|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Wymiana poduszek (przednich) tylnego wózka |
Autor |
Wiadomość |
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 14 Sierpień 2012, 13:14 Wymiana poduszek (przednich) tylnego wózka
|
|
|
Poniższa prezentacja powstała tak naprawde dzieki koledze Greg_G, który w jednym z postów opisał jak, jak te poduszki wymienić bez demontażu całego wózka. Postanowiłem sie za to zabrać samemu z pomoca rodzinnego mechanika. W zasazdzie praca nie jest trudna (a tym bardziej nie warta 100 czy 200zł, które kasują mechanicy) i mozna ją wykonac bez kanału (wszystko robimy i tak od strony koła), jednak pomoc drugiej osoby jest niezbędna.
Jak rozpoznać czy poduszki są już do wymiany
Tematów o objawach jest mnóstwo na forum. Można jednak wykonać szybki test na samochodzie.
Tylnych w zasadzie się nie wymienia, ale profilaktycznie można sprawdzić je podważąjąc łyżką. Jeśli są sztywne, to OK. Przednie również podnosimy łyżką. Jeśli sanki unoszą się bez problemu, to poduchy do wymiany.
Można zrobic jeszcze tak: wchodzimy pod auto. Drugiej osobie każemy zaciągnąć mocno reczny i próbować gwałtownie próbować ruszac samochodem. Jeśli wózek na przednich gumach podnosi sie do góry, to oznacza, że guma straciła swoje właściwości. Na nowych gumach wózek pozostaje nieruchomy w czasie takiego testu.
co jest potrzebne
*grzechotkę oraz nasadke 19 (trzeba sprawdzic jaka dokładnie jest śruba mocująca wózek bo u kolegiGreg_G był akurat torx )
*klocki, pustaki- cokolwiek na czym mozna postawic auto, po zdjęciu tylnich kół
*wd 40
*wazeline
*rozpuszczalnik plus szmatka
*gruboziarnisty papier ścierny
* solidny młotek
*najlepiej dwa przecinaki oraz łyżke bądź jakąś breszkę
*długa solidną rurę (do odginania wózka)
*podnośnik hydraliczny
*no i poduszki- najlepiej Lemforder, bo to oryginał, tyle, że znaczek jest po prostu zdrapany. Numer oryginału pozostał
Przebieg prac
Zaczynamy od zdjęcia kół. Auto ustawiamy na jakiś klockach, ponieważ obydwa koła muszą byc zdjęte jednoczesnie. Ja akurat użyłem do tego betonowego pustaka oraz metalowej szyny... Ukazują nam sie przednie poduszki. Warto między kołniez poduszki a gniazdo wózka wlac troche wd40- będzie łatwiej wybic poduszki.
Odkręcamy śruby mocujące- nie powinno byc problemu z ich odkręceniem- bez problemu zrobimy to równiez od strony nadkola. Wózek opada o jakiejś 2cm. Nie obawiajcie się, nic złego sie nie stanie: sprężyna nie wystrzeli a wózek nie spadnie.
Teraz sedno roboty, czyli wybicie poduszki z gniazda. W zasadzie sposób jest jeden: wybicie przy pomocy przecinaka i młotka. Zapomnijcie o próbie wyprasowania jej od spodu przy pomocy np podnośnika.
Teraz wbijamy przecinak miedzy kołnież tuleji a gniazdo wózka, próbując ją wyciągnąc. Mozna sie wspomóc łyżka. Tuleje trzeba zniszczyć, żeby wyszła. Jednocześnie musimy ją tak podważać, żeby wyszedł najpierw środek. Aluminiowy pierścień wyciągnie się na końcu. Na szczęscie jest olejowa, więc w środku jest pusta i środek odzdziela się od reszty, po kilku minutach pracy przecinakiem i łyżki. U mnie nie trwało to zbyt długo. Żeby wyciągnąc resztki z gniazda, trzeba jeszcze bardziej podginać wózek na dół. Co ciekawe guma nie była sparciała a w środku był jeszcze olej.
