Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Zapala się kontrolka EPC i gaśnie samochód
Autor Wiadomość
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Marzec 2016, 10:57   

perzu126 napisał/a:
Filtr paliwa, a może smok w baku zatkany?

Filtr paliwa wykluczony. Smok, to może być jakiś trop, bo z 3 razy zdarzyło mi się wyjeździć paliwo do końca z powodu wadliwego wskazania poziomu paliwa.
I z tego co kojarzę, to zdarza się to jak paliwa w baku jest poniżej połowy.
Jak go sprawdzić...?
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 30 Marzec 2016, 13:36   

U teścia w Sprinterze jak przymykaja się filtr paliwa to taki objaw właśnie jest. Ostatnio po 30tkm tak był zawalony mazia, że silnik gasl. Bio dodatki robią swoje niestety...
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Marzec 2016, 14:22   

perzu126, a wiesz jak sprawdzić smok...? Jest jakiś dostęp do zbiornika...?
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 30 Marzec 2016, 16:31   

W sumie w W202 to nie wiem... Przydałoby się jakoś bak wyczyścić najpierw.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 30 Marzec 2016, 18:23   

badmojo napisał/a:
Smok, to może być jakiś trop, bo z 3 razy zdarzyło mi się wyjeździć paliwo do końca z powodu wadliwego wskazania poziomu paliwa.



Nie ma związku pomiędzy pustym bakiem a zapchaniem przewodów. Ewentualne osady i zanieczyszczenia osiadają zawsze na dnie baku, więc nie mają wpływu na układ paliwowy.

Piszesz też o kodzie błędu "niskie ciśnienie doładowania" - rozumiem, że to pomyłka i chodziło o niskie ciśnienie paliwa na listwie?


Mimo wszystko odwiedziłbym ponownie SD i zobaczył co się zapisało.


badmojo napisał/a:
wiesz jak sprawdzić smok...?



Dmuchnij powietrzem w przewody (tylko delikatnie) od strony silnika przed filtrem paliwa.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 30 Marzec 2016, 20:04   

Daniel, jak w Sprinterze brakło mocy, tzn po prostu zgasł pod obciążeniem to odrazu podpiolem pod SD, bo akurat wracałem z oglądania auta. Wyskoczyło dokładnie "brak zasilania na listwie wtryskowej". Piszesz, że problemy zaczynają się poniżej połowy baku. Czyżby syndrom 1/4baku? Dlatego zalecam szukać tutaj przyczyny a nie we wtryskach i pompie.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 30 Marzec 2016, 21:57   

perzu126 napisał/a:
Czyżby syndrom 1/4baku?



To może być najtrafniejsza przyczyna i element do sprawdzenia. Tylko wydawało mi się, że to jest utrapienie W203.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3312
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 30 Marzec 2016, 22:01   

Daniel napisał/a:
Ewentualne osady i zanieczyszczenia osiadają zawsze na dnie baku, więc nie mają wpływu na układ paliwowy.
:!: :!: :!: uwaga bo wyślesz go w kosmos :idea:
Daniel napisał/a:
Piszesz też o kodzie błędu "niskie ciśnienie doładowania" - rozumiem, że to pomyłka i chodziło o niskie ciśnienie paliwa na listwie?

Prawdziwe SD odeśle w pierwszej kolejności ( przy takim błędzie ) do czyszczenia zbiornika paliwa :!:
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Marzec 2016, 22:56   

Daniel, tak pomyłka - na listwie.

[ Dodano: 30 Marzec 2016, 23:08 ]
madzara31, co polecasz...?
Mam za sobą:
1. Wymianę regulatora ciśnienia na listwie - poszło na pierwszy strzał.
2. Wymiana wszystkich przewodów paliwowych.
3. Wymiana pompy wysokiego ciśnienia.

I oczywiście za każdym razem myślałem, że problem z głowy....

Tropy i domniemania...:
1. Bak
2. Pompa niskiego ciśnienia (zawór zwrotny...?)
3. "Potencjometr" w pedale gazu (ale nie wiem czy dotyczy w202...?)
4. Przelewające wtryski.

Dodam jeszcze, że to zdarza się tylko przy szarpanym wyprzedzaniu. Nigdy płynnym. Czyli daję buta, a później delikatnie odpuszczam i znów sandał.
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 31 Marzec 2016, 06:55   

madzara31 napisał/a:

:!: :!: :!: uwaga bo wyślesz go w kosmos :idea:



Nie sądzę. Ten mit o zaciąganiu zanieczyszczeń z dna baku po opróżnieniu go to trochę taki "urban legend". Pompa ssie przy dnie baku - wszystkie zanieczyszczenia są pobierane "na bieżąco".


madzara31 napisał/a:

Prawdziwe SD odeśle w pierwszej kolejności ( przy takim błędzie ) do czyszczenia zbiornika paliwa :!:



A to jest inny temat - oczywiście ani Ty, ani ja nie wiemy co przez ostatnie kilkanaście lat było tankowane - zrzucić bak w warunkach warsztatowych nie jest mistrzostwem świata.


badmojo napisał/a:
3. "Potencjometr" w pedale gazu (ale nie wiem czy dotyczy w202...?)



Tak, dotyczy Twojego silnika. Jednak do sprawdzenia przez SD. Ponadto ten element układu sterowania jest wyposażony w mechanizm autodiagnozy, więc nie ma możliwości "fałszywych" alarmów.


badmojo napisał/a:
4. Przelewające wtryski.



Ten przelewowy to przysłowiowe kilka minut - zawsze jakaś informacja.


I jeszcze jedno -
Cytat:
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
- wywal chipa :wink:
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 31 Marzec 2016, 07:18   

badmojo, zostaw potencjometry w spokoju. Problemy z elektroniką byłyby wyłapane odrazu prze kompa. Przelewy możesz sprawdzić w pierwszej kolejności ale ja stawiam na bak. Te braki mocy są tylko przy mocno rozgrzanym silniku?
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3312
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 31 Marzec 2016, 07:21   

badmojo napisał/a:
Dodam jeszcze, że to zdarza się tylko przy szarpanym wyprzedzaniu.
Itd. itd....
Identyczne objawy jakie miałem okazję przerabiać.Wymienisz wszystko w układzie paliwowym, a zostawisz bak ..... i beret.
Jak coś to dryndnij 669-895-532
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 31 Marzec 2016, 07:51   

madzara31, pochwal się gdzie leży problem :wink:
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 31 Marzec 2016, 19:05   

perzu126, tak tylko przy rozgrzanym silniku, w dłuższych trasach i nigdy jak jadę sam. Zawsze ktoś z tyłu jedzie + bagaż...?
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 31 Marzec 2016, 19:25   

badmojo, czyli inaczej mówiąc - pod obciążeniem.


Moim zdaniem powinieneś umówić się na live data na SD - wyjechać na autostradę i popatrzeć co się dzieje z parametrami zasilania paliwa.

No i to co pisałem wcześniej - Chip - to może być czarny koń tego przypadku.


perzu126 napisał/a:
madzara31, pochwal się gdzie leży problem :wink:



Też czekam na rozwiązanie problemu 8)
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,164 sekundy. Zapytań do SQL: 10