Otwarty przez: MICHAL200 25 Marzec 2014, 13:29 |
sprzeglo magnetyczne kompresora |
Autor |
Wiadomość |
KaszpiK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 124 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 21 Listopad 2012, 00:08
|
|
|
lukaszkonrad napisał/a: | kurcze to tym bardziej szkoda takiego unfala jak dopiero co regenerowałeś kompa.ile wyłożyłeś za używany kompresor? jaki stan wirników? |
Ceny masz na allegro, kupiłem używany więc też ma przejechane (jeździł już w civicu), w sumie zalałem do niego tylko nowy olej i latam z nim już z 3000km (miejskich) pompuje dobrze |
_________________ W202 C230 Kompressor 1997r Przedlift
WDB2020241F615129 |
|
|
|
|
bolec-scnm
Dołączył: 03 Gru 2012 Posty: 9 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 3 Grudzień 2012, 09:21
|
|
|
Witam,
Czytając cały wątek doszedłem do wniosku, że najlepiej będzie zablokować sprzęgło na stałe i po kłopocie.
Nie wiem tylko co mnie czeka jak zdejmę z niego dekiel, spójrzcie na filmik:
http://www.youtube.com/wa...&feature=g-crec
Widać, że coś w środku obraca się nie w osi (tarcza?!). Myślę, że do 193KM nawet się nie zbliżam.
Co myślicie? |
_________________ Pozdrawiam,
Mateusz
CLK 230 Kompressor 193KM 2000r |
|
|
|
|
adamd
Pomógł: 13 razy Dołączył: 19 Cze 2012 Posty: 443 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 3 Grudzień 2012, 11:12
|
|
|
Na moje oko coś dziwnie się kręci, masz eatona m62 ? |
|
|
|
|
lukaszkonrad
c124 z 230k
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2011 Posty: 89 Skąd: wwl
|
Wysłany: 3 Grudzień 2012, 12:34
|
|
|
wygląda jak by docisk był troche zwichrowany, ale po zapieciu elektromagnesu działa poprawnie. jak bym wyjął kompa i zbadał ten docisk. Jak mówisz że nie jedzie na 193konie to może już wirniki zajechane |
|
|
|
|
TraczU
Michał
Pomógł: 106 razy Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 3854 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 3 Grudzień 2012, 12:44
|
|
|
obstawiem nity które lubią puszczać. Jesli 1-2 z nich sie poluzowały to srodkowa czesc docisku nie chodzi osiowo stąd taki efekt wizualny. zdejmij docisk i najlepiej kompressor, obstawiam, ze cos z wirnikami bo w tym przypadku nie mialo by to znaczącego wpływu na moc |
_________________
Lowered KOMPRESSOR AMG
|
|
|
|
|
bolec-scnm
Dołączył: 03 Gru 2012 Posty: 9 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 3 Grudzień 2012, 13:17
|
|
|
Może się ślizga to sprzęgło i przez to mocy brakuje, zresztą to tylko moje odczucie. Da radę zdjąć kompresor bez kanału i specjalistycznych narzędzi? |
_________________ Pozdrawiam,
Mateusz
CLK 230 Kompressor 193KM 2000r |
|
|
|
|
TraczU
Michał
Pomógł: 106 razy Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 3854 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 3 Grudzień 2012, 14:29
|
|
|
bolec-scnm, da się, w sumie nie da się tego zrobić z kanału
pisałem gdzieś kiedyś jak to się robi, jak nie znajdziesz i nikt nie napisze to zrobie pis wieczorem. |
_________________
Lowered KOMPRESSOR AMG
|
|
|
|
|
bolec-scnm
Dołączył: 03 Gru 2012 Posty: 9 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 3 Grudzień 2012, 18:32
|
|
|
Znalazłem jakiegoś tutka ale po niemiecku. Strasznie dużo rozkręcać trzeba... |
_________________ Pozdrawiam,
Mateusz
CLK 230 Kompressor 193KM 2000r |
|
|
|
|
TraczU
Michał
Pomógł: 106 razy Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 3854 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 3 Grudzień 2012, 19:21
|
|
|
bolec-scnm, nie, nie jest dużo.
1. zdejmujesz osłonę visco i Visco.
2.zdejmujesz filtr powietrza (obudowe) z wszystkimi rurami,
3.odpinasz przepustnice przy filtrze
4.zdejmujesz dolot metalowy, 4 śruby 8mm na klucz 13 od góry.
