Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Immobiliser - synchronizacja scyzoryka
Autor Wiadomość
tadek 

Dołączył: 31 Gru 2012
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31 Grudzień 2012, 16:05   Immobiliser - synchronizacja scyzoryka

Witam!
Wiem, że o synchronizacji było już wielokrotnie: użyłem czarodziejskiego przycisku 'szukaj' i zagłębiłem się w wiele wyników: dla mojego modelu c180 Elegance '95 wygląda to tak, że 2 razy kieruję krótki sygnał do odbiornika, po czym mam 20 sekund na uruchomienie samochodu. Nic skomplikowanego. Dlaczego więc zakładam kolejny post? Po kolei:

1. Model: c-180 Elegance '95, jak już wcześniej wspomniałem. 1 kluczyk (tak, słownie: jeden)

2. Problem: samochód nie otwiera się z pilota, zero reakcji. Akumulator jest pełny, podładowany, po wejściu do samochodu (przez bagażnik - zamek od pasażera uszkodzony) i przekręceniu kluczyka cała elektryka działa, silnik kręci, ale nie odpala - immobiliser. Diody c/z na lusterku migają naprzemiennie - brak synchronizacji. Wymieniłem baterie pomimo iż wcześniej nie migały równocześnie, tak na wszelki wypadek.

3. Wypróbowane rozwiązania: wymiana baterii w kluczyku, naładowanie akumulatora, próba synchronizacji kluczyka scyzoryk (2 kliknięcia w lusterko, próba odpalenia). Wypróbowane też wszystkie wariacje na ten temat, czyli sygnały pilotem przy stacyjce ustawionej w poz. I, II itp, cały rytuał przy otwartych/zamkniętych drzwiach, długie sygnały kluczykiem w lusterko, a nawet próba synchronizacji wzorem innych modeli czy kluczyków.

Dodam, że parę miesięcy temu miałem podobny problem, poszukałem na forum, pobawiłem się z 10 minut wprawdzie, ale w końcu COŚ podziałało. Tym razem nic go nie rusza, ale biorąc pod uwagę wcześniejsze doświadczenia to raczej wykluczam wszelkiego rodzaju uszkodzenia w kluczyku czy elektryce samochodu i skłaniam się ku teorii, że po prostu ja coś źle robię :/

Teraz po tej przydługiej (ale, mam nadzieję, pomocnej w zrozumieniu problemu) lekturze czas na pytania i prośby: czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł? Biorąc pod uwagę to, że wcześniej podziałało po paru kombinacjach to może wystarczy, że ktoś mi napisze jak kompletnemu debilowi instrukcję krok po kroku, na zasadzie 'wejdź do samochodu, otwórz wszystkie drzwi przyciskiem na kokpicie, zamknij szyby, przekręć kluczyk w pozycję...' itd? Jeżeli ma ktoś pomysły związane z elektryką, to od razu zaznaczam, że z elektryki jestem na poziomie średnio-bardzo-nisko-niezaawansowanym: potrafię sprawdzić ze schematem którego bezpiecznika brakuje w bagażniku jak coś nie działa, ale jakieś luty, kostki i sprawdzanie przewodów to dla mnie czarna magia.

Ostatnia rzecz: gdyby ktoś z Wrocławia nudził się na tyle, że podjechanie na Nowy Dwór i rozwiązanie problemu (za odpowiednią opłatą rzecz jasna) nie sprawiło by mu przeszkód, byłbym niezmiernie wdzięczny za pomoc.
 
 
maurycy 
C43 ///AMG


Pomógł: 97 razy
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5420
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 31 Grudzień 2012, 17:00   

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=11607
rozumiem że korzystałeś ??
_________________
MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355

nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami :)
 
 
tadek 

Dołączył: 31 Gru 2012
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31 Grudzień 2012, 17:19   

Zgadza się, m.in. ten post przeglądałem. Wyjaśnione najjaśniej jak się da. Rozumiem, że z tego mam korzystać?:

- dla aut od 01.95
1. skieruj kluczyk w stronę odbiornika IR (lusterko wewnętrzne)
2. dwukrotnie przyciśnij krótko przycisk na pilocie
3. przekręć stacyjkę w pozycję 2.

Mało istotne zresztą, innych też próbowałem. I od razu zaznaczam, że nie mam problemu z czytaniem ze zrozumieniem :wink:

Dobra, idę na dół, spróbuję jeszcze raz. Dam znać jak poszło.
 
 
maurycy 
C43 ///AMG


Pomógł: 97 razy
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5420
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 31 Grudzień 2012, 17:39   

tadek napisał/a:
Mało istotne zresztą, innych też próbowałem. I od razu zaznaczam, że nie mam problemu z czytaniem ze zrozumieniem

ja nic takiego nie napisałem, chodzi mi o to..............
tadek napisał/a:
skłaniam się ku teorii, że po prostu ja coś źle robię :/

