Otwarty przez: MICHAL200 25 Marzec 2014, 13:29 |
sprzeglo magnetyczne kompresora |
Autor |
Wiadomość |
TraczU
Michał
Pomógł: 106 razy Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 3854 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 1 Czerwiec 2012, 19:02
|
|
|
no nasz prawdopodobnie wyjdzie za 1/3 ceny |
_________________
Lowered KOMPRESSOR AMG
|
|
|
|
|
mikey bee
michal
Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 51 Skąd: United Kingdom
|
Wysłany: 1 Czerwiec 2012, 21:01
|
|
|
Tak naprawde najwazniejsze zeby dzialalo i bylo bezpieczne w uzytkowaniu czy zmiana dawki paliwa jest konieczna? Czy to mozna ogarnac samemu czy konieczny jest specod tego? Domniemam ze przy jakichkolwiek zmianach ecu wychwyci odpowiednie parametry zaplonu? |
|
|
|
|
mbmastermx
SLK 200K
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 59 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2012, 10:47
|
|
|
Zmiana nie jest konieczna ale lepiej zmienić. Potrzebujesz kogoś kto posiada Mercedes Stardiagnoze a uwierz mi każdy nieautoryzowany serwis taki komp posiada i jest w stanie to zrobić.
http://moto.allegro.pl/mb...2379351212.html
Na zagranicznych forach zalecają także wymienić:
1) zimniejsze świece zapłonowe
2) regulator ciśnienia na listwie paliwowe 4 bar FPR Bosch nr 0280160575
3) pasek krótszy to wiadomo
4) przelokowanie MAF : Mercedes Benz pipe number 1111410904 lub ze starej obudowy przepływomierza zrobić złączkę z intercoolerem |
_________________ Mój VIN: WDB1704451F031819 |
|
|
|
|
lukaszkonrad
c124 z 230k
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2011 Posty: 89 Skąd: wwl
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2012, 15:16
|
|
|
mbmastermx napisał/a: | Zmiana nie jest konieczna ale lepiej zmienić. Potrzebujesz kogoś kto posiada Mercedes Stardiagnoze a uwierz mi każdy nieautoryzowany serwis taki komp posiada i jest w stanie to zrobić.
http://moto.allegro.pl/mb...2379351212.html
Na zagranicznych forach zalecają także wymienić:
1) zimniejsze świece zapłonowe
2) regulator ciśnienia na listwie paliwowe 4 bar FPR Bosch nr 0280160575
3) pasek krótszy to wiadomo
4) przelokowanie MAF : Mercedes Benz pipe number 1111410904 lub ze starej obudowy przepływomierza zrobić złączkę z intercoolerem |
4) już zrobiłem ,
regulator ciśnienia na listwie to drogi divajs? |
|
|
|
|
mbmastermx
SLK 200K
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 59 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2012, 16:50
|
|
|
Niestety drogi bo ok 200zł nowy. Można szukać w używkach na allegro.
Wydaje mi się że regulator ciśnienia to chyba tylko przy zmianie programu silnika by się przydał.
Czy jest wyczuwalna różnica po zmianie miejsca przepływomierza? |
_________________ Mój VIN: WDB1704451F031819 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 3 Czerwiec 2012, 09:40
|
|
|
mbmastermx napisał/a: | Wydaje mi się że regulator ciśnienia to chyba tylko przy zmianie programu silnika by się przydał. |
Większe ciśnienie to krótszy czas wtrysku. To oznacza, że przy tych samych wtryskiwaczach można wtrysnąć więcej paliwa nie zwiększając maksymalnego czasu otwarcia. Po zmianie regulatora, mapa powinna sama się dostosować. Ciekawe jak ze stabilnością wolnych obrotów. 2-2,5ms otwarcia wtryskiwaczy skróci się do jeszcze mniejszej wartości. Oryginalne wtryskiwacze są na tyle szybkie? Zjawisko podobne do zwiększa dyszy wtryskiwaczy, tylko im wyższe ciśnienie tym trudniej zamknąć zawór, stąd możliwość niestabilności czasu. Chodzi też o to, by przy zwiększeniu ciśnienia doładowania (ilości powietrza) wtryski nie zapętliły się. Mocno spada sprawność.
