Otwarty przez: MICHAL200 25 Marzec 2014, 13:29 |
sprzeglo magnetyczne kompresora |
Autor |
Wiadomość |
KaszpiK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 124 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 12:55
|
|
|
bolec-scnm napisał/a: | Przepustnica nie powinna być zamknięta cały czas jak załączy się komp.?
Mam wrażenie, że jak zaślepiłem na stałe to mocy było więcej. |
Nie, przepustnica ma działać na jałowym tak jak działa czyli lekko się rusza przy szybkim dodawaniu gazu, klapka zamknie sie całkowicie jeśli silnik będzie miał obciążenie, czyli wrzucisz bieg i pojedziesz wciskając gaz "mocniej", jak pedał gazu będzie dalej wciśnięty niż jest obrotomierz(zamyka się klapka), jeśli obroty silnika bedą już adekwatne do wciśnięcia pedału gazu przepustnica się otworzy i kompressor nie będzie pompować (po co kompu ciągłe doładowanie jadąc 90km/h) co daje nam możliwość zaoszczędzenia $$ bo wtedy już jedziemy wolnossakiem 2.3 |
_________________ W202 C230 Kompressor 1997r Przedlift
WDB2020241F615129 |
|
|
|
|
bolec-scnm
Dołączył: 03 Gru 2012 Posty: 9 Skąd: Poznań
|
|
|
|
|
TraczU
Michał
Pomógł: 106 razy Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 3854 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 22:41
|
|
|
bolec-scnm, troche pisza bzdury z tym sprzeglem, poprostu sie nie miesci, do tego jakos dziwnie wyglada to kolo. no i doladowanie 0.9bara a na aukcji max 0,7 |
_________________
Lowered KOMPRESSOR AMG
|
|
|
|
|
KaszpiK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 124 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 31 Grudzień 2012, 03:41
|
|
|
mbmastermx napisał/a: | Zmiana nie jest konieczna ale lepiej zmienić. Potrzebujesz kogoś kto posiada Mercedes Stardiagnoze a uwierz mi każdy nieautoryzowany serwis taki komp posiada i jest w stanie to zrobić.
http://moto.allegro.pl/mb...2379351212.html
Na zagranicznych forach zalecają także wymienić:
1) zimniejsze świece zapłonowe
2) regulator ciśnienia na listwie paliwowe 4 bar FPR Bosch nr 0280160575
3) pasek krótszy to wiadomo
4) przelokowanie MAF : Mercedes Benz pipe number 1111410904 lub ze starej obudowy przepływomierza zrobić złączkę z intercoolerem |
Trochę odkopane ale gdzie znalazłeś informację co do zmiany na "regulatora ciśnienia na listwie paliwowe 4 bar FPR Bosch nr 0280160575" |
_________________ W202 C230 Kompressor 1997r Przedlift
WDB2020241F615129 |
|
|
|
|
mbmastermx
SLK 200K
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 59 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
KaszpiK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 124 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 31 Grudzień 2012, 11:39
|
|
|
Jestem ciekaw tylko jak to się ma w przypadku ustawiania dawki przez MAF, bo chyba ecu nie wie że wsadziliśmy regulator na 4 bary i ze lepiej leje po tłokach? |
_________________ W202 C230 Kompressor 1997r Przedlift
WDB2020241F615129 |
|
|
|
|
mbmastermx
SLK 200K
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 59 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31 Grudzień 2012, 11:49
|
|
|
Nic nie powinno się dziać. W innym aucie Smart Roadster coupe wkładałem też 4.0 i nic się nie działo a silnik w końcu mercedesa |
_________________ Mój VIN: WDB1704451F031819 |
|
|
|
|
KaszpiK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 124 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 31 Grudzień 2012, 11:51
|
|
|
Spalanie wzrosło? Jakaś różnica w mocy? |
_________________ W202 C230 Kompressor 1997r Przedlift
WDB2020241F615129 |
|
|
|
|
mbmastermx
SLK 200K
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2012 Posty: 59 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31 Grudzień 2012, 11:54
|
|
|
Spalanie pozostało takie same (zależy jak się jeździło). Zmieniłem regulator bo miałem remap na z 82KN na 101KM . |
_________________ Mój VIN: WDB1704451F031819 |
|
|
|
|
KaszpiK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 124 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 2 Styczeń 2013, 17:12
|
|
|
Tylko ty zmieniłeś regulator i pojechałeś na CHIP'a.. Co innego jak na chipa sie nie jedzie Zamówiłem 4bar'owy regulator i zobaczymy co z tego wyjdzie
Jakieś zimniejsze świece by się przydały |
_________________ W202 C230 Kompressor 1997r Przedlift
WDB2020241F615129 |
|
|
|
|
mikey bee
michal
Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 51 Skąd: United Kingdom
|
Wysłany: 8 Styczeń 2013, 19:41
|
|
|
takie pytanie czyste z ciekawosci, mianowicie czy po liftowy c230 ma intercooler? nie jestem specem wiec prosze bez smiechu chlopaki z forum z Holandii podali mi mozliwe przyczyny faila sprezarki i ewentulane "przecieki" intercoolera. moj niestety po zamontowaniu kolka i jakims tysiaku na liczniku znow jezdzi jak stara poczciwa beczka i juz serio trace nadzieje na normalny proces naprawy. w sobote wyciagam caly kompressor i zobacze czy to w ogole jeszcze kreci sie jak powinno. pewnie w sobote bede pisac zapytania.
