Visco wentylatora |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2007, 18:56 Visco wentylatora
|
|
|
Zrobiłem już dwa podejścia połamałem i pogiąłem kilka śrubokrętów i dalej nie mogę zatrzymać kółka na którym jest osadzone visco (nakrętka na klucz 36). Wiem o tym że to lewy gwint i kręcę w dobrą stronę. A to siedzi i ani drgnie.
Macie jakiś sposób jak to odkręcić? Ciepło się zrobiło i nowe visco leży, a mnie szlag trafia.
Help! |
|
|
|
|
Kowal
Moderator Mercedes C220D
Pomógł: 33 razy Dołączył: 03 Kwi 2006 Posty: 1046 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2007, 19:08
|
|
|
Psiknij na śrubę WD40 i odczekaj trochę, może w końcu sie podda i puści
Pozdro |
_________________ Mercedes C220 Diesel '94 ESPRIT body kit from Carlsson
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki, a na cuda trzeba czekać tydzień
Odzież motocyklowa |
|
|
|
|
newjunior
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lut 2006 Posty: 81 Skąd: Srebrowo
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2007, 20:06 Re: Visco wentylatora
|
|
|
tomeks napisał/a: | Zrobiłem już dwa podejścia połamałem i pogiąłem kilka śrubokrętów i dalej nie mogę zatrzymać kółka na którym jest osadzone visco (nakrętka na klucz 36). Wiem o tym że to lewy gwint i kręcę w dobrą stronę. A to siedzi i ani drgnie.
Macie jakiś sposób jak to odkręcić? Ciepło się zrobiło i nowe visco leży, a mnie szlag trafia.
Help! |
mój kolega mechanik potraktował tą śrubę młotkiem i przecinakiem i śruba wrescie puściła, trochę ja wtedy wstrząsnęło
podjechałem do niego bo sam nie dałem rady odkręcić
a i teraz chodzi jak odrzutowiec |
_________________ c200 Sport '95 |
|
|
|
|
smochy_bronx
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 266 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2007, 20:46
|
|
|
mój mechanik też potraktował tą śrubę z młotka i poszło jak po maśle, ale sam bym tego nie próbował. |
_________________ MB C180 Elegance 95r. |
|
|
|
|
lojek
mesio
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sie 2006 Posty: 607 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2007, 20:51
|
|
|
smochy_bronx napisał/a: | mój mechanik też potraktował tą śrubę z młotka i poszło jak po maśle, ale sam bym tego nie próbował. |
Wiem że to jest i takie przyżądy to w czołgach się stosuje ale koledzy dają skuteczna metode ja u siebie tez tak odkręcałem tylko że w ten sposób można uszkodzić pompę wody no ale jak nie można inaczej to trzeba podjąć te ryzyko. |
_________________ W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2007, 21:42
|
|
|
smochy_bronx napisał/a: | mój mechanik też potraktował tą śrubę z młotka |
Hmm, może to jest pomysł, jeśli na nic nie wpadnę to tak zrobię. Przywalę mu letko parę razy, a co!
Też się boję o pompę, ale co robić. W instrukcji do 220 jest narysowany jakiś przyrząd co blokuje to koło pasowe i odkręca się wtedy bez problemu. Jakiś taki rozpierak albo co?
Dzięki za rady, jak ktoś ma coś do dodania to zapraszam |
|
|
|
|
Aloiz
Pomógł: 28 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 754 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2007, 22:15
|
|
|
mnie tez czeka wymiana Visca, najpierw sprobuje sam naprawić bo było o naprawie na naszym forum, a jeśli to nie poskutkuje to kupie nowe... tylko pytanie jakiej firmy kopić... |
_________________ Ex: C180 Elegance '94
WDB2020181A089266
E320 CDI Avantgarde '99
WDB2100261A988449 |
|
|
|
|
ozim
C180 Esprit '94
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Sty 2007 Posty: 48 Skąd: Płock
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2007, 23:39
|
|
|
Ja wymieniałem wczoraj. Ta śruba poszła gładko ale te trzy małe co trzymają visco na wentylatorze ćwiczyłem pół dnia. W końcu dwie puściły a trzecią musiałem rozwiercić. Powodzenia. |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14 Kwiecień 2007, 19:04
|
|
|
Też wykręcałem pare dni temu śrube po wisku, też nie mogłem odkrecić, bo poprzedni właściciel nie wiedział, że się odkręca to w prawą strone, i... dokręcił jeszcze mocniej
Psiknałem w gwint (przy pompie) jakimś środkiem do takich zżartych śrub. Potem chwyciłem dużą żabą za przeciwległe imbusy od pompy wodnej (żeby się nie obracała), a mała zabką za śrube od wiska... no i poszło |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 14 Kwiecień 2007, 22:01
|
|
|
Udało się! Dzięki waszej pomocy!
