Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: MICHAL200
25 Marzec 2014, 13:29
sprzeglo magnetyczne kompresora
Autor Wiadomość
mikey bee
michal

Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 51
Skąd: United Kingdom
Wysłany: 3 Sierpień 2012, 22:24   

KaszpiK, no wlasnie wiecej nie poszlo... wiem ze po awarii sprzegla moja :mb: jest mega ospala i nie ma kopa ani troche, jednak cos czuje ze moze byc cos jeszcze do poprawki nie tylko samo kolo pasowe. jezdze na 225/17" ale podejrzewam ze sa koledzy na wiekszych kapciach i smiga w zakretach az milo :D po podlaczeniu pod kompa wyskakuje kilka bledow jednak mechanior powiedziale ze to jakies malo znaczace pierdolki typu zarowka od tablicy sprzed kilku miesiecy. czego poszukiwac po podlaczeniu pod kompa zeby nie ominac jakiegos mini bledu o duzym znaczeniu?
TraczU, moja zaroweczka do obejscia wtyczki sprzegla wciaz daje sygnal i swieci non stop nawet na wolnym rozgrzanym silniku. podejrzewam ze to jest zle?? :(
w przyszlym tygodniu zabieram sie za zmiane kola wiec przy jednym balaganie chce ogarnac co sie da. pozdrawiam i czekam na jakies podpowiedzi :D
 
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 5 Sierpień 2012, 10:11   

mikey bee, no własnie, musisz się pobawić z żarówką, u mnie swieci powyżej 2000 rpm. podłaczałeś pod SD ? bład sprzegła kompressora przerzuca w tryb awaryjny i wplywa na osiągi, w dodatku jest zapisywany więc musisz go wykasować i dopiero działa.
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
mikey bee
michal

Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 51
Skąd: United Kingdom
Wysłany: 5 Sierpień 2012, 10:37   

TraczU, nie bardzo wiem co to SD
:( nie rozkminiam za bardzo kodowania mechaniczno/elektrycznego hehe
 
 
 
mbmastermx 
SLK 200K


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 59
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Sierpień 2012, 10:57   

SD=Star Diagnoza czyli komputer z oprogramowaniem i osprzętem do Mercedesa.
_________________
Mój VIN: WDB1704451F031819
 
 
mikey bee
michal

Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 51
Skąd: United Kingdom
Wysłany: 17 Sierpień 2012, 16:33   

Ok... Kolo zamontowane, zarowka zamontowana, jednak chyba czeka mnie komputer i reset bledu sprezarki bo sltchac jak wszystko sie wkreca ale na predkosciomerzu jednak jest srednio. Jakies sugestie drodzy koledzy? Czy bledu nie da sie usunac bez kompa? :(
 
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 17 Sierpień 2012, 17:04   

mikey bee, bez kompa nic nie zrobisz, usuń bład i bedzie hulać :) teraz masz kompa w trybie awaryjnym.
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
mikey bee
michal

Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 51
Skąd: United Kingdom
Wysłany: 17 Sierpień 2012, 17:33   

TraczU, dzieki za info. Nie moge sie doczekac jak porobie pomiary ! Po calej akcji i tylu tygodniach udalo sie ogarnac dobry projekcik 8) oby smigalo jak najdluzej hehe :P
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Sierpień 2012, 23:09   

W końcu rozumiem dlaczego większe kółko pozwala wydobyć więcej koników z naszych Kompressorów. I chyba nawet pisałem wcześniej, że wielkością dolotu (objętością) można wyregulować bardzo dużo ;) Ja nie wiem czy nie powinniście skusić się w następnym kroku do skrócenia dolotu :)

Mam tylko takie pytanie. Czy mniejsze kołko, np. to Traczowe, przy maksymalnych obrotach silnika uzyskuje maksymalne obroty w kompresorze?


edit: i tak sobie myślę, że przepustnica też nie jest na tyle szczelna, że można by ją zostawić. Wywalić + blow-off.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 21 Sierpień 2012, 11:12   

Camel-, wywalenie + BOV niestety nie sprawdza się, kompressor zaczyna się ksztusić własnym powietrzem i hałasuje, moje kółko ma optymalne rozmiary do zachowania trwałości i wyciągnięcia odpowiedniej mocy, można zrobić mniejsze, wydajnośc kompressora wzrośnie, ale przy obrotach rzedu 16tyś (na kompressorze) jest trwałośc zmaleje, nie mam na mysli łopat które się ze sobą nie stykają, ale przeniesienia napędy z wirników na kólko napędowe kompressora. Zebatki mają dość drobne zęby.