:)
ja bym szukał przyczyny w kluczyku, masz drugi ??
nigdy nie pamiętam czy ta nieszczęsna cewka jest w rybce czy scyzoryku :(
a lubie się ona właśnie popsuć zaczyna się zabawa z lutownicą

[ Dodano: 31 Grudzień 2012, 17:39 ]
aaa i taka uwaga z mojej strony pamiętaj żeby robić wszystko powoli i spokojnie :)
_________________
MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355

nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami :)
 
 
tadek 

Dołączył: 31 Gru 2012
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31 Grudzień 2012, 17:40   

Ok, pobawiłem się i dalej nic. Zgłupiałem już kompletnie i myślałem, że może nie wiem co to jest pozycja stacyjki, ale poz. 2 to zaraz przed rozruchem, kiedy świecą się wszystkie diody, nie? Zgodnie chociażby z tym:

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=1290

Wolę już sprawdzać nawet najbardziej podstawowe rzeczy.

Wchodzę, otwieram wszystkie drzwi przyciskiem na kokpicie, naciskam 2 razy przycisk na pilocie w stronę lusterka, wkładam kluczyk do stacyjki, przekręcam na pozycję 2, diody na desce się świecą, wszystko gra, ale diody na lusterku migają na przemian i silnik kręci, ale nie pali - nic z tego.

[ Dodano: 31 Grudzień 2012, 17:46 ]
[quote="maurycy"]
tadek napisał/a:
I od razu zaznaczam, że nie mam problemu z czytaniem ze zrozumieniem

maurycy napisał/a:
ja nic takiego nie napisałem, chodzi mi o to..............
wiem wiem, tak od siebie dodaję ;)

maurycy napisał/a:
ja bym szukał przyczyny w kluczyku, masz drugi ??
krótko i na temat: nie. A ten, który mam, był robiony właśnie parę miesięcy temu na terenie DeLaval (nie pamiętam teraz nazwy warsztatu. Pewnie coś coś w modłę 'Auto-klucze' albo 'Klucze do aut' czy coś takiego ;P jak robi to jakąś różnicę to poszukam wizytówki.

maurycy napisał/a:
[ Dodano: 31 Grudzień 2012, 17:39 ]
aaa i taka uwaga z mojej strony pamiętaj żeby robić wszystko powoli i spokojnie :)
tryb spokojny po 2 dniu prób nie jest raczej opcją, ale staram się - jeszcze nie pogryzłem tapicerki więc można powiedzieć, że zachowuję spokój. Na to przyjdzie czas za 2-3 dni.
 
 
driver 

Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 103
Skąd: W-wa
Wysłany: 31 Grudzień 2012, 21:49   

Problem najpewniej tkwi w źle działającym pilocie .
Sprawdź aparatem fotograficznym od telefonu czy w momencie gdy wciskasz przycisk na pilocie widoczny jest sygnał wysyłany przez diodę - chodzi o ten sygnał w podczerwieni niewidoczny dla oka ale widoczny w aparatach cyfrowych / telefonach .
Niestety sama obecność tego sygnału jeszcze niczego nie gwarantuje , u mnie był widoczny w telefonie błysk a zsynchronizować za cholerę nie mogłem . Za każdym razem a zdarzyło się to trzykrotnie udawało mi się zsynchronizować po dwugodzinnych zaciętych próbach .

Po ostatniej takiej walce wywaliłem baterie z pilota i jakiś czas zamykałem sięgając z tylnego siedzenia do przycisku na kokpicie , ale u mnie działał zamek w drzwiach . Ostatnio założyłem uniwersalną centralkę centralnego zamka . Pryz czym żeby nie robić zbytniej demolki skorzystałem z porad zawartych w http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14119
_________________
W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454
 
 
tadek 

Dołączył: 31 Gru 2012
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Wysłany: 1 Styczeń 2013, 12:31   

'po dwugodzinnych zaciętych próbach' - brawo! mi starczyło cierpliwości na max 20 minut dziennie, może więc tu tkwi problem, i wystarczy wyjeździć więcej godzin na synchronizacji ;)

Zabiłeś mnie kolego sprawdzaniem wiązki. Nie to, żebym tego nie robił - pierwsze co to sprawdzałem pod aparatem czy jest wiązka, ale jak była to już czułem się bezpiecznie i że wszystko będzie ok i bez problemu ;)
Przejrzałem ten wątek, który przesłałeś, i bardziej w nim chyba chodzi o centralny i miganie kierunkowskazów niż o synchro kluczyka. Za to coś ciekawego znalazłem tutaj:

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=18083

kolega wprawdzie pisze o czujniku w drzwiach w modelu '94, także skoro u mnie czujnik jest we wstecznym to może powinienem zdemolować i wysuszyć układy zawarte we wstecznym? ale nie chcę się za to zabierać, póki ktoś mądry z forum mi nie pozwoli ;P w międzyczasie zabiorę sięza wyjeżdżanie godzin na próbach synchronizacji.
 
 
driver 

Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 103
Skąd: W-wa
Wysłany: 1 Styczeń 2013, 14:03   

Wiesz , ja z tymi godzinami to nie miałem wyjścia , gdyz za każdym razem przydarzało mi się to z dala od domu . A raz to przy ponad - 20 stop. mrozu gdy kurtka została właśnie w bagażniku do którego nie było też dostępu , dobrze ze to było na orlenie .
Ty zdaje sie pisałeś że przyciskiem na konsoli możesz zamykać i otwierać , u mnie ten przycisk nie reagował .

