Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Poszukiwania nienagannego, mocnego, benzynowego w202
Autor Wiadomość
Krzyś 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 1033
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Kwiecień 2012, 19:05   Poszukiwania nienagannego, mocnego, benzynowego w202

Witam.

Zamierzam niebawem (jak sprzeda się mój Rover) wreszcie ziścić swoje marzenia o :mb: . Mam jednak coraz więcej wątpliwości co do wyboru silnika. Gdy kilka miesięcy temu robiłem wstępne porównania (danych tylko niestety) mój wybór padł na C240. Zawsze marzyłem o benzynowej widlastej jednostce pod gwieździstą maską.
Z biegiem czasu zaczęły mnie jednak wątpliwości, o których pomoc w rozwianiu chciałbym Was prosić.

Bardzo byłbym wdzięczny o opinie, parę słów o spalaniu, niezawodności, doświadczenia z silnikami C240, C280, (tu głównie chodzi mi o różnice w apetycie) oraz 200 Kompresor i 230 Kompresor. Wiem że to nie V6, ale właściwie czemu by nie pojeździć dynamicznie za mniejszą kasę (aczkolwiek marzenia o widlaku zostaną niespełnione). Jeśli chodzi o jednostki z kompresorem chciałbym wiedzieć jak sprawy mają się ze stanem statystycznego kompresora (doładowania) i czy dużo tańsze są w eksploatacji (naprawy) od V6.

Byłbym wdzięczny również za podpowiedź co do skrzyni. Nie wiem jak to jest w w202, ale może w jednych automat sprawuje się lepiej, w drugich gorzej - stąd pytanie. Ogólnie wolałbym manual, ale nie jestem uprzedzony względem odrobiny wygody ;)

Z góry dzięki za (liczne, rzeczowe i treściwe) odpowiedzi. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez Krzyś 25 Październik 2012, 21:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
mcteusz 
C240 ESPRIT '99 LPG


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 372
Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: 19 Kwiecień 2012, 21:33   

Najlepiej byłoby wziąć C240 i zamontować kompresor:
http://www.vividracing.co...00-p-56005.html
:P :P :P
_________________
C240 ESPRIT '99 WDB2020861F878860 197 Obsidianschwarz
STAG 300-6 plus, KME Silver, OMVL Reg Fast
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15312
 
 
Krzyś 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 1033
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Kwiecień 2012, 08:56   

mcteusz napisał/a:
Najlepiej byłoby wziąć C240 i zamontować kompresor:
http://www.vividracing.co...00-p-56005.html
:P :P :P


To jak już tak lecieć to w ogóle C280 bym z tym patentem wolał chyba, ale biorąc pod uwagę że będzie to moje jedyne autko, to wolę coś... normalniejszego. Oczywiście pomijając fakt, że to trzykrotny koszt samochodu.

A. Dodam przy okazji, że nie uznaję psucia silników gazem. Byłbym więc wdzięczny za podanie spalania benzyny właśnie.
 
 
mcteusz 
C240 ESPRIT '99 LPG


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 372
Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: 20 Kwiecień 2012, 09:27   

Mój C240 bierze średnio 10l Pb95 na 100km przy normalnej jeździe.
Jeśli chodzi o awaryjność, to z tego co wiem M112 2.4l raczej nie są awaryjne. Kiedyś czytałem, że te silniki lubią wycieki oleju, ale póki co nie mogę potwierdzić (i dobrze). Przy widlastej jednostce masz 6 garów i na każdym 2 świece więc wymiany eksploatacyjne są trochę droższe- 12 świec, 12 przewodów WN, ale tego co chwilę nie robisz... Z rzeczy drogich jest jeszcze filtr paliwa 200-300PLN (o zgrozo nie wiem dlaczego :evil: ) i przepływka oryginał 500-600 PLN, ale przepływka chyba do każdej wersji tania nie jest. Poza tym nie wiem gdzie szukać większych kosztów w C240. No OC 50 PLN więcej niż za 2.0...
_________________
C240 ESPRIT '99 WDB2020861F878860 197 Obsidianschwarz
STAG 300-6 plus, KME Silver, OMVL Reg Fast
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15312
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3895
Skąd: Kraków
Wysłany: 20 Kwiecień 2012, 09:37   

Krzyś, jeżeli byłbyś zainteresowany sprowadzaniem samochodu to trzeba pamiętać, że:

samochody osobowe o poj. powyżej 2000 cm3 – 18,6 %

więc pod tym względem C200 Kompressor jest dobrym rozwiązaniem (jeżeli oczywiście szukasz samochodu spoza naszych granic ;) )

Możesz pogrzebać troszkę po forum np. w dziale "Nasze MB" jest tam co najmniej kilka kompressorów i często w stopkach użytkowników podane jest spalanie ;)

Znajomy kupił w zeszłym roku C200 kompressor i eksploatacja na poziomie praktycznie takim jak u mnie w C180 (tylko moc nie ta :P ).
Spalanie też oscyluje w okolicach ~10/11L (oczywiście w zależności od ciężaru stopy). Nie jestem w stanie potwierdzić ale podobno w trasie można zejść bez większego wysiłku poniżej 10L (koledzy pomogą zweryfikować? ;) )
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
atQ 
Otek

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 231
Skąd: Krk
Wysłany: 20 Kwiecień 2012, 11:11   

Krzyś napisał/a:
A. Dodam przy okazji, że nie uznaję psucia silników gazem.