Teraz trzeba usunąc resztki rdzy z gniazda i dobrze wyczyścić z brudu samo gniazdo. Jest to konieczne, poniewaz mogą byc problemy z wciśnięciem nowej. Na czystą powierzchnię nakładamy trochę wazeliny, tak samo smarujemy nową poduszkę. Żeby poduszkę nałożyć wstępnie na gniazdo, trzeba dośc mocno nagiąć wózek. Kiedy juz to zrobimy, pod wózek kładziemy podnośnik i podnosząc wózek do góry wciskamy tuleje w gniazdo, pilnując żeby wcisła się równo. U mnie weszła jak w masełko.
Nie wciskamy jej poprzez wkręcanie śruby!
Podobnie z drugą stroną.
Gdy wszytko gotowe znowu podnosimy wózek i przekręcamy śruby. Zakładamy koła i gotowe!!!
U mnie przede wszystkim niemal zniknęło mocne walnięcie pod spodem auta przy gwałtownym puszczeniu sprzęgła po zmianie biegu(jakby ktoś młotem walnął w podłoge auta). Jak sie okazało przyczyną nie był wcale luz na wałku wyjściowym mostu napędowego, czy też niewielkie luzy na łączeniu wału. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
Ostatnio zmieniony przez Camel- 16 Sierpień 2012, 06:18, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15 Sierpień 2012, 18:54
|
|
|
Elegancko.
Guma może nie sparciała a olej cały, ale na pewno "rdzeń" tuleji mocno ugnieciony. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 15 Sierpień 2012, 19:18
|
|
|
Świetny tutek Perzu, Ja też miałem kilka zdjęć z wymiany, ale Twoje lepsze.
U mnie tuleje też były 'na oko' w porządku, chociaż na szarpakach pokazywały luzy.
Wymiana jednak była trafiona, przed wymianą to tak rzucało (lewo-prawo) na koleinach, że myślałem, że z fotela spadnę |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Wrzesień 2012, 20:26
|
|
|
perzu126, wymieniłem własnie tuleje u siebie wg Twojego manualu. Niecałe dwie godzinki niespiesznej roboty. Teraz w koleinach wreszcie jedzie gdzie powinien, a nie tam gdzie chce.
Tuleje które wyciągnąłem (Meyle) były wymieniane jakies 3 lata temu i przejechały ok 60 kkm. Co ciekawe guma była w bardzo dobrym stanie, natomiast odwulkanizowała się wewnętrzna aluminiowa tuleja z powodu korozji. Generalnie ścianki tej tulei zamieniły się w kupkę białego proszku. Dziadostwo |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 15 Wrzesień 2012, 08:12
|
|
|
Javoreczek, ciesze sie że przydało się komuś To faktycznie marnej jakości te tuleje. Moje oryginalne po 400tys km wyglądały lepiej Kupiłes Lemfordera? Ostatnio w drodze na zlot miałem okazję jechać o mega wielkch koleinach. Dalej rzuca ale jakby nie ta mocno już |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15 Wrzesień 2012, 09:06
|
|
|
Febi kupiłem, a w środku Boge, ale to ponoć normalne.
A w mega wielkich koleinach, to chyba każdym samochodem będzie rzucało
Ja, jak wyżej wspomniałem, czuję znaczną poprawę. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
boombounce
Dołączył: 28 Cze 2012 Posty: 17 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 4 Listopad 2012, 23:15
|
|
|
Zgodnie z powyższą instrukcją udało mi się wymienić poduszki w mojej gwiazdce.
Całość opisana przez autora bardzo dokładnie, od siebie chciałbym jeszcze dodać że po odkręceniu śrub mocujących nie trzeba jakoś bardzo wózka odginać żeby włożyć nowe poduszki - wystarczy lekko zaprzeć łomem i przerwa jest juz odpowiednio duża.
