Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Camel-
16 Październik 2012, 14:25
Problem ze stacyjka
Autor Wiadomość
Gość

Wysłany: 22 Kwiecień 2006, 00:23   Problem ze stacyjka

Witam wszystkich . Jestem nowy na tym forum to tez pytanie bedzie nowe , gdyz po przestudiowaniu wszystkich tematow nie spotkalem sie z podobnym problemem.Dwa dni temu wszedlem do mojego auta Merceds C 180 Esprit Automat rok prod. 1993 , wsadzilem kluczyk do stacyjki i ... no wlasnie . kluczyk nie chce sie przekrecic w pozycje 1 czyli wlaczenie zaplonu. Przekrecam go do polowy odleglosci miedzy punktem 0 a 1 tak ze puszcza blokada kierownicy i to wszystko. Z tego co sie orientuje to zeby wymienic wkladke kluczyk musi byc na pozycji 1 czyli wlaczonego zaplonu , jak tego dokonac , czy jest jakis sposob. Chyba ze nie jest to wkladka, jest jakis inny powod .W obudowie stacyjki z tylu wychodzi glowna wiazka przewodow oslonieta plastikowym dekielkim , a z przodu stacyjki tuz pod deska niewidoczna jest jeszcze jedna kostka z ktorej wychodza dwa przewody moze on ma jakis wplyw na ten problem . Jest jeszcze jedno podlaczenie do stacyjki mechaniczne , ktore odblokowuje lewarek zmiany biegow - teraz auto moge wrzucic na luz . Ale co z tego skoro nie moge odpalic . Dodam , ze wczesniej nie mialem zadnych problemow ze stacyjka autko palilo jak nowe .Jezeli spotkal sie ktos z podobnym problemem to prosze o pomoc ( kurcze i do czego jest ta kostka z dwoma kabelkami) . Z gory WIELKIE DZIEKI . Pozdrawiam.
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 22 Kwiecień 2006, 09:45   Re: Problem ze stacyjka

Benoberlo napisał/a:
po przestudiowaniu wszystkich tematow nie spotkalem sie z podobnym problemem


Nie spotkałeś się dlatego, ponieważ zwyczajowo nie opisuje się na żadnym forum zbyt dokładnie rozwiązywania problemów ze stacyjką. Domyśl się dlaczego: forum czytają różni ludzie....

Benoberlo napisał/a:
kluczyk nie chce sie przekrecic w pozycje 1 czyli wlaczenie zaplonu


"pozycja 1" to nie jest włączenie zapłonu - w pozycji 1 zawsze załącza się radio

Benoberlo napisał/a:
Z tego co sie orientuje to zeby wymienic wkladke kluczyk musi byc na pozycji 1 czyli wlaczonego zaplonu


tak, ma być to pozycja 1 (czyli włączone zasilanie radia)

Benoberlo napisał/a:
Chyba ze nie jest to wkladka, jest jakis inny powod


Nie widzę tu innego powodu, niż zużyta wkładka

Benoberlo napisał/a:
Dodam , ze wczesniej nie mialem zadnych problemow ze stacyjka autko palilo jak nowe


Jeżeli zdarzyło się to po raz pierwszy, to masz duże szanse, że umiejętnie poruszając kluczykiem uda ci się go obrócić. Wtedy będzie możliwe wyjęcie wkładki

Benoberlo napisał/a:
( kurcze i do czego jest ta kostka z dwoma kabelkami)


Te kabelki wyłączają działanie centralnego zamka z prawych, przednich drzwi
Przykład: Pasażer sobie siedzi w aucie (kierowcy nie ma) nagle wpada mu do łba opuścić pojazd i iść na piwo. Otwiera drzwi, wciska guzik w drzwiach (central się zamyka), potem zamyka drzwi i auto jest zamknięte. Te dwa kabelki powodują, że dopóki kluczyk jest w stacyjce wciśnięcie guzika w prawych drzwiach nie spowoduje zamknięcia centralnego zamka - nie ma możliwości zamknięcia kluczyka w aucie.
Uprzedzając pytanie: "A dlaczego nie w lewych?"
Odpowiedź: spróbuj wcisnąć guzik w drzwiach kierowcy przy otwartych drzwiach :lol:
 
 
Gość

Wysłany: 22 Kwiecień 2006, 11:31   

Gerri wielkie podziekowania za wyczerpujaca odpowiedz.

Masz racje pozycja nr 1 nie jest pozycja wlaczenia zaplonu , tylko radia , kontrolek na desce itp.
Mecze sie juz z ta stacyjka drugi dzien nawet kluczyk nowy troche wiekszy dorobilem i nic .
Na szczescie udalo mi sie zwolnic lewarek zmiany biegow i przesunac go w pzycje N. Tak ze nie pozostaje nic innego jak tylko laweta i warsztat.

