|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Poszukiwania nienagannego, mocnego, benzynowego w202 |
Autor |
Wiadomość |
Krzyś
Pomógł: 20 razy Dołączył: 16 Sty 2012 Posty: 1033 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19 Kwiecień 2012, 19:05 Poszukiwania nienagannego, mocnego, benzynowego w202
|
|
|
Witam.
Zamierzam niebawem (jak sprzeda się mój Rover) wreszcie ziścić swoje marzenia o . Mam jednak coraz więcej wątpliwości co do wyboru silnika. Gdy kilka miesięcy temu robiłem wstępne porównania (danych tylko niestety) mój wybór padł na C240. Zawsze marzyłem o benzynowej widlastej jednostce pod gwieździstą maską.
Z biegiem czasu zaczęły mnie jednak wątpliwości, o których pomoc w rozwianiu chciałbym Was prosić.
Bardzo byłbym wdzięczny o opinie, parę słów o spalaniu, niezawodności, doświadczenia z silnikami C240, C280, (tu głównie chodzi mi o różnice w apetycie) oraz 200 Kompresor i 230 Kompresor. Wiem że to nie V6, ale właściwie czemu by nie pojeździć dynamicznie za mniejszą kasę (aczkolwiek marzenia o widlaku zostaną niespełnione). Jeśli chodzi o jednostki z kompresorem chciałbym wiedzieć jak sprawy mają się ze stanem statystycznego kompresora (doładowania) i czy dużo tańsze są w eksploatacji (naprawy) od V6.
Byłbym wdzięczny również za podpowiedź co do skrzyni. Nie wiem jak to jest w w202, ale może w jednych automat sprawuje się lepiej, w drugich gorzej - stąd pytanie. Ogólnie wolałbym manual, ale nie jestem uprzedzony względem odrobiny wygody
Z góry dzięki za (liczne, rzeczowe i treściwe) odpowiedzi. Pozdrawiam. |
Ostatnio zmieniony przez Krzyś 25 Październik 2012, 21:44, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
mcteusz
C240 ESPRIT '99 LPG
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Maj 2011 Posty: 372 Skąd: Wysokie Mazowieckie
|
|
|
|
|
Krzyś
Pomógł: 20 razy Dołączył: 16 Sty 2012 Posty: 1033 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Kwiecień 2012, 08:56
|
|
|
To jak już tak lecieć to w ogóle C280 bym z tym patentem wolał chyba, ale biorąc pod uwagę że będzie to moje jedyne autko, to wolę coś... normalniejszego. Oczywiście pomijając fakt, że to trzykrotny koszt samochodu.
A. Dodam przy okazji, że nie uznaję psucia silników gazem. Byłbym więc wdzięczny za podanie spalania benzyny właśnie. |
|
|
|
|
mcteusz
C240 ESPRIT '99 LPG
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Maj 2011 Posty: 372 Skąd: Wysokie Mazowieckie
|
Wysłany: 20 Kwiecień 2012, 09:27
|
|
|
Mój C240 bierze średnio 10l Pb95 na 100km przy normalnej jeździe.
Jeśli chodzi o awaryjność, to z tego co wiem M112 2.4l raczej nie są awaryjne. Kiedyś czytałem, że te silniki lubią wycieki oleju, ale póki co nie mogę potwierdzić (i dobrze). Przy widlastej jednostce masz 6 garów i na każdym 2 świece więc wymiany eksploatacyjne są trochę droższe- 12 świec, 12 przewodów WN, ale tego co chwilę nie robisz... Z rzeczy drogich jest jeszcze filtr paliwa 200-300PLN (o zgrozo nie wiem dlaczego ) i przepływka oryginał 500-600 PLN, ale przepływka chyba do każdej wersji tania nie jest. Poza tym nie wiem gdzie szukać większych kosztów w C240. No OC 50 PLN więcej niż za 2.0... |
_________________ C240 ESPRIT '99 WDB2020861F878860 197 Obsidianschwarz
STAG 300-6 plus, KME Silver, OMVL Reg Fast
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15312 |
|
|
|
|
Abdul
Pomógł: 195 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 3895 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20 Kwiecień 2012, 09:37
|
|
|
Krzyś, jeżeli byłbyś zainteresowany sprowadzaniem samochodu to trzeba pamiętać, że:
samochody osobowe o poj. powyżej 2000 cm3 – 18,6 %
więc pod tym względem C200 Kompressor jest dobrym rozwiązaniem (jeżeli oczywiście szukasz samochodu spoza naszych granic )
Możesz pogrzebać troszkę po forum np. w dziale "Nasze MB" jest tam co najmniej kilka kompressorów i często w stopkach użytkowników podane jest spalanie
Znajomy kupił w zeszłym roku C200 kompressor i eksploatacja na poziomie praktycznie takim jak u mnie w C180 (tylko moc nie ta ).