co masz na myśli pisząc o regulacji objętością dolotu ? teoretycznie sprawny dolot powinien utzrymywać to samo ciśnienie doładowania w przypadku 10 jak i 15l pojemności.
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Sierpień 2012, 15:50   

Bo rozpatrując jeden suw zasysania, to ciśnienie tworzy się od kompressora do zaworu. Dopóki zawór ssący jest zamknięty kompresor ma "czas" napompować jakąś ilość (powietrza) ciśnienia, a następnie sprężone powietrze jest uwalniane po otwarciu zaworu. To co jest poimiędzy kompresorem i zaworem to objętość która w pewnej części może wlecieć do zaworu. Na pewno regulacją objętości dolotu można wpłynąć na ciśnienie oraz ilość powietrza. Montujecie wieksze kołko kompresora, bo przy częstrzych otwarciach zaworu ssącego rośnie zapotrzebowanie na ilość powietrza i z tego powodu spada ciśnienie w kolektorze (tak się domyślam) w okolicach maksymalnej mocy. Większe kółko pozwala na podtrzymanie a nawet zwiększenie ciśnienia - a co za tym idzie ilości powietrza - w kolektorze przy wysokich zapotrzebowaniach na nie.

A teraz doszła taka sprawa, że skoro wywalenie przepustnicy i wstawienie BOVa powoduje "ksztuszenie" się kompressora, to prawdopodobnie oznacza to, że już na seryjnym kółku w takiej konfiguracji za szybko się kręci i szedłbym taką drogą. Ta przepustnica to jak dziura w dolocie i zamiast zwiększać obroty, obciąłbym straty. ;) Zauważcie, że sprężarki w Hondach kręcą się na poziomie 2-3 tys obrotów. A nie 12-13 tys.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 21 Sierpień 2012, 22:38   

Camel-, żeby spręzarka w hondzie kreciła 2-3 tyś obrotów koło sprężarki musiało by mięc 2 razy wiekszą średnice niż koło pasowe wału z którego jest napędzana zakładając przy tym, że honda kręci 6 tyś :)
u nas koło zmniejszamy co pozwala zwiększyć prędkość rotacji wirników. Co do obiętości dolotu to mam pewne wątpliwości. Jeśli zawór na końcu dolotu jakim jest przepustnica upuszacza (wpuszcza do silnika) pewne ciśnienie a kompressor je uzupełnia proporcjonalnie do otwarcia przepustnicy to pojemność dolotu nie powinna mieć znaczenia. To tak jak by porównać to do kompressora (powietrznego) ze zbiornikiem. Jeśli zbiornik ma np 100l a ciśnienie na wyjściu (pistolet) 6 atmosfer będzie ono utrzymywane na poziomie 6 atm tak samo jak miało by to miejsce przy zbiorniku 50l. Kompressor który mamy w silniku jest na tyle wydajny, że Ciśnienie robocze nie spada.
Idąc Twoim tokiem rozumowania wychodziło by na to, że po dodaniu gazu i otwarciu przepustnicy, ciśnienie w dolocie spada.
no chyba, ze jest już za późno i ja nie ogarniam :D
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
KaszpiK 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 124
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 21 Sierpień 2012, 22:52   

Nie napisze zbyt wiele bo nie mam czasu ale: Kupiłem BOV wywalilem przepustnice i kompressorek spiąłem na sztywno. Strata pieniędzy i czasu, zastosowana przepustnica orginalna w mercedesie oraz komputery który nią steruję są naprawdę bardzo dobrze pomyślane i raczej niczym nie uzyskasz takiej elastyczności i mocy. Gdzieś już opisywałem na forum jak to dokładnie działa. Można jeździć tak że do odcięcia nie będzie nadciśnienia w dolocie a można uzyskać nadciśnienie już przy 1500-1600RPM.
_________________
W202 C230 Kompressor 1997r Przedlift
WDB2020241F615129
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Sierpień 2012, 01:36   

Cały czas mnie zastanawia po co (i stąd szukam odpowiedzi) zmienia się to kółko kompresora. Jedynie logicznie wytłumaczalne zjawisko to takie, że przy 6 tys obrotów zaczyna brakować objętości powietrza potrzebnego do zassania stąd potrzeba jego wyższych obrotów.
Chcę zauważyć, że zmiana kołka to przesunięcie charakterystyki... no ale właśnie jakiej? Skoro w grę wchodzi ta nieszczęsna przepustnica kompresora oraz oryginalna elektronika silnika (ME).
Zmienia się tylko to, że przykładowo to jak pompował kiedyś kompresor przy 3 tys. obrotów, teraz dzieje się już przy 2. To co przy 5 teraz przy 4 tys. Itp. Bo przecież kompresor z zasady pompuje liniowo i w zasadzie maksymalne doładowanie uzyskuje już od momentu załączenia sprzęgła. Dobrze rozumiem? Bo jeśli nie, to znaczyło by, że ma różna charakterystykę od obrotów i właśnie po to mogła by być przepustnica. Ale znowu brak w naszych silnikach czujnika ciśnienia. :?: :?: Zatem ciśnienie w kolektorze w funkcji obrotów nie jest stałe.

