Przesunięty przez: Camel- 16 Październik 2012, 14:25 |
Problem ze stacyjka |
Autor |
Wiadomość |
ztin
Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 8 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 7 Lipiec 2010, 23:28
|
|
|
Próbowałem dzisiaj odpalić samochód i "klapa".Włączają się kontrolki,świece żarowe pięknie grzeją przekręcam kluczyk i rozrusznik się niekręci.Co robić?
[ Dodano: 7 Lipiec 2010, 23:30 ]
Sprawdzałem bezpieczniki są dobre |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 8 Lipiec 2010, 00:18
|
|
|
Sprawdzić samą kostkę stacyjki... a wcześniej stuknąć czymś w rozrusznik, bo zużyte szczotki mogły się zawiesić...
Nie piszesz też czy w czasie przekręcenia kluczyka na rozruch kontrolki przygasają, czy nic się z nimi nie dzieje... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
pawelwy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2010 Posty: 257 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 8 Lipiec 2010, 01:35
|
|
|
Tońcio dzięki. nie wiedziałem nawet, że na youtube można instrukcje napraw samochodu znaleźć. |
_________________ C180 '94 elegance
WDB2020181A105186 |
|
|
|
|
ztin
Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 8 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 2 Sierpień 2010, 10:35
|
|
|
Światła w czasie przekręcania kluczyka nie przygasają.Kostka stacyjki, gdzie ona jest? |
|
|
|
|
mercol200
Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 56 Skąd: kozy
|
Wysłany: 2 Sierpień 2010, 15:53
|
|
|
Kostka stacyjki jest przy stacyjce bezpośrednio, jest przykręcona na 3 śrubach... Mam rozebraną stacyjkę właśnie i mógłbym dodać foto w razie czego. Mam również do sprzedania takową kostkę więc jak by ona była winna to pisz dogadamy się |
|
|
|
|
ztin
Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 8 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 2 Sierpień 2010, 16:15
|
|
|
Po wyjęciu wkładki ze stacyjki i przekręceniu śrubokrętem silnik odpalił,więc to nie jest wina kostki.Jak można wymontować stacyjke? Wkładka wyciągnięta,stacyjka rusza się na wszystkie strony ale niemogę jej wyciągnąć. |
|
|
|
|
Janusz51
C220 Elegance
Dołączył: 23 Maj 2010 Posty: 110 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 2 Sierpień 2010, 23:04
|
|
|
ztin napisał/a: | Po wyjęciu wkładki ze stacyjki i przekręceniu śrubokrętem silnik odpalił,więc to nie jest wina kostki.Jak można wymontować stacyjke? Wkładka wyciągnięta,stacyjka rusza się na wszystkie strony ale niemogę jej wyciągnąć. |
Żeby zdemontować stacyjkę należy wyciągnąć licznik pokazane jest dosyć dobrze na YouTubie potem obniżyć kolumnę kierownicy ja nie zdejmowałem kierownicy tzn koła kierownicy ale aby było wygodniej można ją zdjąć też jest pokazane na You Tubie ale uwaga przed odpięciem poduszki oraz licznika należy odpiąć akumulator bo w przeciwnym razie będzie błąd poduszki a wtedy obowiązkowe kasowanie błędów. Następnie należy odkręcić obejmę mocującą stacyjkę do kolumny kierownicy klucz 10mm a później znaleźć mały okrągły przycisk w części stacyjki, która znajduje się pod obejmą wcześniej odkręconą i wysunąć stacyjkę z kolumny kierownicy. Kostkę stacyjki można wypiąć po od kręceniu trzech śrubek i wyjęciu wkładki z kluczykiem też filmik na you tubie. A moim zdaniem masz ukruszoną tzw płetwę, która wchodzi w otwór kostki. Trzeba będzie kupić używke albo dorobic końcówkę płetwy trochę trzeba się pobawić i da się to zrobić, ja dorobiłem. Ktoś opisał jak to zrobić na forum. |
_________________ ELEGANCE C220D 94'
WDB2021211A103001 |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 2 Sierpień 2010, 23:36
|
|
|
Cytat: | przed odpięciem poduszki oraz licznika należy odpiąć akumulator bo w przeciwnym razie będzie błąd poduszki | Nie trzeba - nie będzie błędów, o ile nie zostanie przekręcony kluczyk w stacyjce po odpięciu poduszki... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Janusz51
C220 Elegance
Dołączył: 23 Maj 2010 Posty: 110 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 3 Sierpień 2010, 08:49
|
|
|
jjankiello napisał/a: | Cytat: | przed odpięciem poduszki oraz licznika należy odpiąć akumulator bo w przeciwnym razie będzie błąd poduszki | Nie trzeba - nie będzie błędów, o ile nie zostanie przekręcony kluczyk w stacyjce po odpięciu poduszki... |
Być może tylko aby wypiąć kostkę stacyjki i wkładkę z kluczykiem, trzeba przekręcić kluczyk w pozycję w której zapala się kontrolka poduszki. Dlatego bezpieczniej jest wypiąć akumulator jest wtedy pewne, że nie zrobimy jakiegoś przypadkowego zwarcia, pozostaje po podłączeniu baterii wpisać kod radia jak jest oryginalne. |
_________________ ELEGANCE C220D 94'
WDB2021211A103001 |
|
|
|
|
ztin
Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 8 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 4 Sierpień 2010, 12:49
|
|
|
Stacyjka wymontowana.Wkładka wykręcona.Ukruszona płetwa.Dziękuję za pomoc. |
|
|
|
|
kostekgt
kostekgt
Dołączył: 06 Sty 2009 Posty: 7 Skąd: Łącko (Małopolska)
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2011, 13:59
|
|
|
Witam. Mam podobny problem jak koledzy wyżej lecz z minimalną różnicą.
