Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Malowanie,Przygotowanie krok po kroku
Autor Wiadomość
grzsol5275 
WDB2021881F507676

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 741
Skąd: Zabrze
  Wysłany: 29 Kwiecień 2013, 00:02   Malowanie,Przygotowanie krok po kroku

Jako że przez wakacje bede malował celinke przeszukuje swoje materiały zgromadzone na ten temat,jest tego dość sporo i gdybym chciał to uporządkować zeby było w odpowiedniej kolejności trwało by to sporo czasu ale znalazłem ciekawy artykuł i może sie komuś przydać
http://www.standox.pl/sta...K_Substrate.pdf
_________________
Bóg dał nam nogi żebyśmy mogli dojść tam gdzie na glebie nie dojedziemy,Amen
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=18737
 
 
 
elpaco 

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Maj 2012
Posty: 922
Skąd: Gniezno
Wysłany: 29 Kwiecień 2013, 02:24   

hmm szczerze? Stek bzdur. Pomalowałem, naprawiłem po strzale, odrdzewiłem i szpachlowałem sporo aut, ale ten poradnik to typowy chwyt marketingowy. Zapodaj foty auta, opisz stan blachy i zakres lakierowania i napraw które chcesz wykonać. Przy okazji nakreśl budżet który masz a potem można coś więcej na ten temat pisać.
_________________
WDB2020201A088476 prawie zwykłe 2.0 16v w kolorze 691
zobacz: http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19343
 
 
grzsol5275 
WDB2021881F507676

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 741
Skąd: Zabrze
Wysłany: 29 Kwiecień 2013, 10:45   

Spoko lakierką zajmowałem sie kilka lat temu wiec nie mam z tym problemu,temat dodałem dla zainteresowanych,dlaczego twierdzisz ze to stek bzdur?wiem ze robiac auta dla kogoś nie wykonuje sie tego jak w tym poradniku ale skoro masz o tym pojecie to powinieneś wiedzieć ze jest to niezgodne ze sztuka lakierniczą,a ten poradnik podpowiada jak zrobić dobrze a nie pomalować zawinąć kase a ktoś po zimie niech sie martwi
_________________
Bóg dał nam nogi żebyśmy mogli dojść tam gdzie na glebie nie dojedziemy,Amen
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=18737
 
 
 
elpaco 

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Maj 2012
Posty: 922
Skąd: Gniezno
Wysłany: 29 Kwiecień 2013, 15:16   

to czy po zimie wyjdzie czy nie nie zależy od zastosowanej technologii i sprzętu tylko od dokładności wykonanej pracy. Przecież zgodnie z logiką rdza wychodzi wtedy gdy położona jest warstwa lakieru na powierchni metalowej. Korozja blach następuje w wyniku ciepła i wilgoci osłoniętej przed dostępem powietrza. Żeby dobrze zrobić element nie trzeba filozofii. Usuwasz rdzę do blachy, wytrawiasz, na to wodoodporna szpachla, szpachlówka wykończeniowa i podkład. A żeby to zrobić dobrze jak piszesz to należałoby wypiaskować powierzchnię, ocynkować, zapodkładować i lakierować. Aaa i zamiast szpachlowania zastosować cynowanie. Oczywiście przy elementach których grubośc została zmiejszona przez korozję o 35% należy zastosować nowy element.
_________________
WDB2020201A088476 prawie zwykłe 2.0 16v w kolorze 691
zobacz: http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19343
 
 
grzsol5275 
WDB2021881F507676

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 741
Skąd: Zabrze
Wysłany: 29 Kwiecień 2013, 18:58   

No i widzisz tu sie mylisz,nie daje sie szpachlówki na blache,co do cynowania to wiadomo,nie każdego na to stac,co do piaskowania i używania odpowiedniego sprzetu to jest to kwestia wsporna,wiadomo ze nikt nie bedzie kupował całego specjalistycznego sprzetu,tylko kontówka,spawarka i jazda,tak wiec zbyt dosłowie informacje zawarte w temacie wziąłeś do siebie,taki sprzet używaja specjalistyczne warsztaty,przecież nie chodzi o to zeby każdy zainteresowany nie podejmował sie takiej pracy bo niestać go na komore bezpyłową tylko zeby wiedzieć co z czym,co jak sie nazywa i do czego służy
_________________
Bóg dał nam nogi żebyśmy mogli dojść tam gdzie na glebie nie dojedziemy,Amen
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=18737
 
 
 
lukasz2617 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 61
Skąd: Kielce
Wysłany: 29 Kwiecień 2013, 22:02   

elpaco, straszne głupoty wypisujesz. W dużej mierze zależy od zastosowania technologi.
Doczyścić rdze do zera, po czym podkład epoksydowy bądź też reaktywny gdy nie zdołamy do końca doczyścić lecz na epoksydowy można nakładać szpachel, bądź malować. Natomiast reaktywny trzeba oddzielić akrylowym i dopiero można działać. Wytrawiacz, hmm wielu lakierników twierdzi że gra nie warta świeczki i że nie ma sensu używać,lepiej dobrze doczyścić i epoksydem.
Wszystko się da dobrze zrobić, lecz właśnie trzeba znać technologie danego producenta, najlepiej czytać karty techniczne podkładów, szpachel itp
_________________
W202 C200 Kompressor 97'
wdb2020251f525449
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 2 Maj 2013, 04:40   

