Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z wiatrakiem po regeneracji wisko
Autor Wiadomość
Lorenz 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 255
Skąd: LBL-SCZ
Wysłany: 22 Styczeń 2014, 20:28   Problem z wiatrakiem po regeneracji wisko

Witam, podjąłem się regeneracji padłego sprzęgła wiskotycznego w mojej :mb: według opisów w tych tematach http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=5468 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15141 wymieniając również brzęczącą pompę wody.
Wszystko niby było ok ale po złożeniu okazało się, że przy przekroczeniu 2 tys. obrotów silnika wiatrak chodzi niczym w silniku odrzutowym :? Domyślam się, że to nie jest dobry objaw dlatego zwracam się do was czy jest szansa jeszcze uratować to wisko czy tylko wymiana wchodzi w grę? Może ta blaszka jest w złym położeniu i za wcześnie załącza wisko? Temperatura już jest ok ale męczą mnie te obroty wiatraka :roll: Z góry dzięki za pomoc :wink:
_________________
C180 Esprit '94 LPG Stag 300
VIN WDB2020181A202255
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10192
 
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Styczeń 2014, 21:18   

Może za dużo oleju
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
jaro 

Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 43
Skąd: pilawa
Wysłany: 22 Styczeń 2014, 21:28   Re: Problem z wiatrakiem po regeneracji wisko

Lorenz napisał/a:
Witam, podjąłem się regeneracji padłego sprzęgła wiskotycznego w mojej :mb: według opisów w tych tematach http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=5468 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15141 wymieniając również brzęczącą pompę wody.
Wszystko niby było ok ale po złożeniu okazało się, że przy przekroczeniu 2 tys. obrotów silnika wiatrak chodzi niczym w silniku odrzutowym :? Domyślam się, że to nie jest dobry objaw dlatego zwracam się do was czy jest szansa jeszcze uratować to wisko czy tylko wymiana wchodzi w grę? Może ta blaszka jest w złym położeniu i za wcześnie załącza wisko? Temperatura już jest ok ale męczą mnie te obroty wiatraka :roll: Z góry dzięki za pomoc :wink:


Ja regenerowałem z 4 lata temu tak wisco i szczerze mówiąc poszło do kosza po dwóch miesiącach od naprawy... zwyczajnie olej wywaliło z niego. Ale może właśnie troszkę za dużo oleju wstrzyknąłeś albo za bardzo ten bimetal podgiąłeś, Chodź powiem szczerze że nowe wisco też nie jest ciche :) i zwyczajnie wydaje mi się że przyzwyczaiłeś się do rozwalonego wisco i ciszy jaka mu towarzyszyła, teraz naprawiłeś i wydaję Ci się że coś jest nie tak :)
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 22 Styczeń 2014, 22:11   

jaro napisał/a:
nowe wisco też nie jest ciche
Tak, ale w początkowej fazie, po kilkunastu sekundach jak auto zimne wisco cichnie do czasu, kiedy osiągnie temperaturę, w której silnik potrzebuje schłodzenia.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 22 Styczeń 2014, 23:34   

Przede wszystkim jaki olej zastosowałeś? Ja lałem znajomemu taki o lepkości cps3000 i myślę, że można wlać rzadszy. Kwestia ilości tez ma znaczenie- w zasadzie trudno ocenić ile musi być. Co do blaszki to ona steruje tylko przepływem oleju wewnątrz, ale opalarką można sprawdzić jak się zachowuje.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Lorenz 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 255
Skąd: LBL-SCZ
Wysłany: 23 Styczeń 2014, 22:14   

Zastosowałem olej o lepkości 3000cps kupiony w sklepie modelarskim - konkretnie ten o którym pisaliśmy razem perzu126, w tym temacie http://www.w202.pl/viewto...=15141&start=15
Zaaplikowałem go tam do dobrze odczuwalnego oporu wiatraka, ponieważ wcześniej obracał się swobodnie. Weszło 35-40ml.
Wrzuciam filmik jak pracuje wiatrak w moim Mietku:
http://youtu.be/--l1_4KHI0E
Mówicie, że ten bimetal nie będzie miał nic wspólnego z tym silnym wzrostem obrotów wiatraka wraz ze wzrostem obrotów silnika? Czyli to normalny objaw przy prawidłowo działającym wisko?
_________________
C180 Esprit '94 LPG Stag 300
VIN WDB2020181A202255
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10192
 