Spalanie też oscyluje w okolicach ~10/11L (oczywiście w zależności od ciężaru stopy). Nie jestem w stanie potwierdzić ale podobno w trasie można zejść bez większego wysiłku poniżej 10L (koledzy pomogą zweryfikować? ) |
_________________ EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek
EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil
S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord
Pomogłem? |
|
|
|
|
atQ
Otek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 231 Skąd: Krk
|
Wysłany: 20 Kwiecień 2012, 11:11
|
|
|
Krzyś napisał/a: | A. Dodam przy okazji, że nie uznaję psucia silników gazem. |
Silnik nie psuje się od gazu tylko od niedbalstwa użytkownika. A CNG w aucie to już w ogóle bajka, przynajmniej w niektórych miastach. |
_________________ MB W202 2.2 benzyna 93r. Elegance |
|
|
|
|
Krzyś
Pomógł: 20 razy Dołączył: 16 Sty 2012 Posty: 1033 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21 Kwiecień 2012, 12:22
|
|
|
mcteusz, To chyba nie jest nic strasznego w takim razie. W każdym razie mnie nie odstraszyłeś Dzięki wielkie za pomoc.
Abdul, No właśnie nie wiem jak to będzie. Z pewnością wolałbym samochód z kraju. Na pewno wyszłoby taniej. Niestety wszystkich wybranych przeze mnie wersji silnikowych jest bardzo mało... i szczerze mówiąc oglądając od kilku miesięcy w202 nie widziałem chyba żadnego (no, może ze 2 by przeszły) który by mi się podobał. Mercedesów niemieckich jest z kolei bardzo dużo (np. na mobile.de) ale są po pierwsze dużo droższe, po drugie nie wiadomo czy lepsze, a po trzecie wybieranie "tego jedynego" byłoby kosztowne. Co prawda mam kolegę który sprowadza auta, ale zawsze wolę takimi rzeczami zająć się sam.
atQ, Oczywiście że nie psuje się sam. Ja jednak nie zakładałbym instalacji, a nie mam na tyle dużego zaufania do innych, żeby uwierzyć że oni dbali o wszystko. Bardziej mimo wszystko zależy mi na równej pracy i względnie dobrych osiągach.
Chwilowo moim faworytem jest chyba C280 po 1997 roku z automatem. Myślicie że to dobry pomysł? Może jakieś lepsze? |
_________________
Pleśniak
Dziadek |
|
|
|
|
0o0olek91
mów mi Orzo
Dołączył: 02 Lut 2012 Posty: 37 Skąd: Miłoszyce
|
Wysłany: 21 Kwiecień 2012, 14:28
|
|
|
Powiem tak, jeżdżę autem od ponad roku ( C240 v6 ) i nie mogę narzekać na awaryjność bo tak owej prawie nie ma (wiadomo auto jest już leciwe 97r), poza takimi pierdółkami które raczej nie należą do kosztownych, aczkolwiek wymiana świec i przewodów kosztowała mnie 1000zł pod tym względem tanio nie jest, no i do tego motoru trzeba wlać około 8L oleju przy wymianie więc nie jest to też mały koszt jeżeli mówimy tu o olejach lepszej jakości. ja niestety a może i stety posiadam w swoim aucie gaz i dla mnie jest to zbawienie, przy dzisiejszych kosztach paliwa jazda kosztuje mnie tyle co znajomych w civicach 1.5 spalanie gazu jest w granicach 15-17L/100 natomiast benzyny koło 14-15l/17 przy stylu mieszanym, różnicy w mocy na gazie i benzynie praktycznie nie ma lub jest ona w ogóle nie wyczuwalna, z czystym sumieniem mogę ci polecić ten motor 2.4 V6 i 2.8 V6 to te same silniki tylko o różnych pojemnościach ( to zapewne wiesz ) chociaż też wolał bym 2.8, ponoć (tego nie wiem na pewno) spalanie jest prawie takie samo ale jest dość znaczna różnica w osiągach.
warto też od czasu do czasu rzucić okiem na bagnet i stan oleju bo, przynajmniej mój lubi sobie od czasu do czasu troszeczkę wypić ( ok 0.5l na 2-3tys. km ) ale dziwi mnie tylko to że nie jest to systematyczne a tylko czasami
mam nadzieję że pomogłem a jak by komuś brakowało mocy, to Adikis uświadomił mnie że bez przeróbek można wsadzić do w202 motor z w210 3.2 V6 zmieniając tylko komputer |
_________________ Mała czarna gwiazda C240/97 + LPG WDB2020261F629099
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=16940 [*] R.I.P. [*] |
|
|
|
|
mcteusz
C240 ESPRIT '99 LPG
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Maj 2011 Posty: 372 Skąd: Wysokie Mazowieckie
|
Wysłany: 21 Kwiecień 2012, 18:07
|
|
|
0o0olek91 napisał/a: | spalanie gazu jest w granicach 15-17L/100 natomiast benzyny koło 14-15l/17 przy stylu mieszanym | ło matko.... Moja ślicznotka gazu w trybie mieszanym bierze 13l, a teraz w drodze do Bydgoszczy zeszło poniżej 12l... Ile poniżej, jeszcze nie wiem, bo póki co gaz się nie skończył... |
_________________ C240 ESPRIT '99 WDB2020861F878860 197 Obsidianschwarz
STAG 300-6 plus, KME Silver, OMVL Reg Fast
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15312 |
|
|
|
|
Krzyś
Pomógł: 20 razy Dołączył: 16 Sty 2012 Posty: 1033 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Kwiecień 2012, 18:31
|
|
|
0o0olek91, Dzięki wielkie za dogłębny opis Jeżeli miałbym takie dotyczące pozostałych silników, myślę że rozwiałoby to moje wszelkie wątpliwości.
