Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: MICHAL200
25 Marzec 2014, 13:29
sprzeglo magnetyczne kompresora
Autor Wiadomość
KaszpiK 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 124
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 21 Listopad 2012, 00:08   

lukaszkonrad napisał/a:
kurcze to tym bardziej szkoda takiego unfala jak dopiero co regenerowałeś kompa.ile wyłożyłeś za używany kompresor? jaki stan wirników?


Ceny masz na allegro, kupiłem używany więc też ma przejechane (jeździł już w civicu), w sumie zalałem do niego tylko nowy olej i latam z nim już z 3000km (miejskich) pompuje dobrze :D
_________________
W202 C230 Kompressor 1997r Przedlift
WDB2020241F615129
 
 
bolec-scnm 

Dołączył: 03 Gru 2012
Posty: 9
Skąd: Poznań
Wysłany: 3 Grudzień 2012, 09:21   

Witam,
Czytając cały wątek doszedłem do wniosku, że najlepiej będzie zablokować sprzęgło na stałe i po kłopocie.
Nie wiem tylko co mnie czeka jak zdejmę z niego dekiel, spójrzcie na filmik:
http://www.youtube.com/wa...&feature=g-crec

Widać, że coś w środku obraca się nie w osi (tarcza?!). Myślę, że do 193KM nawet się nie zbliżam.

Co myślicie?
_________________
Pozdrawiam,
Mateusz

CLK 230 Kompressor 193KM 2000r
 
 
adamd

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 443
Skąd: Brzesko
Wysłany: 3 Grudzień 2012, 11:12   

Na moje oko coś dziwnie się kręci, masz eatona m62 ?
 
 
lukaszkonrad
c124 z 230k

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 89
Skąd: wwl
Wysłany: 3 Grudzień 2012, 12:34   

wygląda jak by docisk był troche zwichrowany, ale po zapieciu elektromagnesu działa poprawnie. jak bym wyjął kompa i zbadał ten docisk. Jak mówisz że nie jedzie na 193konie to może już wirniki zajechane
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 3 Grudzień 2012, 12:44   

obstawiem nity które lubią puszczać. Jesli 1-2 z nich sie poluzowały to srodkowa czesc docisku nie chodzi osiowo stąd taki efekt wizualny. zdejmij docisk i najlepiej kompressor, obstawiam, ze cos z wirnikami bo w tym przypadku nie mialo by to znaczącego wpływu na moc
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
bolec-scnm 

Dołączył: 03 Gru 2012
Posty: 9
Skąd: Poznań
Wysłany: 3 Grudzień 2012, 13:17   

Może się ślizga to sprzęgło i przez to mocy brakuje, zresztą to tylko moje odczucie. Da radę zdjąć kompresor bez kanału i specjalistycznych narzędzi?
_________________
Pozdrawiam,
Mateusz

CLK 230 Kompressor 193KM 2000r
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 3 Grudzień 2012, 14:29   

bolec-scnm, da się, w sumie nie da się tego zrobić z kanału :)
pisałem gdzieś kiedyś jak to się robi, jak nie znajdziesz i nikt nie napisze to zrobie pis wieczorem.
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
bolec-scnm 

Dołączył: 03 Gru 2012
Posty: 9
Skąd: Poznań
Wysłany: 3 Grudzień 2012, 18:32   

Znalazłem jakiegoś tutka ale po niemiecku. Strasznie dużo rozkręcać trzeba... :?
_________________
Pozdrawiam,
Mateusz

