDB2020181A089266
E320 CDI Avantgarde '99
WDB2100261A988449
 
 
 
ozim 
C180 Esprit '94

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 48
Skąd: Płock
Wysłany: 12 Kwiecień 2007, 23:39   

Ja wymieniałem wczoraj. Ta śruba poszła gładko ale te trzy małe co trzymają visco na wentylatorze ćwiczyłem pół dnia. W końcu dwie puściły a trzecią musiałem rozwiercić. Powodzenia.
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 14 Kwiecień 2007, 19:04   

Też wykręcałem pare dni temu śrube po wisku, też nie mogłem odkrecić, bo poprzedni właściciel nie wiedział, że się odkręca to w prawą strone, i... dokręcił jeszcze mocniej :lol:

Psiknałem w gwint (przy pompie) jakimś środkiem do takich zżartych śrub. Potem chwyciłem dużą żabą za przeciwległe imbusy od pompy wodnej (żeby się nie obracała), a mała zabką za śrube od wiska... no i poszło :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Gość

Wysłany: 14 Kwiecień 2007, 22:01   

Udało się! Dzięki waszej pomocy!

Chwyciłem kółko pompy kluczem morsem z prawej strony, tak że klucz oparł się o sąsiednie kółko, a później kluczem 36 odkręciłem visco. Reszta już poszła jak z płatka i 15 min. później skończyłem pracę. Teraz jadąc w ciepły dzień tj. dziś ,mam 83-85 st. C maks na postoju.
Wcześniej było nawet 110 st. C. Ozim, te śruby odkręciły sie bez problemu, one są na klucz ampulowy, jeśli masz inne to rzeczywiście, mógł być problem.

Cytat:
"Ziola"mnie tez czeka wymiana Visca, najpierw sprobuje sam naprawić bo było o naprawie na naszym forum, a jeśli to nie poskutkuje to kupie nowe... tylko pytanie jakiej firmy kopić...


Ja kupiłem visco firmy Benpart (tureckie jakieś gówno), ale sprzedawca zachwalał że nie mieli żadnej reklamacji i faktycznie działa dobrze. Pytanie ile będzie działało. Kosztowało 200 zł, miałem kupić FEBI albo SACHS, ale miałem wydatki teraz, więc odpuściłem.
Jest rok gwarancji, jak chcesz podam namiar na allegro, wal na priv co by nie było że reklamuję kogoś.
Pozdrawiam ochłodzony :mrgreen:
 
 
Przemas129 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 47
Skąd: woj. pomorskie
Wysłany: 11 Styczeń 2008, 23:03   

Witam!

Mam takie pytanie w kwestii śruby od visco. Wszyscy piszecie o nakrętce na klucz 36, ja u siebie mam śrubę na torx55 (wchodzi w nią też imbus 8, ale to nie torx i dokładnie nie siedzi w śrubie).

Czy posiadacze samochodów po 6/96 mają taką śrubę (torx55), czy to jakaś przeróbka?

Też mam problemy z odkręceniem, ale zastosuję radę kolegów - nic na siłę, delikatnie młotkiem :)

Pozdrawiam i proszę o weryfikację danych.
_________________
W202 2,5 TDT 96r.
W201 - szkoda całkowita
 
 
chrzanio 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 107
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11 Styczeń 2008, 23:33   

Ja u siebie wymienaielm i nie mialem zadnego problemu, tzn z kuzynem wymienilem ale jakos nie kojaze jak mysmy to robili, wiem ze dorabialismy klucz z kawalka blachy. Wystarczylo trcohe mlotkiem walnac w klucz i puscila momentalnie. Pamietac ze tam jest lewy gwint!!!!
_________________
C-klasa 202 1.8 + LPG '94 Elegence
 
 
 
Przemas129 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 47
Skąd: woj. pomorskie
Wysłany: 12 Styczeń 2008, 11:58   

Dziś udało mi się odkręcić tę śrubę od visco, a dokładnie ukręcić.

Śruba na klucz torx 55 (gwiazdkowy)

Idąc za radami kolegów z forum oraz zasadami pracy pompy (kierunek obrotów) śruba powinna być z lewym gwintem, a tu SZOK - PRAWY gwint :shock: :shock: :shock:

Tym samym śruba nie dałą rady i pękła w połowie.

Mam jeszcze jedno pytanie - visco zamontowane jest bimetalem w stronę wiatraka, czy dobrze myślę?

Pozdrawiam!
_________________
W202 2,5 TDT 96r.
W201 - szkoda całkowita
 
 
staszko 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 66
Skąd: katowice
Wysłany: 22 Kwiecień 2008, 11:31   

tomeks napisał/a:
Ja kupiłem visco firmy Benpart (tureckie jakieś gówno), ale sprzedawca zachwalał że nie mieli żadnej reklamacji i faktycznie działa dobrze. Pytanie ile będzie działało. Kosztowało 200 zł, miałem kupić FEBI albo SACHS, ale miałem wydatki teraz, więc odpuściłem.
Jest rok gwarancji, jak chcesz podam namiar na allegro, wal na priv co by nie było że reklamuję kogoś.
Pozdrawiam ochłodzony

Tomeks napisz jak Ci się to visco sprawuje .
_________________
C250TD 96"
 
 
zetef 
miłośnik MB


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 144
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 22 Kwiecień 2008, 21:12   

Czy w silnika CDI podczas pracy normalnej pracy cały czas się kręci wisko?
Wiem ze w benzynach tak, ale jak w CDI?
U mnie wogóle się nie kręci...
_________________
Srebrna Gwiazda C200 CDI Esprit 99r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,114 sekundy. Zapytań do SQL: 9