A i zapomnialem dodac ze wszystkie srubki mocujace po przejechaniu tysiaka sie polamaly, gdy skrecilem wszystko rozrusznik nawet nie mial sily zakrecic raz
teraz lata na jalowo i juz mnie doprowadza to do szalu ta cala akcja...
jesli chodzi o zawor przy filtrze, to zauwazylem ze przy podkrecaniu obrotow nie rusza sie klapka wiec to na bank odkrece i przeczyszcze i sprawdze konektorki. czy ktos moze ma jakies foto i dane by sprawdzicc jakich usterek ewnetualnie szukac przy zaworze?
pozdrawiam i trzeymajcie kciuki hehe |
|
|
|
|
KaszpiK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 124 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 8 Styczeń 2013, 23:07
|
|
|
mikey bee napisał/a: | takie pytanie czyste z ciekawosci, mianowicie czy po liftowy c230 ma intercooler? nie jestem specem wiec prosze bez smiechu chlopaki z forum z Holandii podali mi mozliwe przyczyny faila sprezarki i ewentulane "przecieki" intercoolera. moj niestety po zamontowaniu kolka i jakims tysiaku na liczniku znow jezdzi jak stara poczciwa beczka i juz serio trace nadzieje na normalny proces naprawy. w sobote wyciagam caly kompressor i zobacze czy to w ogole jeszcze kreci sie jak powinno. pewnie w sobote bede pisac zapytania.
A i zapomnialem dodac ze wszystkie srubki mocujace po przejechaniu tysiaka sie polamaly, gdy skrecilem wszystko rozrusznik nawet nie mial sily zakrecic raz
teraz lata na jalowo i juz mnie doprowadza to do szalu ta cala akcja...
jesli chodzi o zawor przy filtrze, to zauwazylem ze przy podkrecaniu obrotow nie rusza sie klapka wiec to na bank odkrece i przeczyszcze i sprawdze konektorki. czy ktos moze ma jakies foto i dane by sprawdzicc jakich usterek ewnetualnie szukac przy zaworze?
pozdrawiam i trzeymajcie kciuki hehe |
Wal na kompa, to że nie działa CI doładowanie kompressora może wywoływać nawet czujnik wałka rozrządu (tak było u mnie). Jak tam u Ciebie cenią sobie cuda za to to kup poprostu sam Carsofta z kablem, do tego Lamptop czy tam pecet z portem COM i sam diagnozujesz gwiazde. |
_________________ W202 C230 Kompressor 1997r Przedlift
WDB2020241F615129 |
|
|
|
|
mikey bee
michal
Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 51 Skąd: United Kingdom
|
Wysłany: 9 Styczeń 2013, 03:15
|
|
|
na kompie juz bylem dwa razy, wtedy zauwazylem blad sprzegla i poszla cala akcja z nowym kolem pasowym, potem bylem by skasowac bledy i chodzil jak trzeba. mechanik nic innego nie wylapal a wiercil prawie godzine w kompie. mysle ze cos na ebayu mozna ogarnac zeby wyczytac bledy samemu.
Najbardziej mnie martwi fakt ze po skreceniu kola pasowego jest taki opor ze rozrusznik nie daje rady pociagnac na starcie :/ to moje domniemanie ale jakby kompresor stanal w miejscu a kolo krecilo sie wolno na samym lozysku. w sobote wyciagam pudlo i zobacze co z tego sie urodzi.
wlasnie sie dowiedzialem ze jest chlop ktory ma na sprzedaz caly kompresor.
pytanie do kolegow ktorzy juz wyjmowali pudlo i jednoczesnie ogromna prosba o numer sprezarki bo mam jakies dane ale nie chce wydawac kasy na cos co moze nie pasowac chlop napisal ze ma model A 111 090 03 80 Eaton 18037 czy to wejdzie w mojego polifta 99?
dzieki za pomoc |
|
|
|
|
lukaszkonrad
c124 z 230k
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2011 Posty: 89 Skąd: wwl
|
Wysłany: 9 Styczeń 2013, 12:39
|
|
|
mój silnik jest z 2000r i ma takie same numery na kompie więc to napewno jest m62 ale stanu zdalnie nie ocenisz.
ja na twoim miejscu wyjął bym kompresor - nie jest to trudne - demontujesz puche filtra powietrza , pasek zsuwasz naciągając rolke napinacza i odkręcasz pare śrub śrub
wyjmiesz go to ocenisz jak pracuje - może być tak że łożyska są już tak wyje**ne że generują taki opór - opór = tarcie tarcie = temperatura , może też nie ma oleju.
u mnie np wystarczyło wymienic łożyska igłowe w obudowie i nie musiałem rozłączać wirników/wałków/kół zębatych - ale to było u mnie . przy okazji oceniłem stan wirników i wiem że jeszcze troche powinny podmuchać generując odpowiednie cisnienie |
|
|
|
|
adamd
Pomógł: 13 razy Dołączył: 19 Cze 2012 Posty: 443 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 9 Styczeń 2013, 13:11
|
|
|
mikey bee, ten numer to na pewno Eaton m62 bo u mnie jest taki sam. Na allegro jest zestaw naprawczy, są łożyska. Czyli kompressor ci się rozleciał bo zamontowaniu mniejszego kółka ? |
|
|
|
|
|