Powiedzcie jeszcze jak jest ze skrzyniami biegów w przypadku tych silników? Bezwzględnie automat, czy manual tez daje radę? |
_________________
Pleśniak
Dziadek |
|
|
|
|
0o0olek91
mów mi Orzo
Dołączył: 02 Lut 2012 Posty: 37 Skąd: Miłoszyce
|
Wysłany: 23 Kwiecień 2012, 20:59
|
|
|
ja mam manual i jestem z niego zadowolony, choć wydaje mi się, że bieg 1. jest nieco za krótki. nie wiem jak jest z automatem bo nigdy nie miałem auta z taką skrzynią, ale czasami jest to fajne rozwiązanie (dla leniwych)
w skrócie: mam manual nie narzekam i polecam, nie ma problemów z tą skrzynią.
mcteusz, być może z moją instalacją jest coś nie tak jednak stwierdzić to mogę jedynie zmieniając ją na inną, bo po podłączeniu pod komputer nic nie wyszło poza rozbieżnością wtrysków w granicach 5-10% co zostało skorygowane ale bez większych zmian w spalaniu |
_________________ Mała czarna gwiazda C240/97 + LPG WDB2020261F629099
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=16940 [*] R.I.P. [*] |
|
|
|
|
TraczU
Michał
Pomógł: 106 razy Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 3854 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 24 Kwiecień 2012, 23:32
|
|
|
Krzyś, no to może ja nakieruję Cie troszkę albo poprostu powiem co i jak w kompressorze.
a wieć jeśli chodzi o świece to ok 20zl sztuka więc koszt wymiany ok 80zl, kable + cewki chyba ok 300-400zl spalanie i tutaj myśle ze bardzo duzy plus kompressorów w miescie max mialem 14l ale to samo miasto same korki, ogólnie wychodzi mi ok 12l przy dynamiczniej jeździe, w trasie na kołach 18" tył opony 245 szerokosci zszedłem spokojenie do ponizej 9l predkosci 110-130 ale rozważna jazda, bez pałowania i planując manewry tak więc spalanie niskie. Koszty eksploatacji również, Moc i osiagi porównywalne z c280, jedyne co może być bardziej kosztowne to sam kompressor jeśli trafisz na zły stan, ale to koszt całosci z wymiana kompressora ok 1500zl chociaż jeśli auto nie ma nalatanych 250 tys to spokojnie nie ma sie o co martwić. Oleju wchodzi chyba ok 6,5l filtr paliwa ponizej 100zl filtr powietrza ok 50zl. |
_________________
Lowered KOMPRESSOR AMG
|
|
|
|
|
TraczU
Michał
Pomógł: 106 razy Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 3854 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 24 Kwiecień 2012, 23:34
|
|
|
acha, manualna skrzynia w mercedesie niestety nie jest zbyt szczesliwa, nie to żeby była awaryjna bo nie jest ale precyzja pracy porównywalna do łowienia marchewki łyżką wazową w pomidorówce. Nie zachwyca, możliwe ze moja opinia jest taka ze względu na porównywanie do BMW. |
_________________
Lowered KOMPRESSOR AMG
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25 Kwiecień 2012, 11:10
|
|
|
Też narzekam na manual w Ale póki się nie szaleje to wystarcza. Szybsza zmiana biegów jeszcze mi się nie udała
Oleju na wymiane wchodzi 4l. Wg ksiązki 4,5l, a do pustego silnika 5,5l |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
topol
Moderator wiochmen
Pomógł: 40 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 4027 Skąd: dalej od Warszawy
|
Wysłany: 25 Kwiecień 2012, 11:57
|
|
|
Jak MB to tylko automat. Nie bez kozery automaty MB powszechnie uważane są za najlepsze w świecie. Jeździły przed DSG i będą jeździć dłuuugo jak przeminą DSG....
Manuale w MB nie są złe, po prostu przeciętne. Widać i czuć, że nie są w głównym polu zainteresowania firmy.
Miałem manuala w S202, teraz mam automat i choć to dość stara konstrukcja bo 722.3 to jestem zachwycony.
Sugeruję abyś przejrzał temat LPG na chłodno, na przykład tutaj: http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
Jakbyś zmienił zdanie co do gazu, to w Wiskitkach jest bardzo dobry gaziarz, robiłem u niego między innymi moją Hildę. Polecam go z pełnym przekonaniem. |
_________________ topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....
Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...
Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,106 sekundy. Zapytań do SQL: 6
| |
|