5.zdejmujesz wszystkie węże od kompressora. 2szt
6. odkręcasz wąż wylotowy od IC
7.odkręcasz kompressor od łapy 4śruby 8mm na klucz 13.
8.odkrecasz mocowanie z tego co pamiętam to odmy, Klucz odwrócony torx 10mm albo zwykła nasadowa 9mm
9.wyciągasz kompressor.
ot. i cała filozofia, pierwszy raz zajęło mi to ok 2h z tym, że nikt mi nie powiedział co i jak, teraz wyjęcie zajmuje mi ok 30-45 minut, zeby było łatwiej przyda Ci się 2-ga osoba do pomocy, zwłaszcza przy wuciąganiu kompressora z kompry silnik, niech pomocnik złapie za pokrywe zaworów i odciągnie silnik w strone kierowcy, niby 2cm ruchu ale ma to spore znaczenie, oczywiście zanim wyciągniesz kompressor odepnij sprzegło, wtyczka jest przed pokrywą zaworów pod tą plastikową obudową ze znaczkiem :MB:
to tyle |
_________________
Lowered KOMPRESSOR AMG
|
|
|
|
|
bolec-scnm
Dołączył: 03 Gru 2012 Posty: 9 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 3 Grudzień 2012, 23:05
|
|
|
Super dzięki, w piątek będę działał. |
_________________ Pozdrawiam,
Mateusz
CLK 230 Kompressor 193KM 2000r |
|
|
|
|
maciek20244
Mck-Nsk
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Cze 2011 Posty: 146 Skąd: Nasielsk
|
|
|
|
|
TraczU
Michał
Pomógł: 106 razy Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 3854 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 7 Grudzień 2012, 00:08
|
|
|
maciek20244, o.O dobra cena, ciekawe czy nie z ALU. |
_________________
Lowered KOMPRESSOR AMG
|
|
|
|
|
bolec-scnm
Dołączył: 03 Gru 2012 Posty: 9 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23 Grudzień 2012, 19:05
|
|
|
Jednak zw względu na aurę nie wyciągałem kompresora, ale trochę popróbowałem:
1. Odłączyłem wtyczkę od przepustnicy przy filtrze - kompresor nie załącza się. Podpięta na miejsce.
2. Odłączyłem wtyczkę od przepływomierza - komp. nie załącza się. Podpięta na miejsce.
3. Wszystkie wtyczki na miejscu. Macie jakieś wnioski?
https://www.youtube.com/watch?v=1p_vMv5neGM |
_________________ Pozdrawiam,
Mateusz
CLK 230 Kompressor 193KM 2000r |
|
|
|
|
KaszpiK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 124 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 00:54
|
|
|
bolec-scnm napisał/a: | Jednak zw względu na aurę nie wyciągałem kompresora, ale trochę popróbowałem:
1. Odłączyłem wtyczkę od przepustnicy przy filtrze - kompresor nie załącza się. Podpięta na miejsce.
2. Odłączyłem wtyczkę od przepływomierza - komp. nie załącza się. Podpięta na miejsce.
3. Wszystkie wtyczki na miejscu. Macie jakieś wnioski?
https://www.youtube.com/watch?v=1p_vMv5neGM |
Trochę nie rozumiem twojego pytania, kompressor by się "załączał" musi mieć podłączony każdy element, czy to przepływomierz (maf), czy przepustnica czy też wszelkie czujniki w silniku (rozrzadu , wału itp) jak czegoś nie ma lub nie działa jak trzeba kompressor nie będzie pompować.
Jeśli wszystko masz podłączone i podczas dodawaniu gazu na jałowym przepustnica lekko się na chwilkę uchyla to znak że działa jak trzeba. |
_________________ W202 C230 Kompressor 1997r Przedlift
WDB2020241F615129 |
|
|
|
|
bolec-scnm
Dołączył: 03 Gru 2012 Posty: 9 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 09:34
|
|
|
Przepustnica nie powinna być zamknięta cały czas jak załączy się komp.?
Mam wrażenie, że jak zaślepiłem na stałe to mocy było więcej. |
_________________ Pozdrawiam,
Mateusz
CLK 230 Kompressor 193KM 2000r |
|
|
|
|
|