Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana poduszek (przednich) tylnego wózka
Autor Wiadomość
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 14 Sierpień 2012, 13:14   Wymiana poduszek (przednich) tylnego wózka

Poniższa prezentacja powstała tak naprawde dzieki koledze Greg_G, który w jednym z postów opisał jak, jak te poduszki wymienić bez demontażu całego wózka. Postanowiłem sie za to zabrać samemu z pomoca rodzinnego mechanika. W zasazdzie praca nie jest trudna (a tym bardziej nie warta 100 czy 200zł, które kasują mechanicy) i mozna ją wykonac bez kanału (wszystko robimy i tak od strony koła), jednak pomoc drugiej osoby jest niezbędna.

Jak rozpoznać czy poduszki są już do wymiany

Tematów o objawach jest mnóstwo na forum. Można jednak wykonać szybki test na samochodzie.
Tylnych w zasadzie się nie wymienia, ale profilaktycznie można sprawdzić je podważąjąc łyżką. Jeśli są sztywne, to OK. Przednie również podnosimy łyżką. Jeśli sanki unoszą się bez problemu, to poduchy do wymiany.
Można zrobic jeszcze tak: wchodzimy pod auto. Drugiej osobie każemy zaciągnąć mocno reczny i próbować gwałtownie próbować ruszac samochodem. Jeśli wózek na przednich gumach podnosi sie do góry, to oznacza, że guma straciła swoje właściwości. Na nowych gumach wózek pozostaje nieruchomy w czasie takiego testu.


co jest potrzebne
*grzechotkę oraz nasadke 19 (trzeba sprawdzic jaka dokładnie jest śruba mocująca wózek bo u kolegiGreg_G był akurat torx )
*klocki, pustaki- cokolwiek na czym mozna postawic auto, po zdjęciu tylnich kół
*wd 40
*wazeline :mrgreen:
*rozpuszczalnik plus szmatka
*gruboziarnisty papier ścierny
* solidny młotek
*najlepiej dwa przecinaki oraz łyżke bądź jakąś breszkę
*długa solidną rurę (do odginania wózka)
*podnośnik hydraliczny
*no i poduszki- najlepiej Lemforder, bo to oryginał, tyle, że znaczek :mb: jest po prostu zdrapany. Numer oryginału pozostał :shock:

Przebieg prac

Zaczynamy od zdjęcia kół. Auto ustawiamy na jakiś klockach, ponieważ obydwa koła muszą byc zdjęte jednoczesnie. Ja akurat użyłem do tego betonowego pustaka oraz metalowej szyny... Ukazują nam sie przednie poduszki. Warto między kołniez poduszki a gniazdo wózka wlac troche wd40- będzie łatwiej wybic poduszki.



Odkręcamy śruby mocujące- nie powinno byc problemu z ich odkręceniem- bez problemu zrobimy to równiez od strony nadkola. Wózek opada o jakiejś 2cm. Nie obawiajcie się, nic złego sie nie stanie: sprężyna nie wystrzeli a wózek nie spadnie.




Teraz sedno roboty, czyli wybicie poduszki z gniazda. W zasadzie sposób jest jeden: wybicie przy pomocy przecinaka i młotka. Zapomnijcie o próbie wyprasowania jej od spodu przy pomocy np podnośnika.
Teraz wbijamy przecinak miedzy kołnież tuleji a gniazdo wózka, próbując ją wyciągnąc. Mozna sie wspomóc łyżka. Tuleje trzeba zniszczyć, żeby wyszła. Jednocześnie musimy ją tak podważać, żeby wyszedł najpierw środek. Aluminiowy pierścień wyciągnie się na końcu. Na szczęscie jest olejowa, więc w środku jest pusta i środek odzdziela się od reszty, po kilku minutach pracy przecinakiem i łyżki. U mnie nie trwało to zbyt długo. Żeby wyciągnąc resztki z gniazda, trzeba jeszcze bardziej podginać wózek na dół. Co ciekawe guma nie była sparciała a w środku był jeszcze olej.