Silnik nie psuje się od gazu tylko od niedbalstwa użytkownika. A CNG w aucie to już w ogóle bajka, przynajmniej w niektórych miastach.
_________________
MB W202 2.2 benzyna 93r. Elegance
 
 
Krzyś 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 1033
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Kwiecień 2012, 12:22   

mcteusz, To chyba nie jest nic strasznego w takim razie. W każdym razie mnie nie odstraszyłeś :) Dzięki wielkie za pomoc.

Abdul, No właśnie nie wiem jak to będzie. Z pewnością wolałbym samochód z kraju. Na pewno wyszłoby taniej. Niestety wszystkich wybranych przeze mnie wersji silnikowych jest bardzo mało... i szczerze mówiąc oglądając od kilku miesięcy w202 nie widziałem chyba żadnego (no, może ze 2 by przeszły) który by mi się podobał. Mercedesów niemieckich jest z kolei bardzo dużo (np. na mobile.de) ale są po pierwsze dużo droższe, po drugie nie wiadomo czy lepsze, a po trzecie wybieranie "tego jedynego" byłoby kosztowne. Co prawda mam kolegę który sprowadza auta, ale zawsze wolę takimi rzeczami zająć się sam.

atQ, Oczywiście że nie psuje się sam. Ja jednak nie zakładałbym instalacji, a nie mam na tyle dużego zaufania do innych, żeby uwierzyć że oni dbali o wszystko. Bardziej mimo wszystko zależy mi na równej pracy i względnie dobrych osiągach.

Chwilowo moim faworytem jest chyba C280 po 1997 roku z automatem. Myślicie że to dobry pomysł? Może jakieś lepsze? :)
_________________

Pleśniak

Dziadek
 
 
0o0olek91 
mów mi Orzo

Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 37
Skąd: Miłoszyce
Wysłany: 21 Kwiecień 2012, 14:28   

Powiem tak, jeżdżę autem od ponad roku ( C240 v6 ) i nie mogę narzekać na awaryjność bo tak owej prawie nie ma (wiadomo auto jest już leciwe 97r), poza takimi pierdółkami które raczej nie należą do kosztownych, aczkolwiek wymiana świec i przewodów kosztowała mnie 1000zł pod tym względem tanio nie jest, no i do tego motoru trzeba wlać około 8L oleju przy wymianie więc nie jest to też mały koszt jeżeli mówimy tu o olejach lepszej jakości. ja niestety a może i stety posiadam w swoim aucie gaz i dla mnie jest to zbawienie, przy dzisiejszych kosztach paliwa jazda kosztuje mnie tyle co znajomych w civicach 1.5 :P spalanie gazu jest w granicach 15-17L/100 natomiast benzyny koło 14-15l/17 przy stylu mieszanym, różnicy w mocy na gazie i benzynie praktycznie nie ma lub jest ona w ogóle nie wyczuwalna, z czystym sumieniem mogę ci polecić ten motor 2.4 V6 i 2.8 V6 to te same silniki tylko o różnych pojemnościach ( to zapewne wiesz :) ) chociaż też wolał bym 2.8, ponoć (tego nie wiem na pewno) spalanie jest prawie takie samo ale jest dość znaczna różnica w osiągach.
warto też od czasu do czasu rzucić okiem na bagnet i stan oleju bo, przynajmniej mój lubi sobie od czasu do czasu troszeczkę wypić :) ( ok 0.5l na 2-3tys. km ) ale dziwi mnie tylko to że nie jest to systematyczne a tylko czasami :P

mam nadzieję że pomogłem :P a jak by komuś brakowało mocy, to Adikis uświadomił mnie że bez przeróbek można wsadzić do w202 motor z w210 3.2 V6 zmieniając tylko komputer :P
_________________
Mała czarna gwiazda C240/97 + LPG WDB2020261F629099
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=16940 [*] R.I.P. [*] :(
 
 
 
mcteusz 
C240 ESPRIT '99 LPG


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 372
Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: 21 Kwiecień 2012, 18:07   

