Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Ustawienie kieownicy na wprost.
Autor Wiadomość
Artur_28

Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 14
Skąd: Braniewo
Wysłany: 12 Lipiec 2013, 19:17   Ustawienie kieownicy na wprost.

Witam. Mam tak mi sie wydaje duzy problem, ostatnio sam wymienialem dazek kierowniczy razem z koncowkami po zamontowaniu okazalo sie ze kierownica jest kzywo, pojechalem na ustawienie zbierznosci. Zbierznosc ustawili a kierownica dalej byla krzywo, powiedzieli ze drazek jest za dlugi i nie da sie tego zrobic. Ja mysle ze poprostu sam przestawilem kierownice i zakres skrecania (w prawo jest mniejszy promien skretu) na tym walku z frezami na przekladni podczas wymiany drazka. Wczoaj nie dalem z wygrana i sam postanowilem ustawic kierownice poprzez zdjecie tej lapy ktora laczy drazek z przekladnia z walka z fezami i kombinowalem, zdejmowalem i zakladalem wielokrotnie ale kierownicy nie ustawilem, skrety tez sa roznej dlugosci. Przejzalem wiele tematow ale nikt konkertnie nigdzie nie napisal jak sie uporac z tym problemem. Czy jestem wogole sam w stanie to naprawic.
_________________
MB C180+Gaz BRC sequent 24
 
 
grzsol5275 
WDB2021881F507676

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 741
Skąd: Zabrze
Wysłany: 12 Lipiec 2013, 19:25   

a nie łatwiej odkrecic kierownice i przestawić?
_________________
Bóg dał nam nogi żebyśmy mogli dojść tam gdzie na glebie nie dojedziemy,Amen
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=18737
 
 
 
Artur_28

Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 14
Skąd: Braniewo
Wysłany: 12 Lipiec 2013, 19:35   

Ale samo przestawienie kierownicy nic nie da nadal promienie skretu w obie strony beda rózne.
_________________
MB C180+Gaz BRC sequent 24
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 12 Lipiec 2013, 20:01   

Artur_28 napisał/a:
powiedzieli ze drazek jest za dlugi i nie da sie tego zrobic

To bardzo dziwne...

Artur_28 napisał/a:
Ja mysle ze poprostu sam przestawilem kierownice i zakres skrecania (w prawo jest mniejszy promien skretu) na tym walku z frezami na przekladni podczas wymiany drazka.

A to teraz pomieszałeś :roll:

Zacznij od ustawienia kierownicy na wprost, pózniej popraw ten drązek na przekładni. Wróć na stacje diagnostyczna i niech poprawiaja ustawienia końcówek drązków.

A tak w ogóle to jakiej firmy kupiłeś drążek?
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12 Lipiec 2013, 20:31   

b]Artur_28[/b], Trochę to dla mnie dziwne bo niedawno wymieniałem u siebie cała maglownice (przekładnie) i też nie wiedziałem w jakiej pozycji była wykręcana
Ale okazało się że w przekładni na łapie jest wypust na śrubę i inaczej się nie da tego wsadzić aby potem to zabezpieczenie ta śrubę skręcić
Robiłem to tak koła na wprost maglownica wsadzona i dopiero wtedy założenie łapy maglownicy do drążka i się samo wpasowało bez żadnej ingerencji
Sprawdź swój stary drążek cały i porównaj z tym co kupiłeś

Ty miałeś prostą sprawę bo wymieniałeś cały zestaw chyba że kupiłeś nie do tego modelu :shock:
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
Artur_28

Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 14
Skąd: Braniewo
Wysłany: 12 Lipiec 2013, 20:32   

kupilem Febi. Wiem ze troche namieszalem. A jak myslisz jak sam przestawie na frezie i bedzie dobrze nie ruszajac kol to zbierznosc zostanie ok.
_________________
MB C180+Gaz BRC sequent 24
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12 Lipiec 2013, 20:35   

na frezie jest zabezpieczenie śruby nie przestawisz popatrz dobrze ja tak chciałem zrobić i nie poszło
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
Artur_28

Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 14
Skąd: Braniewo
Wysłany: 12 Lipiec 2013, 20:36   

Masz racje jest zabezpieczenie ale jak ustawic w takim razie rowne skrety w obie strony.
_________________
MB C180+Gaz BRC sequent 24
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12 Lipiec 2013, 20:44   

Artur_28, Nie chce ci namieszać w głowie ale sprawdź długość starego całego drążka
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
Artur_28

Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 14
Skąd: Braniewo
Wysłany: 12 Lipiec 2013, 21:19   

Ten nowy ktory kupilem ma 1318mm, ale widzialem ze sa tez takie co maja 1300 mm czy kupilem zly.
_________________
MB C180+Gaz BRC sequent 24
 
 
schemeck 
na razie 410410 km

Pomógł: 43 razy
Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 2723
Skąd: Jaworzyna Śl./ Alzey
Wysłany: 12 Lipiec 2013, 21:24   

Artur_28, Według tego co przeszukałem, kupiłeś dobry, zrób tak jak pisze wiskontii, i zobaczysz wtedy.