Teraz trzeba usunąc resztki rdzy z gniazda i dobrze wyczyścić z brudu samo gniazdo. Jest to konieczne, poniewaz mogą byc problemy z wciśnięciem nowej. Na czystą powierzchnię nakładamy trochę wazeliny, tak samo smarujemy nową poduszkę. Żeby poduszkę nałożyć wstępnie na gniazdo, trzeba dośc mocno nagiąć wózek. Kiedy juz to zrobimy, pod wózek kładziemy podnośnik i podnosząc wózek do góry wciskamy tuleje w gniazdo, pilnując żeby wcisła się równo. U mnie weszła jak w masełko.
Nie wciskamy jej poprzez wkręcanie śruby!
Podobnie z drugą stroną.
Gdy wszytko gotowe znowu podnosimy wózek i przekręcamy śruby. Zakładamy koła i gotowe!!!

U mnie przede wszystkim niemal zniknęło mocne walnięcie pod spodem auta przy gwałtownym puszczeniu sprzęgła po zmianie biegu(jakby ktoś młotem walnął w podłoge auta). Jak sie okazało przyczyną nie był wcale luz na wałku wyjściowym mostu napędowego, czy też niewielkie luzy na łączeniu wału.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
Ostatnio zmieniony przez Camel- 16 Sierpień 2012, 06:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Sierpień 2012, 18:54   

Elegancko. ;)

Guma może nie sparciała a olej cały, ale na pewno "rdzeń" tuleji mocno ugnieciony.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1636
Skąd: lubelskie
Wysłany: 15 Sierpień 2012, 19:18   

Świetny tutek Perzu, Ja też miałem kilka zdjęć z wymiany, ale Twoje lepsze.
U mnie tuleje też były 'na oko' w porządku, chociaż na szarpakach pokazywały luzy.
Wymiana jednak była trafiona, przed wymianą to tak rzucało (lewo-prawo) na koleinach, że myślałem, że z fotela spadnę :lol:
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 15 Sierpień 2012, 20:37   

Niestety w moich okolicach nie ma kolein, bo drogi wyremontowane :D Ale jestem ciekawy, jak auto będzie jechało w koleinach :?:
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Wrzesień 2012, 20:26   

perzu126, wymieniłem własnie tuleje u siebie wg Twojego manualu. Niecałe dwie godzinki niespiesznej roboty. Teraz w koleinach wreszcie jedzie gdzie powinien, a nie tam gdzie chce. :D
Tuleje które wyciągnąłem (Meyle) były wymieniane jakies 3 lata temu i przejechały ok 60 kkm. Co ciekawe guma była w bardzo dobrym stanie, natomiast odwulkanizowała się wewnętrzna aluminiowa tuleja z powodu korozji. Generalnie ścianki tej tulei zamieniły się w kupkę białego proszku. Dziadostwo :?
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 15 Wrzesień 2012, 08:12   

Javoreczek, ciesze sie że przydało się komuś :wink: To faktycznie marnej jakości te tuleje. Moje oryginalne po 400tys km wyglądały lepiej :D Kupiłes Lemfordera? Ostatnio w drodze na zlot miałem okazję jechać o mega wielkch koleinach. Dalej rzuca ale jakby nie ta mocno już
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Wrzesień 2012, 09:06   

Febi kupiłem, a w środku Boge, ale to ponoć normalne.
A w mega wielkich koleinach, to chyba każdym samochodem będzie rzucało :wink:
Ja, jak wyżej wspomniałem, czuję znaczną poprawę.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
boombounce 


Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 17
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 4 Listopad 2012, 23:15   

Zgodnie z powyższą instrukcją udało mi się wymienić poduszki w mojej gwiazdce.
Całość opisana przez autora bardzo dokładnie, od siebie chciałbym jeszcze dodać że po odkręceniu śrub mocujących nie trzeba jakoś bardzo wózka odginać żeby włożyć nowe poduszki - wystarczy lekko zaprzeć łomem i przerwa jest juz odpowiednio duża.
Tak jak kolega Perzu126 wspomniał największym problemem jest jednak wybicie starych poduszek - u mnie jedna z nich była w całkowitej rozsypce jednak stawiała jeszcze większy opór podczas wyciągania niż ta po drugiej stronie w lepszej kondycji. Przydatne przy demontażu poduszek okazały się przecinak, dłuto, wd-40 i mały metalowy klin który wbijałem pomiędzy kołnierz poduszki, a gniazdo w którym była osadzona. Sama czynność wybicia starych poduszek zajęła mi około godziny czasu.
Na sam koniec dodam że jestem bardzo zadowolony z wymiany, zniknęło szarpanie i bujanie podczas zmiany biegów oraz występujące czasami uderzenie, huk z tyłu przy gwałtowym puszczeniu sprzęgła.
_________________
Mercedes Benz W202 C180 LPG ELEGANCE 1994 MALACHITE
 
 
K@MIL 
C 220 Diesel---93r.