0o0olek91 napisał/a:
spalanie gazu jest w granicach 15-17L/100 natomiast benzyny koło 14-15l/17 przy stylu mieszanym
ło matko.... Moja ślicznotka gazu w trybie mieszanym bierze 13l, a teraz w drodze do Bydgoszczy zeszło poniżej 12l... Ile poniżej, jeszcze nie wiem, bo póki co gaz się nie skończył... :lol:
_________________
C240 ESPRIT '99 WDB2020861F878860 197 Obsidianschwarz
STAG 300-6 plus, KME Silver, OMVL Reg Fast
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15312
 
 
Krzyś 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 1033
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Kwiecień 2012, 18:31   

0o0olek91, Dzięki wielkie za dogłębny opis :) Jeżeli miałbym takie dotyczące pozostałych silników, myślę że rozwiałoby to moje wszelkie wątpliwości.

Powiedzcie jeszcze jak jest ze skrzyniami biegów w przypadku tych silników? Bezwzględnie automat, czy manual tez daje radę?
_________________

Pleśniak

Dziadek
 
 
0o0olek91 
mów mi Orzo

Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 37
Skąd: Miłoszyce
Wysłany: 23 Kwiecień 2012, 20:59   

ja mam manual i jestem z niego zadowolony, choć wydaje mi się, że bieg 1. jest nieco za krótki. nie wiem jak jest z automatem bo nigdy nie miałem auta z taką skrzynią, ale czasami jest to fajne rozwiązanie (dla leniwych)

w skrócie: mam manual nie narzekam i polecam, nie ma problemów z tą skrzynią.

mcteusz, być może z moją instalacją jest coś nie tak jednak stwierdzić to mogę jedynie zmieniając ją na inną, bo po podłączeniu pod komputer nic nie wyszło poza rozbieżnością wtrysków w granicach 5-10% co zostało skorygowane ale bez większych zmian w spalaniu
_________________
Mała czarna gwiazda C240/97 + LPG WDB2020261F629099
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=16940 [*] R.I.P. [*] :(
 
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 24 Kwiecień 2012, 23:32   

Krzyś, no to może ja nakieruję Cie troszkę albo poprostu powiem co i jak w kompressorze.
a wieć jeśli chodzi o świece to ok 20zl sztuka więc koszt wymiany ok 80zl, kable + cewki chyba ok 300-400zl spalanie i tutaj myśle ze bardzo duzy plus kompressorów :) w miescie max mialem 14l ale to samo miasto same korki, ogólnie wychodzi mi ok 12l przy dynamiczniej jeździe, w trasie na kołach 18" tył opony 245 szerokosci zszedłem spokojenie do ponizej 9l predkosci 110-130 ale rozważna jazda, bez pałowania i planując manewry :) tak więc spalanie niskie. Koszty eksploatacji również, Moc i osiagi porównywalne z c280, jedyne co może być bardziej kosztowne to sam kompressor jeśli trafisz na zły stan, ale to koszt całosci z wymiana kompressora ok 1500zl chociaż jeśli auto nie ma nalatanych 250 tys to spokojnie nie ma sie o co martwić. Oleju wchodzi chyba ok 6,5l filtr paliwa ponizej 100zl filtr powietrza ok 50zl.
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 24 Kwiecień 2012, 23:34   

acha, manualna skrzynia w mercedesie niestety nie jest zbyt szczesliwa, nie to żeby była awaryjna bo nie jest ale precyzja pracy porównywalna do łowienia marchewki łyżką wazową w pomidorówce. Nie zachwyca, możliwe ze moja opinia jest taka ze względu na porównywanie do BMW.
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 25 Kwiecień 2012, 11:10   

Też narzekam na manual w :mb: Ale póki się nie szaleje to wystarcza. Szybsza zmiana biegów jeszcze mi się nie udała :mrgreen:
Oleju na wymiane wchodzi 4l. Wg ksiązki 4,5l, a do pustego silnika 5,5l :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 25 Kwiecień 2012, 11:57   

Jak MB to tylko automat. Nie bez kozery automaty MB powszechnie uważane są za najlepsze w świecie. Jeździły przed DSG i będą jeździć dłuuugo jak przeminą DSG....
Manuale w MB nie są złe, po prostu przeciętne. Widać i czuć, że nie są w głównym polu zainteresowania firmy.
Miałem manuala w S202, teraz mam automat i choć to dość stara konstrukcja bo 722.3 to jestem zachwycony.

Sugeruję abyś przejrzał temat LPG na chłodno, na przykład tutaj: http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
Jakbyś zmienił zdanie co do gazu, to w Wiskitkach jest bardzo dobry gaziarz, robiłem u niego między innymi moją Hildę. Polecam go z pełnym przekonaniem.
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,106 sekundy. Zapytań do SQL: 6