Chwyciłem kółko pompy kluczem morsem z prawej strony, tak że klucz oparł się o sąsiednie kółko, a później kluczem 36 odkręciłem visco. Reszta już poszła jak z płatka i 15 min. później skończyłem pracę. Teraz jadąc w ciepły dzień tj. dziś ,mam 83-85 st. C maks na postoju.
Wcześniej było nawet 110 st. C. Ozim, te śruby odkręciły sie bez problemu, one są na klucz ampulowy, jeśli masz inne to rzeczywiście, mógł być problem.
Cytat: | "Ziola"mnie tez czeka wymiana Visca, najpierw sprobuje sam naprawić bo było o naprawie na naszym forum, a jeśli to nie poskutkuje to kupie nowe... tylko pytanie jakiej firmy kopić... |
Ja kupiłem visco firmy Benpart (tureckie jakieś gówno), ale sprzedawca zachwalał że nie mieli żadnej reklamacji i faktycznie działa dobrze. Pytanie ile będzie działało. Kosztowało 200 zł, miałem kupić FEBI albo SACHS, ale miałem wydatki teraz, więc odpuściłem.
Jest rok gwarancji, jak chcesz podam namiar na allegro, wal na priv co by nie było że reklamuję kogoś.
Pozdrawiam ochłodzony |
|
|
|
|
Przemas129
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Sie 2007 Posty: 47 Skąd: woj. pomorskie
|
Wysłany: 11 Styczeń 2008, 23:03
|
|
|
Witam!
Mam takie pytanie w kwestii śruby od visco. Wszyscy piszecie o nakrętce na klucz 36, ja u siebie mam śrubę na torx55 (wchodzi w nią też imbus 8, ale to nie torx i dokładnie nie siedzi w śrubie).
Czy posiadacze samochodów po 6/96 mają taką śrubę (torx55), czy to jakaś przeróbka?
Też mam problemy z odkręceniem, ale zastosuję radę kolegów - nic na siłę, delikatnie młotkiem
Pozdrawiam i proszę o weryfikację danych. |
_________________ W202 2,5 TDT 96r.
W201 - szkoda całkowita |
|
|
|
|
chrzanio
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Cze 2007 Posty: 107 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11 Styczeń 2008, 23:33
|
|
|
Ja u siebie wymienaielm i nie mialem zadnego problemu, tzn z kuzynem wymienilem ale jakos nie kojaze jak mysmy to robili, wiem ze dorabialismy klucz z kawalka blachy. Wystarczylo trcohe mlotkiem walnac w klucz i puscila momentalnie. Pamietac ze tam jest lewy gwint!!!! |
_________________ C-klasa 202 1.8 + LPG '94 Elegence |
|
|
|
|
Przemas129
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Sie 2007 Posty: 47 Skąd: woj. pomorskie
|
Wysłany: 12 Styczeń 2008, 11:58
|
|
|
Dziś udało mi się odkręcić tę śrubę od visco, a dokładnie ukręcić.
Śruba na klucz torx 55 (gwiazdkowy)
Idąc za radami kolegów z forum oraz zasadami pracy pompy (kierunek obrotów) śruba powinna być z lewym gwintem, a tu SZOK - PRAWY gwint
Tym samym śruba nie dałą rady i pękła w połowie.
Mam jeszcze jedno pytanie - visco zamontowane jest bimetalem w stronę wiatraka, czy dobrze myślę?
Pozdrawiam! |
_________________ W202 2,5 TDT 96r.
W201 - szkoda całkowita |
|
|
|
|
staszko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Cze 2006 Posty: 66 Skąd: katowice
|
Wysłany: 22 Kwiecień 2008, 11:31
|
|
|
tomeks napisał/a: | Ja kupiłem visco firmy Benpart (tureckie jakieś gówno), ale sprzedawca zachwalał że nie mieli żadnej reklamacji i faktycznie działa dobrze. Pytanie ile będzie działało. Kosztowało 200 zł, miałem kupić FEBI albo SACHS, ale miałem wydatki teraz, więc odpuściłem.
Jest rok gwarancji, jak chcesz podam namiar na allegro, wal na priv co by nie było że reklamuję kogoś.
Pozdrawiam ochłodzony |
Tomeks napisz jak Ci się to visco sprawuje . |
_________________ C250TD 96" |
|
|
|
|
zetef
miłośnik MB
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 144 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 22 Kwiecień 2008, 21:12
|
|
|
Czy w silnika CDI podczas pracy normalnej pracy cały czas się kręci wisko?
Wiem ze w benzynach tak, ale jak w CDI?
U mnie wogóle się nie kręci... |
_________________ Srebrna Gwiazda C200 CDI Esprit 99r.
|
|
|
|
|
|