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 179
Skąd: EKU
Wysłany: 27 Kwiecień 2013, 19:19   

jak myślicie, jest sens to ruszać ?





 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 2 Maj 2013, 08:45   

Moim zdaniem poduszek w zasadzie już nie masz- wymieniaj jak najszybciej
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Pandzik 


Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 11
Skąd: Brzeg
Wysłany: 15 Maj 2013, 21:42   

Wymieniałem u siebie parę dni temu komplet poduszek. Przednie wyszły dość gładko przy pomocy przecinaka a po oderwaniu od kołnierza łycha do wymiany opon w środek i ostateczne rozgrzebywanie tej osłony aluminiowej :) potem mydełko w płynie i wciskanie. Tylne za to to była katorga, tłuczenie, zbijanie aż wyszły, za to wprasowanie było zabawne. Ponownie mydełko w płnie odpowiedniej średnicy rura i opuszczałem podnośnik najazdowy.

Prawa strona była u mnie jeszcze w miarę, za to lewa wykończona tak że auto się zaczęło przechylać. Na ostrych zakrętach w prawo uczucie lecenia bokiem, na progach zwalniających tył nurkował lewą stroną.

Ja kupiłem poduchy "Lemforder" w intercars (za komplet wyszło mi 210zł) to są mercedesa tylko będą miały zdrapany znaczek.

l2.jpg
Plik ściągnięto 1057 raz(y) 215,66 KB

 
 
 
K@MIL 
C 220 Diesel---93r.

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 179
Skąd: EKU
Wysłany: 17 Czerwiec 2013, 22:50   

Moja fotorelacja, może się komuś przyda:

Uploaded with ImageShack.com

Uploaded with ImageShack.com

Uploaded with ImageShack.com

Uploaded with ImageShack.com

Uploaded with ImageShack.com

Uploaded with ImageShack.com
 
 
reptaill 

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 232
Skąd: Opole
Wysłany: 28 Czerwiec 2013, 16:07   

Witam

Wymieniałem ostatnio poduszki na nowe lemfordera ale w środku orginał BOGE ze zdartym logiem Gwiazdy. Decyzja podjęta o wymianie po wyglądały tak jak u kolegi K@MIL, przed wymianą. Ale podczas wymiany włożeniu nowych poduszek które idealnie wpasowały się w gniazdo i weszły do końca, problem pojawił się przy skręcaniu. Śruba przykręcona na maksa a dalej jest przerwa pomiędzy mocowaniem a górną częścią poduszki :?
Tak ma być? Mam problemy czasami przy ruszaniu, a wrażenie jest takie jakby sanie napierd... w podłogę bagażnika aż cały tył podskakuje ...
_________________
W202 c180 M111.920
WDB2020181a370223
 
 
Piotrek1401 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 206
Skąd: Będzin
Wysłany: 28 Czerwiec 2013, 23:12   

Gumowy dystans pomiędzy "talerz" na śrubie a sanie powinien załatwić sprawę ;)
_________________
C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562
 
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 29 Czerwiec 2013, 01:08   

reptaill napisał/a:
Śruba przykręcona na maksa a dalej jest przerwa pomiędzy mocowaniem a górną częścią poduszki

Chodzi Ci o szczeline między podłogą a poduszką, bo nie rozumiem.
reptaill napisał/a:
Mam problemy czasami przy ruszaniu, a wrażenie jest takie jakby sanie napierd... w podłogę bagażnika aż cały tył podskakuje ...

Najlepiej na kanał i z kanału obserwować co tak wali. Jedna osoba do auta, hamulec awaryjny na full i próbuje ruszać. A od spodu obserwujesz co tak wali
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,166 sekundy. Zapytań do SQL: 12