[ Dodano: 12 Lipiec 2013, 21:25 ]
Drążek kierowniczy środkowy Mercedes W202 - FEBI 01665

Dł. 516 mm, Dł. 1318 mm, Gwint zewn. M 12 x 1,5 mm, Roz. klucza 19, czarny, stal, Miejsce zabudowy os przednia, Miejsce zabudowy w srodku, kompletny razem z końcówkami drążków.

Zastosowanie : Mercedes W202 (C-Klasa) w wersji C180, C200, C220, C230 oraz C 43 AMG
_________________
MB W202C180 Elegance 1993
MB W124 200E 1990,

 
 
Artur_28

Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 14
Skąd: Braniewo
Wysłany: 13 Lipiec 2013, 14:28   

dzisiaj pierwszy raz jezdzilem po normalnej drodze swoim MB i powiem ze jest tragedia zero kontroli nad samochodem nie mozna wyczuc skretow, dziwne zachowanie krece kierownica a tu nic do pewnego momentu a potem szybko skreca. Czy mozliwe jest zebym uszkodzil maglownice przy wielokrotnym demontazu tej lapy od drazka.

[ Dodano: 13 Lipiec 2013, 15:11 ]
Jeszcze jedno jak by ktos lopatologicznie wytlumaczyl mi i reszcie jak zobaczyc czy na maglownicy jet ustawiona kierownica na wprost chodzi mi o ten karb.

[ Dodano: 13 Lipiec 2013, 15:14 ]
http://www.w202.pl/files/aswexd_688.jpg

[ Dodano: 13 Lipiec 2013, 15:14 ]
http://www.w202.pl/files/...814477_147.jpeg

[ Dodano: 13 Lipiec 2013, 15:14 ]
nie wiem jak to ustawic patrzac od spodu auta.
_________________
MB C180+Gaz BRC sequent 24
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 13 Lipiec 2013, 20:17   

Artur_28, Artur_28, Zapytam tak czy ruszałeś ta śrubę w maglownicy ta z góry co wchodzi imbus skutki są takie że jak odkręcisz ta śrubę nakrętki e i imbusem dokręcisz do oporu to wtedy jest taki skutek ze jadąc to kierownica ciężko chodzi i nie czuć skrętu ja u siebie dokręciłem odporu i to był błąd nie miałem kontroli nad samochodem odkręciłem nakrętki e i imbusem odkręciłem i na próbę idealnie pomogło wspomaganie leciutko chodzi i miałem panowanie wyczuwalne nawet jak ruszyłem kiera milimetr w czasie jazdy
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
Artur_28

Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 14
Skąd: Braniewo
Wysłany: 13 Lipiec 2013, 20:36   

Dzieki wielkie wiskontii. Dzisiaj posiedzialem toche pod autem i ustawilem wszystko tak jak pisales i powiem ze jest co najmiej tak jak przed wymiana, samochod prowadzi sie lepiej a skrety sie wyrownaly. Ale zauwazylem ze mam luz na kierownicy jak silnik pracuje, czytalem juz wczesniej o tej magicznej srobie o ktorej ty pisales i chyba sprobuje ja lekko odkrecic i moze zniweluje te luzy. Wielu twierdzi ze nie ma kasowania luzow w 202.
_________________
MB C180+Gaz BRC sequent 24
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 13 Lipiec 2013, 20:51   

Artur_28, Ja raczej bym twierdził że jak to sie dokręca to niema przepływu oleju i wtedy brakuje wspomagania reakcji tylko uważaj na ta śrubę ja wykręciłem całą ona ma specjalny silikon i wtedy jest ja ciężko spowrotrm wkręcić powoli odkręć trzy obroty i tak do skutku miło ze pomogłem

Jak będziesz dokręcał to będzie ciężej!! iluz skasujesz tylko nie zamocno trzeba próbować do skutku ideału
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 9