 
 
Aloiz 


Pomógł: 28 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 754
Skąd: Sanok
Wysłany: 23 Styczeń 2014, 22:37   

Lorenz, rasowe V8 :mrgreen:

jak posiadałem Celinę, to tez robiłem taki zabieg, chyba przesadziłem z ilością oleju bo miałem identycznie jak Ty, w sumie w zimie możesz jeździć bez Visko , a na lato zakupisz nowe :lol:
_________________
Ex: C180 Elegance '94
WDB2020181A089266
E320 CDI Avantgarde '99
WDB2100261A988449
 
 
 
asasyn18 


Pomógł: 79 razy
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 1264
Skąd: Koszalin
Wysłany: 23 Styczeń 2014, 22:53   

Teraz twoje wisko tak dmucha że samochód nawet ci się nie nagrzej i będzie palił ile wlezie, ale za to masz unikalne brzmienie silnika :P

To może odlej jakoś trochę tego oleju (wiadomo wyciągać drugi raz się nikomu nie chcę) i powinno być lepiej. I może jeszcze podgrzej wisko żebyś wiedział jak może się zachowywać na na grzanym silniku żeby nie było za mało. Dobrze by było znaleźć informację ile dokładnie należy walc tego oleju, bo pewnie u jednego wisko jest w lepszym stanie a u innego w gorszym.
_________________

Malachitowy C200 Diesel 1994r.
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 24 Styczeń 2014, 01:34   

Lorenz napisał/a:
Zastosowałem olej o lepkości 3000cps kupiony w sklepie modelarskim - konkretnie ten o którym pisaliśmy razem perzu126

Czyli ok już myślałem, że nalałeś jakiegoś motodoktora :P
Lorenz napisał/a:
Mówicie, że ten bimetal nie będzie miał nic wspólnego z tym silnym wzrostem obrotów wiatraka wraz ze wzrostem obrotów silnika?

Ma dużo wspólnego bo on steruje przepływem oleju wewnetrz. Blaszka się rozgrzewa, wygina i otwiera zawór. Sprawdz opalarka co się dzieje. Może za bardzo wygiołeś?
Lorenz napisał/a:
Czyli to normalny objaw przy prawidłowo działającym wisko?

Teoretycznie wisco powinno się załączać przy wysokiej temperaturze.
Lorenz napisał/a:
Weszło 35-40ml.

Wydaje mi się że trzeba wlewac trochę mniej. Trudno powiedzieć, bo jest teoretycznie nienaprawialne i musimy robic to doswiadczalnie :wink:
asasyn18 napisał/a:
Teraz twoje wisko tak dmucha że samochód nawet ci się nie nagrzej i będzie palił ile wlezie

Proszę Cie, nie opowiadaj pierdół :roll: Może minimalnie więcej palic ale za temperaturę silnika i tak odpowiada termostat
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
asasyn18 


Pomógł: 79 razy
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 1264
Skąd: Koszalin
Wysłany: 24 Styczeń 2014, 09:40   

perzu126 napisał/a:
Proszę Cie, nie opowiadaj pierdół :roll: Może minimalnie więcej palic ale za temperaturę silnika i tak odpowiada termostat

Tutaj trochę mnie poniosło :P

Ta teraz na poważnie, czy dało by to coś jak by zasłonić chłodnice kartonem powiedzmy tak w granicach 40-50% jej powierzchni? Mam na myśli głównie jedną rzecz, żeby samochód się szybciej nagrzewał. Z tego co zauważyłem to można spotkać taki patent u co niektórych taksówkarzy.
_________________

Malachitowy C200 Diesel 1994r.
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 24 Styczeń 2014, 17:47   

asasyn18 napisał/a:
Z tego co zauważyłem to można spotkać taki patent u co niektórych taksówkarzy.