TraczU napisał/a:
Jeśli zbiornik ma np 100l a ciśnienie na wyjściu (pistolet) 6 atmosfer będzie ono utrzymywane na poziomie 6 atm tak samo jak miało by to miejsce przy zbiorniku 50l. Kompressor który mamy w silniku jest na tyle wydajny, że Ciśnienie robocze nie spada.

To trochę... głupie porównanie. Chyba, że zauważnie mojej głupoty polega na tym, że w naszym układzie jest jednak czujnik cisnienia.
Przykład który podałeś jest przykładem z regulatorem ciśnienia. W przypadku naszych silników tym regulatorem musiała by być przepustnica kompresora. To kolejny przykład na to, że kompresor pracuje ponad możliwości (oczekiwania) dla układu zamkniętego + BOV.

TraczU napisał/a:
Idąc Twoim tokiem rozumowania wychodziło by na to, że po dodaniu gazu i otwarciu przepustnicy, ciśnienie w dolocie spada.
no chyba, ze jest już za późno i ja nie ogarniam

W pewnym sensie o to chodziło, tylko rozpatrywałem jak gdyby delta-x czyli bardzo małej jednostce czasu, dla pojedynczego suwu. W praktyce zawory klikają tak często a kompresor ma tak wysoką wydajność pompowania powietrza, że ciśnienie w dolocie jest utrzymywane stale, a silnik zasilany stałą ilością powietrza.


Jeśli mi ktoś napisze, w sposób bardziej naukowy, doświadczalny, posługując się zjawiskami fizycznymi jaki jest sens zwiększania obrotów kompresora to jestem w stanie wyciągnąć z tego jakieś wnioski i napisać teorię jak zwiększyć ciśnienie w dolocie, a co za tym idzie wydajnośc układu doładowania bez zwiększenia obrotów - co moim zdaniem w tym momencie jest po prostu nie uzasadnione.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
mbmastermx 
SLK 200K


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 59
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Sierpień 2012, 09:42   

Oj Camel chyba szukasz dziury w całym :P

Najprościej tłumacząc przy zwykłym kółku silnik dostaje max 0.3 Bar. ( i nie da rady więcej bo kompresor już mocniej nie dmuchnie z racji zbyt niskich obrotów)
Przy większym kółku jest ok 0.6 Bar. (sprawdzane na forum CLK)

Zapomniałeś chyba, że silnik zasysa powietrze więc trzeba podać mu niedobór jak i ten naddatek który można zwiększyć większymi obrotami kompresora.

Klapa upustowa powietrza jest tylko po to auto normalnie jeżdżone nie dostawało doładowanego powietrza w silnik.
_________________
Mój VIN: WDB1704451F031819
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Sierpień 2012, 11:01   

Czyli kompresor jest tak "policzony", że przy maks obciążeniu przepustnica kompresora jest zamknięta, a wszystko to co potrafi wdmuchać kompresor leci do silnika. Nie potrzeba żadnej regulacji ciśnienia, bo przy zamkniętej przepustnicy i tak nie przekroczy 0,3 bara doładowania. Bo taka jest wydajność sprężarki.
Ale to wciąż nie tłumaczy tego, że przepustnica kompresora jest w trybie zamkniętym maksymalnie szczelna. Każda nieszczelność dolotu to spadek ciśnienia w układzie.

OK, skoro zmiana kółka powoduje dwukrotny wzrost ciśnienia, to przy jakich obrotach (silnika) uzyskuje się to ciśnienie?

mbmastermx napisał/a:
Zapomniałeś chyba, że silnik zasysa powietrze więc trzeba podać mu niedobór jak i ten naddatek który można zwiększyć większymi obrotami kompresora.

To jest jakiś ogólnik przecież :P

mbmastermx napisał/a:
Klapa upustowa powietrza jest tylko po to auto normalnie jeżdżone nie dostawało doładowanego powietrza w silnik.

Co teoretycznie robi Wastegate w turbo, a czego w sumie nie ma w hondoskich silnikach. Jak oni sobie radzą bez tej przepustnicy?
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,158 sekundy. Zapytań do SQL: 6