Rozrusznik nie kreci konstrolki nie przygasaja brak reakcji |
Autor |
Wiadomość |
ostr8
Dołączył: 22 Sie 2011 Posty: 9 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 24 Październik 2012, 21:02 Rozrusznik nie kreci konstrolki nie przygasaja brak reakcji
|
|
|
Mam pytanie co moze byc powodem braku pradu/napiecia na grubym przewodzie idacym do rozrusznika?? Czy na swej drodze ma jakies przekazniki albo bezpiecznik który mógl sie przepalic i blokuje przeplyw?? prosze o szybka odpowiedz
dzieki
C180 elegance 1.8 benzyna+gaz
WDB2020181A251277
przed liftem |
_________________ Mercedes c180 w202 WDB2020181A251277 bez przepływomierza Manualna pb+lpg 1.8 |
Ostatnio zmieniony przez ostr8 27 Październik 2012, 14:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mbsly
Sylwester Zabadała
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Wrz 2007 Posty: 428 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 24 Październik 2012, 23:49
|
|
|
ostr8 napisał/a: | ma jakies przekazniki albo bezpiecznik który mógl sie przepalic i blokuje przeplyw |
nie,nie ma idzie bezposrednio od aku,laczy sie pod pedalem gazu i wychodzi na zewnatrz karoserii...
moze przewod od rozrusznika sie utlenil i na laczeniu brak przejscia... |
_________________ C 36 AMG WDB2020281F421896
|
|
|
|
|
ostr8
Dołączył: 22 Sie 2011 Posty: 9 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 25 Październik 2012, 19:36
|
|
|
Wiec tak.Znalazłem pod pedalem te wszystkie kable i na wszystkich jest jakieś napięcie zalozny ze okolo 12v ale niestety na jednej srubie/laczniku jest tylko 0.5 v. Znalazlem tam metalowe okragle cudowe ktore nie wiem do czego sluzy.Dochodzi do niego wlasnie prad 12v a na wyjsciu z niego juz 0.5v.Moze mi ktos powiedziec czy tak ma byc?? Do czego jest wgl to urzadzenie?? Glownym problemem jest to ze mam zbyt male napiecie na kablu (chyba fioletowym od stacyjki) idacym do rozrusznika jest na nim zaledwie 0.2-3 v zamiast okolo 12v.Jakies pomysly??Mysle ze chodzi wlasnie o te male cudo pod pedalem gazu |
_________________ Mercedes c180 w202 WDB2020181A251277 bez przepływomierza Manualna pb+lpg 1.8 |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Październik 2012, 10:20
|
|
|
ostr8 napisał/a: | Znalazlem tam metalowe okragle cudowe |
Może zrób zdjęcie tego cudowego, bo ja osobiscie nie wiem o co chodzi |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
ostr8
Dołączył: 22 Sie 2011 Posty: 9 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 27 Październik 2012, 13:13
|
|
|
Jak nie zapomne to zrobie te zdjecie i wstawie.Ale teraz tak jaki moze byc powod ze na kablu rfioletowym po przekreceniu stacyjki jest normalnie prad ale jak rozrusznik jest odlaczony.Gdy podlaczy sie rozrusznik i przekreci stacyjke pradu juz nie ma.
Jakies zwarcie?? Jakies pomysly??
Pomiary robione przy samej stacyjce przy kostce pod stacyjka po lewej stronie oraz po wyjsciu z samochodu pod maska obok pompy abs na kostce/laczniku.W tym wlasnie ostatnim miejscu jest prad jak nie jest podlaczony rozrusznik.Z tego miejsca kabel fioletowy juz nigdzie nie idzie tylko prosto do rozrusznika |
_________________ Mercedes c180 w202 WDB2020181A251277 bez przepływomierza Manualna pb+lpg 1.8 |
|
|
|
|
gibaj
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 268 Skąd: LBL
|
Wysłany: 27 Październik 2012, 15:49
|
|
|
uszkodzone zwoje w rozruszniku czyli krótko mówiąc nie opłacalna tranzakcja
chyba ze kumasz o co chodzi wogóle w rozruszniku
najlepiej jakbyś miał rozrusznik do podmiany sprawdzić (oczywiście sprawny) |
|
|
|
|
ostr8
Dołączył: 22 Sie 2011 Posty: 9 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 27 Październik 2012, 20:18
|
|
|
Niestety raczej odpada bo sprawdzane na dwóch rozrusznikach :] polaczone na krótko przy samej wtyczke stacyjki kabla 30 i 50 kreca obydwa.po zlozeniu dzieje sie to co wyzej opisalem :] |
_________________ Mercedes c180 w202 WDB2020181A251277 bez przepływomierza Manualna pb+lpg 1.8 |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 28 Październik 2012, 12:28
|
|
|
Na pierwszy rzut oka problem siedzi w kostce stacyjki - do wymiany... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
ostr8
Dołączył: 22 Sie 2011 Posty: 9 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 28 Październik 2012, 12:34
|
|
|
Tylko właśnie z tą kostką tez jest dziwnie.Stacyjka składa się z tych 2 kostek.Jedną można łatwo wyciągnąć do której wchodzą bolce i druga z bolcami.Wiec tak po złączeniu na krotko tej pierwszej kostki kreci rozrusznik.Po złożeniu dwóch kostek razem i kręceniu kluczykiem nie kreci,nic się nie dzieje.Sprawdziłem więc tą drogą kostkę z bolcami i po przekręceniu kluczykiem robi się przejście na bolcach 30 i 50.Jakiś pomysł??Stacyjka ma jakiś wadliwy element i jest przejście ale przy większym natężeniu/napięciu prądu nie daje rady?? |
_________________ Mercedes c180 w202 WDB2020181A251277 bez przepływomierza Manualna pb+lpg 1.8 |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29 Październik 2012, 11:32
|
|
|
ostr8 napisał/a: | jest przejście ale przy większym natężeniu/napięciu prądu nie daje rady?? |
Dokladnie tak własnie może być. Ten wadliwy element to właśnie owa kostka stacyjki, czyli ten metalowy walec z pinami na końcu stacyjki (nie ta wtyczka z kablami, którą się do niej podłącza) |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
ostr8
Dołączył: 22 Sie 2011 Posty: 9 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 29 Październik 2012, 19:19
|
|
|
Na koniec wyszło na to że powodem była ze starości nie czyszczona stacyjka :] w środku niej nagromadził się taki syf/smary/kleiła się cała , aż w końcu prawdopodobnie nie łączyła do końca i dlatego dawała jakieś tam napięcie. Po wyczyszczeniu działa jak nowa :]
Identyczne jak z tymi przyklejającymi się wskazówkami w zegarach :]
Jak by ktoś kiedyś miał jakieś pytania o wyjęcię stacyjki pisać :]
W moim przypadku przycisk który należy wcisnąć aby wyjąc stacyjkę z kierownicy też trzeba mieć kluczyk przekręcony na 1 - Inaczej się nie wciśnie.Być może przeoczyłem to na forum albo nikt nie pisał.
Pozdrawiam |
_________________ Mercedes c180 w202 WDB2020181A251277 bez przepływomierza Manualna pb+lpg 1.8 |
|
|
|
|
|