Ten link co go wstawiłem to na przyszłość gdy już będziesz wstawiał inny sterownik centralnego .

Z tym celowaniem w lusterko to było tak że jak kierowałem pilota bezpośrednio na lusterko (z fotela kierowcy ) to nie dawało oczekiwanego rezultatu . Ostatnim razem w geście bezradności po prostu wcisnąłem pilota skierowanego zwyczajnie w podsufitkę nad moją głową i wtedy zaskoczyło .



Teraz przypominam sobie jak raz pod domem szybko i bezboleśnie po pierwszej próbie wykonałem synchronizację - byłem na zewnątrz auta a że nie byłem pewny gdzie jest ten odbiornik to wycelowałem w drzwi od strony pasażera i zadziałało . Fale sobie i tak dotarły tam gdzie trzeba ale może warto z dalszej odległości .

Powodzenia
_________________
W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454
 
 
tadek 

Dołączył: 31 Gru 2012
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Wysłany: 1 Styczeń 2013, 14:42   

Ok, w takim razie pobawię się wieczorem "strzelając laserem" w samochód. no mi też się ostatnio udało chyba tylko dlatego, że byłem daleko od domu, czyli przepisem na sukces jest w tym przypadku desperacja ;)
napisz mi jeszcze proszę tylko jedną rzecz: czy przy próbie synchronizacji drzwi powinny być zaryglowane czy nie, i czy robi to jakąkolwiek różnicę, oraz czy po każdej próbie powinienem wyjmować baterie z pilota, czy to też wsio ryba?
 
 
driver 

Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 103
Skąd: W-wa
Wysłany: 3 Styczeń 2013, 04:30   

Ja miałem drzwi przednie odryglowane - bo przez nie dostałem sie do wcześniej zamknietego auta , tylne były przeważnie były zaryglowane , chociaż przy ostatnim tego rodzaju przejściu były też odryglowane - byłem większą ekipą . Tak że to nie ma pewnie znaczenia.

Po udanej synchronizacji , gdy przekręcasz kluczyk w stacyjce , wysyłany jest plus na pompke centralnego ( czyli impuls w efekcie którego następuje odryglowanie ).

Co do baterii to nie ma zadnych wskazań by je wyjmować , aby tylko nie były padnięte.
_________________
W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454
 
 
tadek 

Dołączył: 31 Gru 2012
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Wysłany: 3 Styczeń 2013, 17:12   

pobawiłem się i nic. czas najwyższy na kolejny etap, czyli sprawdzanie układów w puszce. sam tego nie ruszę, ale ktoś mądry przez weekend podjedzie i zerknie, to dam znać jak poszło jeśli coś ruszy dalej

[ Dodano: 3 Styczeń 2013, 20:47 ]
A ma ktoś może schemat elektryczny do tego modelu? szukam na forum, na necie, ale znaleźć nie mogę? Znalazłem tylko to http://www.w202mercedes.d...p?article_id=55 i to http://www.autolib.diakom...ING%20DIAGRAMS/ a to i tak do innych modeli, i jestem w kropce.
 
 
mbsly 
Sylwester Zabadała

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 428
Skąd: Gdansk
Wysłany: 4 Styczeń 2013, 21:24   

a moze by tak sprobowac kompa podlaczyc,bo niie doczytalem nic o tym...
_________________
C 36 AMG WDB2020281F421896
 
 
 
Erachue 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Wysłany: 5 Styczeń 2013, 11:18   

Miałem identyczny problem dwa razy, za pierwszym razem pomogło odłączenie akumulatora na ok. 10min. Po tym czasie trzeba było zrobić synchronizacje i wszystko zaceniło hulać jak dawniej.

Za drugim razem sprawa była trudniejsza bo pilot przestał wysyłać sygnał. Okazało się ze odlutował się przycisk w pilocie, 5minut z lutownica i wszystko wróciło do normy.
_________________
MB W202 C180 1996
MB W124 200E 1986 (Ex)
MB W201 200D 1988 (Ex)
 
 
 
tadek 

Dołączył: 31 Gru 2012
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23 Styczeń 2013, 19:57   

ok, załatwione. hol do warsztatu, diagnoza, naprawa, i (najsmutniejsze) zapłata. Zwyczajnie padł mi kluczyk, coś tam też ciekawego było z modułem immobilizera. I kable pod podłogą do osuszenia :/ Zrobili obejście, zamontowali centralkę do zamka i wszystko działa jak marzenie, a ja mogłem wreszcie powrócić z przerażającego i mrocznego świata komunikacji miejskiej :) dzięki wszystkim za wszelkie sugestie!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,057 sekundy. Zapytań do SQL: 5