Pozdrawiam
 
 
Gość

Wysłany: 11 Maj 2006, 22:00   

ja chyba wiem co sie stanie po wciśnięciu przycisku z lewych drzwiach!!!!!
 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 12 Maj 2006, 11:53   

Gerri napisał/a:
Otwiera drzwi, wciska guzik w drzwiach (central się zamyka)


U mnie wciśnięcie przycisku w przednich drzwiach (tylnych zresztą też) nie powoduje zablokowanie CZ....
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 13 Maj 2006, 01:19   

Nowsze roczniki nie mają elektrycznego połączenia wkładek zamków z układem centralnego zamka. Ich obecność służy tylko do awaryjnego wejścia do samochodu ( w przypadku awarii pilota)
 
 
kaiser86 

Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 24
Skąd: Płock
Wysłany: 3 Lipiec 2010, 18:11   

Witam, potrzebna jest mi szybka pomoc. Problem podobny jak w tym temacie dlatego postanowiłem go odświeżyć. Otóż chodzi o to że nie mogę przekręcić kluczyka z pozycji zero. Wychodząc z samochodu zablokowałem noga kierownice i nie mogę odblokować. Co mogę zrobić? Skrzynie automatyczna udało mi się odblokować wiec dam rade przynajmniej na lawetę go wciągnąć. Ale co potem? Trzeba wymieniać stacyjkę? Jak mam to wymienić czy dam sam radę . Gdzie można kupić tanio stacyjkę? Zapasowy kluczyk też nie pomaga. Próbowałem kilkanaście minut kręcić kluczykiem ale cały czas nic. Kilka milimetrów i dalej nie chce iść. Proszę o szybką pomoc.

[ Dodano: 3 Lipiec 2010, 18:46 ]
Jesli ktos jest online to proszę o pomoc
_________________
C220 rok 1995 LPG
VIN WDBHA22E0SF250762
 
 
 
grzesiekx 


Pomógł: 95 razy
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 1441
Skąd: słupsk
Wysłany: 4 Lipiec 2010, 20:03   

Zobacz kolego czy nie zablokował się włącznik pod pedałem hamulca ostatnio miałem takie cos w audi a6. Spróbuj pedał hamulca podnieść nogą na maxa do góry może wtedy odpuści. Pozdrawiam.
_________________
VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
 
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 4 Lipiec 2010, 22:10   

Na pewno nie odpuści. Blokada w tym modelu jest całkowicie mechaniczna, i jest tak skonstruowana, że przy jej uszkodzeniu może być problem z wyjęciem kluczyka, ale nie z jego przekręceniem po włożeniu.
 
 
grzesiekx 


Pomógł: 95 razy
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 1441
Skąd: słupsk
Wysłany: 5 Lipiec 2010, 10:32   

Ups. Zle przeczytałęm myślałem, ze kolega nie może wyciągnąc kluczyka, a nie go przekręcic :)

Pozdrawiam.
_________________
VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
 
 
 
pawelwy 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 257
Skąd: Białystok
Wysłany: 5 Lipiec 2010, 14:21   

też miałem ostatnio taki problem. tylko, że w moja gwiazda jest w manualu. po włożeniu kluczyka nie da się go przekręcić, jak jest blokada. i dziwna sprawa: używałem dorobionego kluczyka, żeby oryginał oszczędzić. po którymś psikusie, że nie mogłem odpalić wziąłem oryginał i nie ma problemu. działa stacyjka jak należy. czemu dorobiony kluczyk nagle przestał działać? przestał po przyjechaniu z trasy ponad 200 km, kiedy wysiadłem na 5 min, później przez 15 próbowałem go przekręcić. w końcu udało się. każda kolejna próba i był problem.
_________________
C180 '94 elegance
WDB2020181A105186
 
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 5 Lipiec 2010, 23:34   

pawelwy napisał/a:
czemu dorobiony kluczyk nagle przestał działać?


Bo stacyjka ( a raczej jej wkładka) kończy żywot, wymień ją ,a unikniesz większych problemów
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 6 Lipiec 2010, 07:37   

Wystarczy wkładkę wyjąć, wsadzić w nią kluczyk, zobaczyć która z zapadek wystaje i ją lekko podszlifować pilniczkiem lub na papierze ściernym. Jest to kwadrans roboty dla osoby która robi to pierwszy raz i ma dwie lewe ręce.
 
 
pawelwy 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 257
Skąd: Białystok
Wysłany: 6 Lipiec 2010, 22:49   

próbowałem coś znaleźć na temat wyciągania tej wkładki, ale nie znalazłem. mógłby ktoś mi napisać jak to się robi?
_________________
C180 '94 elegance
WDB2020181A105186
 
 
 
Tońcio 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 223
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 6 Lipiec 2010, 23:06   

pawelwy napisał/a:
próbowałem coś znaleźć na temat wyciągania tej wkładki, ale nie znalazłem.


Może to Ci pomoże 8)
http://www.youtube.com/watch?v=sSSgf4ZZCfA
_________________
C 2.5TurboDiesel 96Esprit Brilliant Silver Metalic
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,151 sekundy. Zapytań do SQL: 11