Tak jak kolega Perzu126 wspomniał największym problemem jest jednak wybicie starych poduszek - u mnie jedna z nich była w całkowitej rozsypce jednak stawiała jeszcze większy opór podczas wyciągania niż ta po drugiej stronie w lepszej kondycji. Przydatne przy demontażu poduszek okazały się przecinak, dłuto, wd-40 i mały metalowy klin który wbijałem pomiędzy kołnierz poduszki, a gniazdo w którym była osadzona. Sama czynność wybicia starych poduszek zajęła mi około godziny czasu.
Na sam koniec dodam że jestem bardzo zadowolony z wymiany, zniknęło szarpanie i bujanie podczas zmiany biegów oraz występujące czasami uderzenie, huk z tyłu przy gwałtowym puszczeniu sprzęgła. |
_________________ Mercedes Benz W202 C180 LPG ELEGANCE 1994 MALACHITE |
|
|
|
|
K@MIL
C 220 Diesel---93r.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2011 Posty: 179 Skąd: EKU
|
Wysłany: 27 Kwiecień 2013, 19:19
|
|
|
jak myślicie, jest sens to ruszać ?
|
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
Pandzik
Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 11 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 15 Maj 2013, 21:42
|
|
|
Wymieniałem u siebie parę dni temu komplet poduszek. Przednie wyszły dość gładko przy pomocy przecinaka a po oderwaniu od kołnierza łycha do wymiany opon w środek i ostateczne rozgrzebywanie tej osłony aluminiowej potem mydełko w płynie i wciskanie. Tylne za to to była katorga, tłuczenie, zbijanie aż wyszły, za to wprasowanie było zabawne. Ponownie mydełko w płnie odpowiedniej średnicy rura i opuszczałem podnośnik najazdowy.
Prawa strona była u mnie jeszcze w miarę, za to lewa wykończona tak że auto się zaczęło przechylać. Na ostrych zakrętach w prawo uczucie lecenia bokiem, na progach zwalniających tył nurkował lewą stroną.
Ja kupiłem poduchy "Lemforder" w intercars (za komplet wyszło mi 210zł) to są mercedesa tylko będą miały zdrapany znaczek.
l2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1058 raz(y) 215,66 KB |
|
|
|
|
|
K@MIL
C 220 Diesel---93r.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2011 Posty: 179 Skąd: EKU
|
|
|
|
|
reptaill
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Gru 2012 Posty: 232 Skąd: Opole
|
Wysłany: 28 Czerwiec 2013, 16:07
|
|
|
Witam
Wymieniałem ostatnio poduszki na nowe lemfordera ale w środku orginał BOGE ze zdartym logiem Gwiazdy. Decyzja podjęta o wymianie po wyglądały tak jak u kolegi K@MIL, przed wymianą. Ale podczas wymiany włożeniu nowych poduszek które idealnie wpasowały się w gniazdo i weszły do końca, problem pojawił się przy skręcaniu. Śruba przykręcona na maksa a dalej jest przerwa pomiędzy mocowaniem a górną częścią poduszki
Tak ma być? Mam problemy czasami przy ruszaniu, a wrażenie jest takie jakby sanie napierd... w podłogę bagażnika aż cały tył podskakuje ... |
_________________ W202 c180 M111.920
WDB2020181a370223 |
|
|
|
|
Piotrek1401
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Gru 2012 Posty: 206 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 28 Czerwiec 2013, 23:12
|
|
|
Gumowy dystans pomiędzy "talerz" na śrubie a sanie powinien załatwić sprawę |
_________________ C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 29 Czerwiec 2013, 01:08
|
|
|
reptaill napisał/a: | Śruba przykręcona na maksa a dalej jest przerwa pomiędzy mocowaniem a górną częścią poduszki |
Chodzi Ci o szczeline między podłogą a poduszką, bo nie rozumiem.
reptaill napisał/a: | Mam problemy czasami przy ruszaniu, a wrażenie jest takie jakby sanie napierd... w podłogę bagażnika aż cały tył podskakuje ... |
Najlepiej na kanał i z kanału obserwować co tak wali. Jedna osoba do auta, hamulec awaryjny na full i próbuje ruszać. A od spodu obserwujesz co tak wali |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,187 sekundy. Zapytań do SQL: 12
| |
|