Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: MICHAL200
25 Marzec 2014, 13:29
sprzeglo magnetyczne kompresora
Autor Wiadomość
KaszpiK 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 124
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 10 Maj 2012, 22:39   

TraczU napisał/a:
KaszpiK, Koło bedzie, jak bede zmieniał uszczelkę pod głowica :) teoretycznie na dniach :)
Narazie nie moge zostać bez auta, mógłbym na weekend ale w niedziele wyjazd na zawody i tez lipa :)
Granicy wytrzymałości jako takiej niema, bo to tylko wirniki na łozyskach :) nie za bardzo ma sie co rozsypać jak niema sprzegła :) Są za to obroty efektywne powyżej których kompressor nie nadąza zasysać powietrza i zbyt wysokie obroty rotorów powodują spadek ciśnienia w dolocie. Ocywiście spadek względem maksymalnej wydajności.


Ciekawe jakie to będą graniczne wartości, i jak myślisz ile będzie doładowania przy tym mniejszym kole na które tak czekamy :D Standard 0,25 naprawdę nie zadowala hehe : ) Nie ma co przesadzać bo orginałki wtryski nie dadzą rady.

A no i pytanko które zadaje już 3 raz :) Czy da się zmienić koło bez wyciągania kompressorka ?
_________________
W202 C230 Kompressor 1997r Przedlift
WDB2020241F615129
 
 
mbmastermx 
SLK 200K


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 59
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Maj 2012, 23:33   

Da się wymienić bez ściągania.
http://www.benzworld.org/...ng-removal.html

Potrzebny będzie ściągacz aby usunąć kółko z łożyskiem oraz ściągacz zaciskający seger łożyska.
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 10 Maj 2012, 23:48   

KaszpiK, ups zapomnialem o tym pytaniu ;)
sciagacz jest tam"wbudowany" z tego co pamiętam po wykręceniu srubki 6mm wkręcamy srubkę 8mm która łapie tylko dekielek odpychając go od koła kompressora, potem zeger i gotowe.
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
mbmastermx 
SLK 200K


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 59
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Maj 2012, 09:06   

Tu jest wszystko elegancko wyjaśnione:

http://www.benzworld.org/...rausbaur170.pdf
 
 
mikey bee
michal

Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 51
Skąd: United Kingdom
Wysłany: 12 Maj 2012, 16:00   

witam ponownie,
udalo sie podlaczyc zarowke jak we wczesniejszych opisach, daje sie zauwazyc przyrost mocy od dolu. Moje pytanie:czy zarowka ma sie swiecic caly czas, czy tylko gdy ECU zalacza sprzeglo? bo u mnie sie swieci non stop i nie wiem czy to dobrze... jakies podpowiedzi TraczU, ??
 
 
 
KaszpiK 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 124
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 12 Maj 2012, 22:36   

mikey bee napisał/a:
witam ponownie,
udalo sie podlaczyc zarowke jak we wczesniejszych opisach, daje sie zauwazyc przyrost mocy od dolu. Moje pytanie:czy zarowka ma sie swiecic caly czas, czy tylko gdy ECU zalacza sprzeglo? bo u mnie sie swieci non stop i nie wiem czy to dobrze... jakies podpowiedzi TraczU, ??



Z ktorego roku masz auto? Po lifcie kompre na zimnym pompowal nonstop. Jesli widzisz roznice to może zamyka się wkońcu przepustnica dzięki której doładowanie idzie na silnik.
_________________
W202 C230 Kompressor 1997r Przedlift
WDB2020241F615129
 
 
mikey bee
michal

Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 51
Skąd: United Kingdom
Wysłany: 12 Maj 2012, 22:44   

KaszpiK, Mam model z 1999 roku wersja RHD z racji ze mieszkam w uk. Nie jestem specem ale chyba po lifcie. Kiedys wrzucilem posta z fotami ale zamkneli mi temat mimo ze sie wczesniej przywitalem :wink:

[ Dodano: 12 Maj 2012, 21:53 ]
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15472 to byl moj stary topic, niestety pomimo wczesniejszego przywitania i kontaktu nie zostal oonownie otwarty 8) jeslu sa jeszcze foty do to ten model
 
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 12 Maj 2012, 23:02   

mikey bee, masz lift ;) na zimnym ma się świecić cały czas. na ciepłym silniku już tylko powyzej 2k.