Tyle z teorii
mbmastermx napisał/a: | Czy jest wyczuwalna różnica po zmianie miejsca przepływomierza? |
Już pytałem w temacie obok. Nie czuć różnicy, ale jest mniejsze prawdopodobieństwa chwilowego zdławienia auta w średnim zakresie obrotów oraz mniej zaoleja się przepływka. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
lukaszkonrad
c124 z 230k
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2011 Posty: 89 Skąd: wwl
|
Wysłany: 3 Czerwiec 2012, 11:12
|
|
|
Camel- napisał/a: | Nie czuć różnicy, ale jest mniejsze prawdopodobieństwa chwilowego zdławienia auta w średnim zakresie obrotów oraz mniej zaoleja się przepływka. |
dokładnie, ja zmieniłem miejsce głównie ze względu na notoryczne padanie przepływek, teraz zamówiłem podróbke nową z roczną gwarancją i zobaczymy jak bedzie dzialać, aktualnie latam na bosch'u z dziurką ale to już jego końcówka, mam też pierburga ale jest mniej dokładny niż bosch na wykonczeniu. |
|
|
|
|
mikey bee
michal
Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 51 Skąd: United Kingdom
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2012, 01:12
|
|
|
ok, jesli rura wchodzi na miejsce przeplywomierza, to gdzie sam przeplywomierz mam zamontowac? troche sie pogubilem... |
|
|
|
|
lukaszkonrad
c124 z 230k
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2011 Posty: 89 Skąd: wwl
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2012, 12:36
|
|
|
mikey bee napisał/a: | ok, jesli rura wchodzi na miejsce przeplywomierza, to gdzie sam przeplywomierz mam zamontowac? troche sie pogubilem... |
przepływke montujesz przy przepustnicy tej przed kolektorem, wieczorem zrobie foto jak to u mnie wygląda,
panowie, zauważyłem że jedną ze śrub mocujących przepustnicę do kolektora ma zerwany gwint i przepustnica trzyma się na 2 takich śrubach (chyba imbus -długość ok 3cm) bo jedna jest krótsza - ta która jest centralnie pod tą aluminiową rurą dolotową
czy jest to niebezpieczne, albo jest tam możliwość dostawania się lewego powietrza? jak przykrecam tę rurę do przepustnicy to siedzi sztywno nawet nie drgnie , mimo że jeden gwint zupełnie nie trzyma, przydało by się to przegwintować i dać szerszą śrubę? czy dać narazie spokój? |
|
|
|
|
TraczU
Michał
Pomógł: 106 razy Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 3854 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2012, 16:09
|
|
|
lukaszkonrad, Akurat dolot w tym miejscu jest sztywny i nie powinno byc problwmu, uszczelnia to oring duzy wiec powietrze sie nie dostanie jesli jest przykrecone na 3 sruby. A jak cos to sprobj wkrecic dluzsza srubke. Np 40-35mm powinno dac rade.
Moglbys mi zrobic zdjecie jak ida podcisnienia pod klapka na przodzie glowicy, na kompressorze i jesli masz jak to za kolektorem ssacym miedzy sciana grodziowa a kolektorem. |
_________________
Lowered KOMPRESSOR AMG
|
|
|
|
|
Gerardoo
Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 60 Skąd: Police
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2012, 19:09
|
|
|
Witam. Po noworocznych przygodach ze zmielonym sprzęgłem kompresora ( http://www.w202.pl/viewto...r=asc&start=420 ) znowu mam problemy z nowym. W założonym w nowym kompresorze, jakiś miesiąc temu stwierdziłem, że kompresor nie daje boosta a na tablicy zaświeciła się kontorlka BAS ASR. Po wizycie u mechanika wyszło, że nie może połączyć sie z kompem i wypalony jest jakiś bezpiecznik (nie wiem który). Spec wymienił bezpiecznik, ale z kompem mógł się połączyć dopiero gdy odłączył sprzęgło kompresora. Wyszło na to, że sprzęgło robi zwarcie. Autko oczywiście jeździ, ale jak seryjne, bo kompresor odłączony.
Czy to możliwe żeby sprzęgło robiło takie problemy? Można je przewinąć - naprawić? Na internecie znalazłem firmy, któe przewijają i naprawiają sprzęgła elektromagnetyczne. Robił już ktoś taką naprawę?
Czy po wyjęciu sprzęgła na czas naprawy można jakoś złożyć koło pasowe tak żeby autko normalnie jeździło?
Proszę o pomoc
Pozdrawiam |
_________________ C200 K 192 KM (141 kW) 1999r. kombi
WDB2020821F835686 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2012, 19:48
|
|
|
Gerardoo, nie czytasz co koledzy piszą...
Wywal sprzęgło całkiem |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Gerardoo
Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 60 Skąd: Police
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2012, 22:46
|
|
|
No właśnie się nad tym głęboko zastanawiam. Tylko, że nie rozbierałem samemu koła pasowego od kompresora i nie bardzo wiem jak to praktycznie zrobić. W zasadzie mam kilka pytań co do ogarnięcia tematu:
1. Trzeba wyjąć cały kompresor, czy element, w którym wiercimy można wyjąć bez domontażu kompresora?
2. Te trzy otwory wiercimy na jaką głębokość?
3. Otwór wchodzi w sprzęgło, czy sprzęgło można wogóle wyjąć żeby go nie uszkodzić?
4. W manualu piszą, że otwór gwinujemy
5. Przewód i wtyczka od sprzęgła kompresora zostaje luzem, niepodpięta?
6. Łożysko mam nadzieję, że nie ucierpi? |
_________________ C200 K 192 KM (141 kW) 1999r. kombi
WDB2020821F835686 |
|
|
|
|
TraczU
Michał
Pomógł: 106 razy Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 3854 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2012, 23:07
|
|
|
Gerardoo,
1.nie, wystarczy wylot powietrza 2x sruba 8mm
2.głebokość pewnie ok 1cm widac na oko.
3.sprzegło robi wypad.
4.gwintujemy zeby się tzrymała srubka.
5.pod wtyczke podpinamy cos co daje opor ok 1 ohma (zarówka 21W)
6.oczywiście, że nie |
_________________
Lowered KOMPRESSOR AMG
|
|
|
|
|
Gerardoo
Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 60 Skąd: Police
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2012, 23:19
|
|
|
Właśnie doczytałem teksty z tą żarówką. Nie ma opcji na opornik z radioatorem czy coś w tym stylu? Może radiatorek z procesorów komputerowych by wymienił to ciepło?
Jak wygląda trwałość takiej przeróbki. Przejechał ktoś z takim zestawiem większe odległości? Jakieś problemy? |
_________________ C200 K 192 KM (141 kW) 1999r. kombi
WDB2020821F835686 |
|
|
|
|
|