Temat bardzo ciekawy i kozystajac tych rad napewno jakoś uda się pomalowac auto. Ale najważniejsze przy malowaniu jest wyczucie i doświadczenie. Czego byśmy nie przeczytali to nie pomalujemy sami dobrze auta, mając nawet profesjonalny sprzęt. Doświadczony lakiernik zna pewne triki i sztuczki o których w tym artykule nie piszą. Sam artykuł jest pomocny ale zbyt ogolnikowy
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
grzsol5275 
WDB2021881F507676

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 741
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2 Maj 2013, 11:06   

perzu126 napisał/a:
Doświadczony lakiernik zna pewne triki i sztuczki o których w tym artykule nie piszą
te triki i sztuczki to nic innego jak żezba,sam kiedyś kładłem baze na szpachle bo klient jechał po auto i musiało być na komisie
_________________
Bóg dał nam nogi żebyśmy mogli dojść tam gdzie na glebie nie dojedziemy,Amen
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=18737
 
 
 
lukasz2617 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 61
Skąd: Kielce
Wysłany: 2 Maj 2013, 11:31   

Jak to robisz pierwszy bądz któryś raz i chcesz to dobrze zrobić to licz się z tym że będziesz musiał poprawiać, bo tak właśnie jest jak brak doświadczenia. No ale wszystko się da jeżeli sie chce.
Trzeba próbować aż do uzyskania właściwego efektu, niekiedy to przerasta nawet koszty pomalowania u lakiernika (wiem coś o tym bo początki są trudne , później już z górki).

Jak szukacie lakiernika i zaczynacie bardzo na tym oszczędzać to lakiernik tak samo oszczędza na materiałach i czasie. Tak więc albo wasze auto wyjedzie bez zabezpieczenia antykorozyjnego albo z bardzo słabą jakością wykonania i wieloma błędami lakierniczymi bądź też z tymi dwoma przykładami naraz. A później ludzie tylko narzekają że im rudzielec wyłazi po bardzo krótkim czasie.
_________________
W202 C200 Kompressor 97'
wdb2020251f525449
 
 
elpaco 

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Maj 2012
Posty: 922
Skąd: Gniezno
Wysłany: 5 Maj 2013, 23:43   

lukasz2617 zarzucasz mi pisanie głupot a nie czytasz postów, czym innym jest szpachla wodoodporna jak nie epoksydem? 8)
Moją wypowiedź dotyczyła tego poradnika który kolega zamieścił. Sorry ale dla mnie jest to napisane na zasadzie kup nasze produkty robota się zrobi sama. Gdyby ktoś miał robić auto według tamtej instrukcji to bodaj w rok by je pomalował. Fakty są takie że zrobienie wyprawek, naprawa uszkodzeń, lakierowanie to nie jest wiedza którą wyczytasz z czegokolwiek. Sam używam 3 gradacji papieru i to niezależnie od zastosowanej chemii i mi żadne cuda po lakierowaniu i po dłuższym czasie nie wychodzą- 5 rok już auto lata i garażu nie widzi. Po drugie, w tej instrukcji nikt nie opisał jak dobrze wymieszać szpachlówkę z utwardzaczem, a to jest podstawowa sztuka przy zabraniu się za cokolwiek, źle wymieszane składniki, lub mieszane za długo i zbyt niepewnie i daję głowę że babol wyjdzie. A gdybym miał czytać karty informacyjne każdego produktu to klient by mi za czas pracy w życiu nie zapłacił. Prawda jest taka i nie ma się co oszukiwać, jedni robią tanią lipę (na życzenie klienta bo w końcu czasem wybiera się ceną albo aspekt czasowy "Panie za tydzień na komunię muszę jechać") inni robią dobrze ale tanio nie jest. Fakt jest taki i tego nie ma co ukrywać, żeby trafić w chemię to trzeba ze cztery auta schrzanić. Każdemu leży inna szpachla, każda szpachla zależnie od chociażby warunków w jakich jest kładziona zachowa się inaczej, podkład to samo, pistolet, sprężarka, samo powietrze czy chociażby wąż użyty do jej nałożenia ma mniejszy lub większy ale wpływ. Na koniec lakier. Znam faceta który maluje Hayą czy Intertrotonem w kiepskich warunkach i wymiata (w sensie efektu) lepiej niż ludzie w komorach na Sikkensach. To jak z robieniem dzieci na sucho, z książek tego nie wyczytasz. A pozatym każdego fachowca trzeba przypilnować ale z umiarem.
_________________
WDB2020201A088476 prawie zwykłe 2.0 16v w kolorze 691
zobacz: http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19343
 
 
grzsol5275 
WDB2021881F507676

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 741
Skąd: Zabrze
Wysłany: 6 Maj 2013, 09:20   

elpaco, ale ty dupi*** masakra poprostu
_________________
Bóg dał nam nogi żebyśmy mogli dojść tam gdzie na glebie nie dojedziemy,Amen
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=18737
 
 
 
lisek 

Dołączył: 20 Kwi 2013
Posty: 71
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 6 Maj 2013, 17:22   

heh widze że temat kwitnie... :)
Najlepiej kupić auto z plastiku albo aluminium i tematu nie będzie...:)
 
 
lukasz2617 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 61
Skąd: Kielce
Wysłany: 7 Maj 2013, 07:10   

Szpachla wodoodporna epoksydem ? Pokaż mi taką.
Nadal nie wiesz co mówisz, piszesz o podstawach , każdy producent ma inną technologie. Jeżeli jesteś lakiernikiem to nie skorzystałbym z Twoich usług z taką wiedzą jaką reprezentujesz.
_________________
W202 C200 Kompressor 97'
wdb2020251f525449
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,126 sekundy. Zapytań do SQL: 10