[ Dodano: 12 Maj 2012, 23:02 ]
napisz do maurycego żeby Ci odblokował temat
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
mikey bee
michal

Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 51
Skąd: United Kingdom
Wysłany: 12 Maj 2012, 23:09   

TraczU, Juz pusalem ale bylo bez odp wiec olalem :D
Teraz to akurat malo istotne, najwazniejsze ze wiadomo jaki mam model hehe.
A moze wys 8) tarczy jakis opornik maly zamiast zarowki wmontowac w obwod zeby przeklamywac ECU. Ten patent jest ok ale mam podswietlenie silnika rodem z :P MTV, mimo ze zarowka malutka :P
 
 
 
KaszpiK 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 124
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 15 Maj 2012, 00:33   

TraczU napisał/a:
mikey bee, da sobie rade. Teraz musisz tylko zrobic taki mały patent ;)
obetnj wtyczke od sprzegła kompressora starego tak zebys mógł podłaczyc kable.
podłacz do tego zarówkę 12v od tylnego światła. Sygnał z komputera bedzie zapałał zarówkę i tym sameym bedzie czuł że działa cewka sprzegła oszukany zarówką bedzie zamykał przepustnice przy filtrze. Zobaczysz wtedy,ze auto bedzie mocne. i z czyms takim mozesz jechac do PL spokojnie. Tak jak teraz również. Niestety ja bez elektroniki musialem jeździć ok 2000km i wszystko było OK ;)
nie ma się co zepsuć :)



Traczu, znasz może jakiś trick jak ten z żarówką tylko tym razem na przepustnice przy filtrze ? Przepustnicy nie ma a komp musi myśleć że jest :D
_________________
W202 C230 Kompressor 1997r Przedlift
WDB2020241F615129
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 15 Maj 2012, 10:59   

KaszpiK, może tak samo ? nie wiem, nie próbowałem jej oszukac nigdy.
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
mbmastermx 
SLK 200K


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 59
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Maj 2012, 08:24   

Kaszpik

Gość, który zrobił sobie kółko 66mm na kompresorze uzyskał na hamowni wynik 230KM i 370NM a doładowanie wyniosło zaledwie 0.6 Bar więc u ciebie jest chyba jak najbardziej OK
Dodam tylko, że nawet po zamontowaniu nakładki na koło pasowe oraz stoczeniu na maa kółka kompresora nie uzyskamy takiego doładowania jak kolego z Niemiec. Problemem u niego może być zbyt mała powierzchnia styku paska na zmniejszonym kółku przez co pasek może się ślizgać.

link do pomiaru z hamowni
http://img185.imageshack....22/sep22001.jpg
 
 
KaszpiK 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 124
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 16 Maj 2012, 13:21   

mbmastermx, Ciekawe do jakiego dmuchania ogarną standardowe wtryskiwacze, niby dawkę paliwa dobiera do powietrza sam dzięki przepływomierzu, jednak można więcej podlać modifikując softa (wyczytałem że są tam wartości +5% , +10% itd.) Chyba TraczU, zmieniał dawke, może coś wie więcej na ten temat i ile taka przyjemność go kosztowała :)
_________________
W202 C230 Kompressor 1997r Przedlift
WDB2020241F615129
 
 
mbmastermx 
SLK 200K


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 59
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Maj 2012, 14:03   

Polecam lekturę. Znajdują się tu wszystkie odpowiedzi na nurtujące Nas pytania. Od portingu eatona po kółka i inne mody 8) 11 stron soczystej lektury.


http://www.benzworld.org/...aton-m62-s.html

A co do zmiany dawki to wystarczy ktoś ze Stardiagnozą i dawkę Ci zmieni więc średnio 100zł za podłączenie na mieście krzyczą oczywiście poza ASO. Z tego co Pamiętam Traczu pisał o zmianie mieszanki na 3 stopień cokolwiek by to miało znaczyć.
 
 
mikey bee
michal

Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 51
Skąd: United Kingdom
Wysłany: 22 Maj 2012, 01:38   

TraczU, Jakies niusy na froncie tokarskim? ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,244 sekundy. Zapytań do SQL: 10