Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
1 Grudzień 2012, 23:16
wiatraki od chłodnicy klimy
Autor Wiadomość
Adam8203 
C-180 sport

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 96
Skąd: Łódź
  Wysłany: 25 Kwiecień 2006, 19:16   wiatraki od chłodnicy klimy

Witam. Mam pytanko. Jak chodzą wasze wiatraki od chłodnicy klimatyzacji bo u mnie włanczają sie na 5-10 sekund potem na dziesięć sekund się wyłanczają i tak w kółko.?????
 
 
PiotrekM 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Lut 2006
Posty: 68
Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Kwiecień 2006, 20:24   

U mnie dokładnie tak samo, przy tym hałasują niemiłosiernie :)
_________________
W202 C180 '95
 
 
Wojtek 
C180 Esprit

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lut 2006
Posty: 14
Skąd: Konin
Wysłany: 25 Kwiecień 2006, 21:52   

Poszedłem sprawdzic jak u mnie chodza i sie zdziwiłem bo nie chce mi sie kllima załączyć.
W kabinie na przycisku pokazuje ze klima chodzi a wiatraki stoją i na próżno czekać na powiew zimy z nawiewu. I co teraz???
Pozdrawiam.
_________________
C180 95r. LPG
 
 
 
driver 

Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 103
Skąd: W-wa
Wysłany: 16 Lipiec 2011, 15:42   

Mam u siebie takie oto wiatraki od klimy




I chciałbym wiedzieć jak one się powinny załączać , bo mi się już zapomniało jak to było wcześniej .
Czy winny się załączać dwa jednocześnie czy też kolejno pierwszy a gdy ten sobie nie radzi to drugi ?

U mnie jakoś startuje jeden , drugi czeka :?: albo brak mu napięcia , po przełożeniu wtyczek jest to samo , tak jakby z jednej wtyczki nie było podawane napięcie .
Czy to jest prawidłowa praca czy moduł sterujący połowicznie padł ?
_________________
W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454
 
 
j@wa 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 108
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 16 Lipiec 2011, 17:47   

U mnie kręcą się oba na raz. One mają chłodzić czynnik chłodzący w układzie klimy. ,Jeżeli temperatura czynnika wzrośnie powyżej jakiejś granicy,odpalają się oba aby obniżyć jak najszybciej tem. czynnika. Więc tryb jeden a potem drugi nie zdał by egzaminu.
_________________
W202T 250TD '98r. WDB2021881F769383
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 16 Lipiec 2011, 21:39   

driver napisał/a:
jak one się powinny załączać , bo mi się już zapomniało jak to było wcześniej .
Czy winny się załączać dwa jednocześnie czy też kolejno pierwszy a gdy ten sobie nie radzi to drugi ?
Obydwa wentylatory powinny chodzić,.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 17 Lipiec 2011, 09:11   

Adaśko napisał/a:
driver napisał/a:
jak one się powinny załączać , bo mi się już zapomniało jak to było wcześniej .
Czy winny się załączać dwa jednocześnie czy też kolejno pierwszy a gdy ten sobie nie radzi to drugi ?
Obydwa wentylatory powinny chodzić,.

obydwa wentylatory powinny chodzić. w razie zatarcia/uszkodzenia/przerwy w obwodzie będzie chodził tylko jeden lecz będzie sterowany wyższymi obrotami.
a do tego co jest uszkodzony, napięcie będzie tylko przez ułamek sekundy i sterownik je odłączy. i tak za każdym razem jak wentylatory będą miały być załączane.
 
 
 
driver 

Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 103
Skąd: W-wa
Wysłany: 17 Lipiec 2011, 13:54   

w moim przypadku oba wentylatory sa sprawne bo po przełożeniu wtyczek każdy z osobna pracuje najpierw z wysokimi obrotami a następnie wolniej , aż do całkowitego odłączenia . Czyli radzi sobie ze schłodzeniem ( przynajmniej przy obecnej niewygórowanej temperaturze na zewnątrz ) . Gorzej gdy rzeczywiście i ten sprawny też zastrajkuje .
Czy jest zabezpieczenie , które odłączy sprężarkę czy też może mi rozwalić układ ?
Z tego wynika ,że moduł sterowania częściowo dał ciała albo jakiś styk/wsuwka nie przewodzi .
_________________
W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454
 
 
grzesiq 

Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 60
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17 Lipiec 2011, 14:25   