CLK 230 Kompressor 193KM 2000r
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 3 Grudzień 2012, 19:21   

bolec-scnm, nie, nie jest dużo.
1. zdejmujesz osłonę visco i Visco.
2.zdejmujesz filtr powietrza (obudowe) z wszystkimi rurami,
3.odpinasz przepustnice przy filtrze
4.zdejmujesz dolot metalowy, 4 śruby 8mm na klucz 13 od góry.
5.zdejmujesz wszystkie węże od kompressora. 2szt
6. odkręcasz wąż wylotowy od IC
7.odkręcasz kompressor od łapy 4śruby 8mm na klucz 13.
8.odkrecasz mocowanie z tego co pamiętam to odmy, Klucz odwrócony torx 10mm albo zwykła nasadowa 9mm
9.wyciągasz kompressor.
ot. i cała filozofia, pierwszy raz zajęło mi to ok 2h z tym, że nikt mi nie powiedział co i jak, teraz wyjęcie zajmuje mi ok 30-45 minut, zeby było łatwiej przyda Ci się 2-ga osoba do pomocy, zwłaszcza przy wuciąganiu kompressora z kompry silnik, niech pomocnik złapie za pokrywe zaworów i odciągnie silnik w strone kierowcy, niby 2cm ruchu ale ma to spore znaczenie, oczywiście zanim wyciągniesz kompressor odepnij sprzegło, wtyczka jest przed pokrywą zaworów pod tą plastikową obudową ze znaczkiem :MB:
to tyle :)
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
bolec-scnm 

Dołączył: 03 Gru 2012
Posty: 9
Skąd: Poznań
Wysłany: 3 Grudzień 2012, 23:05   

Super dzięki, w piątek będę działał.
_________________
Pozdrawiam,
Mateusz

CLK 230 Kompressor 193KM 2000r
 
 
maciek20244 
Mck-Nsk

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 146
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 6 Grudzień 2012, 21:53   

http://allegro.pl/mniejsz...2825877548.html

Ktoś sprzedaje na alle taniej.
_________________
Mercedes-Benz C230 Kompressor
VIN: WDB2020241F329794
 
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 7 Grudzień 2012, 00:08   

maciek20244, o.O dobra cena, ciekawe czy nie z ALU.
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
bolec-scnm 

Dołączył: 03 Gru 2012
Posty: 9
Skąd: Poznań
Wysłany: 23 Grudzień 2012, 19:05   

Jednak zw względu na aurę nie wyciągałem kompresora, ale trochę popróbowałem:
1. Odłączyłem wtyczkę od przepustnicy przy filtrze - kompresor nie załącza się. Podpięta na miejsce.
2. Odłączyłem wtyczkę od przepływomierza - komp. nie załącza się. Podpięta na miejsce.
3. Wszystkie wtyczki na miejscu. Macie jakieś wnioski?
https://www.youtube.com/watch?v=1p_vMv5neGM
_________________
Pozdrawiam,
Mateusz

CLK 230 Kompressor 193KM 2000r
 
 
KaszpiK 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 124
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 00:54   

bolec-scnm napisał/a:
Jednak zw względu na aurę nie wyciągałem kompresora, ale trochę popróbowałem:
1. Odłączyłem wtyczkę od przepustnicy przy filtrze - kompresor nie załącza się. Podpięta na miejsce.
2. Odłączyłem wtyczkę od przepływomierza - komp. nie załącza się. Podpięta na miejsce.
3. Wszystkie wtyczki na miejscu. Macie jakieś wnioski?
https://www.youtube.com/watch?v=1p_vMv5neGM



Trochę nie rozumiem twojego pytania, kompressor by się "załączał" musi mieć podłączony każdy element, czy to przepływomierz (maf), czy przepustnica czy też wszelkie czujniki w silniku (rozrzadu , wału itp) jak czegoś nie ma lub nie działa jak trzeba kompressor nie będzie pompować.

Jeśli wszystko masz podłączone i podczas dodawaniu gazu na jałowym przepustnica lekko się na chwilkę uchyla to znak że działa jak trzeba.
_________________
W202 C230 Kompressor 1997r Przedlift
WDB2020241F615129
 
 
bolec-scnm 

Dołączył: 03 Gru 2012
Posty: 9
Skąd: Poznań
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 09:34   

Przepustnica nie powinna być zamknięta cały czas jak załączy się komp.?
Mam wrażenie, że jak zaślepiłem na stałe to mocy było więcej.
_________________
Pozdrawiam,
Mateusz

CLK 230 Kompressor 193KM 2000r
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,209 sekundy. Zapytań do SQL: 11