Mercedes c200, w202 | 2.0 r.99 | po lifcie
Dojeżdżając do skrzyżowania nagle samochód zgasł. Próby ponownego zapalenia pojazdu spaliły na manowce ponieważ nie mogłem przekręcić kluczyka. Nie działały również przyciski odpowiedzialne za otwieranie/zamykanie samochodu.
Myślałem że to tylko bateryjka się nagle wyczerpała ale po jej wymianie bez zmian... Dioda w kluczyku świeci podczas naciskania przycisków.
Nie wiem co zrobić. Czy zepsuła się stacyjka czy kluczyk?
W kluczyku cewka była już przewijana ( jeśli znowu była by zepsuta powinno działać zamykanie/otwieranie drzwi jak poprzednim razem a NIE DZIAŁA)
Proszę o szybką pomoc. A teraz idę go sprowadzić do domu myślę że jak już będę ktoś da rady mi coś poradzić.
ps. Przy wymianie Stacyjki+kluczyka potrzebne jest skonfigurowanie go z komputerem?? Czy wymiana stacyjki załatwiła by sprawę? |
_________________ C200 (w202)
99r
2.0 (benzyna)
automat
Anglik, po liftingu |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2011, 15:03
|
|
|
kostekgt, jeszcze blokade kierownicy trzeba zgrac |
_________________ C180 1999r WDB2020182F845343 |
|
|
|
|
Manfredo
C200D 1995rocznik
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 133 Skąd: zza ściany:)
|
Wysłany: 16 Kwiecień 2011, 09:50
|
|
|
u mnie jednak tez stacyjka do wymiany, bo za kazdym razem, gdy blokuje kierownice nie moge jej odblokowac:/ czy ktos sie orientuje czy mozna jakas ta blokade wylaczyc??bo na chwile obecna nie mam kasy na wymiane stacyjki, gdyz ceny sa dosc spore:/ |
|
|
|
|
Geniek
Geniek
Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 86 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 23 Maj 2011, 21:54
|
|
|
Panowie odświeżam temat. Mianowicie zepsuła się mi stacyjka bo można ją było przekręcić tylko do pozycji 2 i nie dało się włączyć zapłonu. Po wyjęciu wkładki i stacyjki okazało się, że uszkodzona jest płetwa? przekazująca obrót do kostki stacyjki.
Kupiłem nową stacyjkę Valeo (wcześniej zateściłem na sucho bez montażu wkładając samą wkładkę - ok) złożyłem do kupy założyłem tę czarny cylindryczny metal od przodu na wkład i po wyjęciu kluczyka włączyła się blokada kiery i teraz nie da się w ogóle przekręcić kluczyka z pozycji '0'. Próbowałem ze 4h kręcąc delikatnie kierownicą i nic. Nie wiem co zrobić !!
Czy da radę sciąnąć sam ten metal od frontu osłaniający wkładkę bez przękręcenia kluczyka w pozycję 1? Bo podejrzewam że on jest winowajcą. Bez niego chodziło ok. Kluczyk wyciągałem i wkładałem bez problemu, przekręcał się też ok i dało się odpalić samochód. Jestem w kropce. Albo czy da się wyciągnąć stacyjkę bez demontażu wkładki? Bez jakiejś rzeźby w aucie? Może odkręcając kolumnę kierowniczą?
Ma ktoś jakieś pomysły? Wszelkie rady mile widziane. |
_________________ Geniek
------------------------------------------
C180 Classic, 94r. VIN: wdb2020181a138666 |
|
|
|
|
PLEBSON
Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Lis 2009 Posty: 394 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 17 Sierpień 2012, 06:45
|
|
|
Witam
Mam problem taki jak koledzy ale .
Wczoraj normalnie sobie jeździłem itd. gdy wsiadałem do samochodu wkładam kluczyk i mogę go przekręcić tylko o kilka milimetrów. po około godzinie zmagań zadzwoniłem po lawetę . odwiozła mnie do garażu i zaczęliśmy z kolega męczarnie które trwały kilka godzin a wynik ich okazał się zerowy . Poprostu nie mam możliwości wyjęcia wkładki bo kluczyk się przekręca tylko kilka milimetrów . Zaczęliśmy od spodu rozkręcać wszystko i dalej nic i teraz pytanie w jaki sposób mogę wyjąć cała stacyjkę ? albo sama wkładkę ? Czy rozwiercenie coś da ? czy mogę narobić sobie jeszcze większych szkód ? Chyba ze jest ktoś z lublina co podjął by się tego wyjęcia za kilka piwek Jak coś piszcie bo jestem unieruchomiony może być pw. |
_________________ C 180 ELEGANCE 1993
OCEN
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=11162
http://www.youtube.com/wa...I&v=aMOo4324FCA
http://www.youtube.com/wa...v=pbyCZRX8YCs#! |
|
|
|
|
|