Taaa u tych co maja walnięty termostat :evil:
To co Ci nic nie da jesli masz sprawny termostat. A jakie masz objawy- nie łapie 80st?
Generalnie karton nic nie pomorze, bo chłodnica oddaje ciepło dopiero jak termostat puści duży obieg. Zeszłej zimy miałem zdjęty wentylator u siebie i powiem Ci, że nie zauważyłem, żeby silnik się szybciej nagrzewał. Wiem natomiast że dieselek nie grzeje tak intensywnie jak benzyna i jak masz grzanie na ful włączone to musisz troszkę pojezdzić zanim dobije do 80st. ...
Ja żeby szybciej nagrzać wnetrze w mrozy stosuje taki patent, że włączam obieg wewnetrzny na początku. Nagrzewnica dogrzewa powietrze cały czas ze środka.
Brat w 2,8 ma fajnie, bo u niego 80st nawet w mrozie jest po ok 3km jazdy a z kratej ciepłe powietrze leci niemal odrazu po odpaleniu silnikia :wink:
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
yarroslav 
Jarek


Pomógł: 134 razy
Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 523
Skąd: Drzewica
Wysłany: 25 Styczeń 2014, 09:31   

Witam.

Lorenz - A może takie rozwiązanie na zimę.

http://allegro.pl/podgrze...3911253610.html

Ja wymieniłem Visco na nowe w tamtym roku w lato bo mi się przegrzewało auto jak stałem w korku.
Wczoraj zauważyłem po odpaleniu silnika że Visco hałasuje jak by się zablokowało, tym samym pompując zimne powietrze na silnik i chłodząc go dodatkowo, dopiero po kilkunastu minutach zwolnił wentylator.
Silnik po pół godziny pracy na postoju nagrzał się do temperatury poniżej 80ºC.
Tylko słońce wyjrzy zza chmur biorę się za wymianę na stare i sprawdzę czy będzie lepiej grzać.
Więc coś może w tym jest
_________________
Oba samce, oba kotne.

Była W 202 C 180 14.03.1994r.
Obecnie, jeszcze brak zdjęć, kombi W202 z 2000r 2l z podtlenkiem LPG i wialnią.

Gość rzuć okiem
 
 
asasyn18 


Pomógł: 79 razy
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 1264
Skąd: Koszalin
Wysłany: 25 Styczeń 2014, 12:21   

perzu126 u mnie jest tak, że temperatura rośnie 80-90, 80 stopni to mam zawsze jak jadę i nie spada poniżej ale tak leniwie rośnie.

Ale tan podgrzewacz to fajny bajer, tylko trochę kosztuję patrząc, że u nas zima nie trwa długo i mrozów tez nie ma szalonych.
_________________

Malachitowy C200 Diesel 1994r.
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 25 Styczeń 2014, 15:06   

yarroslav napisał/a:
Wczoraj zauważyłem po odpaleniu silnika że Visco hałasuje jak by się zablokowało, tym samym pompując zimne powietrze na silnik i chłodząc go dodatkowo, dopiero po kilkunastu minutach zwolnił wentylator.

Kupiłeś dobry zamiennik czy najtańszy? Bo jak kupiłeś najtańszy to nie dziw się, że nie działa właściwie. U mnie tez siedzie taki za 250zł i równiez dmucha jak wściekły na obrotach. Stąd na próbe zeszłej zimy ściągnąłem go ale róznicy wielkiej nie ma w tempie rozgrzewania silnika. Dlatego uważam, że epiej zregenerować wisco za 30zł nz kupić gówno za 200zł, które i tak nie będzie działać lepiej :wink:

[ Dodano: 25 Styczeń 2014, 15:08 ]
asasyn18 napisał/a:
że temperatura rośnie 80-90, 80 stopni to mam zawsze jak jadę i nie spada poniżej ale tak leniwie rośnie.

Czyli termostat jest sprawny. To jeszcze wyłącz ogrzewanie po odpaleniu na zimno, tzn skręc temp na maksymalnie zimne i wtedy sie przejedz i zobacz jak szybko sie będzie silnik nagrzewał
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 25 Styczeń 2014, 17:32   

Taniej idzie kupić np OTSA
http://allegro.pl/sprzegl...3857744745.html
Do benzynki FEBI
http://allegro.pl/mercede...3845644877.html
Nie mówię BEHR czy SACHS bo to 250 400zł
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,121 sekundy. Zapytań do SQL: 10