Witam
Ja u siebie miałem tak że sprężarka działała a wentylatory się nie obracały. Jedyny minus tego układu był taki że powietrze z kratek leciało ciepłe jak się stało np. w korku.
_________________
C-klasse ELEGANCE 230K+LPG STAG300 / 96` WDB2020241F362855
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 17 Lipiec 2011, 14:41   

driver napisał/a:
Gorzej gdy rzeczywiście i ten sprawny też zastrajkuje .
Czy jest zabezpieczenie , które odłączy sprężarkę czy też może mi rozwalić układ ?
sprężarka powinna się wyłączyć, jednak czasami potrafi wzrosnąć na tyle ciśnienie (zwłaszcza przy słabym wisko), że coś puści, chłodnica, albo uszczelniacz na sprężarce. Taki przypadek miałem w swoim, przepalił się bezpiecznik od wentylatorów, wisko można było ręką zatrzymać i ciśnienie zrobiło spustoszenie. Na wiosnę miałem wydatek; chłodnica (skraplacz) 450 zł, wymiana uszczelniacza 100 zł, nabicie 150 zł. Chciałbym zaznaczyć, że mam po lifcie, a układ różni się od tego przed liftem.
driver napisał/a:
w moim przypadku oba wentylatory sa sprawne bo po przełożeniu wtyczek każdy z osobna pracuje najpierw z wysokimi obrotami a następnie wolniej
wygląda, jakbyś miał uszkodzony moduł wentylatorów. Tam są dwa tranzystory mocy, każdy steruje jednym wentylatorem i może jeden z nich się skończył?
grzesiq napisał/a:
Ja u siebie miałem tak że sprężarka działała a wentylatory się nie obracały. Jedyny minus tego układu był taki że powietrze z kratek leciało ciepłe jak się stało np. w korku.
skąd wiesz, że sprężarka chodziła? Może masz czynnika mało?
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 17 Lipiec 2011, 17:35   

moduł wentylatorów jest umieszczony w takim miejscu że wtyczka od niego ma prawo zaśniedzieć. trzeba ją zdjąć i obejrzeć styki czy nie są zielone. tak było w moim przypadku.
a cały moduł jest solidnie wykonany i hermetycznie zamknięty i według mnie nic nie powinno się w nim zepsuć. jest dobrze zabezpieczony na wypadek przeciążenia/zwarcia.
 
 
 
driver 

Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 103
Skąd: W-wa
Wysłany: 18 Lipiec 2011, 02:20   

co mnie cieszy to to że moduł okazał się być sprawny , nastąpiło mechaniczne uszkodzenie jednego z przewodów doprowadzających napięcie na wentylatory . Po usunięciu przerwy w obwodzie obydwa wentylatory robią to co do nich należy .
Dziękuje Panowie za podpowiedzi .
_________________
W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454
 
 
Satrapa 

Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 22
Skąd: Tczew
Wysłany: 21 Lipiec 2011, 17:07   

Też mam problem z wentylatorami. Nie włączają się mimo że są sprawne. Po wymianie chłodnicy i osuszacza chodziły przez 1,5 miesiąca, ale klima słabo chłodziła. Teraz się nie włączają. Jak odepnę wtyczkę od czujnika przy osuszaczu to wentylatory się włączają, a sprężarka staje. W dodatku pod samochodem nie widać oznak skroplonej wody jak to było kiedyś, a z nawiewów leci smród. Trzykrotne ozonowanie przyniosło słaby efekt.
_________________
C220D 1995
WDB2021211F296652
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 21 Lipiec 2011, 22:00   

Satrapa, a czynnik w układzie jest? Może po wymianie masz nieszczelność, jeżeli nie będziesz miał czynnika to wentylatory nie ruszą.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Gri 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 235
Skąd: Płock
Wysłany: 21 Lipiec 2011, 23:04   

Ja mam taki problem, że w sytuacji kiedy wymagana jest trochę większa wydajność klimy, zapala sie kontrolka od poziomu płynu chłodzącego i generalnie nie chłodzi zbyt mocno jak to robił wcześniej.
Zaczęło się ok miesiąc temu od zapalenia się tej kontrolki. Okazało się że była nieszczelność i cały czynnik uciekł. Po wymianie rurki (przetarła się od sąsiedniej wiązki przewodów) i napełnieniu klimy już nie chłodziła tak bardzo i zapalała się ta kontrolka - nie zawsze, tak jak pisałem.
Czynnik jest, płyn chłodzący jest, bezpieczniki sprawne. Dodatkowo, wydaje mi sie że wentylator kręci się wolniej niż powinien. Mam jeden wentylator, który zawsze się kręci jak tylko włączę klimę.
Od czego zacząć szukać, jakie mogą być przyczyny?

Klima manualna.

Pozdrowienia
_________________
W202, 220 CDI kombi, Elegance;
WDB2021931F950487
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,121 sekundy. Zapytań do SQL: 10